Reviste vs. site-uri auto - care este cel mai eficient mijloc de comunicare pentru pasionati?

Acum cativa ani, revistele auto faceau bani frumosi din publicitate. Si asta pentru ca erau eficiente. Majoritatea clientilor trecuti de prima tinerete nu prea aveau tragere de inima sa utilizeze ceva asa de nou precum internetul, dar vroiau sa-si cumpere o masina noua. Nu ajungea sa intrebi 2-3 prieteni ce parere au, si cand ajungeau la chiosc sa-si cumpere un cotidian, luau si o revista AUTO, una din multitudinea pusa la vanzare in vitrina. Acum insa lucrurile s-au schimbat si balanta s-a intors: in Romania, mai exista numai cateva reviste cu specific auto, cu tiraje reduse, iar informatia referitoare la tot domeniul auto-moto care se gaseste online este fabuloasa si in crestere de la zi la alta.
Revistele auto
Luam aici in discutie revistele auto pentru ca informatiile lor ne intereseaza. Insa este la fel si in orice domeniu: daca in generala vedeam zeci de reviste cu caracter XXX la chiosc, acum singurele nuduri pe care le vad sunt in ziare precum Cancan sau Click. La fel si la cele destinate decoratiunilor interioare, fashion, etc. Iar decaderea aceasta a presei scrise este absolut normala si continua de la o vreme incoace. Va veni ziua in care nu vor mai exista reviste deloc, ci doar aparitii periodice de branding scrise, precum calendare, cataloage, etc.
De ce au murit revistele auto din Romania?
In primul rand, pentru ca erau prea multe pentru o piata asa de mica. Pe vremea cand erau in voga, reprezentau cea mai ieftina metoda de promovare si reclama a firmelor din domeniu, dealeri auto, etc. Acum nu mai este cazul, internetul este mai ieftin ca orice reclama in revista. Nu in ultimul rand, publicul-tinta al vanzatorilor de masini a devenit mai comod, firmele au simtit asta, nu au mai investit bani in reclama, totul s-a dus in jos. Cine nu a renuntat la revista, a scazut tirajul. Nimeni nu vrea reclama intr-o revista cu 10.000 de exemplare, din care 60% sunt retururi, cand poate avea reclama pe un site care are 50.000 de vizitatori intr-o singura zi.
Care sunt avantajele revistelor auto?
In prezent, nu mai exista avantaje. Ca pret sunt mai scumpe, ca reclama mult mai scumpe, ca accesibilitate in ziua de azi sunt chiar mai greu de procurat decat accesul la internet, cantitatea de informatie e mai mica decat poate cuprinde un site, noutatea informatiilor e indoielnica, calitatea pozelor e mai slaba decat se pot vedea online, nu pot reda filme, etc.
Un lucru foarte important este si viteza cu care circula informatiile. Daca, de exemplu, Opel are astazi o lansare de model, pe online stirea apare 5 minute mai tarziu si lumea este informata. In revista insa o sa apara la numarul urmator, peste o luna sau mai tarziu.
Este un element de branding! Cam asa o sa zica lumea despre revistele ramase astazi pe piata. Corect, insa din punct de vedere al eficientei si al impactului, sunt egale cu zero. Nu stiu ce brand sau companie din tot universul auto mai are buget destinat presei scrise. Nu stiu de ce ar vrea un dealer auto reclama intr-o revista cu tiraj infim si cu o audienta nesemnificativa.
Multe firme mari sunt inca convinse ca un client final care cauta o masina, isi va face "temele" rasfoind o revista. Cumpara cineva reviste auto ca sa se informeze mai mult decat o face online? Nu. Asa au aparut si cadourile oferite de reviste: cumperi revista si in tipla primesti cadou un CD, un breloc, o maciulie de schimbator sau un voucher de reduceri. Insa omul ia brelocul si revista o arunca. Asta este nivelul presei scrise auto din ziua de azi. Nu o spunem noi, o spune realitatea.
Asadar, in prezent, revistele auto nu au absolut niciun avantaj fata de mediul online. Iar moartea lor este sigura si aproape. Raman colectionarii care vor sa-si completeze seria, interesati doar de aspectul colectiei, nicidecum de continut. Atunci, cine mai cumpara revistele auto si cum de mai exista ele la chioscuri?
Revistele se imputineaza pe zi ce trece. Si-au creat site-uri ce poarta numele revistei si vand pachete de publicitate ca sa sustina varianta scrisa. Insa tirajele sunt extrem de mici astazi: 3000 - 5000 de exemplare, dintre care jumatate va deveni retur. Insa doar atatea exemplare isi pot permite din banii de reclama primiti. Si nu va trece mult timp inainte sa ramana doar variantele online.
Avantajele presei online?
In primul rand, rezistenta in timp, care pana nu demult era singurul avantaj al revistelor. Ca aveai informatia si o puteai accesa oricand, pe WC, in masina, in tren sau la cafenea, rasfoind revista. Acum ai smartphone, tableta, laptop si accesezi informatiile online oricand, la orice ora. Nu mai zicem de fluxul de informatii, atat sub forma de text, poze, video, dar si comunitati care te ajuta sa-ti formezi o parere, comentarii, retele de socializare, etc.
Este oare un simplu forum mai eficient in alegerea unei masini decat o intreaga colectie de reviste scrise? Da. Vrei sa cumperi sa zicem un BMW la mana a doua din 2005, diesel, cu 4 usi. Gasesti pe forumuri comparatii cu alte masini din aceeasi clasa, mii de pareri ale proprietarilor de astfel de model, sfaturi si asteptari de la masina, poze, etc. Este atat de simplu in ziua de azi, inca revistele auto au ajuns sa existe din pura ambitie. Nu au avantaje, nu le cumpara nimeni.
Partea buna este ca mai toate companiile mari si-au divizat bugetele de reclama anuale in trei parti, nu in 5 cum era inainte: Online, TV si reclama stradala. A disparut bugetul de radio care s-a transformat in bartere, iar de presa scrisa nu mai vrea nimeni sa auda. Motivele sunt mai sus si sunt tot mai bine intelese de toata lumea.
Si ca sa fim si mai convinsi, ajuta-ne si tu cu propria experienta si spune-ti parerea despre aceasta comparatie.
-
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
-
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
-
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
-
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
-
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
-
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
-
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
-
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
-
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
-
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei


