Uniunea Europeana doreste testari mai riguroase ale emisiilor incepand cu 2017

Uniunea Europeana doreste testari mai riguroase ale emisiilor incepand cu 2017
  • Uniunea Europeana doreste proceduri si limite mai dure pentru emisii
  • Daca in acest moment limita de emisii trebuie sa fie de cel mult 130 de grame de CO2/km, aceasta va scadea pana la 95 de grame incepand din 2021
  • Aceste proceduri se vor aplica pentru masinile noi incepand din septembrie 2017, iar pentru toate masinile un an mai tarziu
Trimite unui prieten

Pentru a evita un nou scandal Dieselgate, Uniunea Europeana pregateste noi proceduri pentru teste si limite mai dure pentru emisii incepand cu anul viitor

Dupa ce constructorul german Volkswagen a declansat scandalul emisiilor, mai multi producatori de masini precum Suzuki, Mitshubishi sau Opel au fost atrasi in aceasta "tornada".

Pentru a contracara aceste practici, Uniunea Europeana a propus unele proceduri mai dure pentru testarea noilor masini incepand din septembrie 2017, iar pentru toate masinile incepand din septembrie 2018.

In acest moment, constructorii de automobile trebuie sa se asigura ca modelele emit in medie cel mult 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Daca propunerea facuta de UE va fi adoptata de Parlamentul European, aceasta limita va scadea la 95 de grame incepand din 2021.

Una dintre nemultumirile forumului european este faptul ca testele actuale nu sunt foarte precise, dat fiind faptul ca masinile sunt testate intr-un mediu controlat, si nu in conditii reale de trafic.

Prin adoptarea acestor propuneri, se urmareste, printre altele, ca aceste teste sa fie mult mai apropiate din punct de vedere al relevantei de ceea ce se intampla cu aceste vehicule in lumea reala.

Miguel Arias Canete, Comisar European pentru Actiuni Climatice a declarat ca "Acesta este un pas crucial pentru restabilirea credibilitatii."

Un reprezentant al Organizatiei Consumatorilor Europeni, Chris Carroll, s-a aratat de acord cu aceste propuneri, spunand ca "Scandalul emisiilor si-a batut joc de consumatori. Testul actual este depasit si a fost complet nereprezentativ pentru modul in care masinile sunt conduse pe drumurile publice."

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 16 Iunie 2016