TESS RALLY 2010 - avancronica unui spectacol asteptat

• Szabo are copilot nou, Tempesta – marele favorit
• Intoarcerea lui Girtofan la primul navigator
• „Datoriile” lui Manu
• Revenirile lui Aur si Raspopa
• Lupta in trei la Grupa A
• Dupa prima zi de recunoasteri lista de inscrieri s-a extins la 48 de echipaje
• Programul zilei de sambata se devanseaza cu 30 de minute
Semne bune anul are
Semnul bun, in aceasta perioada in care criza incepe sa isi arate coltii mai mult ca niciodata, este ca Multinationalele s-au intors, din nou, spre raliuri. Evident, nu se mai vehiculeaza aceleasi bugete ca in anii de glorie, dar important este ca automobilismul redevine un obiectiv in ochii celor care pot asigura linistea financiara in acest sport. Astfel, pe bolizi se va putea citi Cosmote, Alexandrion, Repsol, Group Ana si Shell.
Bursa pariurilor
Ca de obicei, inaintea primei etape din campionat, incepe bursa pariurilor. In randurile de mai jos, vom incerca sa va prezentam, dupa opinia noastra, sansele marilor favoriti la cununa cu lauri a Campionatului National 2010.
Szabo Gergo are emotii cu un navigator nou
Campionul national en-titre, ungurul Szabo Gergo, s-a intors in campionat pentru a-si apara titlul cucerit anul trecut. Masina, un Mitsubishi Lancer EVO 9, este printre cele mai puternice din campionat, iar Szabo, in al treilea an de raliuri in Romania s-a obisnuit cu probele speciale. Totusi, marele handicap al maghiarului este faptul ca si-a schimbat copilotul, anul acesta avandu-l in dreapta pe Csegzy Levente, si este greu de crezut ca va reusi, din prima, sa se obisnuiasca cu noul sau coleg. Daca va trece de acest obstacol, atunci Szabo se va bate cu sanse mari sa „bifeze” titlul si in acest an.
Echipajul Tempesta/Pulpea, marele favorit la titlu
De departe, marele favorit in 2010 la titlul national este Marco Tempestini. Tempesta are la dispozitie un Peugeot 207 S2000, despre care se spune ca este cel mai competitiv bolid aflat la start in acest sezon. De asemnea, Marco, impreuna cu copilotul sau, Dorin Pulpea, formeza, poate, cel mai sudat echipaj din caravana automobilistica. Cei doi au trecut prin multe, s-au batut doi ani, uneori de la egal la egal, cu finlandezul Jarkko Miettinen si ungurul Szabo, au acumulat foarte multa experienta, iar acum a venit timpul lor. Mai ales ca, in pauza competitionala, Tempesta s-a antrenat foarte mult in Italia, unde s-a familiarizat cu noua sa masina, iar acum, mai mult ca niciodata, are calea deschisa spre titlu. Dar, totul numai de el si copilotul sau depinde...
Dan Girtofan s-a intors la vechiul sau coechipier
Dupa doi ani de cautari, financiare si nu numai, se pare ca Dan Girtofan s-a linistit si, cu un sponsor nou, poate avea un cuvant greu de spus in lupta pentru titlul national din acest an. Dar, problema lui Giri pare a fi, ca si la Szabo, tot copilotul. Dupa ce s-a despartit de Dorin Pulpea, brasoveanul a incercat multi copiloti, si, pina la urma, a revenit la coechipierul sau din tinerete, Mita Lazarescu. Daca vor reusi cei doi sa formeze cu adevarat o echipa, atunci echipajul brasovean nu ar trebui sa lipseasca din lupta pentru titlu. Daca...
„Datoriile” lui Manu Mihalache
Un alt pilot brasovean, Manu Mihalache, cu un sustinator „proaspat”, si cu Sorin Colceriu in dreapta, incepe un sezon in care are multe de demonstrat, mai ales sustinatorilor sai. Nu de alta, dar podiumul de anul trecut, de la etapa inaugurala, a fost „mincinos”. Motivul? Simplu, l-a batut Porcisteanu cu „ceasul de la gara”. Acum, Manu trebuie sa isi plateasca datoriile fata de brasoveni si o poate face doar intr-un singur fel: sa redevina pilotul care nu avea rival, mai ales pe teren propriu.
Marisca, eternul „pericol”
Din lupta pentru titlul national nu poate fi exclus clujeanul Bogdan Marisca, omul care a avut probleme cu bugetul pentru 2010. Desi s-a zvonit ca nu va putea sa sustina financiar intreg sezonul, Bogdan a dezmintit si a spus ca se va bate la titlu. Si cu Sebastian Itu in dreapta, Marisca poate fi un pericol real pentru cei din fata.
Revansa lui Porcisteanu?
Anul trecut, la Brasov, Vali Porcisteanu a obtinut prima victorie din cariera. Dupa un start fulminant, „Vallino” s-a sufocat in plina cursa spre podiumul de premiere si, chiar daca pe final a avut cateva tresariri, a ramas doar o speranta. Acum, este timpul sa demonstreze ce poate.
Aur si Raspopa, doua spectaculoase reveniri
Nu putem trece cu vederea revenirea lui Titi Aur pe specialele din raliuri. Cu 8 titluri nationale in palmares si cu 6 victorii la Brasov, pilotul barladean are un navigator nou, in persoana lui Borbely Karoly, si acesta ar putea fi punctul sau nevralgic.
Tot la reveniri, sa notam intoarcerea in curse a lui Adrian Raspopa, cu un Mitsubishi Lancer EVO 9, care, daca este in forma si nu sare in „decor” le poate incurca, fara probleme, socotelile „balenelor”.
Keleti, cu presedintele in dreapta, asteapta lupta pentru titlu
In grupa A, Edwin Keleti, cu un copilot presedinte in dreapta, Victor Ponta, vrea sa isi apere titlul cucerit anul trecut. Astfel, acest echipaj sudat, cu un Renault Maxi Clio Evo 3, se va bate, din nou, si in mod sigur cu „dinamovistul” Alexandru Filip, care a devenit, de curand „caine” cu acte in regula. In aceasta batalie, poate intra, cu sanse reale, si Alexandru Pitigoi, revenit in curse, la grupa A de aceasta data, dupa o pauza de un an.
Bugetul, singurul „adversar” al lui Gugu
Alexandru Marginean, detinatorul titlului la H, va fi doar spectator in acest campionat. Este mare pacat, intrucat s-a intors „Gugu” Graef si, probabil, lupta intre cei doi ar fi fost extrem de spectaculoasa. Dar, in aceste conditii, „Gugu” nu are decat un singur adversar: bugetul. Daca va avea banii necesari pentru a participa la toate etapele, nu prea are cum sa piarda titlul.
48 de echipaje pe lista de inscrieri
Dupa prima zi de recunoasteri lista de inscrieri s-a extins la 48 de echipaje.
Sambata start la ora 10 :00
Programul zilei de sambata a fost devansat cu 30 de minute. Aceasta modificare nu afecteaza programul de inchidere a circulatiei. Startul probelor speciale 2,3,4,5 si 6 se devanseaza cu 30 de minute.
Tess Rally 2010 este sustinut de companiile : TESS - distribuitor Audi si Volkswagen, Lubexpert Romania - distribuitor Mobil 1 si Hotel Aro Palace ca parteneri principali si de companiile Espavo Brasov, Kampur Service Brasov si Vectra Service in calitate de parteneri. Partener asociatal Tess Rally este compania Goodyear Dunlop Tires Romania, sponsor national al campionatului de raliuri.
Despre Tess Rally 2010
Primul contact cu participantii va fi joi 15 aprilie cand toti cei inscrisi la Tess Rally vor participa la Shakedown pe un traseu comun cu al probei speciale “Poiana”, situat in zona cunoscuta sub denumirea de “Cabana Aviatorilor”.
Tess Rally 2010 incepe vineri 16 aprilie cand se va desfasura super speciala Brasov Rally Show - pe bulevardul Eroilor din centrul Brasovului. Sambata 17 aprilie se vor desfasura probele spre si dinspre Sinca Veche (DN73A) si celebra Poiana “lunga” cu startul din Rasnov. Duminica 18 aprilie urmeaza sa aiba loc numai putin celebra proba “Babarunca”(dus/intors) si festivitatea de premiere in sala “Amfiteatru” (“Barul de noapte”) a hotelului Aro Palace din Brasov.
Tess Rally 2010 - date tehnice
Lungime totala raliu : 220.00 km
Din care probe speciale : 101.60 km
Cea mai lunga proba speciala : “Babarunca” (PS7) - 28.10 km
Cea mai scurta proba speciala : “Brasov Rally Show” (PS1) - 1.20 km
Locatiile raliului:
Sediul central :Hotel Aro Palace Brasov
Parcul de start/sosire : parcarea de pe B-dul Eroilor paralela cu parcul Nicolae Titulescu
Parcul de service : Parcarea de langa P-ta Constitutiei (Centru Civic)
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
-
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei


