'Factorul N', noutatea pe care o au de acum asigurarile RCA in Romania

'Factorul N', noutatea pe care o au de acum asigurarile RCA in Romania
  • Pretul poate creste si cu 180%
  • Tariful de referinta, cu 50% mai mic daca esti sofer bun
Distribuie pe Facebook

De departe, cel mai profitabil business din lume, alaturi de banci si domeniul farmaceutic, este cel al asigurarilor. In Romania, cea mai importanta piata este cea a RCA-urilor, deoarece sunt multe milioane de polite pentru care se lupta brokerii. Acum, avem niste legi noi cu modificari... noi.

Legea 132/2017 privind RCA a primit normele de aplicare ce vor intra in cateva zile in vigoare, odata cu publicarea lor in Monitorul Oficial. Exista cateva noutati fata de varianta anterioara a asigurarilor, dar si cateva aspecte complet noi, pe care soferul trebuie sa le stie.

ASF, Autoritatea de Supraveghere Financiara a dezbatut si aprobat pe 26 iulie normele de aplicare privind RCA-ul. De acum inainte, regula este simpla: cine produce accidente plateste mai mult, cine este disciplinat, plateste mai putin. De exemplu, daca un sofer nu are accidente vreme de 5 polite efectuate, poate sa achite un tarif chiar si cu 50% mai mic fata de tariful de referinta, dar daca are accidente in care este vinovat, polita poate sa si creasca cu 180%.

Normele care intra in vigoare contin si o serie de prevederi, precum modul in care se constata, evalueaza, stabileste si se plateste despagubirea, termenul de decontare directa, RCA-uri speciale pentru asiguratii cu risc ridicat si aplicarea sistemului bonus-malus.

O noutate consta si in calculul 'Factorului N'. Este o unitate de masura care determina nivelul pana la care clientii sunt considerati cu risc scazut, mediu sau ridicat. Acest factor va fi stabilit de catre Biroul Asiguratorilor Auto din Romania, BAAR. Se pare ca acest Factor N este un fel de calificativ pe care asiguratorul i-l da unui client-problema, care este vinovat de accidente. Daca un client primeste 3 oferte de RCA cu tarife crescute din cauza factorului de risc ridicat, clientul va fi indrumat spre BAAR pentru a i se calcula un nou tarif.

Nu este clar pentru soferul de rand de ce mai este nevoie si de Factorul N, cand exista clasa Bonus-Malus care poate creste oricum pretul politelor. Ramane sa vedem exact ce inseamna acest aspect si cum ne influenteaza la plata finala.

Distribuie pe Facebook
mai multe