Razboiul RCA: De ce nu vor asiguratorii sa renunte la brokeri

De altfel, agitatia acestora s-a transmis prin intermediul Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, care contesta masurile propuse. Printre acestea: limitarea comisionului acordat brokerilor la doar 10%, mentionarea numarului de plangeri inregistrat de asiguratori in perioada precedenta si dezvaluirea procentului din suma platita de asigurat care ii va reveni brokerului.
In apararea intermediarilor
Varianta expusa de Bogdan Andriescu,presedintele UNSICAR, este una in care marile companii de asigurari intentioneaza sa preia intru totul segmentul de piata al brokerilor.
"Din estimarile facute de UNSICAR, noi credem ca 25.000 de oameni vor ramane fara locuri de munca. Din cate am inteles, ASF nu are facuta o previzionare pentru o astfel de norma, dar, din punctul de vedere al pietei de brokeraj, lucrurile vor fi dezastruoase. Din punctul nostru de vedere, riscul cel mai mare este faptul ca gradul de acoperire sau de cuprindere in asigurare pe polita RCA va scadea dramatic. In momentul acesta, noi suntem la 80% grad de cuprindere in asigurare, adica din 10 masini doar 8 sunt asigurate, iar estimarile noastre sunt ca va scadea sub 70%, iar asta inseamna ca Romania va incalca intelegerile pe care le avem cu comunitatea europeana si cu Biroul de Carte Verde", sustin reprezentantii UNISCAR.
Calculele par un pic neclare in conditiile in care aceeasi uniune a intermediarilor din piata de asigurari sustine ca detine un procent de 55% din piata asigurarilor RCA. Ori, disparitia unei jumatati din piata care sa aiba un efect de doar 10 - 15% in neacoperirea asigurarilor suna a matematica facuta pe genunchiul broastei.
Mor de grija asiguratilor
Pana la un anumit punct, intermediarii au dreptate in a sustine ca societatile de asigurare sunt responsabile de dezvoltarea fara limita a retelei de brokeri si neasigurarea unor puncte stabile de lucru in cadrul comunitatilor mici. De aici si pana a-ti masca spaima de a ramane fara comisioane sub ingrijorarea fata de soarta asiguratilor pare insa de-a dreptul ipocrizie pe banii platitorilor de asigurari obligatorii a autovehiculelor.
"Asiguratorii au renuntat la reteaua proprie si au trecut la vanzarea prin brokeri, fiind mai profitabila. Iar cand brokerii vor fi afectati, orasele sub 100.000 de locuitori, unde deja asiguratorii nu mai au sedii si nu mai au birouri, vor ramane fara puncte de vanzare si oamenii nu vor mai avea de unde sa isi cumpere polite de asigurare. Mediul online nu este atat de dezvoltat, mai ales in zona rurala", sustine unul din liderii pietei de brokeraj, Viorel Vasile, director general al Safety Broker.
Conform acestuia, media comisionului pe piata de brokeraj este de 19%, in timp ce comisionarea prin companiile de asigurari atinge si 26%.
Un singur sistem, mai multe buzunare
Cu 19% comision, mai toata lumea ar trai impacata si s-ar gasi chiar si fonduri pentru acoperirea daunelor. Insa realitatea este mult mai dura decat lasa sa se intrevada directorul de la Safety Broker. Anul acesta, gradul de comisionare la polita incheiata a ajuns sa fie cuprins intre 15% si 30% din valoarea politei, insa practicile din trecut ale unor societati de asigurare precum Carpatica si Astra arata ca un broker poate sa retina si 50% din valoarea politei, in baza unei intelegeri facute cu asiguratorul.
Practic, o metoda de imparteala in care in buzunarul intermediarului ajunge o jumatate din suma, in conturile firmei cealalta jumatate, in timp ce asiguratul se alege, de obicei, cu un set de hartii frumos colorate si o chitanta care sa-i demonstreze ca a fost luat pe post de fraier pe banii buni. Asta, daca nu pica victima unui service inca neavertizat de nesovabilitatea asiguratorilor si care poate astepta apoi mult si bine pana cand isi vede decontate serviciile facute in baza politei.
-
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
-
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei


