Intelegere pentru pretul RCA: limitarea cresterii la maximum 50%

Intelegere pentru pretul RCA: limitarea cresterii la maximum 50%
  • Negocierile au dus la limitarea majorarilor la 50% fata de pretul din iunie
  • Transporatorii au platit si cu 300% mai mult decat la inceputul anului
  • Seful ASF: "Nu putem interveni pe preturi. Daca nu le refac nu putem sa-i sanctionam"
Distribuie pe Facebook

Pretul crescut al politelor RCA reprezinta un subiect intents dezbatut zilele acestea, fiind in acelasi timp si unul dintre principalele motive care au scos in strada mii de soferi. Reprezentantii partilor implicate au semnat o intelegere legata de cresterea preturilor si au stabilit o limita de maximum 50%.

Negocierile au dus la limitarea majorarilor la 50% fata de pretul din iunie
Ieri, toate partile implicate s-au intalnit pentru a ajunge la un acord legat de preturile politelor RCA. In afara de reprezentanti ai transportatorilor si asiguratorilor, la discutii au participat si delegati de la Ministerul Finantelor, Consiliul Concurentei si presedintele ASF.
Acestia au semnat o intelegere prin care este limitata cresterea RCA-ului la maximum 50%, luandu-se ca termen de referinta tarifele practicate in luna iunie a anului curent.
"In urma negocierilor intre reprezentantii ASF, cei ai transportatorilor din Romania şi companiile de asigurari, s-a semnat ieri, 22 decembrie 2015, un protocol care prevede limitarea cresterii RCA la maximum 50%, luandu-se ca termen de referinta tarifele practicate in iunie 2015.
Pana la sfarsitul anului trebuie sa se faca modificarile pentru normele RCA, in sensul celor discutate. Protocolul de intelegere prevede excluderea Cartii Verzi de la calculul daunalitatii, pentru transportul local, in comun", arata Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania, intr-un comunicat.
Presedintele acestei asociatii a mentionat ca soferii sunt pregatiti pentru un nou protest in luna februarie in cazul in care revendicarile nu vor fi cu adevarat solutionate.
In plus, mitingul din februarie va fi la nivel national si vor fi implicate sute de mii de autovehicule, a mai avertizat acesta.
Transporatorii au platit si cu 300% mai mult decat la inceputul anului
Falimentul Astra a determinat cresteri de preturi galopante in ultimele luni. Motivul pentru care ceilalti 9 asiguratori ramasi pe piata au crescut tarifele este legat de faptul ca trebuie sa despagubeasca si clientii Astra.
In plus, Astra era unul dintre cei mai mari jucatori pe piata, dand preturi preferentiale transportatorilor, care acum se vad nevoiti sa scoata din buzunar si cu 300% mai mult decat in urma cu cateva luni.
Insa nu doar firmele cu flote mari au probleme legate de cresterea tarifelor RCA, ci si soferii obisnuiti; pentru ei cresterile au fost in ultimele luni de circa 20%, iar in 2016 asiguratorii se anuntau noi majorari.
Nemultumirile i-au determinat pe soferi sa organizeze un miting la Guvern prin care sa ceara, printre altele, si controlarea firmelor de asigurari si intervenirea pentru ca acestea ca nu faca majorari prea mari.
Seful ASF: "Nu putem interveni pe preturi. Daca nu le refac nu putem sa-i sanctionam"
In tot acest context, Autoritatea de Supraveghere Financiara a sugerat recalcularea RCA-ului in unele cazuri si introducerea unor noi reguli de stabilire a pretului.
Totusi, seful ASF, Misu Negritoiu, a explicat intr-un interviu ca institutia pe care o conduce nu poate impune un tarif pentru aceste asigurari, astfel ca singura solutie era o intelegere cu care sa fie de acord atat soferii, cat si asiguratorii.
De altfel, a mai explicat Negritoiu, preturile sunt stabilite de companii, iar ASF nu ii poate sanctiona in niciun fel. Chiar daca Autoritatea a solicitat recalcularea RCA, companiile nu sunt obligate sa faca acest lucru, decizia ASF fiind mai mult o sugestie.
ASF a transmis inainte de proteste o scrisoare asiguratorilor prin care le propunea o refacere a sistemelor de calcul pentru RCA. Autoritatea le-a cerut eliminarea unor coeficienti de majorare a tarifelor aplicati prea general, spre exemplu cel pe baza codului CAEN, care se aplica la toate firmele care detin acest cod fara sa se ia calcul natura activitatii de transport, dar si luarea in considerare a informatiilor calitative despre soferi (vechimea in trafic, cursuri de condus preventiv) si a informatiilor legate de starea tehnica si calitatea intretinerii vehiculelor asigurate.
Pentru realizarea unei grile de referinta, ASF a anuntat ca va contracta un consultant in servicii acturiale.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Asigurari auto DATA PUBLICĂRII: 23 Decembrie 2015