Skoda Fabia S2000 la Raliul Sibiului 2010

O masina de prima mana, un pilot de top, un capriciu al raliurilor - asa poate fi rezumata prima participare a Skoda Fabia S2000 intr-un raliu din Romania. Bolidul pilotat de Adrian Raspopa, triplu Campion National la Grupa A, a avut o evolutie spectaculoasa la Raliul Sibiului: a iesit "in decor", a revenit spectaculos, s-a confruntat cu probleme tehnice si cu praful din atmosfera. Pe scurt, Raliul Sibiului 2010 a oferit momente de neuitat.
Trimite unui prieten
Adi Raspopa a inceput raliul in forta si a mers "cu gazul la maxim", incercand sa-si tina promisiunea facuta fanilor si partenerilor sai, care au facut posibila participarea la Raliul Sibiului cu Skoda Fabia S2000. In prima zi, pilotul Adi Raspopa a intrat foarte tare pe o "saritoare", iar in urmatorul viraj de stanga a alunecat in sant, ramanand suspendat "pe burta", ceea ce l-a costat sase minute din timpul cursei - lupta parea ca se va sfarsi inainte de a incepe cu adevarat. A revenit spectaculos pe Gatul Berbecului, dar timpul lasat de oficiali intre masinile ce luau startul s-a dovedit dezavantajos: Adi Raspopa a reusit sa ajunga din urma pilotul ce luase startul inaintea lui, dar faptul ca nu l-a putut depasi, l-a intarziat cu 35 de secunde. Pilotul Fabiei S2000 a terminat proba speciala pe locul al patrulea, la 12,8 secunde de prima pozitie.
"Am evoluat in forta si dupa acest incident, iar la timpul intermediar de pe Santa eram din nou pe prima pozitie. Apoi insa, din cauza traseului extrem de "bolovanos" si a ritmului de parcurgere foarte alert, am facut pana. S-a spart janta, discul de frana, iar amortizorul s-a fisurat. Am terminat proba in ritm de avarie, urmand ca in service sa remediem problemele survenite. Pe etapa a continuat seria problemelor, iar surubul care tine bratul in versou s-a rupt, rotile s-au deschis si nu am mai putut pleca de pe loc, fiind nevoiti sa abandonam. Vroiam sa demonstram ca avem potential, ca ne simtim foarte bine cu masina si ca o evolutie completa cu aceasta masina ne poate aduce primul podium la grupa N. Speram sa realizam acest lucru la Raliul Iasului, iar in 2011 sa avem un sezon complet cu Skoda Fabia S2000 si sa ne atingem obiectivul", a declarat Adrian Raspopa.
A doua jumatate a sezonului 2010 pare o copie fidela a inceputului acestui sezon. Desi s-a confruntat cu probleme tehnice si abandonuri, Adi Raspopa va lupta pana in ultimul minut de proba speciala, aceasta lupta fiind si un antrenament special pentru sezonul 2011. Raliul Sibiului a demonstrat inca o data ca un pilot de top are nevoie, pe langa talent si munca, si de un echilibru mental foarte puternic.
"Cu toate dificultatile intampinate la Raliul Sibiului, recunoscut ca cea mai dura etapa din CNR, Skoda Fabia S2000 a avut o evolutie spectaculoasa. Adi Raspopa a demonstrat din nou potentialul pe care il are, mergand la maxim, platind insa tributul acestui raliu necrutator. Am vazut ca masina poate concura de la egal la egal cu celelalte masini din campionatul nostru, asa cum se intampla si in campionatele externe. Parteneriatul cu Adi a fost unul foarte bun, el fiind un luptator pe care o iesire in decor sau probleme tehnice nu l-au speriat. Speram sa putem lucra si pe viitor impreuna, iar cu o pregatire mai minutioasa si mai multe antrenamente pe aceasta masina sa ne clasam pe podium", a declarat Vlad Rusu, Brand Manager Skoda Romania.
"Vreau sa multumesc din suflet fanilor sportului cu motor care se aflau pe probe la Raliul Sibiului si care m-au ajutat sa repun masina pe traseu cand am iesit "in decor", lui Bogdan Nastase care mi-a sarit in ajutor si mi-a dat masina lui pentru a doua zi de antrenament si, nu in ultimul rand, partenerilor mei: Importatorul Skoda Romania din cadrul Porsche Romania, Shell Helix, G4S, Omniasig si Rombet", a mai adaugat Adrian Raspopa.
Sursa Foto: Gabi Tomescu
"Am evoluat in forta si dupa acest incident, iar la timpul intermediar de pe Santa eram din nou pe prima pozitie. Apoi insa, din cauza traseului extrem de "bolovanos" si a ritmului de parcurgere foarte alert, am facut pana. S-a spart janta, discul de frana, iar amortizorul s-a fisurat. Am terminat proba in ritm de avarie, urmand ca in service sa remediem problemele survenite. Pe etapa a continuat seria problemelor, iar surubul care tine bratul in versou s-a rupt, rotile s-au deschis si nu am mai putut pleca de pe loc, fiind nevoiti sa abandonam. Vroiam sa demonstram ca avem potential, ca ne simtim foarte bine cu masina si ca o evolutie completa cu aceasta masina ne poate aduce primul podium la grupa N. Speram sa realizam acest lucru la Raliul Iasului, iar in 2011 sa avem un sezon complet cu Skoda Fabia S2000 si sa ne atingem obiectivul", a declarat Adrian Raspopa.
A doua jumatate a sezonului 2010 pare o copie fidela a inceputului acestui sezon. Desi s-a confruntat cu probleme tehnice si abandonuri, Adi Raspopa va lupta pana in ultimul minut de proba speciala, aceasta lupta fiind si un antrenament special pentru sezonul 2011. Raliul Sibiului a demonstrat inca o data ca un pilot de top are nevoie, pe langa talent si munca, si de un echilibru mental foarte puternic.
"Cu toate dificultatile intampinate la Raliul Sibiului, recunoscut ca cea mai dura etapa din CNR, Skoda Fabia S2000 a avut o evolutie spectaculoasa. Adi Raspopa a demonstrat din nou potentialul pe care il are, mergand la maxim, platind insa tributul acestui raliu necrutator. Am vazut ca masina poate concura de la egal la egal cu celelalte masini din campionatul nostru, asa cum se intampla si in campionatele externe. Parteneriatul cu Adi a fost unul foarte bun, el fiind un luptator pe care o iesire in decor sau probleme tehnice nu l-au speriat. Speram sa putem lucra si pe viitor impreuna, iar cu o pregatire mai minutioasa si mai multe antrenamente pe aceasta masina sa ne clasam pe podium", a declarat Vlad Rusu, Brand Manager Skoda Romania.
"Vreau sa multumesc din suflet fanilor sportului cu motor care se aflau pe probe la Raliul Sibiului si care m-au ajutat sa repun masina pe traseu cand am iesit "in decor", lui Bogdan Nastase care mi-a sarit in ajutor si mi-a dat masina lui pentru a doua zi de antrenament si, nu in ultimul rand, partenerilor mei: Importatorul Skoda Romania din cadrul Porsche Romania, Shell Helix, G4S, Omniasig si Rombet", a mai adaugat Adrian Raspopa.
Sursa Foto: Gabi Tomescu
Sursa: Skoda
Trimite unui prieten
Vezi toate comentariile (2)
-
Vand piese yamaha r6 99-02 50 €
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Set discuri frana față-spate 380 lei 380 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Capota fata, skoda octavia 3 combi (5e5) (id:659345) 1055 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
-
Radio cd cu navigatie, 5p0035191g, seat leon (1p1) (id:314035) 590 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
-
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Skoda octavia i 2014 6950 €
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Grila fata dacia duster 2010-2017 [v1] 595 Lei
Radiator turbo intercooler toyota rav 4 ii 2000 2001 2002 2003... 250 Lei
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Opel zafira 1.9 cdti 2008 999 €
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 22 Iulie 2010