Raliul Sardiniei (21 - 24 mai 2009): Şi mai multe recorduri?

Raliul Sardiniei (21 - 24 mai 2009): Şi mai multe recorduri?
Etapa italiana din Campionatul Mondial de Raliuri marcheaza jumatatea sezonului 2009. Citron Total World Rally Team merge in Sardinia cu acelasi apetit pentru succes ca de obicei. Sbastien Loeb si Daniel Elena, nenvinsi an
Trimite unui prieten
Raliul Sardiniei (21 - 24 mai 2009): Si mai multe recorduri?

Etapa italiana din Campionatul Mondial de Raliuri marcheaza jumatatea sezonului 2009. Citron Total World Rally Team merge in Sardinia cu acelasi apetit pentru succes ca de obicei. Sbastien Loeb si Daniel Elena, nenvinsi anul acesta, vor sa-si bata recordul de sase victorii consecutive, in timp ce Dani Sordo si Marc Marti vor ncerca sa-si apere pozitia secunda in clasamentul general al pilotilor.

Chiar daca raliurile din Italia au fost asociate, foarte multa vreme, cu legendarul Raliu Sanremo, editia din aceasta tara a fost mutata, in 2004, in Sardinia. Drumurile de macadam din padurile si muntii insulei mediteranene au devenit, de atunci, un teritoriu familiar pentru echipajele din WRC mai ales ca aici au loc si foarte multe sesiuni de teste. "n primele editii ale acestui raliu s-au ales probe foarte nguste, dar organizatorii au modificat acest lucru pe parcursul anilor, spune Sbastien Loeb. "Specialele sunt acum foarte rapide, tehnice si solicitante. Unele zone sunt pline de bolovani si de aceea trebuie sa mergi foarte precis aici."

Victoriile anterioare obtinute in Sardinia, in 2005, 2006 si 2008, fac ca Sbastien Loeb si Daniel Elena sa porneasca din postura de favoriti. in plus, dupa victoria de luna trecuta din Raliul Argentinei, cei doi au ajuns la sase victorii consecutive (cinci in acest sezon), ceea ce egaleaza recordul anterior stabilit ntre Raliul Noii Zeelande si Raliul Argentinei. Un nou succes in Italia ar nsemna stabilirea unui record formidabil. "Dorinta mea de victorie este la fel de mare naintea startului fiecarui raliu", avertizeaza Sbastien Loeb. "Nu-mi place sa pierd, deci sunt foarte ncntat de cum stau lucrurile in acest moment. Fiecare victorie obtinuta pana acum, confirma sezonul fantastic pe care-l avem in 2009."

Dupa etapa din Argentina, Dani Sordo si Marc Marti au urcat pe locul secund in clasamentul pilotilor si vor sa-si apere pozitia in duelul cu Mikko Hirvonen. "Pentru noi, aceasta etapa este un test foarte important. Anul trecut am terminat pe pozitia a cincea, ceea ce nu a fost un rezultat foarte bun", recunoaste pilotul spaniol. "Acest sezon este putin mai special pentru ca simt ca am facut progrese pe macadam. Daca voi reusi sa pastrez trendul ascendent in Sardinia, cred ca voi putea sa ma lupt de la egal la egal cu Mikko. Faptul ca acum sunt pe locul doi in clasament nu a schimbat modul meu de abordare a curselor, dar, recunosc, mi-ar placea sa-mi pastrez aceasta pozitie."

n Sardinia, pe specialele de macadam, fenomenul de "curatare" a drumului va juca un rol foarte important. "As spune chiar ca acesta este raliul unde ordinea la start influenteaza cel mai mult rezultatul final", remarca Sbastien Loeb. "Solul este foarte dur, dar este acoperit cu nisip si pietris. Vor fi diferente mari ntre primii doi piloti care trec pe proba si restul plutonului. Ziua de vineri va fi, cel mai probabil, una destul de ciudata in ceea ce priveste clasamentul, dar am ncredere ca putem rezolva cumva si aceasta situatie."

Echipa Citron Junior va fi prezenta in Sardinia cu trei masini Citron C4 WRC pentru echipajele Conrad Rautenbach / Daniel Barritt, Evgeny Novikov / Dale Moscatt si Sbastien Ogier / Julien Ingrassia.

Informatii diverse Raliul Sardiniei 2009
Suprafata: macadam;
Cartierul general: Olbia; cartierul general si centrul de presa sunt amplasate la Hotel Melia din Olbia; parcul de service este amplasat in portul din Olbia.
Specificatii tehnice: Cele doua masini Citron C4 WRC sunt dotate cu motoarele folosite in Argentina si Portugalia. O cutie de viteze de rezerva, un set de diferentiale de rezerva si un turbo-compresor de rezerva sunt permise pentru fiecare echipaj in Italia si Grecia.
Pneuri: Fiecare echipaj va primi 36 de pneuri Pirelli Scorpion 205/65 dure pentru acest raliu. Echipajele pot avea doua roti de rezerva in masina, dar este interzisa taierea unor profile suplimentare.
Lungime traseu: 1.263,20 km inclusiv 347,12 km mpartiti in 17 probe speciale (9 diferite):
Ziua 1 (vineri, 22 mai): 428,04 km, inclusiv 130,20 km mpartiti in 6 probe (3 diferite). Start: 08.00. PS1 (Sa Conchedda, 14.99km), PS2 (Loelle, 22.30km) si PS3 (Crastazza, 27.81km). Regrupare si parc de service. PS4 (Sa Conchedda, 14.99km), PS5 (Loelle, 22,30 km) si PS6 (Crastazza, 27.81km). Ultima masina in parcul nchis la ora 21:00.
Ziua 2 (smbata, 23 mai): 511,76 km, inclusiv 130,74 km mpartiti in 6 probe speciale (3 diferite). Start: 06:30. PS7 (Sa Linea, 14.20km), PS8 (Fiorentini, 22.02km) si PS9 (Monte Lerno, 29.15km). Regrupare si parc de service. PS10 (Sa Linea, 14.20km), PS11 (Fiorentini,22.02km) si PS12 (Monte Lerno, 29.15km). Ultima masina in parcul nchis la ora 21:00.
Ziua 3 (duminica, 24 mai): 323,40 km, inclusiv 86,18 km mpartiti in 5 probe speciale (3 diferite). Start: 06:00. PS13 (Monte Olia, 19.31km), PS14 (Sorilis, 18.66km), PS15 (Arzachena, 10.24km), PS16 (Monte Olia, 19.31km) si PS17 (Sorilis, 18.66km). Sosire raliu: 14:15.
Podium: Duminica, 24 mai, ora locala 14:15, Marina Vecchia, Porto Cervo.
Noutati: Specialele clasice Loelle, Crastazza si Monte Lerno au fost incluse din nou in program. Au fost incluse si doua probe complet noi in apropiere de Goceano (Fiorentini si Sa Linea)
Palmares echipaje Citron Sport
- Sbastien Loeb/Daniel Elena:
debut in WRC: Raliul Cataluniei 1999 (Saxo Kit-Car, abandon); starturi in WRC: 118; numar de victorii in WRC: 52; Titluri mondiale: 5
- Dani Sordo/Marc Mart: Primul raliu in aceasta formula: Raliul Monte Carlo 2005 (C2S1600/ locul 15); debut in WRC pentru Dani Sordo: Raliul Cataluniei
2003, locul 18; debut in WRC pentru Marc Marti: Raliul Cataluniei 1992, locul 21; Starturi in WRC pentru Dani Sordo: 64; starturi in WRC pentru Marc Marti: 130; Dani Sordo si Marc Marti au fost Campioni Mondiali in Junior WRC in 2005 pe un Citron C2 Super 1600.
Recordurile Citron Sport in Sardinia:
Sbastien Loeb/Daniel Elena: a sasea participare: 2008 (C4 WRC, locul 1), 2007 (C4 WRC, abandon), 2006 (Xsara WRC, locul 1), 2005 (Xsara WRC, locul 1) si 2004 (Xsara WRC, locul 2).
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 20 Mai 2009