Peugeot-ul 208 intampina unele dificultati la testele Latin NCAP

Peugeot-ul 208 intampina unele dificultati la testele Latin NCAP
  • Peugeot 208 si Kia Picanto au luat 2, respectiv 0 stele la testele Latin NCAP
  • Masina constructorului francez produsa in Brazilia nu dispune de ranforsari laterale obligatorii in Europa din 1995
  • Si in India, 5 modele populare de masini au fost cotate cu zero stele
Trimite unui prieten

Echivalentul Euro NCAP-ului in America de Sud, Latin NCAP, a testat recent Peugeot-ul 208, iar rezultatul nu a fost deloc bun, luand doar doua stele.

Traim intr-o lume in care pietele emergente fac din ce in ce mai mult cu ochiul producatorilor de automobile. Vorbim aici de tari precum Brazilia sau India, piete unde pana acum productia de masini nu era cea mai dezvoltata ramura industriala.

Nu avem nimic impotriva globalizarii, deoarece este un fenomen normal, dar rezultatele ultimelor teste de siguranta din America de Sud demonstreaza inca o data ca securitatea este ultima preocupare a constructorilor in aceste zone.

De aceasta data este vorba de doua modele care in Europa au fost cotate cu 4, respectiv 5 stele la testele Euro NCAP. Vorbim de Kia Picanto si Peugeot 208.

Daca prima a fost testata in varianta fara niciun airbag, lucru intalnit foarte des in aceste piete, si a primit zero stele, masina constructorului francez a luat doua. Rezultate rusinoase pana la urma, indiferent de piata de desfacere.

Maria Fernanda, presedintele Latin NCAP, si-a declarat nemultumirea fata de acest fenomen si de strategia constructorilor de automobile de a produce masinile fara elemente de protectia, si mai mult de atat, a sublinia faptul ca 208-ul produs in Brazilia nu dispune de ranforsarile laterale obligatorii in Europa din 1995.

Nu doar modele produse in America de Sud sufera la aceste teste, avand in vedere ca, recent, la acelasi tip de teste facute in India, 5 masini foarte populare in aceasta tara au picat dupa ce au fost cotate cu 0 stele.

Specialistii au testat modele precum Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio sau Hyundai Eon, iar concluzia lor a fost ca acestea nu indeplinesc nici macar minimul de siguranta pentru pasageri.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 13 Iunie 2016