Adevarul despre RCA. Uite cat lasi in buzunarul brokerilor de asigurari!
Un nou proiect de lege, care ar urma sa limiteze comisioanele brokerilor de asigurari la doar 10% din suma contractului, naste furie in randul brokerilor si al companiilor de asigurari, in timp ce ne si arata debandada existenta in sistem si presiunea pusa pe buzunarul asiguratului.
Comision la vedere
Noul proiect de norma legala de acordare a comisionului pentru incheierea de asigurari plafoneaza limita superioara a acestuia la doar 10%, fapt ce ar putea duce la reducerea costurilor la asigurarile RCA, in conditiile in care marile averi ale brokerilor romani se fac din comisioanele incasate pe aceasta piata.
Mai mult, comisionul acordat brokerului ar urma sa fie trecut la vedere in contractul incheiat intre client si broker, asiguratul avand sansa in final sa vada unde se duc banii sai. Dupa un deceniu si jumatate in care ASF a functionat mai mult pentru a reglementa sub anumite forme juridice pretentiile ridicate ale companiilor de asigurari, noul proiect de lege este atat de surprinzator incat, daca institutia ar functiona in Caracal, evenimentul ar fi trecut in randul minunilor din oras.
Unde mergea "partea leului"
Plafonul de 10% pe care ar urma sa il impuna legea naste deznadejde in sufletele brokerilor romani. Aceasta pentru ca "partea leului" dintr-un contract mergea de obicei in buzunarele lor. Media comisioanelor platite de companiile de asiguratori catre brokeri a ajuns de ani buni la 30%, insa pe anumite metode impuse in piata de Carpatica Asigurari sau Astra, comisionul putea sa fie chiar si de 50%. Tocmai aceste companii de asigurari erau sa declanseze o adevarata catastrofa pe piata imbiindu-i pe brokeri cu comisioane substantiale pentru incheierea de polite care s-au dovedit ulterior neacoperite.
Astra si Carpatica sunt reclamate de catre Asociatia Service-urilor din Romania de intarzieri la plata de peste trei ani in baza serviciilor de reparatii efectuate sub acoperirea politelor RCA. Cu un comisioan de 50%, brokerii au fost motivati sa vanda aceste polite, si-au incasat banii, asa cum a facut si compania de asigurari, iar clientul a ramas de multe ori fluierand a paguba. La aceasta ora, Astra se afla in insolventa, la un nivel de indatorare care ar reclama scoaterea ei de pe piata, in timp ce Carpatica urmeaza un program de redresare impus de ASF.
Loviti in buzunar
Pentru brokeri, anuntul prevede un viitor sumbru asa ca primele reactii negative au fost prompte. Si, bineinteles, au vizat raportarea la restul Europei. "Intr-adevar, in Europa de Vest comisioanele pentru RCA sunt mai mici, dar mult mai mari ca valoare absoluta. Una este sa ai 15% din 100 de euro si alta este sa retii doar 10%, dar dintr-o suma de 500 de euro. In plus, pe noi ne costa la fel indiferent ca incheiem o asigurare de 100 de lei sau una de 1000 de lei", apreciaza Viorel Vasile, director al Safety Broker, cel mai mare intermediar existent pe piata din Romania.
Alti brokeri care si-au pastrat anonimatul si-au postat deja opiniile pe 1asig.ro. "Lipsa de informare este o problema pe piata din Romania. Din acest motiv ar putea exista probleme in intelegerea acestui comision si, mai ales, a serviciilor si costurilor pe care le include. Asiguratii pot fi indusi in eroare crezand ca daca merg direct la asigurator vor plati o suma mai mica", scoate porumbelul pe gura unul dintre brokerii ofuscati. Ceea ce inseamna ca si companiile de asigurare ar trebui sa explice aplicarea discretionara a unor tarife pentru politele RCA incheiate fara intermediari, fapt omis pana acum din optica ASF.
Scandal imens in State
Daca reprezinta cumva un element de confort faptul ca nu suntem singurii inselati la asigurarile auto, trebuie spus ca in Statele Unite problema comisioanelor incasate de catre brokeri este una luata la puricat de catre procurori inca din 2004. Concluzia, aceeasi opacitate exista in privinta comisioanelor de brokeraj si in statul de peste ocean, iar clientii brokerilor sunt ademeniti cu servicii de o slaba calitate doar de dragul comisionului mai mare ce ii revine intermediarului.
- 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei 0445117048 a6540700187 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel mokka diesel 2018 10190 € 0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 250 Lei Eleron audi a4 b7 abt ab look avant 8e 8h 2005-2007 s4 rs4 s... 360 Lei
- Renault scenic diesel 2011 4999 € Opel astra 1.4 2010 5700 € 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei
- 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei Anvelope iarna 16 inch bridgestone 215/65 r16 audi q3 vw... 1600 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- 0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bara fata completa audi a4 b8 (model cu senzori/spalatori) 300 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Renault clio rs benzinar 2024 16000 € Vw golf benzina 2011 5790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Vw golf diesel 2012 5790 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Opel insignia diesel 2014 7290 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 € 0445110895 166003281r bosch injector nissan qashqai ii... 700 Lei
- Skoda karoq diesel 2019 14250 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Amortizor dacia duster (2010 - 2016) ringer 1542002002 piesa noua 178 Lei Jante nissan qashqai, qasqai, juke, leaf, pulsar, 16”,... 2000 Lei Alfa-romeo 156 1.9 jtd 2004 1550 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw caravelle diesel 2.0l 2013 9100 € Opel corsa 1.2i 2003 499 €