Trei masini emblematice care ar trebui sa primeasca o noua generatie

Trei masini emblematice care ar trebui sa primeasca o noua generatie
Bombarbata zilnic de noi reglementari privind emisiile de dioxid de carbon si / sau siguranta persoanelor prezente la bord, industria auto nu mai are timp sa viseze ca altadata. Dar daca producatorii de masini ar reveni la origini? Iata trei modele emblematice care ar trebui sa primeasca, cat mai curand, o noua generatie.
Distribuie pe Facebook

Honda S2000

Oferita vreme de aproximativ 11 ani, intre 1999 - 2009, cea dintai si, totodata, unica generatie a sportivei comercializate de Honda sub denumirea de S2000 a reusit sa impresioneze o lume intreaga. In special prin raportul putere / capacitate cilindrica, spectaculoasa japoneza scotand si 250 de cai din motorul aspirat de 2.0 litri primit.

Greutatea de 1.250 - 1.300 de kilograme, in functie de versiunea aleasa, reprezinta un alt element ce a transformat masina cu tractiune spate si plafon retractabil din Tara Soarelui Rasare intr-o adevarata legenda a industrie auto de pe Pamant.

Mitsubishi Lancer Evolution

Spre deosebire de Honda S2000, Mitsubishi Lancer Evolution a fost disponibil nu in una, ci in zece generatii. Clientii au avut la dispozitie, de asemenea, si multiple editii speciale, precum extremul FQ-440, unde 440 reprezinta, daca mai trebuia precizat cumva, numarul cailor putere dezvoltati de unitatea 2.0 turbo instalata sub capota.

Prin urmare, eterna problema a sprintului de la 0 la 100 de kilometri pe ora avea sa isi gaseasca rezolvarea, cu pedala de acceleratie la podea, in sub 4.0 secunde, spre disperarea proprietarilor de Audi-uri RS, BMW-uri M si de Mercedes-uri AMG.

Toyota MR2

Compania Toyota a lansat, de curand, o noua generatie a legendarei Supra, insa nu toata lumea s-a aratat incantata de revenirea acesteia. Din motive lesne de inteles: respectiva sportiva imparte numeroase elemente, de la motorizarea de sub capota si pana la sistemul de infotainment ori chiar comenzile radio-ului, cu BMW Z4.

Nemultumirea cauzata de situatia cu pricina ar putea fi uitata daca asiaticii din Tara Soarelui Rasare ar (re)lansa MR2, decapotabila cu propulsor montat central, sistem de tractiune spate si kilograme putine; design, nu intr-o varianta 100% electrica.

Alte nume demne de mentionat

Cu o revenire de zile mari ar putea cuceri lumea pasionatilor, desigur, si mai multe (hot-)hatch-uri trase pe dreapta pentru a face loc BEV-urilor / HEV-urilor, ca Mazda3 MPS. Si cate exemple ar mai fi la aceasta categorie, e aproape de necrezut: Honda CRX, Volkswagen Scirocco, Opel Astra OPC, Renault Megane RS, Ford Focus RS.

Urmeaza apoi o lista plina de coupe-uri traditionale, in doua portiere, cu Mazda RX-7 in prim plan, flancata de modele precum Nissan 300ZX, de Mitsubishi 3000GT si, totodata, de Mitsubishi Eclipse si nu in ultimul rand, de Toyota Celica, evident.

Exista si o categorie grea, acolo unde pasionatii viseaza la noi generatii de BMW Z8, de BMW M1, de Dodge Viper. Din pacate, pe masura ce anii trec, sansele relansarii unor astfel de legende, de masini emblematice scad considerabil; mai ales pentru persoanele care spera la o reiterare a conceptului original, fara electrificare.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 8 Noiembrie 2023