Bonus la acciza Ponta: asigurarile RCA, mai scumpe de 4 ori in 2014

Bonus la acciza Ponta: asigurarile RCA, mai scumpe de 4 ori in 2014
  • RCA-ul este obligatoriu
  • Cine conduce fara RCA ramane fara placute si talon
  • Cele mai mici preturi pentru RCA sunt pentru pensionari
Distribuie pe Facebook

Anul 2014 a venit cu o serie de scumpiri exagerate care i-au vizat pe soferii din Romania. Insa de departe, cel mai mare soc l-au avut soferii cand si-au facut asigurarea RCA. Mai exact, daca ai varsta sub 30 de ani, sa nu te mire daca vei fi obligat sa platesti de 4 ori mai mult ca anul trecut pentru asigurarea RCA.

Acciza mai mare la carburant, checked.

Acciza suplimentara de 7 Eurocenti/litru + TVA, checked.

6,55 lei/litru de motorina, checked.

Rovinieta, taxa de pod, impozite exagerate, checked.

Asigurare RCA mai scumpa chiar si cu 400%, checked din 2014.

Zilele astea am vazut pe Facebook o sumedenie de amici care postau capturi de imagine cu pretul obtinut la simularea de asigurare RCA. Si vedeam la motorizari normale, de pana in 2000 cmc, niste preturi uriase: ba 1200 de lei pentru 6 luni, ba 2000 de lei pentru 1 an, sau 1500 pentru 1 an, si chiar ceva decent, de numai 1350 de lei pentru o perioada de 12 luni. Si ma gandeam ca este imposibil acest lucru, ca doar si noi ne facem asigurari, cam toti din birou. Si anul trecut am platit in jur de 450-800 lei / an fiecare, in functie de motorizare si vechimea permisului.

Dar ca orice altceva in tara asta, lucrurile au luat-o razna si cu RCA-ul in 2014, motiv pentru care aceste preturi de mai sus sunt foarte reale. Adica pentru un automobil fabricat in 2002 cu motorizare de 1998 cmc, un proprietar care are 25 de ani plateste 1600 de lei pe an. Adica de trei ori mai mult decat anul trecut. Este si cazul unei motorizari mai mici, de 1788 cmc, pentru care un sofer de 27 de ani plateste in 2014 o suma cuprinsa intre 1000 si 1300 de lei, in functie de asigurator. Dublu fata de cei 520 de lei platiti pentru 12 luni anul trecut.

rca SCUMPPretul RCA pentru un automobil cu motor 1798 cmc detinut de un tanar de 18 ani

Mai trist este un exemplu banal, de sofer cu venituri modice, care detine un automobil Dacia Logan. Adica un Logan cu motorizare 1.6, de 90 cp, detinut de un sofer tanar, care abia si-a luat permisul, va avea o asigurare RCA de 2000 de lei. Cat despre un tanar care si-a luat permisul anul acesta si a platit pentru un Golf 3 GTi "uriasa" suma de 2500 de Euro, acesta va plati asigurarea RCA intre 1900 si 6500 de lei / an in functie de asigurator.

Cert este ca de acum, asigurarea RCA, care este obligatorie pentru orice automobil si pana acum era destul de accesibila, a devenit una din cele mai scumpe taxe din Romania. Mai ales in randul celor care au maximum 30 de ani.

Iar motivele celor de la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) pentru aceasta crestere colosala sunt destul de clare. In primul rand, numarul tot mai mare de accidente care creste de la an la an. In al doilea rand, faptul ca majoritatea celor care produc accidente sunt tineri. Si pe final, faptul ca asiguratori precum Carpatica si Euroins au avut multe procese cu clientii, din cauza ca nu au platit daunele. Iar acum, acestia nu mai apeleaza la preturile cele mai mici de pe piata, avand concurenta directa cu Allianz sau Omniasig.

Solutia? Parintii si bunicii nostri vor deveni cei mai multi detinatori de automobile. Pentru ca pensionarii si persoanele in varsta, in special femeile, se bucura de cele mai mici tarife. Adica in timp ce un proaspat sofer de 18 ani plateste 2000 de lei pentru un RCA de 12 luni la Logan, un pensionar va plati numai 420 de lei pentru un an intreg.

Concluzia? Se pare ca alesii nostri vor sa scape tara de masini. Au marit pretul carburantului, au marit asigurarile, au marit impozitele si se vor tot inmulti taxele de drum si autostrada. Motiv pentru care nu avem decat doua solutii: sa iesim in strada si sa construim un Euromaidan in Piata Victoriei, sau sa ne cumparam biciclete si abonamente la RATB.

rca SCUMP

Distribuie pe Facebook
mai multe