Uzina BMW Group din Regensburg a testat un sistem cu ulei termic pentru generarea de caldura in atelierul de vopsitorie

Uzina BMW Group din Regensburg a testat un sistem cu ulei termic pentru generarea de caldura in atelierul de vopsitorie
Pe masura ce trece de la gazele naturale la energia regenerabila, BMW Group isi electrifica treptat atelierele de vopsitorie, ca parte a eforturilor sale de decarbonizare a productiei de automobile. Un proiect-pilot recent incheiat la uzina din Regensburg demonstreaza cum poate fi simplificata si accelerata aceasta tranzitie. Cheia consta in instalarea unui sistem de ulei termic. Utilizarea uleiului termic ca mediu de transfer termic permite decuplarea generarii de caldura de restul componentelor sistemului. Acest lucru permite adaptarea flexibila a alimentarii cu energie a liniilor de vopsire in orice moment.
Trimite unui prieten

"Un avantaj al trecerii la uleiul termic este flexibilitatea de a alege sursa de energie pentru generarea de caldura in atelierele noastre de vopsitorie. De exemplu, uleiul termic poate fi incalzit folosind electricitate, energie geotermala, energie solara termica - sau chiar un sistem de incalzire alimentat cu hidrogen. Capacitatea de a schimba rapid combustibilii in orice moment face ca atelierele noastre de vopsitorie sa fie mai flexibile. Daca o sursa de energie devine rara sau indisponibila, putem reactiona rapid", explica Samuel Flieger, project manager pentru planificare tehnica in atelierul de vopsitorie din Regensburg.

Aceasta inseamna ca atelierele de vopsitorie pot fi amenajate deja sa functioneze cu energie regenerabila - chiar daca incalzirea fara gaz nu este inca o optiune. Reteaua electrica nu este echipata in prezent in toate locatiile pentru a face fata cerintelor ridicate de energie ale unui atelier de vopsitorie complet electrificat, in mare parte din cauza proceselor sale de uscare mari consumatoare de energie. Un sistem pe baza de ulei termic poate fi operat, de asemenea, cu gaz ca solutie intermediara.

Testarea s-a incheiat cu succes la Regensburg

Uzina BMW Group din Regensburg a testat un sistem cu ulei termic pentru generarea de caldura in atelierul de vopsitorie

Echipa proiectului-pilot de la Regensburg a profitat de perioada de nefunctionare a productiei din perioada Anului Nou pentru a instala tehnologia uleiului termic. In doar cateva zile, au inlocuit echipamentul de uscare alimentat cu gaz utilizat pentru una dintre cele trei linii de aplicare a stratului final cu un sistem de ulei termic incalzit electric - completat cu o unitate inovatoare de evacuare a aerului eRTO alimentata electric.

Inovatia principala consta in utilizarea noii unitati electrice de incalzire pentru a transfera caldura catre uleiul termic, in loc sa incalzeasca direct aerul din jurul caroseriilor masinilor in camera de uscare dupa aplicarea vopselei. Uleiul incalzit circula intr-o bucla inchisa si, intr-o a doua etapa, incalzeste aerul din camera de uscare prin intermediul schimbatoarelor de caldura. Uleiul termic circulant atinge temperaturi de cateva sute de grade Celsius. Spre deosebire de apa, acesta ramane stabil chiar si la aceste temperaturi ridicate.

Modernizarea creste eficienta energetica

Oriunde se genereaza caldura reziduala, aceasta este recuperata si reutilizata ca si caldura de proces. Acest lucru reduce temperatura aerului evacuat eliberat prin acoperisul halei. Ca urmare a acestor masuri de modernizare, consumul total de energie al echipamentului de uscare a fost redus cu aproximativ 40%. Trecerea la incalzirea cu ulei termic, combinata cu eficienta energetica imbunatatita a sistemului, va reduce amprenta de emisii de gaze cu efect de sera a atelierului de vopsitorie al uzinei BMW Group din Regensburg cu aproximativ 480 de tone de CO₂e pe an.

Uzinele BMW Group din Regensburg si Wackersdorf

Uzina auto a BMW Group din Regensburg exista din 1986 si este una dintre cele peste 30 de locatii de productie ale BMW Group din intreaga lume. Un total de aproximativ 1.400 de automobile din gamele BMW X1 si BMW X2 ies zilnic de pe linia de productie a uzinei din Regensburg - destinate clientilor din intreaga lume. Diferite tipuri de sisteme de propulsie sunt fabricate in mod flexibil pe o singura linie de asamblare - de la automobile cu motoare termice la modele plug-in hybrid sau electrice.

Uzina BMW Group din Regensburg a fost recunoscuta drept "FACTORY OF THE YEAR" 2024 in categoria "excelenta in asamblarea in serie mare" a prestigioasei competitii industriale. Pe masura ce implementeaza asa-numita BMW iFACTORY, BMW Group se concentreaza pe digitalizarea fabricii din Regensburg pentru a crea o fabrica digitala si conectata inteligent. Este deja posibil sa se experimenteze in forma virtuala cum va arata fabrica peste câtiva ani. Productia de modele pentru NEUE KLASSE, urmatoarea generatie de automobile BMW, va demara la Regensburg in a doua jumatate a deceniului.

Fabrica BMW Group din Wackersdorf gazduieste productia de cockpituri si furnizarea de piese pentru fabricile de pe alte meridiane. Odata cu deschiderea unui nou centru de testare a bateriilor si punerea in functiune a primei faze in toamna anului 2024, locatia aduce, de asemenea, o contributie semnificativa la mobilitatea electrica. O zona de competenta complet noua este centrul de usi si clapete pentru Rolls-Royce.

Uzina BMW Group din Regensburg a testat un sistem cu ulei termic pentru generarea de caldura in atelierul de vopsitorie

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (20) Poze Uzina BMW Group din Regensburg a testat un sistem cu ulei termic pentru generarea de caldura in atelierul de vopsitorie
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 13 August 2025