George Grigorescu = 10 titluri de campion al Romaniei la Doua Roti Motrice
La finalul unui sezon in care se parea ca George Grigorescu nu va putea sa parcurga toate etapele din campionat, pilotul care a debutat in motorsport cu 25 de ani in urma si-a trecut in palmares al 10-lea titlu de campion national.
Raliul Moldovei (Bacau) a fost punctul culminant, George adjudecandu-si titlul pe ultimele doua probe speciale ale raliului ce a pus punct campionatului. Cu o cariera inceputa in anii `80 si intrerupta in urma cu cinci sezoane din pricina lipsei bugetului, GxG a dovedit in 2011 ca are in continuare ultimul cuvant cand vine vorba despre lupta de la doua roti motrice. Inainte de finalul oficial al sezonului 2011, Gala Campionilor, programat pe 10 decembrie, pilotul originar din Brasov a avut timp sa reflecteze asupra anului care l-a readus in activitatea competitionala.
Q&A: George Grigorescu
Cum privesti sezonul 2011 dupa obtinerea titlului la 2WD (Doua Roti Motrice) si castigarea clasei 5?
Este o mare implinire a unui program in care nici nu mai credeam. De cinci ani, incerc sa imi fac un program competitional si doar acum am reusit. Momentul-cheie a fost acceptarea programului de catre Renault si Elf- marca Total. Plecand de aici m-am lansat in aventura si, chiar daca bugetul nu a fost substantial, a trebuit sa duc sezonul la capat. In completarea bugetului au venit Klar Profesional si SIS Finance, iar un sprijin important l-am primit din partea proprietarului masinii: Environment Sport Development. Cea mai mare bucurie am avut-o la Sibiu cand am castigat si am dovedit ca sunt competitiv. Satisfactia finala a venitt la Raliul Moldovei Comfert, etapa gen sprint, cu probe speciale scurte care se repeta de multe ori, unde rapiditatea si viteza pura contau mai mult decat experienta.
Care a fost cel mai dificil moment din acest sezon?
Am avut doua momente grele anul acesta. Primul a fost Raliul Targu Mures, prima etapa la care am participat in sezon, avand in vedere ca am absentat de la Raliul Brasovului. Parcurgerea probelor de la acest raliu a fost un cosmar din pricina conditiilor meteo asociate cu lipsa anvelopelor adecvate pentru temperatura scazuta, asfaltul ud si lipsa totala a dezaburirii. La acel raliu, mi-am pus multe intrebari legate de performanta.
Al doilea moment dificil a fost Raliul Iasiului cand veneam dupa contraperformanta de la Raliul Tara Barsei (locul 1 pierdut pentru 1.2 sec) si trebuia sa mentinem ritmul la nivelul concurentei. Problemele avute cu tinuta de drum s-au terminat cu o pana si am ajuns in afara podiumului in Raliul Iasului.
De ce ai optat pentru Renault Clio R3?
Partenerii care au declansat revenirea mea au fost Renault si Elf -marca Total, asa ca era firesc sa optam pentru o masina a constructorului francez.
Dorinta a fost sa venim in campionat cu un Megane RS, insa, din pricina dificultatilor de buget, am fost nevoiti sa amanam. In plus, pentru Megane RS nu s-a mai dezvoltat kit-ul pentru macadam. Acestea fiind conditiile, am gasit solutia cu un Renault Clio R3 inchiriat. Cat priveste aceasta masina, ea mi-a oferit adevarate satisfactii cand vine vorba de pilotaj si s-a dovedit a fi de o fiabilitate exemplara. La aceasta fiabilitate a contat mult efortul dedicat al intregii echipe de asistenta tehnica de la MACH1 SPORT care au trait alaturi de mine momentele si mai grele si mai frumoase ale sezonului 2011.
Echipajul de pe masina #59 a avut in componenta patru copiloti, cum te-ai descurcat cu atat de multe schimbari?
Doi dintre cei patru mai mersesera cu mine. Este vorba despre Radu Dumitriu si Mihai Hanganu. Revenirea lui Radu Dumitriu, copilotul istoric, alaturi de mine si obtinerea primei victorii din sezon (Raliul Sibiului) l-au determinat pe un fan sa faca suma varstelor noastre si sa ne trimita mesajul: Well done Jurassic Rally Team.
Debutul de sezon l-am facut alaturi de Mihai Hanganu care mi-a fost copilot la doua raliuri in 2004 si intregul sezon 2005.
Noutatile au fost Petru Paler, care mai copilotase, si experimentata Mihaela Beldie. Mihaela, medic specialist in medicina sportiva si-a asumat si sarcina de pregatirere fizica si morala in a doua parte a sezonului.
Deci, nu am avut mari probleme de acomodare. In 2003, am avut, la fiecare etapa, copiloti diverse VIP-uri din media, asa ca sunt obisnuit sa schimb copilotii.
Toti cei patru copiloti alaturi de care am mers in acest sezon au pus suflet alaturi de mine si-au adus un aport eficient si le multumesc pentru sprijin.
Care dintre cele 10 titluri este cel mai pretios? Iti mai aduci aminte cum a fost cand ai devenit pentru prima data campion la 2WD?
Primul titlu la doua roti l-am obtinut in 1995 si nu a fost ceva deosebit, pentru ca nu aveam concurenta notabila, eram concentrat pe clasamentul general. Cele mai muncite au fost cele din 2003 si din 2011. In 2003, ca si anul acesta am inceput sezonul tarziu, am mers alaturi de mai multi copiloti si a trebuit sa ma lupt pana in ultima etapa. Sezonul acesta lupta pentru podium a fost foarte grea atat Vlad Cosma, Alex Filip, cat si Norbert Bereski fiind deosebit de performanti.
Intreaga ta cariera in motorsport numara aproximativ acelasi numar de ani cat este si varsta principalului tau adversar din CNRD. Ce opinie ai despre Vlad Cosma?
Pe Vlad Cosma il consider si este un produs al Cupei Dacia, de aceea nu pot decat sa ma mandresc cu performantele lui. Punand in balanta performanta cu varsta, Vlad este cel mai valoros castigator al Cupei Dacia (sezonul 2009) castigatorii din ultimii ani nemaifiind la prima tinerete. Vlad Cosma are tot ce trebuie pentru a deveni un mare campion, insa pana atunci ma voi stradui sa ridic stacheta cat mai sus.
Obiectivele pentru sezonul urmator?
Q&A: George Grigorescu
Cum privesti sezonul 2011 dupa obtinerea titlului la 2WD (Doua Roti Motrice) si castigarea clasei 5?
Este o mare implinire a unui program in care nici nu mai credeam. De cinci ani, incerc sa imi fac un program competitional si doar acum am reusit. Momentul-cheie a fost acceptarea programului de catre Renault si Elf- marca Total. Plecand de aici m-am lansat in aventura si, chiar daca bugetul nu a fost substantial, a trebuit sa duc sezonul la capat. In completarea bugetului au venit Klar Profesional si SIS Finance, iar un sprijin important l-am primit din partea proprietarului masinii: Environment Sport Development. Cea mai mare bucurie am avut-o la Sibiu cand am castigat si am dovedit ca sunt competitiv. Satisfactia finala a venitt la Raliul Moldovei Comfert, etapa gen sprint, cu probe speciale scurte care se repeta de multe ori, unde rapiditatea si viteza pura contau mai mult decat experienta.
Care a fost cel mai dificil moment din acest sezon?
Am avut doua momente grele anul acesta. Primul a fost Raliul Targu Mures, prima etapa la care am participat in sezon, avand in vedere ca am absentat de la Raliul Brasovului. Parcurgerea probelor de la acest raliu a fost un cosmar din pricina conditiilor meteo asociate cu lipsa anvelopelor adecvate pentru temperatura scazuta, asfaltul ud si lipsa totala a dezaburirii. La acel raliu, mi-am pus multe intrebari legate de performanta.
Al doilea moment dificil a fost Raliul Iasiului cand veneam dupa contraperformanta de la Raliul Tara Barsei (locul 1 pierdut pentru 1.2 sec) si trebuia sa mentinem ritmul la nivelul concurentei. Problemele avute cu tinuta de drum s-au terminat cu o pana si am ajuns in afara podiumului in Raliul Iasului.
De ce ai optat pentru Renault Clio R3?
Partenerii care au declansat revenirea mea au fost Renault si Elf -marca Total, asa ca era firesc sa optam pentru o masina a constructorului francez.
Dorinta a fost sa venim in campionat cu un Megane RS, insa, din pricina dificultatilor de buget, am fost nevoiti sa amanam. In plus, pentru Megane RS nu s-a mai dezvoltat kit-ul pentru macadam. Acestea fiind conditiile, am gasit solutia cu un Renault Clio R3 inchiriat. Cat priveste aceasta masina, ea mi-a oferit adevarate satisfactii cand vine vorba de pilotaj si s-a dovedit a fi de o fiabilitate exemplara. La aceasta fiabilitate a contat mult efortul dedicat al intregii echipe de asistenta tehnica de la MACH1 SPORT care au trait alaturi de mine momentele si mai grele si mai frumoase ale sezonului 2011.
Echipajul de pe masina #59 a avut in componenta patru copiloti, cum te-ai descurcat cu atat de multe schimbari?
Doi dintre cei patru mai mersesera cu mine. Este vorba despre Radu Dumitriu si Mihai Hanganu. Revenirea lui Radu Dumitriu, copilotul istoric, alaturi de mine si obtinerea primei victorii din sezon (Raliul Sibiului) l-au determinat pe un fan sa faca suma varstelor noastre si sa ne trimita mesajul: Well done Jurassic Rally Team.
Debutul de sezon l-am facut alaturi de Mihai Hanganu care mi-a fost copilot la doua raliuri in 2004 si intregul sezon 2005.
Noutatile au fost Petru Paler, care mai copilotase, si experimentata Mihaela Beldie. Mihaela, medic specialist in medicina sportiva si-a asumat si sarcina de pregatirere fizica si morala in a doua parte a sezonului.
Deci, nu am avut mari probleme de acomodare. In 2003, am avut, la fiecare etapa, copiloti diverse VIP-uri din media, asa ca sunt obisnuit sa schimb copilotii.
Toti cei patru copiloti alaturi de care am mers in acest sezon au pus suflet alaturi de mine si-au adus un aport eficient si le multumesc pentru sprijin.
Care dintre cele 10 titluri este cel mai pretios? Iti mai aduci aminte cum a fost cand ai devenit pentru prima data campion la 2WD?
Primul titlu la doua roti l-am obtinut in 1995 si nu a fost ceva deosebit, pentru ca nu aveam concurenta notabila, eram concentrat pe clasamentul general. Cele mai muncite au fost cele din 2003 si din 2011. In 2003, ca si anul acesta am inceput sezonul tarziu, am mers alaturi de mai multi copiloti si a trebuit sa ma lupt pana in ultima etapa. Sezonul acesta lupta pentru podium a fost foarte grea atat Vlad Cosma, Alex Filip, cat si Norbert Bereski fiind deosebit de performanti.
Intreaga ta cariera in motorsport numara aproximativ acelasi numar de ani cat este si varsta principalului tau adversar din CNRD. Ce opinie ai despre Vlad Cosma?
Pe Vlad Cosma il consider si este un produs al Cupei Dacia, de aceea nu pot decat sa ma mandresc cu performantele lui. Punand in balanta performanta cu varsta, Vlad este cel mai valoros castigator al Cupei Dacia (sezonul 2009) castigatorii din ultimii ani nemaifiind la prima tinerete. Vlad Cosma are tot ce trebuie pentru a deveni un mare campion, insa pana atunci ma voi stradui sa ridic stacheta cat mai sus.
Obiectivele pentru sezonul urmator?
Sa continuam...
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw touran diesel 2011 5790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Renault megane 16v 2006 2000 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
StiriPeSurse.ro
Purtătorul de cuvânt al PSD laudă presa pentru atacurile la Cîrstoiu: 'Este un merit că a scos în...
PieseAuto.ro
Bara fata auto: in ce situatii cumparam una noua sau o reparam pe cea veche?
PieseAuto.ro
Valva EGR: ce simptome are o masina diesel cu EGR-ul stricat?
mai multe
Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 8 Noiembrie 2011