Nici Romnia şi nici Spania nu vor produce motorul 1,6dCi diesel, ci Franta

Nici Romnia şi nici Spania nu vor produce motorul 1,6dCi diesel, ci Franta
Criza economica mondiala schimba multe lucruri. Unul dintre acestea este reprezentat de alegerea facuta de Renault care a renuntat la Romnia si Spania pentru producerea viitorului motor 1.6 dCi diesel, acesta urm
Trimite unui prieten
Nici Romnia si nici Spania nu vor produce motorul 1,6dCi diesel, ci Franta


Criza economica mondiala schimba multe lucruri. Unul dintre acestea este reprezentat de alegerea facuta de Renault care a renuntat la Romnia si Spania pentru producerea viitorului motor 1.6 dCi diesel, acesta urmnd sa fie construit incepand cu 2011 ntr-o uzina franceza. Francezii au nevoie de slujbe si cu asta basta si orict ar cere francezii salariu de mare, motorul se va face la uzina din orasul Clon, din vestul Frantei.

Initial, Renault intentiona sa construiasca motorul la uzina din Pitesti sau la cea din Valladolid, Spania.

Constructorul auto considera ca facilitatea de productie din Clon este mai potrivita, in conditiile in care uzina dispune deja de echipamentul necesar, a declarat, pentru AFP, un purtator de cuvnt al Renault.

"Investitia va fi mai ieftina", a declarat oficialul, care a precizat ca proiectul beneficiaza de subventii din partea guvernului si autoritatilor locale.
Prin stabilirea productiei in Franta vor fi mentinute 450 de locuri de munca la Clon, se arata ntr-un comunicat al Renault.

Presedintele francez, Nicolas Sarkozy, a anuntat in februarie ca statul va acorda mprumuturi de cte trei miliarde euro principalilor constructori auto locali Renault si PSA Peugeot Citron, daca acestia se angajeaza sa sustina uzinele din Franta.

De asemenea, grupul a anuntat in luna martie ca va repatria productia unor anumite modele de Clio, construite in Slovenia, ntr-o uzina franceza pentru a face fata cresterii cererii. Clio, din nou un model mic, de criza, care nainte de aceasta perioada prin care trece economia globala ncepuse sa nu mai aiba succes, lumea dorindu-si masini din ce in ce mai mari si mai puternice.

Motorul 1.6 dCi diesel este unul de criza, cu emisii scazute de noxe, prin care Renault intentioneaza sa nlocuiasca modelul 1.9 dCi diesel, se arata in comunicatul citat. Noul produs va oferi o putere de 130 cp (96 kW), la fel ca modelul 1.9 dCi, insa emisiile de dioxid de carbon vor fi mai scazute cu 30g/km, la fel si taxele de plata, mai mici si ele. De asemenea, motorul va fi cu 20% mai eficient din punct de vedere al economiei de combustibil dect cel pe care l nlocuieste, promite Renault.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 22 Aprilie 2009