Raliul Sardiniei (21 - 24 mai 2009): Şi mai multe recorduri?

Etapa italiana din Campionatul Mondial de Raliuri marcheaza jumatatea sezonului 2009. Citron Total World Rally Team merge in Sardinia cu acelasi apetit pentru succes ca de obicei. Sbastien Loeb si Daniel Elena, nenvinsi an
Trimite unui prieten
Raliul Sardiniei (21 - 24 mai 2009): Si mai multe recorduri?
Etapa italiana din Campionatul Mondial de Raliuri marcheaza jumatatea sezonului 2009. Citron Total World Rally Team merge in Sardinia cu acelasi apetit pentru succes ca de obicei. Sbastien Loeb si Daniel Elena, nenvinsi anul acesta, vor sa-si bata recordul de sase victorii consecutive, in timp ce Dani Sordo si Marc Marti vor ncerca sa-si apere pozitia secunda in clasamentul general al pilotilor.
Chiar daca raliurile din Italia au fost asociate, foarte multa vreme, cu legendarul Raliu Sanremo, editia din aceasta tara a fost mutata, in 2004, in Sardinia. Drumurile de macadam din padurile si muntii insulei mediteranene au devenit, de atunci, un teritoriu familiar pentru echipajele din WRC mai ales ca aici au loc si foarte multe sesiuni de teste. "n primele editii ale acestui raliu s-au ales probe foarte nguste, dar organizatorii au modificat acest lucru pe parcursul anilor, spune Sbastien Loeb. "Specialele sunt acum foarte rapide, tehnice si solicitante. Unele zone sunt pline de bolovani si de aceea trebuie sa mergi foarte precis aici."
Victoriile anterioare obtinute in Sardinia, in 2005, 2006 si 2008, fac ca Sbastien Loeb si Daniel Elena sa porneasca din postura de favoriti. in plus, dupa victoria de luna trecuta din Raliul Argentinei, cei doi au ajuns la sase victorii consecutive (cinci in acest sezon), ceea ce egaleaza recordul anterior stabilit ntre Raliul Noii Zeelande si Raliul Argentinei. Un nou succes in Italia ar nsemna stabilirea unui record formidabil. "Dorinta mea de victorie este la fel de mare naintea startului fiecarui raliu", avertizeaza Sbastien Loeb. "Nu-mi place sa pierd, deci sunt foarte ncntat de cum stau lucrurile in acest moment. Fiecare victorie obtinuta pana acum, confirma sezonul fantastic pe care-l avem in 2009."
Dupa etapa din Argentina, Dani Sordo si Marc Marti au urcat pe locul secund in clasamentul pilotilor si vor sa-si apere pozitia in duelul cu Mikko Hirvonen. "Pentru noi, aceasta etapa este un test foarte important. Anul trecut am terminat pe pozitia a cincea, ceea ce nu a fost un rezultat foarte bun", recunoaste pilotul spaniol. "Acest sezon este putin mai special pentru ca simt ca am facut progrese pe macadam. Daca voi reusi sa pastrez trendul ascendent in Sardinia, cred ca voi putea sa ma lupt de la egal la egal cu Mikko. Faptul ca acum sunt pe locul doi in clasament nu a schimbat modul meu de abordare a curselor, dar, recunosc, mi-ar placea sa-mi pastrez aceasta pozitie."
n Sardinia, pe specialele de macadam, fenomenul de "curatare" a drumului va juca un rol foarte important. "As spune chiar ca acesta este raliul unde ordinea la start influenteaza cel mai mult rezultatul final", remarca Sbastien Loeb. "Solul este foarte dur, dar este acoperit cu nisip si pietris. Vor fi diferente mari ntre primii doi piloti care trec pe proba si restul plutonului. Ziua de vineri va fi, cel mai probabil, una destul de ciudata in ceea ce priveste clasamentul, dar am ncredere ca putem rezolva cumva si aceasta situatie."
Echipa Citron Junior va fi prezenta in Sardinia cu trei masini Citron C4 WRC pentru echipajele Conrad Rautenbach / Daniel Barritt, Evgeny Novikov / Dale Moscatt si Sbastien Ogier / Julien Ingrassia.
Informatii diverse Raliul Sardiniei 2009
Suprafata: macadam;
Cartierul general: Olbia; cartierul general si centrul de presa sunt amplasate la Hotel Melia din Olbia; parcul de service este amplasat in portul din Olbia.
Specificatii tehnice: Cele doua masini Citron C4 WRC sunt dotate cu motoarele folosite in Argentina si Portugalia. O cutie de viteze de rezerva, un set de diferentiale de rezerva si un turbo-compresor de rezerva sunt permise pentru fiecare echipaj in Italia si Grecia.
Pneuri: Fiecare echipaj va primi 36 de pneuri Pirelli Scorpion 205/65 dure pentru acest raliu. Echipajele pot avea doua roti de rezerva in masina, dar este interzisa taierea unor profile suplimentare.
Lungime traseu: 1.263,20 km inclusiv 347,12 km mpartiti in 17 probe speciale (9 diferite):
Ziua 1 (vineri, 22 mai): 428,04 km, inclusiv 130,20 km mpartiti in 6 probe (3 diferite). Start: 08.00. PS1 (Sa Conchedda, 14.99km), PS2 (Loelle, 22.30km) si PS3 (Crastazza, 27.81km). Regrupare si parc de service. PS4 (Sa Conchedda, 14.99km), PS5 (Loelle, 22,30 km) si PS6 (Crastazza, 27.81km). Ultima masina in parcul nchis la ora 21:00.
Ziua 2 (smbata, 23 mai): 511,76 km, inclusiv 130,74 km mpartiti in 6 probe speciale (3 diferite). Start: 06:30. PS7 (Sa Linea, 14.20km), PS8 (Fiorentini, 22.02km) si PS9 (Monte Lerno, 29.15km). Regrupare si parc de service. PS10 (Sa Linea, 14.20km), PS11 (Fiorentini,22.02km) si PS12 (Monte Lerno, 29.15km). Ultima masina in parcul nchis la ora 21:00.
Ziua 3 (duminica, 24 mai): 323,40 km, inclusiv 86,18 km mpartiti in 5 probe speciale (3 diferite). Start: 06:00. PS13 (Monte Olia, 19.31km), PS14 (Sorilis, 18.66km), PS15 (Arzachena, 10.24km), PS16 (Monte Olia, 19.31km) si PS17 (Sorilis, 18.66km). Sosire raliu: 14:15.
Podium: Duminica, 24 mai, ora locala 14:15, Marina Vecchia, Porto Cervo.
Noutati: Specialele clasice Loelle, Crastazza si Monte Lerno au fost incluse din nou in program. Au fost incluse si doua probe complet noi in apropiere de Goceano (Fiorentini si Sa Linea)
Palmares echipaje Citron Sport
- Sbastien Loeb/Daniel Elena:
debut in WRC: Raliul Cataluniei 1999 (Saxo Kit-Car, abandon); starturi in WRC: 118; numar de victorii in WRC: 52; Titluri mondiale: 5
- Dani Sordo/Marc Mart: Primul raliu in aceasta formula: Raliul Monte Carlo 2005 (C2S1600/ locul 15); debut in WRC pentru Dani Sordo: Raliul Cataluniei
2003, locul 18; debut in WRC pentru Marc Marti: Raliul Cataluniei 1992, locul 21; Starturi in WRC pentru Dani Sordo: 64; starturi in WRC pentru Marc Marti: 130; Dani Sordo si Marc Marti au fost Campioni Mondiali in Junior WRC in 2005 pe un Citron C2 Super 1600.
Recordurile Citron Sport in Sardinia:
Sbastien Loeb/Daniel Elena: a sasea participare: 2008 (C4 WRC, locul 1), 2007 (C4 WRC, abandon), 2006 (Xsara WRC, locul 1), 2005 (Xsara WRC, locul 1) si 2004 (Xsara WRC, locul 2).
Etapa italiana din Campionatul Mondial de Raliuri marcheaza jumatatea sezonului 2009. Citron Total World Rally Team merge in Sardinia cu acelasi apetit pentru succes ca de obicei. Sbastien Loeb si Daniel Elena, nenvinsi anul acesta, vor sa-si bata recordul de sase victorii consecutive, in timp ce Dani Sordo si Marc Marti vor ncerca sa-si apere pozitia secunda in clasamentul general al pilotilor.
