George Grigorescu = 10 titluri de campion al Romaniei la Doua Roti Motrice

La finalul unui sezon in care se parea ca George Grigorescu nu va putea sa parcurga toate etapele din campionat, pilotul care a debutat in motorsport cu 25 de ani in urma si-a trecut in palmares al 10-lea titlu de campion national.
Trimite unui prieten
Raliul Moldovei (Bacau) a fost punctul culminant, George adjudecandu-si titlul pe ultimele doua probe speciale ale raliului ce a pus punct campionatului. Cu o cariera inceputa in anii `80 si intrerupta in urma cu cinci sezoane din pricina lipsei bugetului, GxG a dovedit in 2011 ca are in continuare ultimul cuvant cand vine vorba despre lupta de la doua roti motrice. Inainte de finalul oficial al sezonului 2011, Gala Campionilor, programat pe 10 decembrie, pilotul originar din Brasov a avut timp sa reflecteze asupra anului care l-a readus in activitatea competitionala.
Q&A: George Grigorescu
Cum privesti sezonul 2011 dupa obtinerea titlului la 2WD (Doua Roti Motrice) si castigarea clasei 5?
Este o mare implinire a unui program in care nici nu mai credeam. De cinci ani, incerc sa imi fac un program competitional si doar acum am reusit. Momentul-cheie a fost acceptarea programului de catre Renault si Elf- marca Total. Plecand de aici m-am lansat in aventura si, chiar daca bugetul nu a fost substantial, a trebuit sa duc sezonul la capat. In completarea bugetului au venit Klar Profesional si SIS Finance, iar un sprijin important l-am primit din partea proprietarului masinii: Environment Sport Development. Cea mai mare bucurie am avut-o la Sibiu cand am castigat si am dovedit ca sunt competitiv. Satisfactia finala a venitt la Raliul Moldovei Comfert, etapa gen sprint, cu probe speciale scurte care se repeta de multe ori, unde rapiditatea si viteza pura contau mai mult decat experienta.
Care a fost cel mai dificil moment din acest sezon?
Am avut doua momente grele anul acesta. Primul a fost Raliul Targu Mures, prima etapa la care am participat in sezon, avand in vedere ca am absentat de la Raliul Brasovului. Parcurgerea probelor de la acest raliu a fost un cosmar din pricina conditiilor meteo asociate cu lipsa anvelopelor adecvate pentru temperatura scazuta, asfaltul ud si lipsa totala a dezaburirii. La acel raliu, mi-am pus multe intrebari legate de performanta.
Al doilea moment dificil a fost Raliul Iasiului cand veneam dupa contraperformanta de la Raliul Tara Barsei (locul 1 pierdut pentru 1.2 sec) si trebuia sa mentinem ritmul la nivelul concurentei. Problemele avute cu tinuta de drum s-au terminat cu o pana si am ajuns in afara podiumului in Raliul Iasului.
De ce ai optat pentru Renault Clio R3?
Partenerii care au declansat revenirea mea au fost Renault si Elf -marca Total, asa ca era firesc sa optam pentru o masina a constructorului francez.
Dorinta a fost sa venim in campionat cu un Megane RS, insa, din pricina dificultatilor de buget, am fost nevoiti sa amanam. In plus, pentru Megane RS nu s-a mai dezvoltat kit-ul pentru macadam. Acestea fiind conditiile, am gasit solutia cu un Renault Clio R3 inchiriat. Cat priveste aceasta masina, ea mi-a oferit adevarate satisfactii cand vine vorba de pilotaj si s-a dovedit a fi de o fiabilitate exemplara. La aceasta fiabilitate a contat mult efortul dedicat al intregii echipe de asistenta tehnica de la MACH1 SPORT care au trait alaturi de mine momentele si mai grele si mai frumoase ale sezonului 2011.
Echipajul de pe masina #59 a avut in componenta patru copiloti, cum te-ai descurcat cu atat de multe schimbari?
Doi dintre cei patru mai mersesera cu mine. Este vorba despre Radu Dumitriu si Mihai Hanganu. Revenirea lui Radu Dumitriu, copilotul istoric, alaturi de mine si obtinerea primei victorii din sezon (Raliul Sibiului) l-au determinat pe un fan sa faca suma varstelor noastre si sa ne trimita mesajul: Well done Jurassic Rally Team.
Debutul de sezon l-am facut alaturi de Mihai Hanganu care mi-a fost copilot la doua raliuri in 2004 si intregul sezon 2005.
Noutatile au fost Petru Paler, care mai copilotase, si experimentata Mihaela Beldie. Mihaela, medic specialist in medicina sportiva si-a asumat si sarcina de pregatirere fizica si morala in a doua parte a sezonului.
Deci, nu am avut mari probleme de acomodare. In 2003, am avut, la fiecare etapa, copiloti diverse VIP-uri din media, asa ca sunt obisnuit sa schimb copilotii.
Toti cei patru copiloti alaturi de care am mers in acest sezon au pus suflet alaturi de mine si-au adus un aport eficient si le multumesc pentru sprijin.
Care dintre cele 10 titluri este cel mai pretios? Iti mai aduci aminte cum a fost cand ai devenit pentru prima data campion la 2WD?
Primul titlu la doua roti l-am obtinut in 1995 si nu a fost ceva deosebit, pentru ca nu aveam concurenta notabila, eram concentrat pe clasamentul general. Cele mai muncite au fost cele din 2003 si din 2011. In 2003, ca si anul acesta am inceput sezonul tarziu, am mers alaturi de mai multi copiloti si a trebuit sa ma lupt pana in ultima etapa. Sezonul acesta lupta pentru podium a fost foarte grea atat Vlad Cosma, Alex Filip, cat si Norbert Bereski fiind deosebit de performanti.
Intreaga ta cariera in motorsport numara aproximativ acelasi numar de ani cat este si varsta principalului tau adversar din CNRD. Ce opinie ai despre Vlad Cosma?
Pe Vlad Cosma il consider si este un produs al Cupei Dacia, de aceea nu pot decat sa ma mandresc cu performantele lui. Punand in balanta performanta cu varsta, Vlad este cel mai valoros castigator al Cupei Dacia (sezonul 2009) castigatorii din ultimii ani nemaifiind la prima tinerete. Vlad Cosma are tot ce trebuie pentru a deveni un mare campion, insa pana atunci ma voi stradui sa ridic stacheta cat mai sus.
Obiectivele pentru sezonul urmator?
Q&A: George Grigorescu
Cum privesti sezonul 2011 dupa obtinerea titlului la 2WD (Doua Roti Motrice) si castigarea clasei 5?
Este o mare implinire a unui program in care nici nu mai credeam. De cinci ani, incerc sa imi fac un program competitional si doar acum am reusit. Momentul-cheie a fost acceptarea programului de catre Renault si Elf- marca Total. Plecand de aici m-am lansat in aventura si, chiar daca bugetul nu a fost substantial, a trebuit sa duc sezonul la capat. In completarea bugetului au venit Klar Profesional si SIS Finance, iar un sprijin important l-am primit din partea proprietarului masinii: Environment Sport Development. Cea mai mare bucurie am avut-o la Sibiu cand am castigat si am dovedit ca sunt competitiv. Satisfactia finala a venitt la Raliul Moldovei Comfert, etapa gen sprint, cu probe speciale scurte care se repeta de multe ori, unde rapiditatea si viteza pura contau mai mult decat experienta.
Care a fost cel mai dificil moment din acest sezon?
Am avut doua momente grele anul acesta. Primul a fost Raliul Targu Mures, prima etapa la care am participat in sezon, avand in vedere ca am absentat de la Raliul Brasovului. Parcurgerea probelor de la acest raliu a fost un cosmar din pricina conditiilor meteo asociate cu lipsa anvelopelor adecvate pentru temperatura scazuta, asfaltul ud si lipsa totala a dezaburirii. La acel raliu, mi-am pus multe intrebari legate de performanta.
Al doilea moment dificil a fost Raliul Iasiului cand veneam dupa contraperformanta de la Raliul Tara Barsei (locul 1 pierdut pentru 1.2 sec) si trebuia sa mentinem ritmul la nivelul concurentei. Problemele avute cu tinuta de drum s-au terminat cu o pana si am ajuns in afara podiumului in Raliul Iasului.
De ce ai optat pentru Renault Clio R3?
Partenerii care au declansat revenirea mea au fost Renault si Elf -marca Total, asa ca era firesc sa optam pentru o masina a constructorului francez.
Dorinta a fost sa venim in campionat cu un Megane RS, insa, din pricina dificultatilor de buget, am fost nevoiti sa amanam. In plus, pentru Megane RS nu s-a mai dezvoltat kit-ul pentru macadam. Acestea fiind conditiile, am gasit solutia cu un Renault Clio R3 inchiriat. Cat priveste aceasta masina, ea mi-a oferit adevarate satisfactii cand vine vorba de pilotaj si s-a dovedit a fi de o fiabilitate exemplara. La aceasta fiabilitate a contat mult efortul dedicat al intregii echipe de asistenta tehnica de la MACH1 SPORT care au trait alaturi de mine momentele si mai grele si mai frumoase ale sezonului 2011.
Echipajul de pe masina #59 a avut in componenta patru copiloti, cum te-ai descurcat cu atat de multe schimbari?
Doi dintre cei patru mai mersesera cu mine. Este vorba despre Radu Dumitriu si Mihai Hanganu. Revenirea lui Radu Dumitriu, copilotul istoric, alaturi de mine si obtinerea primei victorii din sezon (Raliul Sibiului) l-au determinat pe un fan sa faca suma varstelor noastre si sa ne trimita mesajul: Well done Jurassic Rally Team.
Debutul de sezon l-am facut alaturi de Mihai Hanganu care mi-a fost copilot la doua raliuri in 2004 si intregul sezon 2005.
Noutatile au fost Petru Paler, care mai copilotase, si experimentata Mihaela Beldie. Mihaela, medic specialist in medicina sportiva si-a asumat si sarcina de pregatirere fizica si morala in a doua parte a sezonului.
Deci, nu am avut mari probleme de acomodare. In 2003, am avut, la fiecare etapa, copiloti diverse VIP-uri din media, asa ca sunt obisnuit sa schimb copilotii.
Toti cei patru copiloti alaturi de care am mers in acest sezon au pus suflet alaturi de mine si-au adus un aport eficient si le multumesc pentru sprijin.
Care dintre cele 10 titluri este cel mai pretios? Iti mai aduci aminte cum a fost cand ai devenit pentru prima data campion la 2WD?
Primul titlu la doua roti l-am obtinut in 1995 si nu a fost ceva deosebit, pentru ca nu aveam concurenta notabila, eram concentrat pe clasamentul general. Cele mai muncite au fost cele din 2003 si din 2011. In 2003, ca si anul acesta am inceput sezonul tarziu, am mers alaturi de mai multi copiloti si a trebuit sa ma lupt pana in ultima etapa. Sezonul acesta lupta pentru podium a fost foarte grea atat Vlad Cosma, Alex Filip, cat si Norbert Bereski fiind deosebit de performanti.
Intreaga ta cariera in motorsport numara aproximativ acelasi numar de ani cat este si varsta principalului tau adversar din CNRD. Ce opinie ai despre Vlad Cosma?
Pe Vlad Cosma il consider si este un produs al Cupei Dacia, de aceea nu pot decat sa ma mandresc cu performantele lui. Punand in balanta performanta cu varsta, Vlad este cel mai valoros castigator al Cupei Dacia (sezonul 2009) castigatorii din ultimii ani nemaifiind la prima tinerete. Vlad Cosma are tot ce trebuie pentru a deveni un mare campion, insa pana atunci ma voi stradui sa ridic stacheta cat mai sus.
Obiectivele pentru sezonul urmator?
Sa continuam...
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Jante aliaj 16 zoll originale audi a4b8 8k/a5 / q5 cod 8k0601025f 1200 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Vw golf 1,4 tsi 2015 8450 €



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 8 Noiembrie 2011