Prima etapa din CNRD 2014: castigatorii si galerie foto by Cosmin Gabriel
- Castigator a fost Francois Delecour
- Vali Porcisteanu a debutat la clasa 2RM
- Tess Rally a debutat o data cu venirea primaverii
Prima etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop 2014 l-a gasit pe Pilotul francez Francois Delecour castigator. Tess Rally reprezinta cea mai importanta etapa a sezonului competitional din punct de vedere al punctajului, avand un coeficient 1.2 pentru puncte.
La volanul unui Peugeot 207 S2000, si avandu-l in dreapta sa pe navigatorul Dominique Savignoni, Delecour s-a duelat cu Marco Tempestini in prima parte a intrecerii si a reusit sa se distanteze de pilotul Napoca Rally Academy in urma probelor de noapte disputate vineri, potrivit comunicatului transmis publicatiei Autostiri.ro.
Delecour a castigat 5 din totalul celor 11 probe speciale, celelalte 6 fiind adjudecate de familia Tempestini, 5 de catre Marco si una de catre juniorul Simone. Marco Tempestini s-a inteles foarte bine cu masina sa, Ford Fiesta R5, ocupand la final locul secund. Ultimul loc pe podium i-a revenit pilotului brasovean Dan Girtofan (Skoda Fabia S2000), cel care s-a mentinut pe pozitiile fruntase pe parcursul intregului raliu, avand un ritm sustinut.
Babarunca si Cheia (a cate 27.67 km) au jucat un rol hotarator in stabilirea clasamentului final. Gergo Szabo a avut unele probleme tehnice la motorul masinii sale fiind nevoit sa se retraga inainte de PS9 din postura de ocupant al celei de-a patra pozitii. Tot pe Babarunca, Simone Tempestini a intrat prea “curajos” intr-un viraj, iesind de pe traseu. In incercarea de a repune masina pe traseu, tanarul pilot a pierdut mult timp si, implicit, sansa la un loc in primii zece clasati ai raliului. Pe intoarcerea din Cheia (PS9), Bogdan Marisca a iesit in decor, abandonand, iar Edwin Keleti a mers mai mult de 10 km pe pana, pierzand peste 2 minute.
Toate aceste incidente au favorizat tanarul echipaj Sebastian Barbu / Sergiu Itu, care a avut un ritm foarte bun si a incheiat intrecerea pe un excelent loc 4. Manu Mihalache a “batut” toate probele in cadrul clasei 3 si a reusit pe chiar ultima speciala sa il devanseze pe Edwin Keleti in clasamentul general, teminand pe a cincea pozitie. Asadar, lui Keleti ii revine locul sase la primul sau raliu cu noul Ford Fiesta R5. Mihalache a fost insotit pe podiumul clasei 3 de Horatiu Savu (locul 9 in clasamentul general) si de Elisei Groza.
Clasa 5 a fost castigata de Adrian Raspopa, pilotului onestean revenindu-i locul 7 “la general”. Locul 2 al clasei 5 a fost adjudecat de Vali Porcisteanu iar locul 3 de Raul Badiu. Porcisteanu a luat decizia participarii in cadrul Tess Rally pe ultima suta de metri, iar pe langa podiumul clasei a obtinut si locul 8 in clasamentul general, in timp ce Raul Badiu incheie top 10. Florin Tincescu, unul dintre favoritii la podiumul clasei a abandonat inca din prima zi de concurs.
Radu Necula a fost cel mai rapid pilot al clasei 9 pana la speciala dubla de pe Babarunca, cand a pierdut pozitia de lider in favoarea lui Csongor Szabo. Acesta din urma a ramas pe prima pozitie pana la final iar Necula a trebuit sa se multumesca cu locul doi. Podiumul clasei 9 a fost completat de Sebastian Gioarsa. Clasa 11 din cadrul Tess Rally 2014 a fost castigata de Sorin Badea cu un avans de peste doua minute si jumatate in fata lui Victor Baldescu si peste patru minute de al treilea clasat, Costi Stratnic.
La debutanti, podiumul a fost constituit din Radu Necula, Alexandru Ardelean si Iulian Pohariu. La startul intrecerii brasovene s-au aflat si patru superbe masini istorice. Gunther Graef (BMW 1602) a fost cel mai rapid pilot al acestei clase, devansadu-i pe Aconi Cristian Vartaci si pe Antoine Brajkovic.
Tess Rally a venit in acest an cu multe lucruri diferite fata de anii trecuti. In primul rand cu o vremea neasteptat de calduroasa dar si cu o evolutie clara din punct de vedere al masinilor de concurs. O noutate a reprezentat-o si cele 3 probe de noapte ce au beneficiat de prezenta a foarte multi spectatori.
O noutate a reprezentat-o si cele 5 auto care formeaza noua grupa de Retro Rally, aceasta fiind introdusa anul acesta.
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €