DEZBATERE: in Bucureşti indicatoarele rutiere, mai dese ca ornamentele de Craciun iarna

DEZBATERE: in Bucureşti indicatoarele rutiere, mai dese ca ornamentele de Craciun iarna
Nu stiu cati dintre cei care circula in Bucuresti cu masina, fie locuitori ai orasului fie ca vin din provincie, nu s-au lovit la tot pasul de indicatoare amplasate pe fiecare stalp si chiar pe pomi, care interzic o
Trimite unui prieten
DEZBATERE: in Bucuresti indicatoarele rutiere, mai dese ca ornamentele de Craciun iarna


Nu stiu cati dintre cei care circula in Bucuresti cu masina, fie locuitori ai orasului fie ca vin din provincie, nu s-au lovit la tot pasul de indicatoare amplasate pe fiecare stalp si chiar pe pomi, care interzic oprirea, stationarea sau parcarea, in paralel cu lipsa de panouri de orientare, a placutelor cu nume de strazi sau a locurilor de parcare legale.
Acest lucru nu dovedeste decat apetitul decidentilor din primarii pentru aplicarea de sanctiuni (mostenire veche) si lipsa de civilizatie in ceea ce priveste indrumarea cetateanului pe niste stradute intre blocuri, spre exemplu, care toate par la fel.


Desi Codul Rutier prevede ca un semn de circulatie care interzice oprirea 50 de metri in fata si 50 de metri in spatele acestuia, autoritatile locale au decis sa monteze cate un asemenea indicator la distante si mai mici. Spre exemplu, jurnalistii de la Cotidianul, care s-au plimbat pe strazi precum Izvor, Basarabia sau Caraiman, soferii sunt avertizati sa nu opreasca din 30 in 40 de metri, si chiar mai putin, desi semnele sunt foarte vizibile si nu ascunse de frunzisul crescut excesiv.

La intersectia strazilor Drumul Sarii cu 13 Septembrie, cu numai 5-10 metri inainte de locul de incrucisare, au fost montate indicatoare rutiere cu oprirea interzisa, desi se stie ca potrivit Codului rutier, cu 25 de metri inainte de a intra in intersectie, oprirea si stationarea sunt interzise.

Ce-i drept, trebuie sa recunoastem ca, desi Codul Rutier interzice oprirea intr-un astfel de loc, exista soferi care isi lasa masina chiar in buza intersectiei, aceste indicatoare dorind pe de alta parte sa reaminteasca prevederea legala de mai sus.

Montarea indicatoarelor rutiere si semnalizarea rutiera orizontala pe strazile administrate de Primaria Capitalei au costat 99,36 milioane de lei, potrivit contractelor semnate de municipalitate in primavara anului 2008

Decizia aplicarii indicatoarelor sau ale marcajelor rutiere apartine comisiilor tehnice de circulatie din cadrul primariilor. Pe langa primarul, viceprimarul si cativa consilieri alesi de comunitatea locala, din aceste comisii face parte si un politist de la Rutiera.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 19 Mai 2009