Parcul auto romanesc, tot mai batran si mai poluant. Masinile noi merg la export
- La fiecare masina noua sunt importate alte 3 automobile vechi
- Dacia si Ford au exportat 270.000 de masini in noua luni
- Situatia parcului auto national
In timp ce Dieselgate zguduie intreaga industrie auto, iar companiile incearca sa gaseasca solutii pentru masini mai prietenoase cu mediul inconjurator, parcul romanesc este tot mai batran si mai poluant. APIA arata ca in tara noastra se cumpara mult mai multe masini vechi, aduse din Vest, fata de cele noi.
La fiecare masina noua sunt importate alte 3 automobile vechi
Piata auto este in prezent in crestere, romanii cumpara mai multe masini decat in trecut, insa prefera sa faca achizitii la mana a doua, cel mai important vector ramanand pretul.
In primele noua luni ale anului, inmatricularile de autoturisme second-hand aduse din tarile occidentale au crescut cu 13 procente. Si in cazul masinilor noi s-a inregistrat un plus, insa de doar 10 procente.
Potrivit datelor APIA, in perioada ianuarie - septembrie 2015 raportul dintre masinile vechi aduse din Vest si cele noi a fost de 3,2 la 1, in timp ce in luna septembrie a fost de 3,9 la 1.
In aceeasi perioada a anului trecut, raportul era de 3,1 la 1, cifre care arata apetenta romanilor pentru masini la mana a doua. In primele noua luni ale lui 2015 s-au inmatriculat 57.000 de unitati noi si 180.000 de unitati vechi.
O curiozitate a pietei de la noi este faptul ca romanii cumpara Dacii rulate in Vest. In primele opt luni ale anului in curs, au fost inmatriculate in tara peste astfel 1.000 de autoturisme.
Cele mai multe masini rulate inregistrate in Romania apartin marcii Volkswagen, cu 51.582 de unitati din ianuarie si pana in septembrie 2015.
Cifra este cu 14 procente mai mare decat cea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut. Pe locul doi este Opel, urmat de Ford, BMW, Audi, Skoda, Renault, Mercedes-Benz si Fiat.
Dacia si Ford au exportat 270.000 de masini in noua luni
Cele doua uzine care asambleaza masini in tara noastra, Dacia si Ford, au exportat impreuna un numar de 270.000 de automobile, inregistrand o crestere de 1,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, arata datele APIA.
Valoarea exporturilor a fost de 4 miliarde de euro. Acesta este al doilea cel mai mare nivel atins vreodata de tara noastra pe acest interval de timp, primul fiind de 272.000 de unitati inregistrat in aceeasi perioada a anului 2013.
120.000 dintre masinile exportate au fost Dacia Duster, acest model fiind pe primul loc. Logan-ul ocupa locul doi cu 43.000 de unitati exportate, o cifra cu 16% mai mica fata de cele inregistrate anul trecut.
Pe locul trei se situeaza tot o Dacie, Sandero, care a inregistrat o crestere de 35%, ajungand la 40.000 de unitati exportate. 38.800 de unitati Ford B-Max au luat calea strainatatii, modelul inregistrand o scadere de 10 procente.
Productia celor doua uzine a fost si ea mai mare cu 3,8 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 298.355 de masini asamblate. 259.570 au fost produse de Dacia si restul de 38.785 de Ford.
Situatia parcului auto national
La sfarsitul anului trecut, numarul masinilor care circulau in tara noastra se situa la circa 6,27 de milioane de unitati, cu aproape 5 procente mai mare fata de finalul anului 2013, cand numarul masinilor era de 5,98 de milioane.
Aproape 3 milioane dintre acestea aveau o vechime mai mare de 12 ani. 1,97 de milioane de autoturisme aveau o vechime cuprinsa intre 6 si 10 ani, in timp de 1,53 de milioane aveau o vechime cuprinsa intre 11 si 15 ani.
Peste 1.100 de automobile aveau o vechime de peste doua decenii. Doar 197.741 de unitati au o vechime de pana la 2 ani. In ceea ce priveste motorizarea, 3.159.717 de autoturisme aveau motoare pe benzina si 1.741.099 erau diesel.
Pentru a stimula achizitiile de autoturisme noi si reinnoirea parcului auto, autoritatile le-au pus la dispozitie romanilor doua programe: "Rabla" si "Prima masina".
Daca primul s-a dovedit a fi functional intr-o anumita masura, cel de-al doilea poate fi considerat un esec deoarece creditele luate prin acest program nu erau cu mult mai avantajoase decat creditele obisnuite.
- Vw touran diesel 2011 5790 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei