CNR 2011: Inca un raliu cu final dramatic

Dupa super-speciala de incalzire de vineri seara, pe care a incheiat-o pe locul cinci in clasamentul oficial al campionatului intern (RO FIA), Bogdan ataca din prima speciala de sambata (PS2), pe care obtine al treilea timp, la mai putin de o secunda de lider, reuseste apoi un time-scratch pe cea de-a doua (PS3) si un loc doi pe ce de-a treia (PS4), finalul primei bucle gasindu-l in postura de lider intre pilotii din Romania, in ciuda unei usoare iesiri in decor, a unei functonari defectuoase a motorului dupa trecerea printr-o balta, sau a unei setari mai putin fericite a suspensiei.
Pilotul Napoca Rally Academy a platit insa un pret destul de mare pentru acest rezultat, o aterizare mai dura dupa o saritura inalta pe PS4 ducand la defectarea ventilatorului sistemului de racire al Mitsubishi-ului Evo IX si la fisurarea radiatorului. Marisca este nevoit astfel sa parcurga urmatoarele doua probe PS 5, Conop si PS 6, Nadas (cea mai lunga proba a raliului), cu probleme la racire si fara ALS, pierzand astfel peste o jumatate de minut. In urmatorul parc de service, Bogdan a reusit sa-si rezolve problemele cu ajutorul noului lider al raliului, Valentin Porcisteanu, care, cu un fair-play desavarsit, i-a cedat clujeanului ventilatorul de pe masina sa de antrenament.
A doua jumatate a zilei nu a mai adus nimic notabil, ocupantii primelor doua locuri hotarand sa-si conserve pozitiile. "Acest loc secund ne mentine in lupta pentru podiumul final al Campionatului, dar, in ceea ce priveste titlul, cred ca Vali a luat o optiune serioasa in acest sens. Il felicit pentru victorie si ii multumesc pentru ajutor. Am avut ceva probleme, era normal sa fie asa, Aradul este un raliu rapid, tehnic, cu multe varfuri de panta, cu multe saritori, care solicita foarte mult masina, masina pe care nu avem suficienta forta financiara pentru a o intretine cum ar trebui si cred ca aici s-a vazut acest lucru. Totul s-a rupt pe prima trecere pe Conop si Nadas, unde am pierdut peste 30 de secunde pe care nu mai aveam cum sa le recuperez. Mai sunt trei raliuri, am ramas in lupta pentru podium si chiar si in cea pentru titlu, dar, in acest moment, Vali este clar favorit", a declarat Bogdan Marisca la final.
In clasamentul general neoficial comun romano-maghiar, pilotul Napoca Rally Academy a incheiat Raliul Aradului pe locul sapte. "S-a vazut diferenta de bugete dintre noi si pilotii maghiari si, de aici, evident, si viteza mai mare pe care au avut-o pe probele speciale. Noi ne gandim permanent cum sa menajam masinile, ei nu prea au astfel de probleme. Nu inseamna ca, daca am avea bugetele lor am fi automat la fel de rapizi ca ei. Poate ca da, poate ca nu. Au fost insa si probe in care ne-am apropiat de timpii lor. Eu sunt multumit de ritmul pe care l-am avut raportat la ei. Dar sunt si alte lucruri care concura la aceasta diferenta. La ei sunt 8-9 echipaje care se bat la victorie si la titlu, au ramas aproape unul de altul si aici, ceea ce duce, bineinteles, la un alt ritm. Noi ne-am "rasfirat" dupa primele probe, Giri si Gergo au iesit din joc, eu am avut probleme, Marco a avut probleme, la un moment dat nu mai avea sens sa riscam, s-a mers mai mult la conservare", a mai spus Bogdan.
Marii ghinionisti au fost de aceasta data Tempesta si Dorin Pulpea. Cei doi au fost nevoiti sa se declare invinsi, desi au parcurs si au incheiat ultima proba speciala a raliului, la finalul careia erau pe locul trei si, intr-un efort dramatic, au reusit sa ajunga, practic pe trei roti, in ultimul parc de service. Proba speciala Nadas (PS 6, respectiv PS 11), cea mai lunga a Raliului Aradului, proba pe care Tempesta si-a bazat intreaga strategie, s-a dovedit a fi cu ghinion pentru pilotul Napoca Rally Academy.
Dupa primele cinci speciale, in care a reusit si doua time-scratch-uri in ciuda faptului ca s-a plans de o alegere mai putin inspirata a cauciucurilor, Tempesta se afla pe pozitia a doua, la 8 zecimi de secunda de locul intai. Prima trecere pe Nadas, proba pe care o astepta de la startul Raliului, a insemnat inceputul dezastrului. O pana de cauciuc il face sa piarda aproape un minut si, bineinteles, pozitia secunda in clasament. Tempesta nu se descurajeaza si asteapta cu rabdare a doua trecere pe proba lunga pentru a ataca din nou. Scenariul insa se repeta, ba chiar cu consecinte mai grave: o mica problema la frane pe o portiune rapida il forteaza sa aleaga o trasa mult pe interiorul unui viraj si loveste in cele din urma un bolovan care distruge in buna masura ansamblul rotii dreapta-fata.
Tempesta reuseste sa incheie proba si chiar sa-si mentina pozitia in clasament, dupa care, impreuna cu Dorin, incearca sa improvizeze ceva pentru a ajunge in parcul de service. Cu bratul de pe dreapta fata legat cu niste chingi, cu roata schimbata si cu Dorin Pulpea in portbagaj pentru a contrabalansa masina, Tempesta incepe "goana"spre parcul de service. Ghinionul, insa, se tine scai: chingile se rup de nenumarate ori, roata fortata explodeaza in cele din urma, astfel incat echipajul Napoca Rally Academy, desi a reusit in extremis sa ajunga in service, nu s-a incadrat in timpul prevazut de regulament si, in ciuda eforturilor, a trebuit sa se declare abandonat.
"Dintre toate probele, "Nadas" imi placea cel mai mult si toata strategia cursei am construit-o in jurul acestei probe. Din pacate, la prima trecere, am facut o pana si am pierdut un minut. NU a fost o pana "provocata", nu am taiat mult interioarele, am stat pe drum, dar s-a intamplat. Ne-am propus sa atacam la a doua trecere, dar, totul a mers bine, dar, pe o portiune rapida, pe coborare, am "piscat" frana cu stangul si nu s-a intamplat nimic, pedala s-a dus pana jos. A fost doar o problema de moment, frana si-a revenit apoi, dar, atunci, mergand foarte repede, a trebuit sa decid imediat: intru mai mult pe interior, pentru siguranta, sau iau virajul larg riscand sa ies in decor si sa lovesc copacii de pe exterior.
Am ales interiorul virajului, dar, din pacate, acolo era un bolovan care ne-a avariat roata. Am incheiat proba, apoi ne-am chinuit sa ajungem in parcul de service. Am reusit, dar, din pacate , a fost prea tarziu. Mai sunt insa trei raliuri si suntem si noi printre cele patru echipaje care inca se bat la titlu. Vali si Bogdan cu sanse mai multe, eu cu Giri cu sanse mai putine, dar orice este inca posibil. Urmeaza Raliul Tara Barsei, unde le pregatim fanilor o surpriza: pentru ca la o saptamana dupa etapa de la Brasov voi participa cu Peugeot-ul la o etapa de IRC in Ungaria, la Tara Barsei voi concura cu un Mini Super 2000", a dezvaluit Tempesta.
-
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
Vw golf 1,4 tsi 2015 8470 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Jante aliaj 16 zoll originale audi a4b8 8k/a5 / q5 cod 8k0601025f 1200 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei


