Renault recheama in service automobile din Romania. Uite aici motivul

Renault recheama in service automobile din Romania. Uite aici motivul
  • Renault recheama in service 15 automobile Captur si Kadjar vandute in Romania
  • Motivul ar fi o calibrare deficitara a motorului
  • Reparatia va dura intre 6 si 7 ore
Distribuie pe Facebook

Constructorul francez Renault recheama in service 15 automobile Captur si Kadjar vandute in tara noastra. De vina ar fi o calibrare deficitara a motorului, care in timp poate sa conduca la neconformitati privind emisiile de oxizi de azot.

Dupa izbucnirea scandalului Dieselgate, nivelul de emisii inregistrat de masini a devenit un subiect extrem de important pentru toti marii constructori de automobile. Au urmat apoi o multime de studii care au reusit sa impuna standarde din ce in ce mai drastice, din cauza carora acestia au fost nevoiti sa isi schimbe din mers strategia.

Francezii de la Renault nu au facut nota discordanta, mai ales ca au fost si ei mentionati in mai multe topuri ale producatorilor de automobile cu cele mai poluante motoare. In cel mai recent dintre acestea, realizat de organizatia Transport and Environment, specialistii au demonstrat ca Renault, si implicit Dacia, au motoare diesel care depasesc de aproape 8 ori emisiile maxime de noxe cerute de UE.

Constructorul din Hexagon nu sta foarte bine nici in ceea ce priveste motoarele Euro 6, unde s-a aratat ca propulsoarele lor polueaza de 15 ori mai mult decat este permis.

In acest context, Renault recheama acum in service 15 automobile Captur si Kadjar vandute in Romania. Explicatia oficiala este ca "o posibila calibrare a motorului poate sa conduca, in timp, la aparitia unei neconformitati privind emisiile de oxizi de azot."

Remedierea problemei va fi facuta pe cheltuiala constructorului francez, care sustine ca reparatia dureaza intre 6 si 7 ore. In acest timp, inginerii vor reprograma calculatorul de injectie si vor inlocui catalizatorul primar.

Este foarte interesant faptul ca acesta este singurul recall desfasurat in 2016 in Romania pe motiv de emisii neconforme, desi scandalul Dieselgate a scos la iveala anul trecut ca Volkswagen a comercializat nu mai putin de 8.5 milioane de autovehicule in Europa, cu acel soft care pacalea testele de emisii.

Distribuie pe Facebook
mai multe