TESS RALLY 2010 - avancronica unui spectacol asteptat
• Szabo are copilot nou, Tempesta – marele favorit
• Intoarcerea lui Girtofan la primul navigator
• „Datoriile” lui Manu
• Revenirile lui Aur si Raspopa
• Lupta in trei la Grupa A
• Dupa prima zi de recunoasteri lista de inscrieri s-a extins la 48 de echipaje
• Programul zilei de sambata se devanseaza cu 30 de minute
Semne bune anul are
Semnul bun, in aceasta perioada in care criza incepe sa isi arate coltii mai mult ca niciodata, este ca Multinationalele s-au intors, din nou, spre raliuri. Evident, nu se mai vehiculeaza aceleasi bugete ca in anii de glorie, dar important este ca automobilismul redevine un obiectiv in ochii celor care pot asigura linistea financiara in acest sport. Astfel, pe bolizi se va putea citi Cosmote, Alexandrion, Repsol, Group Ana si Shell.
Bursa pariurilor
Ca de obicei, inaintea primei etape din campionat, incepe bursa pariurilor. In randurile de mai jos, vom incerca sa va prezentam, dupa opinia noastra, sansele marilor favoriti la cununa cu lauri a Campionatului National 2010.
Szabo Gergo are emotii cu un navigator nou
Campionul national en-titre, ungurul Szabo Gergo, s-a intors in campionat pentru a-si apara titlul cucerit anul trecut. Masina, un Mitsubishi Lancer EVO 9, este printre cele mai puternice din campionat, iar Szabo, in al treilea an de raliuri in Romania s-a obisnuit cu probele speciale. Totusi, marele handicap al maghiarului este faptul ca si-a schimbat copilotul, anul acesta avandu-l in dreapta pe Csegzy Levente, si este greu de crezut ca va reusi, din prima, sa se obisnuiasca cu noul sau coleg. Daca va trece de acest obstacol, atunci Szabo se va bate cu sanse mari sa „bifeze” titlul si in acest an.
Echipajul Tempesta/Pulpea, marele favorit la titlu
De departe, marele favorit in 2010 la titlul national este Marco Tempestini. Tempesta are la dispozitie un Peugeot 207 S2000, despre care se spune ca este cel mai competitiv bolid aflat la start in acest sezon. De asemnea, Marco, impreuna cu copilotul sau, Dorin Pulpea, formeza, poate, cel mai sudat echipaj din caravana automobilistica. Cei doi au trecut prin multe, s-au batut doi ani, uneori de la egal la egal, cu finlandezul Jarkko Miettinen si ungurul Szabo, au acumulat foarte multa experienta, iar acum a venit timpul lor. Mai ales ca, in pauza competitionala, Tempesta s-a antrenat foarte mult in Italia, unde s-a familiarizat cu noua sa masina, iar acum, mai mult ca niciodata, are calea deschisa spre titlu. Dar, totul numai de el si copilotul sau depinde...
Dan Girtofan s-a intors la vechiul sau coechipier
Dupa doi ani de cautari, financiare si nu numai, se pare ca Dan Girtofan s-a linistit si, cu un sponsor nou, poate avea un cuvant greu de spus in lupta pentru titlul national din acest an. Dar, problema lui Giri pare a fi, ca si la Szabo, tot copilotul. Dupa ce s-a despartit de Dorin Pulpea, brasoveanul a incercat multi copiloti, si, pina la urma, a revenit la coechipierul sau din tinerete, Mita Lazarescu. Daca vor reusi cei doi sa formeze cu adevarat o echipa, atunci echipajul brasovean nu ar trebui sa lipseasca din lupta pentru titlu. Daca...
„Datoriile” lui Manu Mihalache
Un alt pilot brasovean, Manu Mihalache, cu un sustinator „proaspat”, si cu Sorin Colceriu in dreapta, incepe un sezon in care are multe de demonstrat, mai ales sustinatorilor sai. Nu de alta, dar podiumul de anul trecut, de la etapa inaugurala, a fost „mincinos”. Motivul? Simplu, l-a batut Porcisteanu cu „ceasul de la gara”. Acum, Manu trebuie sa isi plateasca datoriile fata de brasoveni si o poate face doar intr-un singur fel: sa redevina pilotul care nu avea rival, mai ales pe teren propriu.
Marisca, eternul „pericol”
Din lupta pentru titlul national nu poate fi exclus clujeanul Bogdan Marisca, omul care a avut probleme cu bugetul pentru 2010. Desi s-a zvonit ca nu va putea sa sustina financiar intreg sezonul, Bogdan a dezmintit si a spus ca se va bate la titlu. Si cu Sebastian Itu in dreapta, Marisca poate fi un pericol real pentru cei din fata.
Revansa lui Porcisteanu?
Anul trecut, la Brasov, Vali Porcisteanu a obtinut prima victorie din cariera. Dupa un start fulminant, „Vallino” s-a sufocat in plina cursa spre podiumul de premiere si, chiar daca pe final a avut cateva tresariri, a ramas doar o speranta. Acum, este timpul sa demonstreze ce poate.
Aur si Raspopa, doua spectaculoase reveniri
Nu putem trece cu vederea revenirea lui Titi Aur pe specialele din raliuri. Cu 8 titluri nationale in palmares si cu 6 victorii la Brasov, pilotul barladean are un navigator nou, in persoana lui Borbely Karoly, si acesta ar putea fi punctul sau nevralgic.
Tot la reveniri, sa notam intoarcerea in curse a lui Adrian Raspopa, cu un Mitsubishi Lancer EVO 9, care, daca este in forma si nu sare in „decor” le poate incurca, fara probleme, socotelile „balenelor”.
Keleti, cu presedintele in dreapta, asteapta lupta pentru titlu
In grupa A, Edwin Keleti, cu un copilot presedinte in dreapta, Victor Ponta, vrea sa isi apere titlul cucerit anul trecut. Astfel, acest echipaj sudat, cu un Renault Maxi Clio Evo 3, se va bate, din nou, si in mod sigur cu „dinamovistul” Alexandru Filip, care a devenit, de curand „caine” cu acte in regula. In aceasta batalie, poate intra, cu sanse reale, si Alexandru Pitigoi, revenit in curse, la grupa A de aceasta data, dupa o pauza de un an.
Bugetul, singurul „adversar” al lui Gugu
Alexandru Marginean, detinatorul titlului la H, va fi doar spectator in acest campionat. Este mare pacat, intrucat s-a intors „Gugu” Graef si, probabil, lupta intre cei doi ar fi fost extrem de spectaculoasa. Dar, in aceste conditii, „Gugu” nu are decat un singur adversar: bugetul. Daca va avea banii necesari pentru a participa la toate etapele, nu prea are cum sa piarda titlul.
48 de echipaje pe lista de inscrieri
Dupa prima zi de recunoasteri lista de inscrieri s-a extins la 48 de echipaje.
Sambata start la ora 10 :00
Programul zilei de sambata a fost devansat cu 30 de minute. Aceasta modificare nu afecteaza programul de inchidere a circulatiei. Startul probelor speciale 2,3,4,5 si 6 se devanseaza cu 30 de minute.
Tess Rally 2010 este sustinut de companiile : TESS - distribuitor Audi si Volkswagen, Lubexpert Romania - distribuitor Mobil 1 si Hotel Aro Palace ca parteneri principali si de companiile Espavo Brasov, Kampur Service Brasov si Vectra Service in calitate de parteneri. Partener asociatal Tess Rally este compania Goodyear Dunlop Tires Romania, sponsor national al campionatului de raliuri.
Despre Tess Rally 2010
Primul contact cu participantii va fi joi 15 aprilie cand toti cei inscrisi la Tess Rally vor participa la Shakedown pe un traseu comun cu al probei speciale “Poiana”, situat in zona cunoscuta sub denumirea de “Cabana Aviatorilor”.
Tess Rally 2010 incepe vineri 16 aprilie cand se va desfasura super speciala Brasov Rally Show - pe bulevardul Eroilor din centrul Brasovului. Sambata 17 aprilie se vor desfasura probele spre si dinspre Sinca Veche (DN73A) si celebra Poiana “lunga” cu startul din Rasnov. Duminica 18 aprilie urmeaza sa aiba loc numai putin celebra proba “Babarunca”(dus/intors) si festivitatea de premiere in sala “Amfiteatru” (“Barul de noapte”) a hotelului Aro Palace din Brasov.
Tess Rally 2010 - date tehnice
Lungime totala raliu : 220.00 km
Din care probe speciale : 101.60 km
Cea mai lunga proba speciala : “Babarunca” (PS7) - 28.10 km
Cea mai scurta proba speciala : “Brasov Rally Show” (PS1) - 1.20 km
Locatiile raliului:
Sediul central :Hotel Aro Palace Brasov
Parcul de start/sosire : parcarea de pe B-dul Eroilor paralela cu parcul Nicolae Titulescu
Parcul de service : Parcarea de langa P-ta Constitutiei (Centru Civic)
- 0445120057 500060544 2854608 504091505r 0986435552 bosch... 130 € 0445120409 5801932928 0 445 120 409 bosch injector iveco... 650 Lei 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
- 0445120054 504091504 2855491 0986435545 injector iveco... 130 € 0445110339 9687068980 av2q9f593aa 0986435172 bosch injector... 300 Lei 0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
- 0445120075 504128307 2855135 bosch injector new holland t6 t7... 130 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 € 0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
- 3597180 504040250 4890542 hx35w holset turbosuflanta iveco... 300 € 5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei Gk2q9k546ac gk2q-9k546-ac a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
- 12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 € 0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei 0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 600 Lei
- 0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei 0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei A2c89877300 167005519r a6070700001 vdo pompa inalta presiune... 750 Lei
- 0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei 5801674711 826996-5002s garrett turbosuflanta case ih / new... 5000 Lei 0445124015 538884015 5801453888r 0986435663 bosch injector... 750 Lei
- 0445110239 0986435122 injector citroen 1.6 hdi hdi fiat 1.6 d... 250 Lei A6650170121 a6650170321 r04601d ejbr02601z delphi injectoare... 500 Lei 5802003662 826818-5003s 826818-3 garrett turbosuflanta iveco... 5000 Lei
- 0445110520 5801594342 0986435248 5801483286 injector fiat... 600 Lei 28353991 a6510702787 delphi injector mercedes 2.2 cdi w204... 500 Lei 0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 200 Lei
- A6510900980 turbosuflanta mercedes 6510900880 sprinter (b906)... 200 € 504066692 4036104 4033933 hx50w holset turbosuflanta case ih... 400 € 8200421359 ejbr03101d delphi 28232251 166001137r injector... 300 Lei
- 0445120346 5801496001 500060548 bosch injector iveco eurocargo... 650 Lei Ejbr02301z ejbr01901z 33801-4x500 delphi injector hyndayi... 400 Lei A2c80584700 167008683r pompa inalta presiune nissan opel... 1750 Lei
- 4803140 52329703267 3501756 0292520 turbosuflanta cummins /... 150 € 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei