CNR 2011: Inca un raliu cu final dramatic

Dupa super-speciala de incalzire de vineri seara, pe care a incheiat-o pe locul cinci in clasamentul oficial al campionatului intern (RO FIA), Bogdan ataca din prima speciala de sambata (PS2), pe care obtine al treilea timp, la mai putin de o secunda de lider, reuseste apoi un time-scratch pe cea de-a doua (PS3) si un loc doi pe ce de-a treia (PS4), finalul primei bucle gasindu-l in postura de lider intre pilotii din Romania, in ciuda unei usoare iesiri in decor, a unei functonari defectuoase a motorului dupa trecerea printr-o balta, sau a unei setari mai putin fericite a suspensiei.
Pilotul Napoca Rally Academy a platit insa un pret destul de mare pentru acest rezultat, o aterizare mai dura dupa o saritura inalta pe PS4 ducand la defectarea ventilatorului sistemului de racire al Mitsubishi-ului Evo IX si la fisurarea radiatorului. Marisca este nevoit astfel sa parcurga urmatoarele doua probe PS 5, Conop si PS 6, Nadas (cea mai lunga proba a raliului), cu probleme la racire si fara ALS, pierzand astfel peste o jumatate de minut. In urmatorul parc de service, Bogdan a reusit sa-si rezolve problemele cu ajutorul noului lider al raliului, Valentin Porcisteanu, care, cu un fair-play desavarsit, i-a cedat clujeanului ventilatorul de pe masina sa de antrenament.
A doua jumatate a zilei nu a mai adus nimic notabil, ocupantii primelor doua locuri hotarand sa-si conserve pozitiile. "Acest loc secund ne mentine in lupta pentru podiumul final al Campionatului, dar, in ceea ce priveste titlul, cred ca Vali a luat o optiune serioasa in acest sens. Il felicit pentru victorie si ii multumesc pentru ajutor. Am avut ceva probleme, era normal sa fie asa, Aradul este un raliu rapid, tehnic, cu multe varfuri de panta, cu multe saritori, care solicita foarte mult masina, masina pe care nu avem suficienta forta financiara pentru a o intretine cum ar trebui si cred ca aici s-a vazut acest lucru. Totul s-a rupt pe prima trecere pe Conop si Nadas, unde am pierdut peste 30 de secunde pe care nu mai aveam cum sa le recuperez. Mai sunt trei raliuri, am ramas in lupta pentru podium si chiar si in cea pentru titlu, dar, in acest moment, Vali este clar favorit", a declarat Bogdan Marisca la final.
In clasamentul general neoficial comun romano-maghiar, pilotul Napoca Rally Academy a incheiat Raliul Aradului pe locul sapte. "S-a vazut diferenta de bugete dintre noi si pilotii maghiari si, de aici, evident, si viteza mai mare pe care au avut-o pe probele speciale. Noi ne gandim permanent cum sa menajam masinile, ei nu prea au astfel de probleme. Nu inseamna ca, daca am avea bugetele lor am fi automat la fel de rapizi ca ei. Poate ca da, poate ca nu. Au fost insa si probe in care ne-am apropiat de timpii lor. Eu sunt multumit de ritmul pe care l-am avut raportat la ei. Dar sunt si alte lucruri care concura la aceasta diferenta. La ei sunt 8-9 echipaje care se bat la victorie si la titlu, au ramas aproape unul de altul si aici, ceea ce duce, bineinteles, la un alt ritm. Noi ne-am "rasfirat" dupa primele probe, Giri si Gergo au iesit din joc, eu am avut probleme, Marco a avut probleme, la un moment dat nu mai avea sens sa riscam, s-a mers mai mult la conservare", a mai spus Bogdan.
Marii ghinionisti au fost de aceasta data Tempesta si Dorin Pulpea. Cei doi au fost nevoiti sa se declare invinsi, desi au parcurs si au incheiat ultima proba speciala a raliului, la finalul careia erau pe locul trei si, intr-un efort dramatic, au reusit sa ajunga, practic pe trei roti, in ultimul parc de service. Proba speciala Nadas (PS 6, respectiv PS 11), cea mai lunga a Raliului Aradului, proba pe care Tempesta si-a bazat intreaga strategie, s-a dovedit a fi cu ghinion pentru pilotul Napoca Rally Academy.
Dupa primele cinci speciale, in care a reusit si doua time-scratch-uri in ciuda faptului ca s-a plans de o alegere mai putin inspirata a cauciucurilor, Tempesta se afla pe pozitia a doua, la 8 zecimi de secunda de locul intai. Prima trecere pe Nadas, proba pe care o astepta de la startul Raliului, a insemnat inceputul dezastrului. O pana de cauciuc il face sa piarda aproape un minut si, bineinteles, pozitia secunda in clasament. Tempesta nu se descurajeaza si asteapta cu rabdare a doua trecere pe proba lunga pentru a ataca din nou. Scenariul insa se repeta, ba chiar cu consecinte mai grave: o mica problema la frane pe o portiune rapida il forteaza sa aleaga o trasa mult pe interiorul unui viraj si loveste in cele din urma un bolovan care distruge in buna masura ansamblul rotii dreapta-fata.
Tempesta reuseste sa incheie proba si chiar sa-si mentina pozitia in clasament, dupa care, impreuna cu Dorin, incearca sa improvizeze ceva pentru a ajunge in parcul de service. Cu bratul de pe dreapta fata legat cu niste chingi, cu roata schimbata si cu Dorin Pulpea in portbagaj pentru a contrabalansa masina, Tempesta incepe "goana"spre parcul de service. Ghinionul, insa, se tine scai: chingile se rup de nenumarate ori, roata fortata explodeaza in cele din urma, astfel incat echipajul Napoca Rally Academy, desi a reusit in extremis sa ajunga in service, nu s-a incadrat in timpul prevazut de regulament si, in ciuda eforturilor, a trebuit sa se declare abandonat.
"Dintre toate probele, "Nadas" imi placea cel mai mult si toata strategia cursei am construit-o in jurul acestei probe. Din pacate, la prima trecere, am facut o pana si am pierdut un minut. NU a fost o pana "provocata", nu am taiat mult interioarele, am stat pe drum, dar s-a intamplat. Ne-am propus sa atacam la a doua trecere, dar, totul a mers bine, dar, pe o portiune rapida, pe coborare, am "piscat" frana cu stangul si nu s-a intamplat nimic, pedala s-a dus pana jos. A fost doar o problema de moment, frana si-a revenit apoi, dar, atunci, mergand foarte repede, a trebuit sa decid imediat: intru mai mult pe interior, pentru siguranta, sau iau virajul larg riscand sa ies in decor si sa lovesc copacii de pe exterior.
Am ales interiorul virajului, dar, din pacate, acolo era un bolovan care ne-a avariat roata. Am incheiat proba, apoi ne-am chinuit sa ajungem in parcul de service. Am reusit, dar, din pacate , a fost prea tarziu. Mai sunt insa trei raliuri si suntem si noi printre cele patru echipaje care inca se bat la titlu. Vali si Bogdan cu sanse mai multe, eu cu Giri cu sanse mai putine, dar orice este inca posibil. Urmeaza Raliul Tara Barsei, unde le pregatim fanilor o surpriza: pentru ca la o saptamana dupa etapa de la Brasov voi participa cu Peugeot-ul la o etapa de IRC in Ungaria, la Tara Barsei voi concura cu un Mini Super 2000", a dezvaluit Tempesta.
-
Bara spate mazda 3 hatchback 2016 2017 2018 400 Lei
Cutie viteze peugeot expert 1 6 hdi 9hm euro 5 cod 20dp75 600 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
5801674711 826996-5002s garrett turbosuflanta case ih / new... 5000 Lei
Racitor ulei termoflot land rover freelander ii 2.2 td4 4x4... 299 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
Prelungire adaos buza tuning sport spoiler bara fata opel... 370 Lei
-
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Scaun dreapta fata pasager volkswagen polo 6r 2009 - 2016 249.99 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Toba intermediara renault talisman 2017 berlina 1.6 300 Lei
Set surub, chiulasa dacia logan (ls) (2004 - 2016) ajusa... 102 Lei
-
Capace roata rezerva land rover defender l663 90/110/130... 895 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
Coloana directie clio 2 symbol thalia din ani 1998 2008 150 Lei
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Armatura bara fata volkswagen passat b7 2014 berlina 2.0 tdi 237.5 Lei


