Povestea de succes a marcii Dacia

Povestea de succes a marcii Dacia
Sunt extraordinar de multe lucrurile nasoale pentru care ne este rusine ca traim in Romania si ne chemam romani. Dar nu trebuie sa le uitam pe cele care ne fac mandri de ceea ce avem. Si cu siguranta, cel mai puternic brand romanesc este si cel care ne face sa tinem capul sus in lume. Este vorba de Dacia. Iata povestea de succes a masinii noastre romanesti.
Distribuie pe Facebook

Dacia a luat nastere in 1966, la Pitesti, cand se numea UAP - Uzina de Automobile Pitesti. Insa din lipsa de fonduri si probabil oameni cu initiativa, fabrica isi dorea productia unor masini sub licenta, nicidecum a unor modele complet noi. In urma unei licitatii, UAP a inceput sa produca masinuta Renault 8 sub licenta franceza, masina care urma sa se numeasca Dacia 1100. Primul model a iesit pe usa fabricii de la Mioveni in 1968 si a fost facut cadou lui Nicolae Ceausescu, presedintele de atunci.

Povestea de succes a marcii Dacia

Dacia 1100

Conform contractului, uzina de la Mioveni nu prea fabrica nimic, doar asambla piesele Renault care veneau din Franta si asa lua nastere Dacia 1100. Asa au iesit pe usa fabricii nu mai putin de 44.000 de exemplare de 1100 pana in 1969, cand a inceput fabricarea lui 1300, model sub licenta Renault, modelul 12. Acesta din urma a evoluat sub diverse forme, caroserii si facelifturi pana in 2003, cand epoca Dacia 1300-1310 a luat sfarsit. Au urmat modelele Lastun (inainte de 1989), Liberta, Nova, Super Nova si Solenza.

Povestea de succes a marcii Dacia

Dacia Liberta

Dacia Logan - inceputul unui succes desavarsit

Daca pana la Logan, modelele care purta sigla Dacia erau... sa spunem drept, niste gunoaie, incepand cu acest model lucrurile au inceput sa se schimbe. In 2004 apare primul Logan pe strazile din Romania, o masina ieftina, care s-a bucurat de un succes enorm. Asta pentru ca Dacia si-a marketat cum trebuie masina, fiind anuntata ca masina de 5000 de Euro. Si chiar atat costa varianta de baza, iar ce de top, cu geamuri electrice si aer conditionat ajungea la 7500 de Euro.

Loganul a inceput sa fie masina romanului de rand, care promitea o intretinere ieftina si fiabilitate crescuta. In plus, era una dintre cele mai spatioase masini din gama. Si odata cu variantele pick-up, van si MCV lansate, Loganul si-a asigurat pozitia de top in vanzarile din Romania.

O masina ieftina si buna - asa era vazut si inca este Loganul. Suntem romani, ne uitam la bani, nu ne uitam la siguranta in primul rand sau la afisajele digitale de la climatronic. Iar cei de la Renault au stiut sa anticipeze asta si au oferit masina potrivita la momentul potrivit. Au lasat fabrica principala de Logan in Romania, unde salariul minim este mult mai mic decat in Franta, fapt care a contribuit la pastrarea unui pret mic.

Sandero si Duster au agatat Dacia pe harta auto mondiala

Dupa Logan a urmat micutul Sandero, o masinuta ieftina care se adresa unui segment ceva mai tanar. Un hatchback cu aceleasi motorizari ca si Logan, dar cu un aspect mai modern. Nu a avut parte de succesul Loganului, insa a reusit sa acopere un segment destul de larg: hatchback de buget redus. Aparitia lui Sandero in 2008 si a lui Duster in 2010 a schimbat complet imaginea Daciei in lume. Peste noapte, Dacia se vindea cu un mare succes in toata Europa, in America de Sud si chiar in tarile arabe.

Criza mondiala economica a fost cel mai bun lucru care i se putea intampla marcii romanesti. Lumea nu mai cauta masini scumpe, luxoase, care consuma mult. Dacia a stiut sa profite de asta si a venit cu o oferta larga de masini, pentru toate gusturile, cu motorizari Renault mici, economice. Cum sa poti refuza o asa oferta?

Haideti s-o spunem drept: Dacia a reusit. Un pret mic, motoare economice, strictul necesar. De asta a avut nevoie cat mai multa lume afectata de situatia financiara de la nivel mondial, asa ca si-au indreptat atentia catre modelele romanesti. Nu trebuie sa fim rautaciosi si sa spunem ca Dacia este o masina proasta sau nasoala, urata sau lenesa. In primul rand, Dacia este o masina ieftina. Daca era sigura, rapida, cu un design futurist, nu mai costa cat costa acum.

Chiar daca modelele Dacia se fac nu doar in Romania, ci si in Maroc, Rusia, India sau Brazilia, si poarta sigla Dacia, Renault sau Nissan, nu trebuie sa ne fie rusine. Totul a luat nastere aici, la noi, in Romania. Si trebuie sa fim mandri pentru asta.

Povestea de succes a marcii Dacia

Dacia 1300

Marca Dacia ne reprezinta, si datorita ei, Romania este cunoscuta acum in toata lumea. Iar planurile mari pe care le are in viitor, nu pot decat sa ne bucure: 840.000 de unitati vandute pana in 2013, reprezentand aproape o treime din vanzarile totale de masini ale intregului grup Renault-Nissan-Dacia.

Trecand peste diferitele antipatii superficiale pe care le are multa lume fata de Dacia, trebuie sa recunoastem ca povestea acestui brand autohton este una de mare succes. Bravo Dacia!

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 15 Februarie 2011