Noua taxa auto - poluatorul pe termen lung plateşte

Viitoarea taxa auto va avea ca principiu poluatorul pe termen lung plateste. Nu neaparat durata de viata a masinii va conta in stabilirea taxei auto, cat gradul de poluare asa cum reiese din cartea masinii
Trimite unui prieten
Noua taxa auto - poluatorul pe termen lung plateste
Viitoarea taxa auto va avea ca principiu poluatorul pe termen lung plateste. Nu neaparat durata de viata a masinii va conta in stabilirea taxei auto, cat gradul de poluare asa cum reiese din cartea masinii si in functie de masuratorile facute la revizia tehnica. Trebuie sa tinem cont de trei necunoscute: cumparatorii de masini second-hand, producatorii romani auto si pretentiile Comisiei Europene. Atat a dorit sa ne dezvaluie, aseara, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi. Concret, insa, ministrul nu a precizat daca se va renunta la triplare, in cazul second-handurilor, sau la scutirea pentru masinile noi. El a mai spus ca va inainta vineri aceasta propunere guvernului si CE.
Nemirschi spera ca aceasta formula va fi adoptata de Parlament si va rezista mai mult decat cele precedente. De asemenea, el spera ca situatia actuala va fi astfel detensionata, referindu-se astfel la avertizarea primita la sfarsitul anului trecut de la Comisia Europeana. Este vorba de un document referitor la actuala taxa auto, de care autoritatile nou instalate de la Bucuresti au aflat cu mare intarziere. Se pare ca CE a fost deranjata mai mult de triplarea taxei pentru masinile vechi, decat de suspendarea pentru cele noi.
Comisia a scris o scrisoare autoritatilor romane pe 22 decembrie, in care se arata ca informatiile puse la dispozitia noastra sunt incomplete pentru a face o analiza finala a noii legislatii. Prima analiza, bazata pe informatiile puse la dispozitie, arata ca noile masuri (taxa triplata n.n.) nu se conformeaza legislatiei UE", a declarat ieri pentru Mediafax purtatorul de cuvant al Comisiei Europene pentru domeniul taxelor, Maria Assimakopoulou.
Nemirschi spune ca, pentru ca s-a aflat de scrisoarea de la CE abia vinerea trecuta, a trebuit sa se faca modificari de ultima ora la variantele aflate in lucru.
Printre aceste variante, dezvaluite de ministrul Mediului la sfarsitul anului erau posibilitatea de revenire a taxei auto la valorile din luna iulie, precum si micsorarea taxei de inmatriculare concomitent cu plata unei sume anuale, calculate in functie de gradul de poluare a masinii.
Puscas: Va fi o decizie rationala
Eu astept sa vad ceilalti colegi, ce decide Guvernul si impreuna cu ei sa intru pe palierul compatibilizarii. Am inteles ca domnii ministri de profil se vor intalni, vor discuta, dar nu am nici scenariile lor, nici proiectele lor, nici strategiile pentru ca sunt numai pe acest palier al compatibilizarii cu acquis-ul. Din punctul meu de vedere, din primavara lui 2006, avem acelasi subiect. Deci, am inteles ca Guvernul va decide. Dar ce va decide... Sunt convins ca va fi o decizie rationala. in momentul de fata este un non-subiect. Este o chestiune de lucru pentru decizie, inca nu exista o decizie, ne-a declarat aseara dl. Vasile Puscas, seful Departamentului pentru Afaceri Europene.
Carambol pe piata auto
Bajbaielile privind taxa auto au dat peste cap vanzarile de autoturisme din tara noastra. Piata auto a fluctuat in functie de modificarile legislative care calculau taxa de poluare, ca taxa de prima inmatriculare, in raport cu durata de viata a masinii. Vanzarile de masini noi (285.504 unitati) au scazut in cursul anului 2008 in favoarea celor second-hand (310.885). Comparativ, Ministerul de Interne inregistrase 383.422 autovehicule noi in 2007 si 304.342 in 2006. Pe motiv ca Romania nu este lada de gunoi a Europei, Guvernul Tariceanu a vrut sa compenseze dezechilibrul creat in 2008, tripland la finalul anului taxa auto pentru masinile vechi, care a ajuns astfel mai mare decat costul masinii. Totodata, executivul a suspendat taxa pentru autoturismele noi Euro 4 de maximum 2.000 cc.
Pana la redresarea legislatiei, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile nu se asteapta la revirimentul industriei auto. Toata lumea asteapta sa vada ce se intampla cu taxa, iar acest lucru, alaturi de criza sectorului auto, a dus la un blocaj al pietei. Toate premisele indica o luna ianuarie la fel de slaba ca sfarsitul anului trecut pentru piata de vehicule noi, a spus presedintele APIA, Ernest Popovici.
Sursa: Gandul
Viitoarea taxa auto va avea ca principiu poluatorul pe termen lung plateste. Nu neaparat durata de viata a masinii va conta in stabilirea taxei auto, cat gradul de poluare asa cum reiese din cartea masinii si in functie de masuratorile facute la revizia tehnica. Trebuie sa tinem cont de trei necunoscute: cumparatorii de masini second-hand, producatorii romani auto si pretentiile Comisiei Europene. Atat a dorit sa ne dezvaluie, aseara, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi. Concret, insa, ministrul nu a precizat daca se va renunta la triplare, in cazul second-handurilor, sau la scutirea pentru masinile noi. El a mai spus ca va inainta vineri aceasta propunere guvernului si CE.
Nemirschi spera ca aceasta formula va fi adoptata de Parlament si va rezista mai mult decat cele precedente. De asemenea, el spera ca situatia actuala va fi astfel detensionata, referindu-se astfel la avertizarea primita la sfarsitul anului trecut de la Comisia Europeana. Este vorba de un document referitor la actuala taxa auto, de care autoritatile nou instalate de la Bucuresti au aflat cu mare intarziere. Se pare ca CE a fost deranjata mai mult de triplarea taxei pentru masinile vechi, decat de suspendarea pentru cele noi.
Comisia a scris o scrisoare autoritatilor romane pe 22 decembrie, in care se arata ca informatiile puse la dispozitia noastra sunt incomplete pentru a face o analiza finala a noii legislatii. Prima analiza, bazata pe informatiile puse la dispozitie, arata ca noile masuri (taxa triplata n.n.) nu se conformeaza legislatiei UE", a declarat ieri pentru Mediafax purtatorul de cuvant al Comisiei Europene pentru domeniul taxelor, Maria Assimakopoulou.
Nemirschi spune ca, pentru ca s-a aflat de scrisoarea de la CE abia vinerea trecuta, a trebuit sa se faca modificari de ultima ora la variantele aflate in lucru.
Printre aceste variante, dezvaluite de ministrul Mediului la sfarsitul anului erau posibilitatea de revenire a taxei auto la valorile din luna iulie, precum si micsorarea taxei de inmatriculare concomitent cu plata unei sume anuale, calculate in functie de gradul de poluare a masinii.
Puscas: Va fi o decizie rationala
Eu astept sa vad ceilalti colegi, ce decide Guvernul si impreuna cu ei sa intru pe palierul compatibilizarii. Am inteles ca domnii ministri de profil se vor intalni, vor discuta, dar nu am nici scenariile lor, nici proiectele lor, nici strategiile pentru ca sunt numai pe acest palier al compatibilizarii cu acquis-ul. Din punctul meu de vedere, din primavara lui 2006, avem acelasi subiect. Deci, am inteles ca Guvernul va decide. Dar ce va decide... Sunt convins ca va fi o decizie rationala. in momentul de fata este un non-subiect. Este o chestiune de lucru pentru decizie, inca nu exista o decizie, ne-a declarat aseara dl. Vasile Puscas, seful Departamentului pentru Afaceri Europene.
Carambol pe piata auto
Bajbaielile privind taxa auto au dat peste cap vanzarile de autoturisme din tara noastra. Piata auto a fluctuat in functie de modificarile legislative care calculau taxa de poluare, ca taxa de prima inmatriculare, in raport cu durata de viata a masinii. Vanzarile de masini noi (285.504 unitati) au scazut in cursul anului 2008 in favoarea celor second-hand (310.885). Comparativ, Ministerul de Interne inregistrase 383.422 autovehicule noi in 2007 si 304.342 in 2006. Pe motiv ca Romania nu este lada de gunoi a Europei, Guvernul Tariceanu a vrut sa compenseze dezechilibrul creat in 2008, tripland la finalul anului taxa auto pentru masinile vechi, care a ajuns astfel mai mare decat costul masinii. Totodata, executivul a suspendat taxa pentru autoturismele noi Euro 4 de maximum 2.000 cc.
Pana la redresarea legislatiei, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile nu se asteapta la revirimentul industriei auto. Toata lumea asteapta sa vada ce se intampla cu taxa, iar acest lucru, alaturi de criza sectorului auto, a dus la un blocaj al pietei. Toate premisele indica o luna ianuarie la fel de slaba ca sfarsitul anului trecut pentru piata de vehicule noi, a spus presedintele APIA, Ernest Popovici.
Sursa: Gandul
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Încălzitor aerisire motor 55568910 opel insignia zafira c... 80 Lei
Grila aer spate originala audi q7 4l cod 4l0819203 k 30 €
Jante aliaj 16 zoll marca aez, gama mercedes, vw, seat, skoda 950 Lei
-
Dezmembrez mini one r52 1.6i (1598cc-66kw-90hp) 2004; cabrio
Furtun / conducta cod 28139-26350 hyundai santa fe 1 3.5... 50 Lei
Pompa injectie renault kangoo 1.9 diesel 1997 - 2008 cod... 699.99 Lei
-
Chiuloasa completa originala aprilia scarabeo - sport city one... 400 Lei
Bara spate cu stopuri land rover freelander ln 1998 200 Lei
Set articulatie, planetara fiat albea (178) (1996 - 2009)... 168 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Radiator intercooler suzuki suzuki sx4 s-cross 1.4 t 2019... 450 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
Toyota rav-4 2.2diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
Macheta oe cupra formentor 2020→ albastru / gri mat 1:43... 485 Lei
Conducta ac kv6h-19n601-ba ford transit connect v408 van 1.5... 299 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
Cutie de transfer hyundai ix35 2014 suv 2.0 diesel 1500 Lei
Radiator apa yamaha majesty,mbk skyliner 125 150 180 4t 100 Lei
-
Modul usa dreapta fata skoda octavia 3 cod 5q4959592e 250 Lei
Macheta oe cupra formentor 2020→ cupru mat 1:43 5ff099300b 485 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
Bara fata si grila centrala compatibila cu mercedes s-class... 2949 Lei
Dacia logan hhggg 2007 1250 €
Usa dreapta spate skoda superb 2 774 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Capac schimbator viteze dsg laurin & klement oe skoda... 160 Lei
-
Pompa servodirectie electrica renault clio symbol ,renault kangoo 150 €
Chiulasa dacia 1310 1983 - 2004 benzina 400 Lei
Bară spate audi q5 off-road an 2009-2014 cu găuri pentru... 650 Lei
-
Prelungire splitter bara spate fiat 500 abarth mk1 facelift... 450 Lei
Diferenţial fata cod 14286440 14286440 bmw x5 e53 [facelift]... 800 Lei
Usa dreapta spate skoda superb 2 3t limuzina model 2012 1000 Lei



Publicat în categoria: Alte articole
DATA PUBLICĂRII: 14 Ianuarie 2009