Romania, unica in lume: soseaua pe care mii de soferi incalca legea zilnic fara sa stie

- Acostamentul este folosit de pietoni si biciclisti
- Soferii risca o amenda de 6000 de lei
- CNAIR nu face nimic in aceasta privinta
Intr-o tara in care politicienii PSD modifica legea astfel incat sa iti poti face o afacere cu pacanele pe insule si in Delta Dunarii astfel incat sa nu platesti taxe la stat, intr-o tara in care cu cat furi mai mult, cu atat esti votat de mai multi prosti, e clar ca totul se poate. Nu degeaba, Romania este tara tuturor posibilitatilor...
DN2 este una din cele mai periculoase sosele din Europa pe care mor aproape saptamanal persoane. E vorba de drumul european E60 sau E85, numit si DN2, cel care face legatura dintre Bucuresti si nordul tarii, dincolo de Suceava, pana la granita cu Ucraina. Acest drum, pe primii 333 kilometri, poarta denumirea de Drum National nr. 2 si poate intra in Cartea Recordurilor drept cel mai periculos drum din cauza unui singur aspect: autoritatile l-au facut la betie.
La prima vedere ai spune ca DN2 este o sosea cu doua benzi pe sens. Sau ai putea spune ca DN2 este o sosea care are o banda si jumatate pe sens, astfel incat prima banda sa fie folosita pentru a permite depasirea celor din spate. Sau, ai putea spune ca DN2 este o sosea foarte misto, sigura, deoarece are o banda de urgenta. Ei bine, nu.
Prima banda, cea de langa lanul de porumb, se numeste acostament. Nu este nici banda de circulatie, nici de urgenta, nu este nici macar banda de circulatie rutiera de vreun fel sau altul. Este ACOSTAMENT si soferii nu au voie sa circule pe ea. Punct. Iar acest lucru se intampla din cauza ca autoritatile sunt pur si simplu indiferente la nevoia de siguranta a soferilor din Romania.
Absolut toti soferii care circula pe DN2, de ordinul miilor sau zecilor de mii in fiecare zi, folosesc prima banda. De fapt, folosesc acostamentul. Incalcand legea si riscand o amenda din partea Politiei Rutiere. Insa aceasta incalcare de lege s-a transformat in ceva normal, s-a transformat in prima banda pe care soferii circula, lasandu-i pe cei mai rapizi sa foloseasca benzile din mijloc.
Conform Digi24, prima banda de pe DN1 are o latime de 2.5 metri, cu un metru mai putin decat latimea unei benzi de drum national si cu 1,25 metri mai putin ca latimea ceruta de o banda de autostrada. Conform oficialilor CNAIR si cei ai Politiei Rutiere citati de Digi24, prima banda pe sens NU este banda de circulatie ci este acostament. DN2 este, de fapt, o sosea cu o singura banda pe sens cu o latime de 3,5 metri fiecare. Adica soferii trebuie sa circule EXCLUSIV pe banda de langa axul drumului, acostamentul fiind folosit doar in cazuri exceptionale de urgenta, cand ti s-a stricat masina.
In realitate, toata lumea foloseste acostamentul ca si cum ar circula pe o banda obisnuita. Mai trist este ca, conform legii, acostamentul poate fi folosit de pietoni sau biciclisti. Asta inseamna ca daca circula un om pe prima banda de pa DN2 si un sofer il loveste cu masina, vinovat este 100% soferul deoarece pietonul circula legal!
Si mai grav este ca, absolut toti acei mii de soferi care circula zilnic pe acostament risca o amenda de 6000 de lei! Legea spune clar acest lucru, prin Ordonanta 43 din august 1997: ”este interzisă circulația autovehiculelor pe acostamente, șanțuri, trotuare, pe spații de siguranță ale drumurilor și podurilor, precum și pe banda de urgență sau mediană a autostrăzilor”. Potrivit IGPR, încălcarea acestei prevederi se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 6.000 lei, aplicată persoanelor fizice sau juridice, confiorm art.61, aliniat 1, litera a din același act legislativ.
Ce este de facut? In mod ideal, CNAIR ar trebui sa lateasca acostamentul si sa il transforme in banda de circulatie. In realitate, insa... DN2 va ramane asa mult si bine, probabil inca 10 ani, si va produce victime nevinovate iar soferii vor continua sa circule pe acostament deoarece nu cunosc adevaratul lui scop. Cat despre Politia Rutiera... cu siguranta, niciodata, nu va da vreo amenda pentru ca ai circulat pe acostament. Ca doar nu scrie nicaieri ca e acostament si ca circulatia pe el e interzisa, nu?
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
-
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei


