TESS RALLY 2010 - avancronica unui spectacol asteptat

• Szabo are copilot nou, Tempesta – marele favorit
• Intoarcerea lui Girtofan la primul navigator
• „Datoriile” lui Manu
• Revenirile lui Aur si Raspopa
• Lupta in trei la Grupa A
• Dupa prima zi de recunoasteri lista de inscrieri s-a extins la 48 de echipaje
• Programul zilei de sambata se devanseaza cu 30 de minute
Semne bune anul are
Semnul bun, in aceasta perioada in care criza incepe sa isi arate coltii mai mult ca niciodata, este ca Multinationalele s-au intors, din nou, spre raliuri. Evident, nu se mai vehiculeaza aceleasi bugete ca in anii de glorie, dar important este ca automobilismul redevine un obiectiv in ochii celor care pot asigura linistea financiara in acest sport. Astfel, pe bolizi se va putea citi Cosmote, Alexandrion, Repsol, Group Ana si Shell.
Bursa pariurilor
Ca de obicei, inaintea primei etape din campionat, incepe bursa pariurilor. In randurile de mai jos, vom incerca sa va prezentam, dupa opinia noastra, sansele marilor favoriti la cununa cu lauri a Campionatului National 2010.
Szabo Gergo are emotii cu un navigator nou
Campionul national en-titre, ungurul Szabo Gergo, s-a intors in campionat pentru a-si apara titlul cucerit anul trecut. Masina, un Mitsubishi Lancer EVO 9, este printre cele mai puternice din campionat, iar Szabo, in al treilea an de raliuri in Romania s-a obisnuit cu probele speciale. Totusi, marele handicap al maghiarului este faptul ca si-a schimbat copilotul, anul acesta avandu-l in dreapta pe Csegzy Levente, si este greu de crezut ca va reusi, din prima, sa se obisnuiasca cu noul sau coleg. Daca va trece de acest obstacol, atunci Szabo se va bate cu sanse mari sa „bifeze” titlul si in acest an.
Echipajul Tempesta/Pulpea, marele favorit la titlu
De departe, marele favorit in 2010 la titlul national este Marco Tempestini. Tempesta are la dispozitie un Peugeot 207 S2000, despre care se spune ca este cel mai competitiv bolid aflat la start in acest sezon. De asemnea, Marco, impreuna cu copilotul sau, Dorin Pulpea, formeza, poate, cel mai sudat echipaj din caravana automobilistica. Cei doi au trecut prin multe, s-au batut doi ani, uneori de la egal la egal, cu finlandezul Jarkko Miettinen si ungurul Szabo, au acumulat foarte multa experienta, iar acum a venit timpul lor. Mai ales ca, in pauza competitionala, Tempesta s-a antrenat foarte mult in Italia, unde s-a familiarizat cu noua sa masina, iar acum, mai mult ca niciodata, are calea deschisa spre titlu. Dar, totul numai de el si copilotul sau depinde...
Dan Girtofan s-a intors la vechiul sau coechipier
Dupa doi ani de cautari, financiare si nu numai, se pare ca Dan Girtofan s-a linistit si, cu un sponsor nou, poate avea un cuvant greu de spus in lupta pentru titlul national din acest an. Dar, problema lui Giri pare a fi, ca si la Szabo, tot copilotul. Dupa ce s-a despartit de Dorin Pulpea, brasoveanul a incercat multi copiloti, si, pina la urma, a revenit la coechipierul sau din tinerete, Mita Lazarescu. Daca vor reusi cei doi sa formeze cu adevarat o echipa, atunci echipajul brasovean nu ar trebui sa lipseasca din lupta pentru titlu. Daca...
„Datoriile” lui Manu Mihalache
Un alt pilot brasovean, Manu Mihalache, cu un sustinator „proaspat”, si cu Sorin Colceriu in dreapta, incepe un sezon in care are multe de demonstrat, mai ales sustinatorilor sai. Nu de alta, dar podiumul de anul trecut, de la etapa inaugurala, a fost „mincinos”. Motivul? Simplu, l-a batut Porcisteanu cu „ceasul de la gara”. Acum, Manu trebuie sa isi plateasca datoriile fata de brasoveni si o poate face doar intr-un singur fel: sa redevina pilotul care nu avea rival, mai ales pe teren propriu.
Marisca, eternul „pericol”
Din lupta pentru titlul national nu poate fi exclus clujeanul Bogdan Marisca, omul care a avut probleme cu bugetul pentru 2010. Desi s-a zvonit ca nu va putea sa sustina financiar intreg sezonul, Bogdan a dezmintit si a spus ca se va bate la titlu. Si cu Sebastian Itu in dreapta, Marisca poate fi un pericol real pentru cei din fata.
Revansa lui Porcisteanu?
Anul trecut, la Brasov, Vali Porcisteanu a obtinut prima victorie din cariera. Dupa un start fulminant, „Vallino” s-a sufocat in plina cursa spre podiumul de premiere si, chiar daca pe final a avut cateva tresariri, a ramas doar o speranta. Acum, este timpul sa demonstreze ce poate.
Aur si Raspopa, doua spectaculoase reveniri
Nu putem trece cu vederea revenirea lui Titi Aur pe specialele din raliuri. Cu 8 titluri nationale in palmares si cu 6 victorii la Brasov, pilotul barladean are un navigator nou, in persoana lui Borbely Karoly, si acesta ar putea fi punctul sau nevralgic.
Tot la reveniri, sa notam intoarcerea in curse a lui Adrian Raspopa, cu un Mitsubishi Lancer EVO 9, care, daca este in forma si nu sare in „decor” le poate incurca, fara probleme, socotelile „balenelor”.
Keleti, cu presedintele in dreapta, asteapta lupta pentru titlu
In grupa A, Edwin Keleti, cu un copilot presedinte in dreapta, Victor Ponta, vrea sa isi apere titlul cucerit anul trecut. Astfel, acest echipaj sudat, cu un Renault Maxi Clio Evo 3, se va bate, din nou, si in mod sigur cu „dinamovistul” Alexandru Filip, care a devenit, de curand „caine” cu acte in regula. In aceasta batalie, poate intra, cu sanse reale, si Alexandru Pitigoi, revenit in curse, la grupa A de aceasta data, dupa o pauza de un an.
Bugetul, singurul „adversar” al lui Gugu
Alexandru Marginean, detinatorul titlului la H, va fi doar spectator in acest campionat. Este mare pacat, intrucat s-a intors „Gugu” Graef si, probabil, lupta intre cei doi ar fi fost extrem de spectaculoasa. Dar, in aceste conditii, „Gugu” nu are decat un singur adversar: bugetul. Daca va avea banii necesari pentru a participa la toate etapele, nu prea are cum sa piarda titlul.
48 de echipaje pe lista de inscrieri
Dupa prima zi de recunoasteri lista de inscrieri s-a extins la 48 de echipaje.
Sambata start la ora 10 :00
Programul zilei de sambata a fost devansat cu 30 de minute. Aceasta modificare nu afecteaza programul de inchidere a circulatiei. Startul probelor speciale 2,3,4,5 si 6 se devanseaza cu 30 de minute.
Tess Rally 2010 este sustinut de companiile : TESS - distribuitor Audi si Volkswagen, Lubexpert Romania - distribuitor Mobil 1 si Hotel Aro Palace ca parteneri principali si de companiile Espavo Brasov, Kampur Service Brasov si Vectra Service in calitate de parteneri. Partener asociatal Tess Rally este compania Goodyear Dunlop Tires Romania, sponsor national al campionatului de raliuri.
Despre Tess Rally 2010
Primul contact cu participantii va fi joi 15 aprilie cand toti cei inscrisi la Tess Rally vor participa la Shakedown pe un traseu comun cu al probei speciale “Poiana”, situat in zona cunoscuta sub denumirea de “Cabana Aviatorilor”.
Tess Rally 2010 incepe vineri 16 aprilie cand se va desfasura super speciala Brasov Rally Show - pe bulevardul Eroilor din centrul Brasovului. Sambata 17 aprilie se vor desfasura probele spre si dinspre Sinca Veche (DN73A) si celebra Poiana “lunga” cu startul din Rasnov. Duminica 18 aprilie urmeaza sa aiba loc numai putin celebra proba “Babarunca”(dus/intors) si festivitatea de premiere in sala “Amfiteatru” (“Barul de noapte”) a hotelului Aro Palace din Brasov.
Tess Rally 2010 - date tehnice
Lungime totala raliu : 220.00 km
Din care probe speciale : 101.60 km
Cea mai lunga proba speciala : “Babarunca” (PS7) - 28.10 km
Cea mai scurta proba speciala : “Brasov Rally Show” (PS1) - 1.20 km
Locatiile raliului:
Sediul central :Hotel Aro Palace Brasov
Parcul de start/sosire : parcarea de pe B-dul Eroilor paralela cu parcul Nicolae Titulescu
Parcul de service : Parcarea de langa P-ta Constitutiei (Centru Civic)
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Motor opel frontera b 2.2 benzina 600 €
-
87800544 87840269 87800544r 4521735001 turbo tractor neu... 1750 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0445120346 5801496001 500060548 bosch injector iveco eurocargo... 650 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Jeep grand cherokee diesel euro 5 ~ 4x4 automata ~ 159000km 2012 11900 €
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
3530555 99463011 4863360 h3b holset turbo case ih /iveco... 250 €
-
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
Kit pornire / calculator motor / ecu + contact suzuki jimny... 1000 Lei
A6420700587 0445115027 bosch injector mercedes ,c,e,g,m,r,s... 500 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
-
A6420701187 0445116026 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
7c16-9k546-ab 095000-6620 dcri106220 095000-662 denso injector... 650 Lei
Ford puma benzina 2021 13500 €
-
Macheta oe cupra formentor 2020→ albastru / gri mat 1:43... 485 Lei
0445010594 5801703716 0445010593 0986437461 bosch pompa inalta... 1750 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
0445110469 0445110468 04l130277ac bosch injector audi seat... 600 Lei
Usa stanga fata renault captur 1.5 motorina 2015, - 2057 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei


