Solutia poluarii din Bucuresti, rezolvata: cine nu are masina Euro 5 sau 6, nu intra in centru

Solutia poluarii din Bucuresti, rezolvata: cine nu are masina Euro 5 sau 6, nu intra in centru
  • 82% dintre masinile pe benzina sunt mai vechi de Euro 5
  • 74% dintre masinile diesel nu respecta norma Euro 5
  • Proiectul este un vis frumos pentru viitorul indepartat
Distribuie pe Facebook

Gata, avem solutia pentru a scapa de poluarea Bucurestiului! Gabriela Firea spunea anul trecut ca urmeaza sa fie gasita o varianta prin care masinile care polueaza sa aiba acces restrictionat in centrul orasului sau sa fie nevoite sa achite o Taxa de Centru. Acum, Autoritatea de Transport propune ceva mai radical.

AMTB, Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti a venit cu doua solutii la problema poluarii cu care se confrunta Bucurestiul. Una ar fi solutia folosita si in marile orase din Germania, si anume sa se permita accesul in zona centrala doar a masinilor care au norma de poluare Euro 5 sau 6, dar si mainilor electrice. Iar a doua solutie ar fi marcarea si taxarea locurilor de parcare din centru, inclusiv pe trotuar sau acolo unde acum soferii parcheaza ilegal.

Prima solutie, de a lasa accesul doar masinilor noi in centru nu este tocmai realizabila. Probabil, circa 10% din numarul total de masini care circula in Bucuresti au aceste norme de poluare, restul fiind mai vechi. In plus, asta ar presupune niste sanctiuni pentru masinile care incalca aceasta reglementare, lucru la fel de greu de realizat. Teoretic, toate masinile din Bucuresti vor fi nevoite sa aiba un marcaj vizibil cu norma de poluare. De unde si cine da acel marcaj este o alta problema. Dupa acest marcaj, autoritatile se pot lua ca sa vada daca masina este sau nu Euro 5 si 6.

In realitate, Romania nu este o tara responsabila ca Germania, acolo unde, daca intra in vigoare o lege, toti cetatenii o respecta. Dimpotriva, Romania este o tara in care populatia incearca mereu sa fenteze legea, deoarece si autoritatile, in frunte cu politicienii, incearca mereu si reusesc sa-l fenteze pe cetatean. Daca nu faci un sistem inteligent de control al masinilor care intra in zona centrala, nu ai nicio sansa sa pui in aplicare o asemenea reglementare.

Cum poti identifica ce masina are sau nu Euro 5 sau 6? Nu poti. Cum sa-i dai o amenda unui sofer cu o masina din 2010, daca el spune ca este Euro 5? Ce autoritate, in afara de Registrul Auto Roman, poate stabili care este norma de poluare a unei masini? Aceasta norma nu este scrisa in certificatul de inmatriculare, ca sa poti spune ca verifici acolo exact cum verifici valabilitatea ITP-ului.

Zona centrala din Bucuresti este considerata zona delimitata la nord de Piata Victoriei, la est de str. Mihai Eminescu, la sud de str. Traian si la vest de Parcul Carol si str. Buzesti. Poate doar sa montezi camera video pe toate strazile si sa faci cumva un sistem corelat cu baza de date a RAR-ului si DRPCIV, iar un soft scump sa stabileasca pe loc daca o masina anume, inscrisa cu un anumit numar de circulatie, are norma de poluare care trebuie sau nu, iar daca nu are sa i se emita pe loc o amenda...

Momentan, vorbim de proiecte SF, greu de pus in aplicare, ba chiar imposibil de realizat in 2018. Poate ca, la un moment dat, totul se va digitaliza si va fi mai usor sa identifici masinile care nu respecta legea. Dar pana atunci este cale lunga si Primaria Bucuresti arunca milioane de Euro pe statui ale unor necunoscuti, in loc sa investeasca in infrastructura. De fapt, solutia este simpla: rezolva problema traficului si ai scapat si de poluare.

Foto: www.fotografieaeriana.eu

Distribuie pe Facebook
mai multe