ATENTIE SOFERI! Valabilitatea RCA-ului ar putea fi controlata de camerele de rovinieta

- Se poate utiliza sistemul de camere pentru rovinieta
- ASF propune eliminarea clasei bonus-malus
- Asiguratorii vor sa scape de soferii care circula fara RCA
Dupa ce transportatorii au inceput sa iasa in strada suparati de tarifele aberante pentru vehiculele de pasageri sau cele comerciale, Autoritatea de Supraveghere Financiara a inceput sa refaca modul de calcul al asigurarilor obligatorii.
Asigurarea RCA in Romania este o nebuloasa. De fapt, este un mod prin care asiguratorii incaseaza sume colosale pe care le impart cu celebrul ASF, adica Autoritatea de Supraveghere Financiara, locul in care toti politicienii inutili si-au parcat neamurile si nevestele ca sa incaseze bani seriosi dormind in izmene. Este cazul unui tanar de 18 ani care conduce un Logan si trebuie sa achite anual vreo 2000 de lei pe asigurare. Sau cazul unei companii de transport care, pentru un autocar, este nevoit sa plateasca RCA suma uriasa de 22.000 de lei. Da, adica 220.000.000 lei vechi, cam cat o masina romaneasca noua.
In 2016, ASF a inceput anual mintindu-ne ca este o institutie harnica si ca pune osul la treaba. Asa ca, pentru a scapa de protestele din strada, a venit cu niste modificari la modul de calcul al asigurarii obligatorii. Cele mai importante modificari din Norma 23/2014 privind RCA-ul au fost aduse articolului 21, care viza stabilirea modului de calcul al tarifelor de prima asiguratorie.
La articolul 21, alineatul (5) s-a abrogat, iar alineatul (6) s-a modificat, urmand a avea urmatorul cuprins:
"Asiguratorii sunt obligati sa transmita in format electronic Autoritatii de Supraveghere Financiara ipotezele folosite, metodele actuariale si justificarea aplicarii acestora pentru calculul mentionat la alin (1), impreuna cu baza de date utilizata pentru aceste calcule; in calculul tarifului de prima, asiguratorilor le este interzis sa foloseasca indici de incarcare, coeficienti de majorare si/sau corectie sau alte instrumente de ajustare a tarifelor care sa nu fie fundamentate statistic si actuarial, asigurandu-se in acest fel o proportionalitate intre tarifele practicate in perioade succesive si evolutia daunalitatii pe segmentul respectiv de asigurati".
Tot la articolul 21, dupa alineatul (6) s-a introdus un nou alineat, (6,1), care va avea urmatorul cuprins:
"Pentru fiecare segment prevazut la alin. (6) asiguratorul RCA trebuie sa utilizeze suficiente date istorice pentru a putea efectua un calcul relevant din punct de vedere statistic; in situatia in care asiguratorul RCA nu detine suficiente date istorice pentru fiecare segment, acesta trebuie sa utilizeze date istorice disponibile din alte surse, raportate la piata din Romania sau la piata Uniunii Europene".
A fost introdus un alinea cu numarul (8), cu urmatorul cuprins:
"In cazul vehiculelor pentru care, din cauza limitarilor tehnice sau juridice, nu exista posibilitatea de a circula in afara teritoriului Romaniei, asiguratorii RCA emit doar polita de asigurare RCA, fara a include componenta Carte Verde."
Problema este ca toate aceste modificari vor duce la niste scaderi de pret la unele categorii de vehicule, dar la cresterea preturilor la RCA pentru alte categorii de vehicule. Uniunea Asiguratorilor si reasiguratorilor din Romania (UNSAR) a spus pentru HotNews.ro:
"Consideram ca aceste noi masuri normative vor avea un impact major asupra industriei, restrangand capacitatea de a actiona in piata RCA. Modificarea articolului 21, alineatul (6) din Norma nr. 23/2014 va conduce, pe de o parte, la reduceri de prima pe anumite segmente, dar pentru unele categorii de clienti, preturile s-ar putea majora cu procente semnificative comparativ cu valorile actuale.
Companiile vor fi restrictionate in politicile lor de subscriere si de marketing. Aceste restrictii suplimentare aplicate peste predictibilitatea redusa a daunalitatii vor crea efecte nedorite ce se vor regasi in pretul final. De asemenea, vom asista la o reducere a nivelului de segmentare pe anumite categorii unde nu exista suficiente date statistice, ceea ce poate conduce la cresterea pretului pentru acest tip de clienti. In cazul in care o companie nu are date suficiente in anumite situatii, exista posibilitatea ca aceasta companie sa stabileasca tarife fie prea mici, fie prea mari pe segmentele respective, in raport cu riscurile existente pe piata. Acest lucru ar putea conduce in cele din urma la pierderi semnificative pe aceasta linie de asigurari. (..)"
In plus, companiile de asigurari mai propun cateva masuri pentru ca piata RCA sa functioneze mai bine si mai eficient pentru toate partile implicate. Dintre cele 8 puncte propuse de UNSAR pentru ASF, cel mai important este punctul 8, in care asiguratorii vor sa introduca verificarea automata a politei RCA in sistem similar cu vigneta CNADNR. Mai pe romaneste, se doreste in viitorul apropiat ca acelasi sistem care citeste numerele de inmatriculare ale vehiculelor sa poata identifica masinile cu RCA-ul expirat, ceea ce va duce automat la amenda si retinerea talonului soferului. Se pare ca asiguratorii vor sa scape de acei soferi care se eschiveaza de la plata RCA-ului, bagand frica in ei, soferii nemaiavand astfel nicio sansa sa mai circule fara asigurarea obligatorie...
Doar daca au numere de Bulgaria...
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Vand piese yamaha r6 99-02 50 €
-
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Skoda octavia i 2014 6950 €
-
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Opel zafira 1.9 cdti 2008 999 €
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
Radiator turbo intercooler toyota rav 4 ii 2000 2001 2002 2003... 250 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Set discuri frana față-spate 380 lei 380 Lei
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Grila fata dacia duster 2010-2017 [v1] 595 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei


