Pilotul de raliu Alex Filip despre Duster si Covasna Winter Cup 2011

Alex Filip, 32 de ani, a debutat ca pilot de raliu in 2003 cu o Dacia Nova, iar in 2005 a concurat in primul sezon complet in Campionatul National al Romaniei, castigand titlul de vicecampion la clasa A 1,6. Pilotul sau preferat este Sebastian Loeb si raliurile preferate cele din Piatra-Neamt si din Maramures. In ianuarie anul acesta a testat o Dacia Duster productie de serie la Covasna Winter Cup 2011 in conditii de aderenta extrem de scazuta.
Trimite unui prieten
1. Cateva informatii despre tine si copilotul tau. De cand colaborati in aceasta formula?
Sunt pilot de raliu din anul 2003, iar debutul l-am facut la volanul unei masini Dacia Nova GTI la Raliul Onestiului. De atunci am acumulat destul de multa experienta si am strans peste 12.000 km de proba speciala. Cel mai bun rezultat al meu este titlul de Vice-Campion National al grupei A, in 2009, alaturi de copilotul Bogdan Iancu. Am inceput colaborarea cu Bogdan in 2009, am continuat si in 2010, iar in 2011 vom concura in aceeasi formula. El are un palmares bogat, a fost Campion National al grupei H si a concurat alaturi de piloti titrati precum Horatiu Ionescu Cristea, Gunther Graef si Mihai Leu.
2. Alain Prost piloteaza Dacia Duster pe gheata, in Trofeul Andros. Voi l-ati testat pe zapada. Cum s-a comportat? I-ati adus modificari sau imbunatatiri?
Asa este, Alain Prost se afla in fruntea clasamentului in Trofeul Andros*. Este un pilot valoros la volanul unei masini foarte bine pregatite. Sa nu uitam ca se afla in fata unor modele cu o mai veche prezenta si experinta in acest tip de competitie.
Noi am testat pe zapada, la Covasna Winter Cup 2011 o masina de serie, fara nicio pregatire pentru competitii. Practic, Dacia Duster 4x4 1.5 dCi era o masina ca oricare alta din showroom, scopul nostru fiind doar acela de a testa aceasta masina in conditii de aderenta foarte scazuta si avand la dispozitie un drum inchis circulatiei publice. Fara indoiala ca si anvelopele au fost adaptate acestui tip de traseu, respectiv cauciucuri de iarna.
* n.r. Dupa incheierea Trofeului Andros 2011, Alain Prost a castigat titlul de vicecampion pe Dacia Duster Glace.
3. De ce ati ales Dacia Duster?
Este o masina care mi-a placut inca de la inceput, de cand am vazut-o prima oara la Dacia Duster Offroad Experience. S-a ivit oportunitatea de a merge la acea competitie si am considerat ca nu poate fi o varianta mai buna de a testa aceasta masina. Am petrecut un weekend la volanul Daciei Duster pe asfalt uscat, drumuri de macadam, offroad, pe gheata si pe zapada.
4. Care crezi ca sunt avantajele Dacia Duster pentru tipul de circuit propus de competitia de la Covasna?
Stabilitatea, fermitatea suspensiei, cuplul motor si tractiunea integrala au fost de partea noastra la concursul covasnean.
5. Exista ceva ce ai apreciat in mod deosebit la acest vehicul de teren ? Te-ai convins de performantele sale 4x4?
Da, apreciez foarte mult faptul ca aceasta masina are rotile pozitionate in extremitatile caroseriei, ceea ce o face extrem de manevrabila, mai ales in teren accidentat. Consider ca Dacia Duster are un atu si datorita garzii la sol. Este un automobil care se simte foarte bine in teren accidentat, un 4x4 pe care te poti baza la nevoie.
6. Ce are special competitia de la Covasna?
Pe langa atmosfera si publicul inimos care asteapta sa vada derapaje la -15 grade Celsius, este singurul raliu pe zapada din Romania. Iar pilotii licentiati pot lua startul si la volanul masinilor de serie.
7. Ce le recomanzi celor care doresc sa testeze Dacia Duster in conditii similare?
Acum raspund in calitate de sofer, nu de pilot. Daca masina este echipata cu anvelope de iarna, nu trebuie sa existe nicio problema. Masina este agila, cuplul motor iti ofera o rezerva de motricitate, iar sistemele cu care este masina dotata sunt la datorie: 4x4, ABS, ESP. Noi am rulat si cu viteze de peste 125 km/h pe traseul de la Covasna si nu m-am simtit nicio secunda nesigur. De aceea, afirm cu tarie ca un sofer poate fi in siguranta la volanul Duster-ului in 'conditii de iarna' - termenul utilizat frecvent de autoritati.
8. Design versus manevrabilitate. Care dintre cele doua crezi ca ar atarna in favoarea Duster, in cazul achizitiei de catre o femeie?
E intotdeauna greu sa stii ce gandesc femeile, dar tocmai pentru a putea raspunde la aceasta intrebare, am rugat-o pe sotia mea care este insarcinata in luna a 8-a sa o conduca si sa-mi spuna parerea ei. Verdictul a fost ca e o masina cu un look atragator, chiar simpatica, dar este in acelasi timp usor de condus, manevrabila si prietenoasa in exploatare. Cu alte cuvinte, cred ca o femeie ar putea aprecia ambele aspecte. Cum si pretul este un aspect foarte important, cred ca aceasta masina are foarte multe avantaje.
Sunt pilot de raliu din anul 2003, iar debutul l-am facut la volanul unei masini Dacia Nova GTI la Raliul Onestiului. De atunci am acumulat destul de multa experienta si am strans peste 12.000 km de proba speciala. Cel mai bun rezultat al meu este titlul de Vice-Campion National al grupei A, in 2009, alaturi de copilotul Bogdan Iancu. Am inceput colaborarea cu Bogdan in 2009, am continuat si in 2010, iar in 2011 vom concura in aceeasi formula. El are un palmares bogat, a fost Campion National al grupei H si a concurat alaturi de piloti titrati precum Horatiu Ionescu Cristea, Gunther Graef si Mihai Leu.
2. Alain Prost piloteaza Dacia Duster pe gheata, in Trofeul Andros. Voi l-ati testat pe zapada. Cum s-a comportat? I-ati adus modificari sau imbunatatiri?
Asa este, Alain Prost se afla in fruntea clasamentului in Trofeul Andros*. Este un pilot valoros la volanul unei masini foarte bine pregatite. Sa nu uitam ca se afla in fata unor modele cu o mai veche prezenta si experinta in acest tip de competitie.
Noi am testat pe zapada, la Covasna Winter Cup 2011 o masina de serie, fara nicio pregatire pentru competitii. Practic, Dacia Duster 4x4 1.5 dCi era o masina ca oricare alta din showroom, scopul nostru fiind doar acela de a testa aceasta masina in conditii de aderenta foarte scazuta si avand la dispozitie un drum inchis circulatiei publice. Fara indoiala ca si anvelopele au fost adaptate acestui tip de traseu, respectiv cauciucuri de iarna.
* n.r. Dupa incheierea Trofeului Andros 2011, Alain Prost a castigat titlul de vicecampion pe Dacia Duster Glace.
3. De ce ati ales Dacia Duster?
Este o masina care mi-a placut inca de la inceput, de cand am vazut-o prima oara la Dacia Duster Offroad Experience. S-a ivit oportunitatea de a merge la acea competitie si am considerat ca nu poate fi o varianta mai buna de a testa aceasta masina. Am petrecut un weekend la volanul Daciei Duster pe asfalt uscat, drumuri de macadam, offroad, pe gheata si pe zapada.
4. Care crezi ca sunt avantajele Dacia Duster pentru tipul de circuit propus de competitia de la Covasna?
Stabilitatea, fermitatea suspensiei, cuplul motor si tractiunea integrala au fost de partea noastra la concursul covasnean.
5. Exista ceva ce ai apreciat in mod deosebit la acest vehicul de teren ? Te-ai convins de performantele sale 4x4?
Da, apreciez foarte mult faptul ca aceasta masina are rotile pozitionate in extremitatile caroseriei, ceea ce o face extrem de manevrabila, mai ales in teren accidentat. Consider ca Dacia Duster are un atu si datorita garzii la sol. Este un automobil care se simte foarte bine in teren accidentat, un 4x4 pe care te poti baza la nevoie.
6. Ce are special competitia de la Covasna?
Pe langa atmosfera si publicul inimos care asteapta sa vada derapaje la -15 grade Celsius, este singurul raliu pe zapada din Romania. Iar pilotii licentiati pot lua startul si la volanul masinilor de serie.
7. Ce le recomanzi celor care doresc sa testeze Dacia Duster in conditii similare?
Acum raspund in calitate de sofer, nu de pilot. Daca masina este echipata cu anvelope de iarna, nu trebuie sa existe nicio problema. Masina este agila, cuplul motor iti ofera o rezerva de motricitate, iar sistemele cu care este masina dotata sunt la datorie: 4x4, ABS, ESP. Noi am rulat si cu viteze de peste 125 km/h pe traseul de la Covasna si nu m-am simtit nicio secunda nesigur. De aceea, afirm cu tarie ca un sofer poate fi in siguranta la volanul Duster-ului in 'conditii de iarna' - termenul utilizat frecvent de autoritati.
8. Design versus manevrabilitate. Care dintre cele doua crezi ca ar atarna in favoarea Duster, in cazul achizitiei de catre o femeie?
E intotdeauna greu sa stii ce gandesc femeile, dar tocmai pentru a putea raspunde la aceasta intrebare, am rugat-o pe sotia mea care este insarcinata in luna a 8-a sa o conduca si sa-mi spuna parerea ei. Verdictul a fost ca e o masina cu un look atragator, chiar simpatica, dar este in acelasi timp usor de condus, manevrabila si prietenoasa in exploatare. Cu alte cuvinte, cred ca o femeie ar putea aprecia ambele aspecte. Cum si pretul este un aspect foarte important, cred ca aceasta masina are foarte multe avantaje.
Dacia Duster la Covasna Winter Cup 2011
Sursa: Dacia
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (9)
Poze Dacia Duster la Covasna Winter Cup 2011
Vezi toate comentariile (21)
-
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Bara spate mercedes c-class w203 berlina 2000 - 2007 190 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
5801519872 803110-0004 5802204205 gtc4502bkn turbosuflanta... 5000 Lei
-
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
A9340901180 a340901180 11539700041 borgwarner turbosuflanta... 2000 Lei
-
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
55490361 95524226 denso injector opel astra k sports tourer... 850 Lei
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
A 654 090 63 01 a6540906301 6540906301 10009700431... 5000 Lei
-
044511112e 13538472208 bosch injector bmw 1 f40 bmw 2 f45 bmw... 1000 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
-
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
-
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
A6420908580 a6420908680 turbo mercedes c clk cls e g gl glc m... 1750 Lei
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
A6420901100 gtb2056vk garrett turbo mercedes sprinter 3.0... 3000 Lei
A6540700187 0445117048 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei
-
Reconditionat 0445110558 0445110455 04123872 4123872 bosch... 850 Lei
Bara fata cu proiectoare si senzori parcare completa opel... 800 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
-
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
0445118034 a6540700300 bosch injector mercedes c class w206 3.0 1000 Lei
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei


Publicat în categoria: Alte stiri auto
DATA PUBLICĂRII: 17 Februarie 2011