Statul roman da in judecata VW pentru un prejudiciu de peste 30 de milioane de euro

Statul roman da in judecata VW pentru un prejudiciu de peste 30 de milioane de euro
  • Un Grup mixt de lucru va stabili sanctiunile pentru Volkswagen
  • Proprietarii masinilor au platit taxa auto pentru un alt tip de motorizare
  • Softul este scos, poluarea ramane
Trimite unui prieten

Statul roman vrea sa actioneze in judecata Volkswagen, estimand ca i-a adus in total un prejudiciu de circa 30 de milioane de euro. De altfel, si alte tari europene planuiesc sa faca acelasi lucru, dupa ce grupul german a vandut in intreaga lume 11 milioane de masini cu un nivel al noxelor atat peste limitele admise, cat si peste cel declarat oficial.

Un Grup mixt de lucru va stabili sanctiunile pentru Volkswagen

Scandalul Dieselgate a inceput in Statele Unite luna trecuta si tot acolo s-a vehiculat si o prima amenda pentru Volkswagen de circa 18 miliarde de euro din partea Agentiei pentru Protectia Mediului (EPA). Problemele au trecut Oceanul si, la randul lor, statele europene reactioneaza si iau masuri de sanctionare a grupului german, care a vandut milioane de masini poluante.

In tara noastra, atat Volkswagen, cat si celelalte marci ale grupului (Audi, Skoda sau Seat) sunt foarte bine vandute, compania din Wolfsburg situandu-se chiar pe primul loc la achizitiile auto second hand si pe locul al doilea la cele noi. Asadar, cum in Romania se cumpara anual un numar mare foarte de masini apartinand VAG, statul vrea sa sanctioneze grupul german in urma scandalului Dieselgate.

Un Grup mixt de lucru a fost infiintat printr-o decizie a Guvernului special pentru a lua masurile necesare in acest caz. Din el fac parte ministrul Mediului Gratiela Gavrilescu, presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului Toma Petcu, directorul general al Registrului Auto Roman George, comisarul general al Garzii Nationale de Mediu Florin Diaconu, precum si specialisti din cadrul Ministerului Transportului.

Proprietarii masinilor VW au platit taxa auto pentru un alt tip de motorizare

Volkswagen a cauzat statului un prejudiciu de peste 30 de milioane de euro (123.616.827 lei) deoarece proprietarii acestor masini au platit o taxa auto mai mica decat ar fi trebuit - adica au platit pentru Euro 5, cand de fapt masina lor era Euro 4. Defalcat, calculul arata in felul urmator: 1.944 de unitati cu motorizare de 1,2 litri - prejudiciu de 588.626 lei, 38.719 unitati de 1,6 litri - prejudiciu de 24.487.635 lei si 64.640 unitati VW de 2,0 litri - prejudiciu de 98.540.565 lei.

Ministrul Mediului a explicat, asa cum era de asteptat de altfel, ca vina ii apartine in totalitate producatorului, care nu a inselat numai statul, ci si pe fiecare client care a optat pentru o masina de-a sa.

In Spania se vorbea si despre faptul ca grupul german va trebui sa inapoieze statului banii pe care acesta i-a oferit la cumpararea unei masini noi printr-un program guvernamental asemanator cu Rabla. In aceasta tara, multi au optat pentru Seat-uri noi, care teoretic erau nepoluante, au primit subventie de la stat si au dat la casare masina poluanta pe care o detineau inainte. Problema este insa faptul ca si cea noua este la fel de poluanta, noxele fiind mai mici doar pe hartie. In tara noastra insa, inca nu s-a stabilit un prejudiciu legat si de acest program.

Recuperarea pagubelor se va face in instanta, existand in acelasi timp si posibilitatea ca statul sa actioneze in judecata si reprezentanta din Romania a producatorului. Ministrul Mediului mai vorbeste si despre faptul ca in afara de inapoierea acestor bani, cel mai probabil Volkswagen va primi si o amenda.

Softul este scos, poluarea ramane

Volkswagen a anuntat ca in luna ianuarie vor incepe rechemarile in service pentru a scoate softul care manipula datele facand sa treaca o masina poluanta drept una "curata".

Cheltuielile se vor ridica la 65 de miliarde de euro, au estimat producatorii, insa odata ce softul va fi scos, asta nu inseamna ca problema poluarii este si ea rezolvata. La rechemare nu se va lucra si in ideea de a miscora emisiile, in unele cazuri mai mari si de 40 de ori fata de cat au listat germanii.

Asadar, la iesirea din service vorbim de fapt despre aceeasi masina, dar fara softul care facea ca masina sa aiba la teste emisii acceptate. Odata indepartat softul, tot ce vom avea va fi o masina care se comporta in timpul testelor la fel ca in timpul circulatiei de zi cu zi, asa ca problemele nu sunt nici pe departe rezolvate.

Trimite unui prieten
VW
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 8 Octombrie 2015