George Grigorescu = 10 titluri de campion al Romaniei la Doua Roti Motrice

La finalul unui sezon in care se parea ca George Grigorescu nu va putea sa parcurga toate etapele din campionat, pilotul care a debutat in motorsport cu 25 de ani in urma si-a trecut in palmares al 10-lea titlu de campion national.
Trimite unui prieten
Raliul Moldovei (Bacau) a fost punctul culminant, George adjudecandu-si titlul pe ultimele doua probe speciale ale raliului ce a pus punct campionatului. Cu o cariera inceputa in anii `80 si intrerupta in urma cu cinci sezoane din pricina lipsei bugetului, GxG a dovedit in 2011 ca are in continuare ultimul cuvant cand vine vorba despre lupta de la doua roti motrice. Inainte de finalul oficial al sezonului 2011, Gala Campionilor, programat pe 10 decembrie, pilotul originar din Brasov a avut timp sa reflecteze asupra anului care l-a readus in activitatea competitionala.
Q&A: George Grigorescu
Cum privesti sezonul 2011 dupa obtinerea titlului la 2WD (Doua Roti Motrice) si castigarea clasei 5?
Este o mare implinire a unui program in care nici nu mai credeam. De cinci ani, incerc sa imi fac un program competitional si doar acum am reusit. Momentul-cheie a fost acceptarea programului de catre Renault si Elf- marca Total. Plecand de aici m-am lansat in aventura si, chiar daca bugetul nu a fost substantial, a trebuit sa duc sezonul la capat. In completarea bugetului au venit Klar Profesional si SIS Finance, iar un sprijin important l-am primit din partea proprietarului masinii: Environment Sport Development. Cea mai mare bucurie am avut-o la Sibiu cand am castigat si am dovedit ca sunt competitiv. Satisfactia finala a venitt la Raliul Moldovei Comfert, etapa gen sprint, cu probe speciale scurte care se repeta de multe ori, unde rapiditatea si viteza pura contau mai mult decat experienta.
Care a fost cel mai dificil moment din acest sezon?
Am avut doua momente grele anul acesta. Primul a fost Raliul Targu Mures, prima etapa la care am participat in sezon, avand in vedere ca am absentat de la Raliul Brasovului. Parcurgerea probelor de la acest raliu a fost un cosmar din pricina conditiilor meteo asociate cu lipsa anvelopelor adecvate pentru temperatura scazuta, asfaltul ud si lipsa totala a dezaburirii. La acel raliu, mi-am pus multe intrebari legate de performanta.
Al doilea moment dificil a fost Raliul Iasiului cand veneam dupa contraperformanta de la Raliul Tara Barsei (locul 1 pierdut pentru 1.2 sec) si trebuia sa mentinem ritmul la nivelul concurentei. Problemele avute cu tinuta de drum s-au terminat cu o pana si am ajuns in afara podiumului in Raliul Iasului.
De ce ai optat pentru Renault Clio R3?
Partenerii care au declansat revenirea mea au fost Renault si Elf -marca Total, asa ca era firesc sa optam pentru o masina a constructorului francez.
Dorinta a fost sa venim in campionat cu un Megane RS, insa, din pricina dificultatilor de buget, am fost nevoiti sa amanam. In plus, pentru Megane RS nu s-a mai dezvoltat kit-ul pentru macadam. Acestea fiind conditiile, am gasit solutia cu un Renault Clio R3 inchiriat. Cat priveste aceasta masina, ea mi-a oferit adevarate satisfactii cand vine vorba de pilotaj si s-a dovedit a fi de o fiabilitate exemplara. La aceasta fiabilitate a contat mult efortul dedicat al intregii echipe de asistenta tehnica de la MACH1 SPORT care au trait alaturi de mine momentele si mai grele si mai frumoase ale sezonului 2011.
Echipajul de pe masina #59 a avut in componenta patru copiloti, cum te-ai descurcat cu atat de multe schimbari?
Doi dintre cei patru mai mersesera cu mine. Este vorba despre Radu Dumitriu si Mihai Hanganu. Revenirea lui Radu Dumitriu, copilotul istoric, alaturi de mine si obtinerea primei victorii din sezon (Raliul Sibiului) l-au determinat pe un fan sa faca suma varstelor noastre si sa ne trimita mesajul: Well done Jurassic Rally Team.
Debutul de sezon l-am facut alaturi de Mihai Hanganu care mi-a fost copilot la doua raliuri in 2004 si intregul sezon 2005.
Noutatile au fost Petru Paler, care mai copilotase, si experimentata Mihaela Beldie. Mihaela, medic specialist in medicina sportiva si-a asumat si sarcina de pregatirere fizica si morala in a doua parte a sezonului.
Deci, nu am avut mari probleme de acomodare. In 2003, am avut, la fiecare etapa, copiloti diverse VIP-uri din media, asa ca sunt obisnuit sa schimb copilotii.
Toti cei patru copiloti alaturi de care am mers in acest sezon au pus suflet alaturi de mine si-au adus un aport eficient si le multumesc pentru sprijin.
Care dintre cele 10 titluri este cel mai pretios? Iti mai aduci aminte cum a fost cand ai devenit pentru prima data campion la 2WD?
Primul titlu la doua roti l-am obtinut in 1995 si nu a fost ceva deosebit, pentru ca nu aveam concurenta notabila, eram concentrat pe clasamentul general. Cele mai muncite au fost cele din 2003 si din 2011. In 2003, ca si anul acesta am inceput sezonul tarziu, am mers alaturi de mai multi copiloti si a trebuit sa ma lupt pana in ultima etapa. Sezonul acesta lupta pentru podium a fost foarte grea atat Vlad Cosma, Alex Filip, cat si Norbert Bereski fiind deosebit de performanti.
Intreaga ta cariera in motorsport numara aproximativ acelasi numar de ani cat este si varsta principalului tau adversar din CNRD. Ce opinie ai despre Vlad Cosma?
Pe Vlad Cosma il consider si este un produs al Cupei Dacia, de aceea nu pot decat sa ma mandresc cu performantele lui. Punand in balanta performanta cu varsta, Vlad este cel mai valoros castigator al Cupei Dacia (sezonul 2009) castigatorii din ultimii ani nemaifiind la prima tinerete. Vlad Cosma are tot ce trebuie pentru a deveni un mare campion, insa pana atunci ma voi stradui sa ridic stacheta cat mai sus.
Obiectivele pentru sezonul urmator?
Q&A: George Grigorescu
Cum privesti sezonul 2011 dupa obtinerea titlului la 2WD (Doua Roti Motrice) si castigarea clasei 5?
Este o mare implinire a unui program in care nici nu mai credeam. De cinci ani, incerc sa imi fac un program competitional si doar acum am reusit. Momentul-cheie a fost acceptarea programului de catre Renault si Elf- marca Total. Plecand de aici m-am lansat in aventura si, chiar daca bugetul nu a fost substantial, a trebuit sa duc sezonul la capat. In completarea bugetului au venit Klar Profesional si SIS Finance, iar un sprijin important l-am primit din partea proprietarului masinii: Environment Sport Development. Cea mai mare bucurie am avut-o la Sibiu cand am castigat si am dovedit ca sunt competitiv. Satisfactia finala a venitt la Raliul Moldovei Comfert, etapa gen sprint, cu probe speciale scurte care se repeta de multe ori, unde rapiditatea si viteza pura contau mai mult decat experienta.
Care a fost cel mai dificil moment din acest sezon?
Am avut doua momente grele anul acesta. Primul a fost Raliul Targu Mures, prima etapa la care am participat in sezon, avand in vedere ca am absentat de la Raliul Brasovului. Parcurgerea probelor de la acest raliu a fost un cosmar din pricina conditiilor meteo asociate cu lipsa anvelopelor adecvate pentru temperatura scazuta, asfaltul ud si lipsa totala a dezaburirii. La acel raliu, mi-am pus multe intrebari legate de performanta.
Al doilea moment dificil a fost Raliul Iasiului cand veneam dupa contraperformanta de la Raliul Tara Barsei (locul 1 pierdut pentru 1.2 sec) si trebuia sa mentinem ritmul la nivelul concurentei. Problemele avute cu tinuta de drum s-au terminat cu o pana si am ajuns in afara podiumului in Raliul Iasului.
De ce ai optat pentru Renault Clio R3?
Partenerii care au declansat revenirea mea au fost Renault si Elf -marca Total, asa ca era firesc sa optam pentru o masina a constructorului francez.
Dorinta a fost sa venim in campionat cu un Megane RS, insa, din pricina dificultatilor de buget, am fost nevoiti sa amanam. In plus, pentru Megane RS nu s-a mai dezvoltat kit-ul pentru macadam. Acestea fiind conditiile, am gasit solutia cu un Renault Clio R3 inchiriat. Cat priveste aceasta masina, ea mi-a oferit adevarate satisfactii cand vine vorba de pilotaj si s-a dovedit a fi de o fiabilitate exemplara. La aceasta fiabilitate a contat mult efortul dedicat al intregii echipe de asistenta tehnica de la MACH1 SPORT care au trait alaturi de mine momentele si mai grele si mai frumoase ale sezonului 2011.
Echipajul de pe masina #59 a avut in componenta patru copiloti, cum te-ai descurcat cu atat de multe schimbari?
Doi dintre cei patru mai mersesera cu mine. Este vorba despre Radu Dumitriu si Mihai Hanganu. Revenirea lui Radu Dumitriu, copilotul istoric, alaturi de mine si obtinerea primei victorii din sezon (Raliul Sibiului) l-au determinat pe un fan sa faca suma varstelor noastre si sa ne trimita mesajul: Well done Jurassic Rally Team.
Debutul de sezon l-am facut alaturi de Mihai Hanganu care mi-a fost copilot la doua raliuri in 2004 si intregul sezon 2005.
Noutatile au fost Petru Paler, care mai copilotase, si experimentata Mihaela Beldie. Mihaela, medic specialist in medicina sportiva si-a asumat si sarcina de pregatirere fizica si morala in a doua parte a sezonului.
Deci, nu am avut mari probleme de acomodare. In 2003, am avut, la fiecare etapa, copiloti diverse VIP-uri din media, asa ca sunt obisnuit sa schimb copilotii.
Toti cei patru copiloti alaturi de care am mers in acest sezon au pus suflet alaturi de mine si-au adus un aport eficient si le multumesc pentru sprijin.
Care dintre cele 10 titluri este cel mai pretios? Iti mai aduci aminte cum a fost cand ai devenit pentru prima data campion la 2WD?
Primul titlu la doua roti l-am obtinut in 1995 si nu a fost ceva deosebit, pentru ca nu aveam concurenta notabila, eram concentrat pe clasamentul general. Cele mai muncite au fost cele din 2003 si din 2011. In 2003, ca si anul acesta am inceput sezonul tarziu, am mers alaturi de mai multi copiloti si a trebuit sa ma lupt pana in ultima etapa. Sezonul acesta lupta pentru podium a fost foarte grea atat Vlad Cosma, Alex Filip, cat si Norbert Bereski fiind deosebit de performanti.
Intreaga ta cariera in motorsport numara aproximativ acelasi numar de ani cat este si varsta principalului tau adversar din CNRD. Ce opinie ai despre Vlad Cosma?
Pe Vlad Cosma il consider si este un produs al Cupei Dacia, de aceea nu pot decat sa ma mandresc cu performantele lui. Punand in balanta performanta cu varsta, Vlad este cel mai valoros castigator al Cupei Dacia (sezonul 2009) castigatorii din ultimii ani nemaifiind la prima tinerete. Vlad Cosma are tot ce trebuie pentru a deveni un mare campion, insa pana atunci ma voi stradui sa ridic stacheta cat mai sus.
Obiectivele pentru sezonul urmator?
Sa continuam...
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Vw golf benzina 2010 3350 €
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
-
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 8 Noiembrie 2011