Renault grupeaza colectiile marcii intr-o expozitie spectaculoasa deschisa publicului larg (2027)

"Cred ca un brand isi trage puterea in primul rand din radacinile sale. Mostenirea noastra industriala si culturala se bazeaza pe 125 de ani de istorie si este inca incredibil de relevanta astazi. Este inspirationala pentru echipele noastre in fiecare zi in eforturile lor de a-si imagina viitorul mobilitatii. Si ai putea spune ca apartine tuturor, deoarece Renault face parte si din cultura pop universala. De aceea am dorit sa impartasim mostenirea noastra la scara larga, printr-o experienta dinamica, deschisa, accesibila tuturor. Noul loc este dedicat familiei, unde te poti plimba in jurul masinilor si te poti reconecta la o istorie care nu este statica, ci in continua evolutie: o mostenire care ne face mandri si pe care vrem sa o transmitem din plin." Fabrice Cambolive, CEO Renault Brand.
Proiect unic de patrimoniu
Cufundati-va in istoria auto Renault
Renault anunta crearea unui proiect unic de patrimoniu, menit sa introduca cat mai multi oameni in bogatul sau patrimoniu industrial si cultural. Incepand din 2027, publicul larg va putea patrunde in istoria grupului. Este o oportunitate de a (re)descoperi modele iconice, fiecare cu o poveste de spus: cea a inovatiilor tehnice, dar si cea a transformarilor sociale pe care le-au insotit. Si pentru ca automobilul ajuta la modelarea planificarii urbane, a stilurilor de viata, a artei si a culturii, este, de asemenea, un martor direct al vietii de zi cu zi. Acest nou loc va permite publicului sa reinvie amintiri personale legate de masini private, reclame Renault celebre care le-au marcat timpul sau sa admire opere de arta exceptionale din Fondul Renault. Acest viitor loc va fi un spatiu pentru transmisii, unde istoria Renault va fi traita prin experiente, intalniri, evenimente si tehnologie. Odiseea captivanta a Renault, de exemplu, va fi prezentata vizitatorilor sub forma unei experiente de realitate virtuala care ii va propulsa in inima calatoriei epice a Renault, strans legata de istoria Frantei. O experienta imersiva unica.
Flins, o alegere evidenta
Pentru acest nou loc, Renault a ales situl Flins, la doar 40 de kilometri de Paris. Deschis in 1952, in acest loc emblematic s-au construit peste 18 milioane de vehicule. Este martorul unei aventuri industriale unice, in care memoria a milioane de vehicule intalneste ambitiile unei mobilitati mai responsabile.
Acasa la modele emblematice precum Dauphine in anii '50, Renault 5 in anii '70 si '80, Renault 4, patru generatii de Clio si ZOE, Flins s-a reinventat. In 2021, a devenit Refactory, un site de pionierat dedicat economiei circulare a mobilitatii.
O poarta intre trecut si viitor, intre urban si industrial
Situat in fata uzinei industriale, la periferia Flins si Elisabethville, acest nou loc va fi o poarta de acces intre oras si lumea Renault, continuand o poveste care a inceput in urma cu peste 70 de ani. Va fi o legatura intre urban si situl industrial. Proiectata de arhitectul Jacob Celnikier de la agentia CGA, structura planificata se potriveste armonios cu liniile ortogonale ale centralei originale proiectate de Bernard Zehrfuss, castigator al Premiului Roma in 1939. Spre deosebire de liniile orizontale marcante ale fabricii, noua locatie are linii verticale puternice. Cladirea seamana cu o scara cu sase paralelipipede care se intrepatrund, crescand treptat in dimensiune ca papusile rusesti. Drept urmare, fatada are mai multe deschideri la fiecare nivel, permitand privitorilor sa vada intreaga intindere a colectiei in fundal. Aceasta fatada este deschisa si primitoare in contrast cu volumele mari opace ale fabricii din fundal.
Un loc viu, dedicat patrimoniului Renault, centrul va dispune de un spatiu de evenimente de 2.800 m2, inconjurat de zone de lucru, consultanta si depozitare. Cea mai spectaculoasa zona gazduieste Colectia, cu sute de vehicule montate pe rafturi. Aparent asezate pe rafturi uriase, masinile formeaza un perete care poate fi vazut nu numai din spatiul evenimentului, ci si din exterior prin deschiderile din fatada.
Spatiul de evenimente ia forma unei sali mari, cu tavan care se ridica pe niveluri, de la intrare pana la vitrina gigantica de masini pe rafturi. Cladirea include, de asemenea, un atelier de restaurare a vehiculelor si zone de depozitare pentru piese si echipamente.
"Pentru prima data, Renault deschide portile mostenirii sale, sarbatorind peste 125 de ani de inovatie, design si pasiune auto cu acest loc unic si vibrant, deschis tuturor. Experienta vizitatorului este pur si simplu uluitoare: mii de obiecte, sute de opere de arta si, mai presus de toate, o expozitie cu adevarat unica de masini emblematice aliniate pe paleti, ca niste bijuterii suspendate in spatiu. O vitrina spectaculoasa merituoasa pentru istoria incredibila pe care dorim sa o impartasim." Arnaud Belloni, chief branding officer Renault.
O colectie unica ce a mers in ritm cu istoria
Arhive si obiecte care au fost martorii celor 125 de ani de istorie auto
Istoria Renault nu se limiteaza doar la vehiculele sale. Compania detine, de asemenea, un numar mare de obiecte care spun povestea marcii inca din 1898. Cu peste 2.400 de metri liniari de arhive, Renault are o colectie impresionanta de documente si obiecte care urmaresc istoria companiei. Printre miile de documente si obiecte din colectie se numara afise, schite de design, miniaturi si jucarii, masini cu pedale, cupe, medalii si carti care alcatuiesc bibliografia Renault. Noul loc va permite publicului sa descopere intreaga bogatie a acestor arhive. Rolul lor este de nepretuit in intelegerea istoriei marcii si a creatiilor sale.
Sute de vehicule istorice in centrul atentiei
Proiectul va oferi, de asemenea, publicului larg acces la o comoara automobilistica, ce cuprinde cateva sute de vehicule in stare perfecta. Conservate si restaurate cu grija, aceste vehicule acopera istoria Renault, de la prima masina construita de Louis Renault in 1898, Type A, pana la modele de dinainte de razboi, masini de Formula 1, modele Alpine emblematice si concepte vizionare.
In mod remarcabil, mai mult de jumatate dintre masini sunt inca functionale, o dovada a conservarii lor atente. Timp de multi ani, sase tehnicieni calificati au restaurat si intretinut toate vehiculele din colectia Renault, asigurandu-se ca fiecare model poate iesi la drum pentru a-si spune propria poveste unica. Bazandu-se pe aceasta expertiza recunoscuta, noua locatie va gazdui si un atelier de restaurare atat pentru sistemele de propulsie, cat si pentru caroserie.
Diversitatea colectiei exprima mostenirea bogata a Renault. O serie de obiecte emblematice – uneori rare – spun povestea tehnologiei si designului auto de-a lungul anilor. Alte obiecte, succese populare din trecut, vor aduce inapoi amintiri si emotii personale. Cine dintre noi nu are o memorie vizuala sau senzoriala legata de o excursie la tara intr-un R4 sau o vacanta intr-un R16?
Aceasta colectie vie va continua sa creasca in timp, desi se vor face unele modificari, in primul rand prin vanzarea modelelor duplicate. In acest scop, o licitatie va fi organizata de Artcurial in zilele de 6 si 7 decembrie.
O colectie unica de arta
Renault detine, de asemenea, cateva sute de opere de arta, care vor fi, de asemenea, expuse. Inca din anii 1930, Renault a fost un pionier in sustinerea designului contemporan. Aceasta colectie unica de arta a fost infiintata pentru a construi punti intre arta si industrie. Subliniind si mai mult acest obiectiv, Grupul a anuntat crearea, in iunie 2024, a Fondului Renault pentru Arta si Cultura. Rolul fondului este de a asigura si proteja colectia existenta, cautand in acelasi timp sa o reinnoiasca prin artisti contemporani, confirmand astfel rolul marcii ca patron al artelor si actor cultural. Scopul Fondului este de a proteja patrimoniul marcii, sprijinind in acelasi timp artistii emergenti de astazi, cu un accent deosebit pe arta stradala, cu legaturile sale stranse cu lumea produselor Renault.
