Un pic de Porsche pentru fiecare dintre noi: Noul TSI anuntat de VW are o turbina cu geometrie variabila

Un pic de Porsche pentru fiecare dintre noi: Noul TSI anuntat de VW are o turbina cu geometrie variabila
  • Volkswagen pregateste lansarea unui motor TSI de 1.5 litri
  • Unitatea in cauza foloseste o turbina cu geometrie variabila
  • Clientii au la dispozitie doua versiuni diferite de putere
Distribuie pe Facebook

Volkswagen pregateste lansarea unei noi game TSI, primul reprezentant al viitoarei generatii de motorizari turbo pe benzina avand o capacitate cilindrica de 1.5 litri si doua versiuni diferite de putere.

Dupa ani de zile in care a ales sa ignore aceasta problema, compania Volkswagen a gasit in cele din urma o modalitate de a rezvolva problemele cauzate de motorizarea 1.4 TSI.

Pe scurt, aceasta va fi pensionata in perioada imediat urmatoare si inlocuita cu o noua unitate de 1.498 centimetri cubi, echipata inclusiv cu o tehnologie ce permite dezactivarea cilindrilor.

Cea mai importanta caracteristica a propulsorului EA211 TSI evo o reprezinta insa tipul sistemului de supraalimentare, producatorul german de automobile adoptand o turbina cu geometrie variabila.

Un astfel de element este destul de rar intalnit la motoarele pe benzina, printre masinile care ne vin acum in minte si folosesc aceasta solutie numarandu-se modelele Porsche 718 si 911 Turbo.

Intorcandu-ne acum la noua motorizare de la Volkswagen, tinem sa precizam ca aceasta va fi comercializata in doua versiuni diferite de performanta: atat cu 130, cat si cu 150 de cai putere sub capota.

Valoarea cuplului maxim se va ridica la 200 de Newton-Metri in primul dintre cele doua cazuri si va fi disponibila inca de la 1.300 de rotatii per minut, conform informatiilor existente.

Referitor la consumul mediu de carburant, producatorul german de automobile promite o imbunatatire de pana la 10 procente comparativ cu actuala unitate turbo de 1.4 litri si 125 de cai putere.

Noul propulsor EA211 TSI evo va putea fi comandat inainte de sfarsitul acestui an, singurul mister constand in numele primului automobil echipat cu motorul in cauza.

Motor 1.5 TSI

Distribuie pe Facebook
mai multe