Verdictul final privind scandalul Dieselgate ar putea veni in luna Iulie. Sa fie acesta sfarsitul?

Verdictul final privind scandalul Dieselgate ar putea veni in luna Iulie. Sa fie acesta sfarsitul?
  • Scandalul Dieselgate ar putea ajunge la sfarsit
  • Un verdict in acest caz este asteptat in luna iunie
  • Ramane de vazut suma pe care Volkswagen o va avea de platit
Distribuie pe Facebook

Un judecator din Statele Unite a declarat recent ca Volkswagen a facut progrese mari in discutiile purtate cu partile implicate in scandalul Dieselgate si ca un verdict final ar putea fi dat in luna iulie.

De cand a inceput unul dintre cele mai mari scandaluri de pe piata auto, mai multi producatori de masini au avut si inca au de suferit. Nu trece saptamana fara ca cel putin unul sa fie descoperit cu probleme in ceea ce priveste emisiile de dioxid de carbon.

Conform judecatorului Charles Breyer din San Francisco, tot acest scandal numit Dieselgate s-ar putea termina in luna iulie deoarece constructorul german de automobile Volkswagen AG, cel de la care a inceput totul, a facut progrese mari in intelegerile cu cei implicati.

Breyer a spus ca desi asta este o rezolvare, cea mai mare problema ramane sumele pe care Volkswagen le datoreaza, sume care ar putea ajunge la ordinul miliardelor de dolari. Printre petenti se numara, in primul rand, 482.000 de proprietari ai caror masini au fost afectate de software-ul care pacalea testele de emisii, Departamentul de Justitie al Statelor Unite si Agentia pentru Protectia Mediului.

Partile urmeaza sa prezinte o propunere finala pana in 21 iunie. Elizabeth Cabraster, avocatul principal care ii reprezinta pe proprietarii de masini afectate din Statele Unite, a spus ca termenul va fi respectat si ca o decizie finala va fi luata cat mai curand.

Dupa ce anul trecut in luna septembrie Agentia pentru Protectia Mediului le-a cerut celor de la VAG sa opreasca vanzarea tuturor modelelor care urmau sa ajunga in garajele oamenilor in 2016 si care aveau motorul diesel de 2 litri, interdictia a fost extinsa si la automobilele VW, Porsche si Audi cu motoare de 3 litri.

Dupa ce termenul va expira in 21 iunie, propunerea va fi supusa opiniei publice iar mai apoi va trebui sa primeasca aprobarea judiciara finala, cel mai tarziu in sedinta din 26 iulie.

Intre timp, constructori de masini precum Fiat Chrysler, Opel sau Mitsubishi se lupta la randul lor cu probleme descoperite la nivelul de emisii.

Distribuie pe Facebook
mai multe