Noua taxa auto - poluatorul pe termen lung plateşte

Viitoarea taxa auto va avea ca principiu poluatorul pe termen lung plateste. Nu neaparat durata de viata a masinii va conta in stabilirea taxei auto, cat gradul de poluare asa cum reiese din cartea masinii
Trimite unui prieten
Noua taxa auto - poluatorul pe termen lung plateste
Viitoarea taxa auto va avea ca principiu poluatorul pe termen lung plateste. Nu neaparat durata de viata a masinii va conta in stabilirea taxei auto, cat gradul de poluare asa cum reiese din cartea masinii si in functie de masuratorile facute la revizia tehnica. Trebuie sa tinem cont de trei necunoscute: cumparatorii de masini second-hand, producatorii romani auto si pretentiile Comisiei Europene. Atat a dorit sa ne dezvaluie, aseara, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi. Concret, insa, ministrul nu a precizat daca se va renunta la triplare, in cazul second-handurilor, sau la scutirea pentru masinile noi. El a mai spus ca va inainta vineri aceasta propunere guvernului si CE.
Nemirschi spera ca aceasta formula va fi adoptata de Parlament si va rezista mai mult decat cele precedente. De asemenea, el spera ca situatia actuala va fi astfel detensionata, referindu-se astfel la avertizarea primita la sfarsitul anului trecut de la Comisia Europeana. Este vorba de un document referitor la actuala taxa auto, de care autoritatile nou instalate de la Bucuresti au aflat cu mare intarziere. Se pare ca CE a fost deranjata mai mult de triplarea taxei pentru masinile vechi, decat de suspendarea pentru cele noi.
Comisia a scris o scrisoare autoritatilor romane pe 22 decembrie, in care se arata ca informatiile puse la dispozitia noastra sunt incomplete pentru a face o analiza finala a noii legislatii. Prima analiza, bazata pe informatiile puse la dispozitie, arata ca noile masuri (taxa triplata n.n.) nu se conformeaza legislatiei UE", a declarat ieri pentru Mediafax purtatorul de cuvant al Comisiei Europene pentru domeniul taxelor, Maria Assimakopoulou.
Nemirschi spune ca, pentru ca s-a aflat de scrisoarea de la CE abia vinerea trecuta, a trebuit sa se faca modificari de ultima ora la variantele aflate in lucru.
Printre aceste variante, dezvaluite de ministrul Mediului la sfarsitul anului erau posibilitatea de revenire a taxei auto la valorile din luna iulie, precum si micsorarea taxei de inmatriculare concomitent cu plata unei sume anuale, calculate in functie de gradul de poluare a masinii.
Puscas: Va fi o decizie rationala
Eu astept sa vad ceilalti colegi, ce decide Guvernul si impreuna cu ei sa intru pe palierul compatibilizarii. Am inteles ca domnii ministri de profil se vor intalni, vor discuta, dar nu am nici scenariile lor, nici proiectele lor, nici strategiile pentru ca sunt numai pe acest palier al compatibilizarii cu acquis-ul. Din punctul meu de vedere, din primavara lui 2006, avem acelasi subiect. Deci, am inteles ca Guvernul va decide. Dar ce va decide... Sunt convins ca va fi o decizie rationala. in momentul de fata este un non-subiect. Este o chestiune de lucru pentru decizie, inca nu exista o decizie, ne-a declarat aseara dl. Vasile Puscas, seful Departamentului pentru Afaceri Europene.
Carambol pe piata auto
Bajbaielile privind taxa auto au dat peste cap vanzarile de autoturisme din tara noastra. Piata auto a fluctuat in functie de modificarile legislative care calculau taxa de poluare, ca taxa de prima inmatriculare, in raport cu durata de viata a masinii. Vanzarile de masini noi (285.504 unitati) au scazut in cursul anului 2008 in favoarea celor second-hand (310.885). Comparativ, Ministerul de Interne inregistrase 383.422 autovehicule noi in 2007 si 304.342 in 2006. Pe motiv ca Romania nu este lada de gunoi a Europei, Guvernul Tariceanu a vrut sa compenseze dezechilibrul creat in 2008, tripland la finalul anului taxa auto pentru masinile vechi, care a ajuns astfel mai mare decat costul masinii. Totodata, executivul a suspendat taxa pentru autoturismele noi Euro 4 de maximum 2.000 cc.
Pana la redresarea legislatiei, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile nu se asteapta la revirimentul industriei auto. Toata lumea asteapta sa vada ce se intampla cu taxa, iar acest lucru, alaturi de criza sectorului auto, a dus la un blocaj al pietei. Toate premisele indica o luna ianuarie la fel de slaba ca sfarsitul anului trecut pentru piata de vehicule noi, a spus presedintele APIA, Ernest Popovici.
Sursa: Gandul
Viitoarea taxa auto va avea ca principiu poluatorul pe termen lung plateste. Nu neaparat durata de viata a masinii va conta in stabilirea taxei auto, cat gradul de poluare asa cum reiese din cartea masinii si in functie de masuratorile facute la revizia tehnica. Trebuie sa tinem cont de trei necunoscute: cumparatorii de masini second-hand, producatorii romani auto si pretentiile Comisiei Europene. Atat a dorit sa ne dezvaluie, aseara, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi. Concret, insa, ministrul nu a precizat daca se va renunta la triplare, in cazul second-handurilor, sau la scutirea pentru masinile noi. El a mai spus ca va inainta vineri aceasta propunere guvernului si CE.
Nemirschi spera ca aceasta formula va fi adoptata de Parlament si va rezista mai mult decat cele precedente. De asemenea, el spera ca situatia actuala va fi astfel detensionata, referindu-se astfel la avertizarea primita la sfarsitul anului trecut de la Comisia Europeana. Este vorba de un document referitor la actuala taxa auto, de care autoritatile nou instalate de la Bucuresti au aflat cu mare intarziere. Se pare ca CE a fost deranjata mai mult de triplarea taxei pentru masinile vechi, decat de suspendarea pentru cele noi.
Comisia a scris o scrisoare autoritatilor romane pe 22 decembrie, in care se arata ca informatiile puse la dispozitia noastra sunt incomplete pentru a face o analiza finala a noii legislatii. Prima analiza, bazata pe informatiile puse la dispozitie, arata ca noile masuri (taxa triplata n.n.) nu se conformeaza legislatiei UE", a declarat ieri pentru Mediafax purtatorul de cuvant al Comisiei Europene pentru domeniul taxelor, Maria Assimakopoulou.
Nemirschi spune ca, pentru ca s-a aflat de scrisoarea de la CE abia vinerea trecuta, a trebuit sa se faca modificari de ultima ora la variantele aflate in lucru.
Printre aceste variante, dezvaluite de ministrul Mediului la sfarsitul anului erau posibilitatea de revenire a taxei auto la valorile din luna iulie, precum si micsorarea taxei de inmatriculare concomitent cu plata unei sume anuale, calculate in functie de gradul de poluare a masinii.
Puscas: Va fi o decizie rationala
Eu astept sa vad ceilalti colegi, ce decide Guvernul si impreuna cu ei sa intru pe palierul compatibilizarii. Am inteles ca domnii ministri de profil se vor intalni, vor discuta, dar nu am nici scenariile lor, nici proiectele lor, nici strategiile pentru ca sunt numai pe acest palier al compatibilizarii cu acquis-ul. Din punctul meu de vedere, din primavara lui 2006, avem acelasi subiect. Deci, am inteles ca Guvernul va decide. Dar ce va decide... Sunt convins ca va fi o decizie rationala. in momentul de fata este un non-subiect. Este o chestiune de lucru pentru decizie, inca nu exista o decizie, ne-a declarat aseara dl. Vasile Puscas, seful Departamentului pentru Afaceri Europene.
Carambol pe piata auto
Bajbaielile privind taxa auto au dat peste cap vanzarile de autoturisme din tara noastra. Piata auto a fluctuat in functie de modificarile legislative care calculau taxa de poluare, ca taxa de prima inmatriculare, in raport cu durata de viata a masinii. Vanzarile de masini noi (285.504 unitati) au scazut in cursul anului 2008 in favoarea celor second-hand (310.885). Comparativ, Ministerul de Interne inregistrase 383.422 autovehicule noi in 2007 si 304.342 in 2006. Pe motiv ca Romania nu este lada de gunoi a Europei, Guvernul Tariceanu a vrut sa compenseze dezechilibrul creat in 2008, tripland la finalul anului taxa auto pentru masinile vechi, care a ajuns astfel mai mare decat costul masinii. Totodata, executivul a suspendat taxa pentru autoturismele noi Euro 4 de maximum 2.000 cc.
Pana la redresarea legislatiei, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile nu se asteapta la revirimentul industriei auto. Toata lumea asteapta sa vada ce se intampla cu taxa, iar acest lucru, alaturi de criza sectorului auto, a dus la un blocaj al pietei. Toate premisele indica o luna ianuarie la fel de slaba ca sfarsitul anului trecut pentru piata de vehicule noi, a spus presedintele APIA, Ernest Popovici.
Sursa: Gandul
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Set fise bujii subaru forester, impreza, legacy iii, outback... 128 Lei
Evacuare (tobe esapament) audi a8l (d5) 3.0 tdi 2017-prezent 1000 Lei
Geam spate dreapta audi a4 8k sedan original 52 €
-
Chiulasa, mini, 1.6 hdi, 9hz, cod 9655911480 (id:442112) 355 Lei
Janta aliaj oe mercedes-benz 17" a25340105007x45 1200 Lei
Ornament bandou - toyota rav 4 2012 , 75605-0r030 177.61 Lei
-
Calculator control lumini bmw 5 (e39) 1995-2004 6908467,... 250 Lei
Pompa recirculare apa 8k0819147 / 8k0965561a audi a5 8t [2007... 150 Lei
Capac chrysler 300m 2001 (oglinda) 50 Lei
-
Capota portbagaj spate volkswagen passat b6 2007 limuzina 1.9 300 Lei
Racitor ulei, ford fiesta 6, 1.5 tdci, ugjc (id:163955) 120 Lei
Volan punte fata (1034e64 sas) citroen,fiat,peugeot 531.76 Lei
-
Trim ornament ceasuri bord 51452991364 bmw x1 e84 [2009 - 2012] 70 Lei
Dezmembrez vw polo 6r
Set rulment roata ford transit ( lichidare de stoc) 200 Lei
-
Calculator confort bmw e46 61.35-6 914 364.9 689667 75 Lei
Teava intercooler bmw e46 320d 2.0d;2247324 150 Lei
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
-
Pompa abs bmw seria 3 e90 2.0 motorina 2012, 686224601 666 Lei
Bara fata prevazut cu gauri pentru prelungire nissan patrol... 1150 Lei
Dezmembrez mercedes benz cls 250 cdi amg
-
Amplificator antena a1569050902 mercedes-benz b-class w246... 190 Lei
Motoras geam spate dreapta audi a6 4f facelift 2010 - 2,0tdi... 20 €
Amplificator b o original nou audi a4 8k a5 8t0035223t pe comanda 7200 Lei
-
Dezmembrez mercedes c 2.2cdi
Carlig remorca volkswagen vw sharan [facelift] [2000 - 2003]... 300 Lei
Traversa superioara bmw seria 5 (2010-2017) [f10] 7200689 249 Lei
-
Pompa recirculare apa 059121012a audi a5 8t [2007 - 2011] 235 Lei
Ceasuri bord uk bmw x1 2.0 2010, 215463001 / 924234701 238 Lei
Dezmembrez audi a6 2.0 tdi blb 140 de cai
-
Airbag volan peugeot 307 1.6 b an fabr. 2005 160 Lei
Instalatie electrica motor bmw seria 3 e90/e91/e92/e93... 217 Lei
Eleron portbagaj audi a7 4g8 s-line facelift 2014-2017 v1 -... 720 Lei
-
Termostat,lichid racire (7282280006 meyle) ford,volvo 93.5 Lei
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei



Publicat în categoria: Alte articole
DATA PUBLICĂRII: 14 Ianuarie 2009