Fondul Renault pentru Arta si Cultura: o punte intre industria auto si opera artistica
Colectia istorica a Fondului include cateva sute de lucrari emblematice, inclusiv fotografii de Robert Doisneau – care a mentinut legaturi stranse cu Renault de-a lungul carierei sale – o creatie din 1967 a lui Arman bazata pe Renault 4, o serie de Erro dedicata Renault 5, creatii de Victor Vasarely si lucrari inspirate de Art Brut de Jean Dubuffet.
Aceasta colectie reflecta sprijinul oferit de Renault unor serii de miscari artistice din trecut, inclusiv:
• Fotografie umanista, in special de Robert Doisneau, angajat cu norma intreaga al companiei intre 1934 si 1939,
• Noul Realism, fondata in 1960, o miscare ai carei adepti au inclus Arman si Jean Tinguely, sculptori care au folosit materiale de zi cu zi in lucrarile lor,
• Figuratie narativa, reprezentata in principal de Erro, ale carui lucrari amesteca imagini din cultura pop si istoria artei,
• Op Art, o ramura a abstractiei geometrice care produce o iluzie de vibratie sau miscare, reprezentata in primul rand de Victor Vasarely, care a reproiectat logo-ul Renault in 1972,
• Jean Dubuffet, pictor, sculptor si inventator al Art Brut: creatie spontana si inventiva de artisti autodidacti si straini.
Astazi, Fondul sprijina si arta urbana contemporana, cu lucrari precum Bourgeon si Accrescent de Dan Rawlings, realizate dintr-un Renault 5 istoric si un nou Renault 5 E-Tech electric, si Heritage de Cesar Malfi, creat la Refactory din Flins in 2024, folosind un panou lateral dintr-un Scenic E-Tech electric.
Publicului i se vor crea cu regularitate ocazii de a descoperi sau redescoperi aceste lucrari puternice, ce simbolizeaza dialogul dintre trecut si viitor, arta si industrie.
"Arta stradala este un raspuns contemporan la ambitiile artistice initiale ale Renault si la sprijinul sau pentru arta pop si arta cinetica din anii 1960. Miscarea Street Art aduce arta pe strazi, punand-o la dispozitia tuturor. Si in acest fel, reflecta scopul unui producator de vehicule, a carui productie "traieste" si pe strada. Legatura dintre valorile noastre "populare" si arta stradala este importanta." Catherine Gros, vicepresedinte, arta, patrimoniu si mecenat.
The Art Factory, o rezidenta artistica in Flins
Situl Flins a devenit recent sediul unei rezidente artistice numita Art Factory, gazduita in fostele ateliere de vopsitorie. Astazi, acest spatiu de 3.200 m² este dedicat crearii si expunerii de arta urbana, oferind artistilor posibilitatea de a lucra intr-un mediu care reproduce atmosfera strazii. Acestia au acces la caracteristicile industriale inca prezente in jurul santierului si pe care le pot folosi, devia sau recicla in munca lor.
Selectia artistilor pentru viitoarele proiecte rezidente se va baza pe criterii stabilite in colaborare cu cei doi curatori ai expozitiei, Jean Faucheur si Gaël Lefeuvre. Mai multe rezidente vor fi organizate in fiecare an pe o perioada de aproximativ trei ani. O lucrare creata de Gérard Zlotykamien dintr-un autobuz Renault din 1937, numit Ready-made 1935-2025, 7 tone 5, este ancora acestui spatiu creativ extraordinar. Printre artistii invitati se numara Jean Faucheur, care este deja in rezidenta pentru a proiecta o lucrare in Fabrica de Arta.
Rezidentele vor oferi un mediu de lucru imersiv pe termen scurt, permitand artistilor sa-si exprime creativitatea intr-un cadru industrial unic. Unele dintre lucrarile produse vor face parte din expozitiile si colectiile noului spatiu dedicat patrimoniului si inovatiilor Renault.
-
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
Jante noi 18" originale vw arteon r-line highline 18 inch muscat 980 €
Tester jocuri articulatii (9999900000 meyle) 3246.49 Lei
-
Ulei motor - castrol edge 5w30 / vw 504 00 / 507 00 * import... 420 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
0445110955 0445110749 9828959880 bosch injector citroen opel... 600 Lei
Ventilator / termocupla radiator renault kangoo 1.4 fab. 1997... 70 Lei
-
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei


