Pretul RCA, din nou in vizorul ASF. Asiguratorii nu tin cont de istoricul soferului atunci cand el schimba masina

Pretul RCA, din nou in vizorul ASF. Asiguratorii nu tin cont de istoricul soferului atunci cand el schimba masina
  • Soferii fara accidente platesc si cu 30% mai mult decat ar trebui
  • ASF le impune asiguratorilor sa prezinte clar componenta pretului
  • Pretul RCA a explodat in ultimele luni ale anului trecut
Distribuie pe Facebook

Discutiile pe preturile RCA nu au ajuns inca la un consens; asiguratorii tin de pret, soferii sunt nemultumiti de costurile prea mari, iar Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) incearca sa stabileasca niste reguli care sa multumeasca ambele tabere.

O noua abatere de la Norma in ceea ce priveste costurile la politele RCA a fost semnalata de cei de la ASF: asiguratorii nu tin cont de istoricul soferului atunci cand acesta isi schimba masina.

Soferii fara accidente platesc si cu 30% mai mult decat ar trebui

Potrivit legii, istoricul soferului se transfera atunci cand acesta isi schimba automobilul, insa firmele de asigurari nu respecta normele.

Conducatorii auto cu un istoric lipsit de incidente ar trebui sa primeasca un bonus, insa daca se schimba masina, acesta nu este luat in considerare de asigurator si soferul reporneste de la un bonus 0, indiferent de valoarea lui anterioara.

Astfel, un sofer fara evenimente in trafic si care si-a schimbat automobilul plateste si cu 30% mai mult decat ar trebui. Soferii isi pastreaza bonusul numai daca solicita in mod expres acest lucru si daca aduc o serie de acte.

Reprezentantii companiilor de asigurari nu se confrunta foarte des cu astfel de clienti pentru ca majoritatea platesc pretul fara sa puna prea multe intrebari si pentru ca vor sa se bucure de noua masina.

Legea insa este de partea soferilor. La articolul 72, alineatul 2 din Ordinul 14/2011 emis de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor se mentioneaza ca "In cazul instrainarii / radierii vehiculului asigurat, stabilirea noii clase de bonus-malus pentru un vehicul nou-dobandit se face pornind de la clasa bonus-malus de care asiguratul a beneficiat anterior".

Brokerii insa nu sunt familiarizati cu aceste norme sau nu vor sa le afle, asa ca indiferent de clasa de care a beneficiat un sofer inainte, la achizitia unei masini noi, el incepe de la 0.

Pentru a-ti pastra istoricul atunci cand schimbi masina va trebui sa depui la compania de asigurari o copie dupa actul de radiere al vechii masini, dupa ultima asigurare si o copie dupa contractul de vanzare - cumparare a noii masini.

Unii asiguratori mai solicita si o adeverinta de la ANAF din care sa rezulte ca nu mai ai alt autoturism in proprietate in afara de cel pentru care inchei noua polita. Odata ce le pui la dispozitie aceste acte, sunt obligati sa ia in calcul bonusul pe care il aveai inainte.

Conducerea ASF este constienta de aceste nereguli din practica, insa institutia nu poate sanctiona in niciun fel asiguratorii. O solutie pentru soferii care se confrunta cu reticenta asiguratorilor cand cer transferarea bonusului este depunerea de reclamatii la ANPC.

ASF le impune asiguratorilor sa prezinte clar componenta pretului

Daca pana acum aiguratorii au facut aproape tot ce si-au dorit cu pretul RCA, ASF vrea sa opreasca acest fenomen si sa le impuna companiilor o noua formula de calcul.

Institutia planuieste sa schimbe normele astfel incat asiguratorii sa fie obligati sa afiseze pe site-ul propriu metoda de calcul a primei, iar soferii sa fie cat mai bine informati.

In plus, ASF a descoperit la o cercetare de tip mistery-shopping ca aceste companii nu aplica bine sistemul bonus-malus, iar in consecinta conducatorii sunt suprataxati.

Pretul RCA a explodat in ultimele luni ale anului trecut

Odata cu falimentul uneia dintre cele mai mari companii de pe piata asigurarilor, Astra, pretul politelor RCA a fost majorat.

Companiile care comercializeaza acest tip de asigurare au motivat scumpirile prin faptul ca pagubitii Astra vor primi bani de la Fondul de Garantare a Asiguratilor la care contribuie toate firmele din sector.

Majorarea pretului a culminat cu un protest al transportatorilor si formarea unui grup de discutii la care sa participe asiguratorii, reprezentantii firmelor de transport dar si oficiali de la ASF si de la Consiliul Concurentei.

Din decembrie au inceput si controalele ASF la firmele care comercializeaza RCA, iar in ultima luna s-au facut o serie de propuneri care sa stabilizeze preturile si sa limiteze majorarile.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Asigurari auto DATA PUBLICĂRII: 28 Ianuarie 2016