Volkswagen trebuie sa se reformeze si sa se adapteze pentru viitor, atentioneaza CEO-ul nemtilor

Volkswagen trebuie sa se reformeze si sa se adapteze pentru viitor, atentioneaza CEO-ul nemtilor
  • Volkswagen va resimti primele efecte ale masurilor de redresare peste doi-trei ani
  • Compania trebuie sa se reformeze si sa se adapteze pentru viitor
  • Scandalul Dieselgate a fortat constructorul de automobile sa grabeasca schimbarea directiei inspre vehiculele electrice
Distribuie pe Facebook

Intr-o intalnire pe care a avut-o cu jurnalistii la Hamburg, Matthias Mueller, a vorbit despre compania pe care o conduce si despre viitorul acesteia.

Chiar daca nu cu mult timp in urma Volkswagen celebra recastigarea titlului de cel mai mare constructor auto din lume, dupa ce i-a devansat pe japonezii de la Toyota, si au facut tot ce le-a stat in putere pentru a le recastiga increderea clientilor afectati de Dieselgate, consecintele acestui scandal nu le dau pace nemtilor.

Conform CEO-ului companiei, Matthias Mueller, acestea nu vor inceta sa apara, iar Volkswagen va cunoaste primele efecte ale masurilor de redresare de-abia in doi sau trei ani. Pentru a-si mai spala din pacate, constructorul de automobile si-a exprimat dorinta de a produce cat mai multe vehicule electrice in viitor, dar conform lui Mueller, tranzitia catre noi tehnologii intampina inca opozitie interna.

"Unii cred ca asta va trece pana la urma, ca eu voi fi aici numai cinci ani, ca sunt un sef nou si ca atunci cand va trece criza emisiilor ne va fi mai bine oricum. Nu este asa. Indiferent de criza emisiilor, aceasta companie trebuie sa se reformeze si sa se adapteze pentru viitor," a declarat acesta.

Unul dintre cele mai mari scandaluri din istoria auto, Dieselgate, a lasat urme adanci si a determinat producatorul din Wolfsburg sa grabeasca schimbarea directiei companiei inspre vehiculele electrice. Mai mult de atat, numai in acest an Volkswagen a facut investitii de 300 de milioane de dolari in aplicatia pentru impartirea transporturilor Gett si pentru infiintarea unei divizii pentru noi servicii de mobilitate.

Pe langa toate acestea, board-ul companiei germane lucreaza la 60 de proiecte pentru modernizarea constructorului auto, inclusiv pentru o schimbare culturala la care vor participa toate cele 12 marci ale grupului si mai multe divizii.

Mueller a mai spus ca unul dintre obiectivele sale principale este scaderea costurilor si cresterea profiturilor. Totusi, va trebui sa fie ceva mai atent, avand in vedere pierderile pe care le putea suferi in urma celui mai recent scandal, cand doi furnizori au refuzat sa mai livreze componentele, iar Volkswagen a fost nevoit sa opreasca productia modelului Golf.

Pe locul doi in agenda neamtului se afla reorganizarea operatiunilor din Statele Unite, acolo unde livrarile au scazut puternic in urma scadalului Dieselgate. Va reamintim ca peste ocean, nu mai putin de 2.5 milioane de clienti au avut de suferit de pe urma acestui scandal, putin, am spune noi, in comparatie cu cei 8.5 milioane din Europa.

Grupul german a alocat pana in prezent aproximativ 17,8 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor legate de manipularea testelor de poluare. Din aceasta suma, 14,7 miliarde au mers peste ocean.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 31 August 2016