Chiar daca raliurile din Italia au fost asociate, foarte multa vreme, cu legendarul Raliu Sanremo, editia din aceasta tara a fost mutata, in 2004, in Sardinia. Drumurile de macadam din padurile si muntii insulei mediteranene au devenit, de atunci, un teritoriu familiar pentru echipajele din WRC mai ales ca aici au loc si foarte multe sesiuni de teste. "n primele editii ale acestui raliu s-au ales probe foarte nguste, dar organizatorii au modificat acest lucru pe parcursul anilor, spune Sbastien Loeb. "Specialele sunt acum foarte rapide, tehnice si solicitante. Unele zone sunt pline de bolovani si de aceea trebuie sa mergi foarte precis aici."
Victoriile anterioare obtinute in Sardinia, in 2005, 2006 si 2008, fac ca Sbastien Loeb si Daniel Elena sa porneasca din postura de favoriti. in plus, dupa victoria de luna trecuta din Raliul Argentinei, cei doi au ajuns la sase victorii consecutive (cinci in acest sezon), ceea ce egaleaza recordul anterior stabilit ntre Raliul Noii Zeelande si Raliul Argentinei. Un nou succes in Italia ar nsemna stabilirea unui record formidabil. "Dorinta mea de victorie este la fel de mare naintea startului fiecarui raliu", avertizeaza Sbastien Loeb. "Nu-mi place sa pierd, deci sunt foarte ncntat de cum stau lucrurile in acest moment. Fiecare victorie obtinuta pana acum, confirma sezonul fantastic pe care-l avem in 2009."
Dupa etapa din Argentina, Dani Sordo si Marc Marti au urcat pe locul secund in clasamentul pilotilor si vor sa-si apere pozitia in duelul cu Mikko Hirvonen. "Pentru noi, aceasta etapa este un test foarte important. Anul trecut am terminat pe pozitia a cincea, ceea ce nu a fost un rezultat foarte bun", recunoaste pilotul spaniol. "Acest sezon este putin mai special pentru ca simt ca am facut progrese pe macadam. Daca voi reusi sa pastrez trendul ascendent in Sardinia, cred ca voi putea sa ma lupt de la egal la egal cu Mikko. Faptul ca acum sunt pe locul doi in clasament nu a schimbat modul meu de abordare a curselor, dar, recunosc, mi-ar placea sa-mi pastrez aceasta pozitie."
n Sardinia, pe specialele de macadam, fenomenul de "curatare" a drumului va juca un rol foarte important. "As spune chiar ca acesta este raliul unde ordinea la start influenteaza cel mai mult rezultatul final", remarca Sbastien Loeb. "Solul este foarte dur, dar este acoperit cu nisip si pietris. Vor fi diferente mari ntre primii doi piloti care trec pe proba si restul plutonului. Ziua de vineri va fi, cel mai probabil, una destul de ciudata in ceea ce priveste clasamentul, dar am ncredere ca putem rezolva cumva si aceasta situatie."
Echipa Citron Junior va fi prezenta in Sardinia cu trei masini Citron C4 WRC pentru echipajele Conrad Rautenbach / Daniel Barritt, Evgeny Novikov / Dale Moscatt si Sbastien Ogier / Julien Ingrassia.
Informatii diverse Raliul Sardiniei 2009
Suprafata: macadam;
Cartierul general: Olbia; cartierul general si centrul de presa sunt amplasate la Hotel Melia din Olbia; parcul de service este amplasat in portul din Olbia.
Specificatii tehnice: Cele doua masini Citron C4 WRC sunt dotate cu motoarele folosite in Argentina si Portugalia. O cutie de viteze de rezerva, un set de diferentiale de rezerva si un turbo-compresor de rezerva sunt permise pentru fiecare echipaj in Italia si Grecia.
Pneuri: Fiecare echipaj va primi 36 de pneuri Pirelli Scorpion 205/65 dure pentru acest raliu. Echipajele pot avea doua roti de rezerva in masina, dar este interzisa taierea unor profile suplimentare.
Lungime traseu: 1.263,20 km inclusiv 347,12 km mpartiti in 17 probe speciale (9 diferite):
Ziua 1 (vineri, 22 mai): 428,04 km, inclusiv 130,20 km mpartiti in 6 probe (3 diferite). Start: 08.00. PS1 (Sa Conchedda, 14.99km), PS2 (Loelle, 22.30km) si PS3 (Crastazza, 27.81km). Regrupare si parc de service. PS4 (Sa Conchedda, 14.99km), PS5 (Loelle, 22,30 km) si PS6 (Crastazza, 27.81km). Ultima masina in parcul nchis la ora 21:00.
Ziua 2 (smbata, 23 mai): 511,76 km, inclusiv 130,74 km mpartiti in 6 probe speciale (3 diferite). Start: 06:30. PS7 (Sa Linea, 14.20km), PS8 (Fiorentini, 22.02km) si PS9 (Monte Lerno, 29.15km). Regrupare si parc de service. PS10 (Sa Linea, 14.20km), PS11 (Fiorentini,22.02km) si PS12 (Monte Lerno, 29.15km). Ultima masina in parcul nchis la ora 21:00.
Ziua 3 (duminica, 24 mai): 323,40 km, inclusiv 86,18 km mpartiti in 5 probe speciale (3 diferite). Start: 06:00. PS13 (Monte Olia, 19.31km), PS14 (Sorilis, 18.66km), PS15 (Arzachena, 10.24km), PS16 (Monte Olia, 19.31km) si PS17 (Sorilis, 18.66km). Sosire raliu: 14:15.
Podium: Duminica, 24 mai, ora locala 14:15, Marina Vecchia, Porto Cervo.
Noutati: Specialele clasice Loelle, Crastazza si Monte Lerno au fost incluse din nou in program. Au fost incluse si doua probe complet noi in apropiere de Goceano (Fiorentini si Sa Linea)
Palmares echipaje Citron Sport
- Sbastien Loeb/Daniel Elena:
debut in WRC: Raliul Cataluniei 1999 (Saxo Kit-Car, abandon); starturi in WRC: 118; numar de victorii in WRC: 52; Titluri mondiale: 5
- Dani Sordo/Marc Mart: Primul raliu in aceasta formula: Raliul Monte Carlo 2005 (C2S1600/ locul 15); debut in WRC pentru Dani Sordo: Raliul Cataluniei
2003, locul 18; debut in WRC pentru Marc Marti: Raliul Cataluniei 1992, locul 21; Starturi in WRC pentru Dani Sordo: 64; starturi in WRC pentru Marc Marti: 130; Dani Sordo si Marc Marti au fost Campioni Mondiali in Junior WRC in 2005 pe un Citron C2 Super 1600.
Recordurile Citron Sport in Sardinia:
Sbastien Loeb/Daniel Elena: a sasea participare: 2008 (C4 WRC, locul 1), 2007 (C4 WRC, abandon), 2006 (Xsara WRC, locul 1), 2005 (Xsara WRC, locul 1) si 2004 (Xsara WRC, locul 2).
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
Lupe vw pasat b7 50 Lei
Praguri hyundai tucson (2015+) din aluminiu 990 Lei
-
Axe cu came vw passat b8 2.0 tdi 110 cai crld cod piesa :... 2499 Lei
Carenaj aripa - suzuki vitara 2 usi 1989 , 72482-60a01 47.9 Lei
Far dreapta (088049 valeo) audi 854.66 Lei
-
Jante hyundai i30, i40, kona, elantra, ix35, ioniq, veloster,... 2200 Lei
Prelungire tuning sport bara fata seat leon 1m 1999-2005 v1 420 Lei
Dacia sandero stepway 1.0 2021 9200 €
-
Spirala volan vw e-golf, golf 7 (2014-2020) touran 5t, tiguan,... 250 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
Haion skoda octavia 3 2019 sedan/berlina 1.6 diesel 1500 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Lumina de ceata spate ford kuga i (2008 - 2016) tyc... 103 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Bara fata hyundai tucson model 2018, 2019, 2020, cod 86511-d7500 600 Lei
Kit pornire renault clio symbol 1.4 16 valve 350 Lei
-
Mercedes clk 220 diesel 2010 6500 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Ornament capota toyota hilux revo 2020-2024 mb [v2] 675 Lei
-
Radiator intercooler 144967867r dacia logan ii 1.5 blue dci 899 Lei
Bolt roata lexus rx (ggl1, gyl1, agl1) (2008 - 2015) oe... 55 Lei
Comutator semnal-stergatoare vw golf vii; 5q0953521k 450 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
Piese de caroserie, motor, cutie viteze, ford c-max 1, 1.6 tdci
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
Motoras stergator spate vw golf 4 1997-2004 1j6955711c,... 80 Lei
Comutator butoane geamuri electrice fata dacia logan 2... 60 Lei
Carcasa baterie volkswagen touran (1t1) monovolum 2003 1.9 tdi... 150 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei



Publicat în categoria: Alte articole
DATA PUBLICĂRII: 20 Mai 2009