Raliul Aradului 2011: Duelurile din Cupa Dacia se muta in Vest!

Raliul Aradului 2011: Duelurile din Cupa Dacia se muta in Vest!
La startul Raliului Aradului, programat vineri 5 august ora 17.01 se afla si 13 echipaje care utilizeaza modelul Logan 1.6 MPI inscrise in Cupa Dacia 2011. Competitia propune 11 probe speciale cu o lungime de 124,60 km, reprezentand 25,26% din lungimea totala a traseului competitiei. Intrecerea de la Arad conteaza si ca etapa a doua a Trofeului Klar Macadam, competitie care va desemna cel mai bun pilot al Cupei pe macadam.
Distribuie pe Facebook
Aradul gazduieste vinerea si sambata aceasta una dintre cele mai interesante etape de raliu din 2011. Cu un record de inscrieri- 95, Raliul Aradului este etapa oficiala si in Romania si in Ungaria astfel incat competitia se anunta mai incitanta ca oricand. Firesc, de la startul intrecerii nu puteau lipsi nici protagonistii Cupei Dacia, la startul competitiei de la Arad aflandu-se si 13 echipaje care utilizeaza modelul Logan 1.6 MPI.
Concurentii de la Cupa au participat vineri, de la ora 8, la Shakedown-ul programat la Frumuseni, in timp ce prima sectiune competitiva, superspeciala, este programata incepand cu ora 17:31, pe circuitul de karting VIK Power din Arad, acolo unde, la doar cateva ore distanta, se va concura si in a treia etapa a Campionatului European de Supermoto. In mare parte traseul va fi aceelasi (un circuit de supermoto este format din 70% asfalt si 30% zona asemanatoare cu un traseu de motocross), fiind excluse doar saritorile specifice competitiilor moto. Lungimea totala a traseului superspecialei de la Arad este de 2 km. Si daca tot am vorbit de traseu sa spunem ca mai exista o modificare fata de anul trecut, ultima proba speciala a "Buclei Mici" (care aducea mai mult a aeroport) fiind inlocuita cu alta, mult mai tehnica si mai spectaculoasa, care va inaugura ziua de sambata.
Viorel Ivan, noul lider al Cupei, vine la Arad cu dorinta declarata de a-si apara pozitia si de a repeat succesul din 2010. Sarcina sa nu este insa deloc una lejera. Nastase este un specialist al macadamului, fapt confirmat de castigarea, in 2010, a primei editii a Trofeului Klar, si are ambitia de a razbuna abandonul de la Sibiu (consemnat intr-un moment in care era pe primul loc), ca si pe cel consemnat anul trecut, aici, la capatul celei mai lungi sarituri din sezonul 2010. Un alt adversar de temut pentru Ivan, campionul de anul trecut, este Sebastian Barbu. Acesta traverseaza o forma excelenta, probata si de succesul de la Sibiu, care l-a instalat in pozitia de lider al Trofeului Klar si i-a permis sa reduca substantial din ecartul care-l separa de prima pozitie (ocupa, actualmente, locul 4, si are un handicap de 12,5 puncte fata de Ivan).
De urmarit sunt si prestatiile lui Florinel Tincescu si Octavian Tarnovean, cei care se bat pentru suprematie in competitia debutantilor, ocupand, totodata, pozitii onorante si in ierarhia generala a Cupei (pozitiile 3 si 5). Totodata, in lupta pentru primele pozitii este de asteptat sa se implice si Adrian Dragan, Spartacus Popa, sau "lupii tineri" Gioarsa si Cornea, care au izbutit deja in rundele anterioare prestatii care le-au permis sa urce in zona superioara a ierarhiei de etapa.

Raliul Aradului 2011


Suprafata: macadam
Lungime totala raliu : 493.20 km
Lungime probe speciale: 124.60 km
Numar probe speciale: 11
Procentaj probe speciale din parcursul total: 25.26%
Cea mai lunga proba speciala : "Crinti" (PS6, PS7) - 17.00 km
Cea mai scurta proba speciala : "Superspeciala" (PS1) - 2.50 km
Distribuie pe Facebook
mai multe