Volkswagen sustine ca soft-ul motoarelor diesel este complet legal in Europa
- Volkswagen sustine ca soft-ul problema nu este ilegal in Europa
- In ciuda acestui fapt, nemtii vor repara masinile afectate din bunavointa
- Constructorul german ataca si problema noxelor si sustin ca acestea nu sunt atat de nocive
Oficialii constructorului german de automobile au declarat ca software-ul din cauza caruia a izbucnit scandalul Dieselgate nu este ilegal conform legilor europene. In ciuda acestui lucru, nemtii vor repara masinile afectate din bunavointa.
La aproape un an de la izbucnirea scandalului Dieselgate, nemtii de la Volkswagen au fost de acord sa plateasca pana la 15.3 miliarde de dolari sub forma de compensatii autoritatilor americane si clientilor de peste Ocean.
Dupa pronuntarea acestei decizii, Comisarul European pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska, sustinea ca nu ar fi corect ca producatorul german de automobile sa isi trateze diferit clientii din Europa, afectati deasemenea de scandalul emisiilor, doar pentru ca se supun unui sistem legal diferit.
"Clientii europeni au fost pacaliti la fel ca si cei din Statele Unite, asa ca ar fi corect sa primeasca aceleasi compensatii ca si acestia, fara ca Volkswagen sa se ascunda in spatele argumentelor legale," declara Bienkowska la finalul lunii iunie.
Desigur, oficialii germani au respins aceasta ipoteza, spunand ca masinile clientilor din Europa nu si-au pierdut atat de mult din valoare, ca si cele din Statele Unite.
Ei bine, acum, grupul german revine la aceasta problema si ofera mai multe explicatii. Intr-un material publicat de Reuters, oficialii Volkswagen au declarat ca legislatia europeana este mult mai permisiva decat cea de peste Ocean, asadar nimeni nu ii poate acuza efectiv in justiei de incalcarea vreunei legi.
"Software-ul pe care il contineau vehiculele cu motoare EA-189 nu reprezinta un sistem ilegal conform legilor europene," sustin acestia.
Totusi, acestia vor continua sa colaboreze cu autoritatile si vor repara masinile dotate cu motoarele in cauza "din bunavointa."
Mai mult decat atat, Volkswagen ataca si problema emisiilor de Oxid De Azot, specifice motoarelor diesel, si sustin ca nu exista studii clare care sa confirme ca acestea sunt nocive si ca afecteaza printre altele, sistemul respirator.
"Din punct de vedere stiintific, nu este posibila o determinare corecta a ratei mortalitatii sau chiar a deceselor pe anumite grupuri demografice la nivelul actual de cunostinte in domeniu," au incheiat nemtii.
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Vw passat gmo 2017 11900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei