Frane, discuri, suspensii şi turbine de la firma lui Iustin Tintaru, 4Turbo

Frane, discuri, suspensii şi turbine de la firma lui Iustin Tintaru, 4Turbo
De 4Turbo poate nu ati auzit inca, dar franele de la EBC Brakes va garantez ca va pot face parul de pe spate sa se ridice atunci cand apasati pedala corespunzatoare, masina oprindu-se rapid, mai rapid
Trimite unui prieten
Frane, discuri, suspensii si turbine de la firma lui Iustin Tintaru, 4Turbo


De 4Turbo poate nu ati auzit inca, dar franele de la EBC Brakes va garantez ca va pot face parul de pe spate sa se ridice atunci cand apasati pedala corespunzatoare, masina oprindu-se rapid, mai rapid decat a accelerat chiar, promite 4Turbo a lui Iustin Tintaru. Compania 4Turbo, in frunte cu Iustin (boost manager scrie pe cartea lui de vizita), este importator direct EBC Brakes si mi-a povestit cu ce se ocupa el cu ocazia 4TuningDAYS.

La EBC a ajuns din pura intamplare: am fost nevoit sa schimb placutele si am pus Ferodo. Diferenta a fost imensa, masina parca nu mai vroia sa se opreasca ci doar sa incetineasca. Am fost inapoi la service si din fericire nu aruncasera inca placutele vechi care s-au dovedit a fi EBC Greenstuff.

Asa ca a luat taurul de coarne si dupa doua saptamani de negocieri cu directorul si detinatorul companiei, Andy Freeman, a obtinut statutul de distribuitor national EBC Brakes. in ciuda sfaturilor primite de a nu incepe acest business iarna, dar si la inceputul crizei economice, pe 7 decembrie Iustin a platit prima comanda de 12.000 de euro. La inceput, vanzarile nu au fost grozave insa acestea au crescut constant de la o luna la alta.

Iustin a vandut initial calculatoare, pentru ca, mai apoi, sa lucreze timp de un an si jumatate pentru BDT, dealer Ford in Romania. Totul a inceput sa se schimbe in noiembrie 2007 cand baiatul in cauza a gasit pe ebay o oferta speciala la faruri cu angel eyes.
A achizitionat atunci 5 seturi care s-au vandut in mai putin de o saptamana. Pe cutii a gasit adresele importatorilor din Germania si i-a contactat pe rand pe toti, intr-un final reusind sa cumpere direct de la Dectane. Nivelul urmator a constat in rugamintea adresata prietenilor lui de a-i imprumuta 10.000 de euro pentru un prim import mai important.

n martie avea deja patru magazine care cumparau de la el si o medie a vanzarilor de 7.000/luna, pentru ca impreuna cu xenon-ul sa vanda de peste 20.000 de euro/luna in toamna lui 2008. Iustin nu ascunde faptul ca, odata cu cresterea vanzarilor, au inceput si primele probleme legate de calitatea slaba a farurilor si stopurilor. Asa s-a decis sa se reprofileze si sa inceapa colaborarea cu cei de la EBC Brakes.

n concluzie, Iustin Tintaru si al lui 4Turbo este importator direct pentru: EBC, Bilstein Sport, Powerflex, Quaife, Wilwood, SiemensHID si Goodridge.

Sa nu uitam nici de o alta activitate mai noua a patronului, si anume, modificarile si reconditionarile de turbine. Ultimul proiect terminat in aceasta directie ar fi un 1.9TDI de 90CP, transformat intr-un 1.9TDI cu turbina modificata de 3.0TDI si 250CP.

Firma 4Turbo o gasiti pe site-ul 4Tuning, Iustin acordand un discount permanent de 25% la toata gama (placute, discuri, lichid de frana), pentru ca afacerile de viitor se construiesc alaturi de parteneri seriosi. Tot pe 4tuning.ro gasiti si detalierea produselor de care Iustin este atat de mandru.


Gama EBC cuprinde:

Placute:

Blackstuff: calitate identica cu cele de fabrica la un pret mai mic spune Iustin, deoarece nu mai trec pe la doi, trei intermediari;

Greenstuff: prima treapta de upgrade fata de placutele de fabrica,
coeficient de frecare 0.55 (max. 0.4 la cele de fabrica) si temperatura
maxima la care pot fi folosite este de 600C (max. 4000C la cele de fabrica).
Acestea ar elimina cu pana la 50% mai putin praf deoarece nu contin particule
metalice;

Redstuff: a doua treapta de upgrade pentru vehicule de peste 200CP, au in
compozitie particule ceramice si fibra de kevlar, ceea ce le-ar face sa elimine cu pana la 90% mai putin praf si sa reziste pana la 750C;

Yewllowstuff: pentru soferii foarte agresivi si chiar pentru raliu, coeficient de
frecare 0,64, contin fibra de aramida si rezista pana la 900C;

Discuri:

UPR: Discuri de fonta echilibrate dinamic, EBC garanteaza ca pot fi
folosite chiar si cu placute Yellowstuff fara riscuri de ovalizare;

Turbo Groove: Disc din otel aliat cu cupru, cu canale interioare de
ventilatie oblice si rasucite si cu striatii pentru eliminarea gazelor care
se formeaza la suprafata de contact dintre disc si placuta;

USR Ultimax: Alternativa silentioasa pentur Turbo groove, din acelasi otel
aliat cu cupru dar cu canale de ventilatie drepte;


n rest, Iustin s-a mai ocupat si cu echiparea unora dintre masinile de raliu cu frane EBC:


Evo 6 de grupa N (pilot George Cretu)
Yellowstuff + UPR

Lancia Delta Integrale a lui ZoliaT
Redstuff + Turbo Groove

Toyota Lancruiser participanta la Rally Raid
Yellowstuff + Turbo Groove

Mitsubishi Pajero EVO
EBC Yellowstuff + Turbo Groove

2008 WRX STI, M6, M5 E60 si E39, Volvo S40 T4
Yellowstuff/Redstuff
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (5) Poze Frane, discuri, suspensii şi turbine de la firma lui Iustin Tintaru, 4Turbo
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 4 Iunie 2009