Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem

Cate masini cunoasteti, care sunt facute de la 0, de mainile unor romani, in Romania? Cu siguranta, nu prea multe. Una dintre putinele creatii 100% autohtone ia nastere chiar acum, in timp ce cititi, la Timisoara. Un proiect ambitios - o masina de off-road extrem.
Distribuie pe Facebook

Pentru orice proiect de asemenea calibru, e nevoie de o masina donatoare. Aceasta este un Nissan 200SX, care, in loc sa vada pista de Drift, a fost sacrificata pentru a vedea noroaiele pe terenul de off-road. Viitoarea masina va fi deci impinsa de un motor 1.8 Turbo de 169 cp. De la Nissan s-a mai pastrat cutia de viteze si pedalierul.

Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem


Cutiei de Nissan, i-a fost cuplata prin cardan o cutie de transfer, ca doar vorbim de tractiune integrala. Aceasta este una de Suzuki Samurai, cu raport 4,16 LOW si 1,91 HIGH. Tot prin cardane, de la cutia de transfer, puterea e transmisa la cele doua punti rigide.

Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem

Cateva vizite la depozitul de fier vechi au ajutat la fabricarea diferitelor scule, ale caror scop a fost sa ajute la fabricarea masinii. Mai exact, fratii Cernescu, creatorii masinii de teren, au facut un aparat de indoit teava si o presa speciala. Cu acestea, au indoit teava de 43 mm, care, in final, a format caroseria si sasiul masinii - o "tubulara" mai exact.

Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem

In rest, munca a continuat cu schimbarea intercoolerului motor original cu unul de Golf 5. Pe puntile fata si spate au fost folosite diferentiale blocante, asa cum ii sta bine oricarui offroader - unul original si unul ARB. Pentru o garda la sol semnificativa, mecanicii au apelat la amortizoare FOX, de 16 toli. In plus, sistemul de directie este unul complex - hidraulic, cu pompa distribuitor Danfoss, pompa servo de Mercedes si un cilindru hidraulic cu actionare la ambele capete.

Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem

Jantele sunt dotate cu beadlock, home made, si anvelope cu profil Simex, de 37 inci. Si, pentru orice eventualitate, un troliu Mile Marker 9500 este acolo, cu placa aferenta.

Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem

Masina este inca in constructie, pentru finisarea micilor detalii. Mai sunt de finalizat franele, foarte utile in teren dealtfel si cosmetizarea masinii cu tabla, unele locuri necesitand a fi inchise - pentru o stropire cu noroi cat mai putin eficienta. Si, cu o vopsea pe masura, masina este gata de atacat padurile, muntii si drumurile noroioase.

Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem

O prima prezentare inedita a unei masini 100% creata in Romania, care, la inceputul lunii aprilie se anunta a fi gata complet. Un proiect inedit si special, care demonstreaza ingeniozitatea si perseverenta unora dintre noi, cand vine vorba de pasiune. Asteptam cu nerabdare masina finalizata, pentru o prezentare si mai detaliata si, de ce nu, intr-un ambient natural, acolo unde-i place sa si fie, departe de asfalt si gropile din el.

Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (65) Poze Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 24 Martie 2010