Un nou concern a luat nastere in industria auto, al patrulea ca marime. FCA si PSA au batut palma

Un nou concern a luat nastere in industria auto, al patrulea ca marime. FCA si PSA au batut palma
  • Francezii de la PSA si italienii de la FCA au batut palma
  • Scopul fuziunii este scaderea costurilor de operare
  • Puterea de decizie va fi impartita in mod egal
Distribuie pe Facebook

Doi giganti din industria auto, Alianta Fiat-Chrysler si Grupul PSA Peugeot-Citroen, au anuntat ca vor fuziona devenind astfel al patrulea concern, ca marime. Sediul noii companii va fi in Olanda.

Dupa Grupul Volkswagen, Toyota sau Alianta Renault-Nissan, industria auto are de azi un nou concern. Este vorba despre PSA Peugeot-Citroen si Alianta Fiat Chrysler, care tocmai au anuntat ca au decis sa fuzioneze, puterea de decizie urmand sa fie egala in noua companie infiintata.

Grupul PSA Peugeot-Citroen are sub aceeasi umbrela brand-urile Peugeot, Citroen, DS si Opel iar italienii de la Fiat-Chrysler inglobeaza Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Ram, Lancia si Chrysler. Potrivit primelor informatii, toate aceste brand-uri vor fi pastrate astfel ca noul concern va reuni nu mai putin de 11 marci auto.

Numele noii companii este necunoscut, dar cert este ca sediul va fi in Olanda si ca fiecare dintre cei doi mari constructori va detine cate 50% dintre actiuni. In plus, consiliul de adminstratie va fi alcatuit din 11 membri: 5 nominalizati de PSA si 5 de FCA.

In ceea ce priveste oamenii de conducere, Carlos Tavarez, actualul CEO al francezilor va deveni CEO-ul noului constructor, iar John Elkann, presedintele FCA va deveni presedintele noii companii.

Scopul acestei fuziuni este, deloc surprinzator, reducerea costurilor de operare. Cei doi giganti estimeaza ca vor economisi pana la 3.7 miliarde de euro pe an, fara sa ia in calcul eventuale inchideri de uzine.

Ca tot suntem la capitolul cifre, trebuie mentionat faptul ca noul constructor are o evaluare bursiera de circa 42 de miliarde de euro si urmeaza sa fie listat pe bursele de la Paris, Milano si New York.

Asa cum spuneam la inceputul acestui articol, noul concern va fi al patrulea ca marime din industria auto, cu 8.7 milioane de masini produse anual. Primele trei pozitii sunt ocupate de Volkswagen, Toyota si Renault-Nissan cu circa 10 milioane de unitati produse anual.

Pentru a deveni oficiala, fuziunea trebuie sa primeasca aprobarea mai multor autoritati.

Distribuie pe Facebook
mai multe