Noua taxa auto - poluatorul pe termen lung plateşte

Viitoarea taxa auto va avea ca principiu poluatorul pe termen lung plateste. Nu neaparat durata de viata a masinii va conta in stabilirea taxei auto, cat gradul de poluare asa cum reiese din cartea masinii
Trimite unui prieten
Noua taxa auto - poluatorul pe termen lung plateste
Viitoarea taxa auto va avea ca principiu poluatorul pe termen lung plateste. Nu neaparat durata de viata a masinii va conta in stabilirea taxei auto, cat gradul de poluare asa cum reiese din cartea masinii si in functie de masuratorile facute la revizia tehnica. Trebuie sa tinem cont de trei necunoscute: cumparatorii de masini second-hand, producatorii romani auto si pretentiile Comisiei Europene. Atat a dorit sa ne dezvaluie, aseara, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi. Concret, insa, ministrul nu a precizat daca se va renunta la triplare, in cazul second-handurilor, sau la scutirea pentru masinile noi. El a mai spus ca va inainta vineri aceasta propunere guvernului si CE.
Nemirschi spera ca aceasta formula va fi adoptata de Parlament si va rezista mai mult decat cele precedente. De asemenea, el spera ca situatia actuala va fi astfel detensionata, referindu-se astfel la avertizarea primita la sfarsitul anului trecut de la Comisia Europeana. Este vorba de un document referitor la actuala taxa auto, de care autoritatile nou instalate de la Bucuresti au aflat cu mare intarziere. Se pare ca CE a fost deranjata mai mult de triplarea taxei pentru masinile vechi, decat de suspendarea pentru cele noi.
Comisia a scris o scrisoare autoritatilor romane pe 22 decembrie, in care se arata ca informatiile puse la dispozitia noastra sunt incomplete pentru a face o analiza finala a noii legislatii. Prima analiza, bazata pe informatiile puse la dispozitie, arata ca noile masuri (taxa triplata n.n.) nu se conformeaza legislatiei UE", a declarat ieri pentru Mediafax purtatorul de cuvant al Comisiei Europene pentru domeniul taxelor, Maria Assimakopoulou.
Nemirschi spune ca, pentru ca s-a aflat de scrisoarea de la CE abia vinerea trecuta, a trebuit sa se faca modificari de ultima ora la variantele aflate in lucru.
Printre aceste variante, dezvaluite de ministrul Mediului la sfarsitul anului erau posibilitatea de revenire a taxei auto la valorile din luna iulie, precum si micsorarea taxei de inmatriculare concomitent cu plata unei sume anuale, calculate in functie de gradul de poluare a masinii.
Puscas: Va fi o decizie rationala
Eu astept sa vad ceilalti colegi, ce decide Guvernul si impreuna cu ei sa intru pe palierul compatibilizarii. Am inteles ca domnii ministri de profil se vor intalni, vor discuta, dar nu am nici scenariile lor, nici proiectele lor, nici strategiile pentru ca sunt numai pe acest palier al compatibilizarii cu acquis-ul. Din punctul meu de vedere, din primavara lui 2006, avem acelasi subiect. Deci, am inteles ca Guvernul va decide. Dar ce va decide... Sunt convins ca va fi o decizie rationala. in momentul de fata este un non-subiect. Este o chestiune de lucru pentru decizie, inca nu exista o decizie, ne-a declarat aseara dl. Vasile Puscas, seful Departamentului pentru Afaceri Europene.
Carambol pe piata auto
Bajbaielile privind taxa auto au dat peste cap vanzarile de autoturisme din tara noastra. Piata auto a fluctuat in functie de modificarile legislative care calculau taxa de poluare, ca taxa de prima inmatriculare, in raport cu durata de viata a masinii. Vanzarile de masini noi (285.504 unitati) au scazut in cursul anului 2008 in favoarea celor second-hand (310.885). Comparativ, Ministerul de Interne inregistrase 383.422 autovehicule noi in 2007 si 304.342 in 2006. Pe motiv ca Romania nu este lada de gunoi a Europei, Guvernul Tariceanu a vrut sa compenseze dezechilibrul creat in 2008, tripland la finalul anului taxa auto pentru masinile vechi, care a ajuns astfel mai mare decat costul masinii. Totodata, executivul a suspendat taxa pentru autoturismele noi Euro 4 de maximum 2.000 cc.
Pana la redresarea legislatiei, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile nu se asteapta la revirimentul industriei auto. Toata lumea asteapta sa vada ce se intampla cu taxa, iar acest lucru, alaturi de criza sectorului auto, a dus la un blocaj al pietei. Toate premisele indica o luna ianuarie la fel de slaba ca sfarsitul anului trecut pentru piata de vehicule noi, a spus presedintele APIA, Ernest Popovici.
Sursa: Gandul
Viitoarea taxa auto va avea ca principiu poluatorul pe termen lung plateste. Nu neaparat durata de viata a masinii va conta in stabilirea taxei auto, cat gradul de poluare asa cum reiese din cartea masinii si in functie de masuratorile facute la revizia tehnica. Trebuie sa tinem cont de trei necunoscute: cumparatorii de masini second-hand, producatorii romani auto si pretentiile Comisiei Europene. Atat a dorit sa ne dezvaluie, aseara, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi. Concret, insa, ministrul nu a precizat daca se va renunta la triplare, in cazul second-handurilor, sau la scutirea pentru masinile noi. El a mai spus ca va inainta vineri aceasta propunere guvernului si CE.
Nemirschi spera ca aceasta formula va fi adoptata de Parlament si va rezista mai mult decat cele precedente. De asemenea, el spera ca situatia actuala va fi astfel detensionata, referindu-se astfel la avertizarea primita la sfarsitul anului trecut de la Comisia Europeana. Este vorba de un document referitor la actuala taxa auto, de care autoritatile nou instalate de la Bucuresti au aflat cu mare intarziere. Se pare ca CE a fost deranjata mai mult de triplarea taxei pentru masinile vechi, decat de suspendarea pentru cele noi.
Comisia a scris o scrisoare autoritatilor romane pe 22 decembrie, in care se arata ca informatiile puse la dispozitia noastra sunt incomplete pentru a face o analiza finala a noii legislatii. Prima analiza, bazata pe informatiile puse la dispozitie, arata ca noile masuri (taxa triplata n.n.) nu se conformeaza legislatiei UE", a declarat ieri pentru Mediafax purtatorul de cuvant al Comisiei Europene pentru domeniul taxelor, Maria Assimakopoulou.
Nemirschi spune ca, pentru ca s-a aflat de scrisoarea de la CE abia vinerea trecuta, a trebuit sa se faca modificari de ultima ora la variantele aflate in lucru.
Printre aceste variante, dezvaluite de ministrul Mediului la sfarsitul anului erau posibilitatea de revenire a taxei auto la valorile din luna iulie, precum si micsorarea taxei de inmatriculare concomitent cu plata unei sume anuale, calculate in functie de gradul de poluare a masinii.
Puscas: Va fi o decizie rationala
Eu astept sa vad ceilalti colegi, ce decide Guvernul si impreuna cu ei sa intru pe palierul compatibilizarii. Am inteles ca domnii ministri de profil se vor intalni, vor discuta, dar nu am nici scenariile lor, nici proiectele lor, nici strategiile pentru ca sunt numai pe acest palier al compatibilizarii cu acquis-ul. Din punctul meu de vedere, din primavara lui 2006, avem acelasi subiect. Deci, am inteles ca Guvernul va decide. Dar ce va decide... Sunt convins ca va fi o decizie rationala. in momentul de fata este un non-subiect. Este o chestiune de lucru pentru decizie, inca nu exista o decizie, ne-a declarat aseara dl. Vasile Puscas, seful Departamentului pentru Afaceri Europene.
Carambol pe piata auto
Bajbaielile privind taxa auto au dat peste cap vanzarile de autoturisme din tara noastra. Piata auto a fluctuat in functie de modificarile legislative care calculau taxa de poluare, ca taxa de prima inmatriculare, in raport cu durata de viata a masinii. Vanzarile de masini noi (285.504 unitati) au scazut in cursul anului 2008 in favoarea celor second-hand (310.885). Comparativ, Ministerul de Interne inregistrase 383.422 autovehicule noi in 2007 si 304.342 in 2006. Pe motiv ca Romania nu este lada de gunoi a Europei, Guvernul Tariceanu a vrut sa compenseze dezechilibrul creat in 2008, tripland la finalul anului taxa auto pentru masinile vechi, care a ajuns astfel mai mare decat costul masinii. Totodata, executivul a suspendat taxa pentru autoturismele noi Euro 4 de maximum 2.000 cc.
Pana la redresarea legislatiei, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile nu se asteapta la revirimentul industriei auto. Toata lumea asteapta sa vada ce se intampla cu taxa, iar acest lucru, alaturi de criza sectorului auto, a dus la un blocaj al pietei. Toate premisele indica o luna ianuarie la fel de slaba ca sfarsitul anului trecut pentru piata de vehicule noi, a spus presedintele APIA, Ernest Popovici.
Sursa: Gandul
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei



Publicat în categoria: Alte articole
DATA PUBLICĂRII: 14 Ianuarie 2009