Tess Rally 2012 s-a transformat in 'Raliul Zapezii'

Porcisteanu a facut alegerea perfecta
Spitzmuller a venit intre prieteni
Primul podium, la Brasov, pentru Tempestini
Turul de forta al lui Girtofan
Sita a cernut fara mila
Trimite unui prieten
Pe vremuri, sezonul automobilistic in Romania incepea la Brasov, cu Raliul "Zapezii". Anii au trecut, multe s-au schimbat, acum este Tess Rally, dar un singur lucru pare sa ramana la fel. Si anume, zapada care vine si vine exact cand nimeni nu se asteapta. Desi, acest fenomen natural nu trebuie sa mai sperie pe nimeni, intrucat indiferent cand este programta cursa de la Brasov ploua, ninge, bate vantul... Asa, sa fie o cursa cu sare si piper. "La ce vreme caineasca a fost, chiar daca nu este vina mea, imi vine sa imi cer scuze fata de cei ce au partcipat la cursa, dar si fata de cei ce au infruntat vremea, pentru a vedea evolutia echipajelor pe probele speciale. Asa a fost sa fie, dar cel mai important lucru a fost ca, desi conditiile meteo au fost vitrege, am fost feriti de probleme deosebite la acest raliu", a spus Bela Stoica, presedintele Auto Blic, organizatorul Tess Rally 2012.
Porcisteanu a facut alegerea perfecta
Vineri, cu putin timp inainte ca ehipajele sa paraseasca parcul service, telefoanele au fost puse la grea incercare. Nu de alta, dar pe Drumul Poienii, adica pe PS1, conditiile de trafic se schimbau de la un minut la altul. "Am ascultat ce se intampla, am vazut ca se lasa frigul si am ales pneuri de iarna. A fost o decizie inspirata, intrucat, in opinia mea, pe Poiana s-a decis raliul. Dupa primele doua probe speciale, Bogdan Marisca esra in spatele nostru, foarte aproape, dar dupa ce a abandonat, in prima speciala din ziua a doua, am mers doar sa ne conservam avantajul pe care l-am avut pe Poiana Brasov. Am fortat exact cat a fost nevoie si ne-am impus, din nou, la Brasov, in raliul nostru" a spus Valentin Porcisteanu (Mitsubishi Lancer Evo X R4), campionul national en-titre, care a continuat: "Ma gandesc sa ma mut la Brasov, pentru ca aici am raliul de casa". Interesant este faptul ca din cele 7 victorii de etapa din palmares, "Vallino" are 5 la Brasov (3 in Tess Rally si doua in "Tara Barsei").
Spitzmuller a venit intre prieteni
Csaba Spitzmuller (Mitsubishi Evo X R4) a venit la Brasov intre prieteni, cu ganduri mari, dar Poiana i-a jucat feste si in prima proba speciala a pierdut peste un minut in fata lui Valentin Porcisteanu, handicap ce a fost greu de recuperat. Totusi, pilotul maghiar a fost incantat de evolutia sa, reusind sa se impuna si intr-o proba speciala. "A fost o cursa deosebita si am gasit aici niste probe speciale cum in Ungaria nu sunt. Am venit intre prieteni si ne-am simtit foarte bine. Campionatul este la inceput si multe se pot schimba pana la final", a spus Spitzmuller.
Primul podium, la Brasov, pentru Tempestini
Marco Tempestini (Subaru R4) a reusit, in final, dupa multe incercari, sa urce, pentru prima data pe podium la Brasov. "Avand in vedere faptul ca in proportie de 80 % am gresit pneurile, nu pot decat sa fiu multumit pentru ca am terminat la Brasov, dar mai ales ca am urcat pe podium. Faptul ca am terminat pe pozitia a treia nu poate decat sa ne incante si sa ne motiveze pentru raliul urmator", a spus Tempestini.
Turul de forta al lui Girtofan
In prima zi, marele perdant a fost brasoveanul Dan Girtofan, care a ales total gresit pneurile si, dupa Poiana, era pe un incredibil loc 42 in clasamentul general provizoriu. A "zbarcit-o" si la superspeciala, iar finalul primei zile l-a gasit pe o dezamagitoare pozitie, 32, la 2 minute si 40 de secunde in spatele liderului. Dar, a doua zi lucrurile s-au schimbat radical, iar "Giri" cu a sa superba Skoda Fabia S2000, a jucat totul pe o carte si s-a impus cu mare stil in ultimele 3 probe speciale. "A fost o zi foarte buna. M-am obisnuit cu masina si imi place la nebunie. Sunt masini care se conduc si masini care se piloteaza, asa cum este aceasta Fabia. Vin urmatoarele raliuri si altfel vor sta lucrurile", a spus Girtofan, care a incheiat Tess Rally 2012 pe un nesperat, la un moment dat, loc 4. La Tess Rally 2012 in puncte au mai terminat, in ordine, Edwin Keleti (Mitsubishi Evo X), Alexandru Filip (Renault Clio R3 Maxi Evo), Romulus Preda (Mitsubishi Evo IX), Norbert Bereczki (Citron C2R2 Max), Sebastian Barbu (Renault Clio) si Heinz Goellner (Mitsubishi Evo IX).
Sita a cernut fara mila
Tess Rally 2012 a fost nemilos cu concurentii si a "rarit" serios numarul celor ce s-au aflat la start. Astfel, din cele 55 de echipaje ce au luat startul, au ajuns la linia de sosire doar 33. Si printre cei ce au ramas pe margine au fost si oameni cu greutate in raliuri. Astfel, Francois Delcour, foat vicecampion mondial de raliuri, a "sarit" chiar in prima proba speciala, pe Poiana, in timp ce Gergo Szabo a fost tradat de motor, care a refuzat sa porneasca la debutul zilei a doua. Bogdan Marisca a fost silit sa se retraga din cauza unei conducte sparte, George Grigorescu a "iesit" pe Babarunca, iar Vlad Cosma a fost protagonistul celui mai spectaculos accident de la Brasov. "Pe speciala Babarunca - Cheia am fortat foarte mult din dorinta de a recupera timpul pierdut. Masina a derapat si a lovit un parapet, dupa care ne-am rasturnat de aproximativ sapte ori. Ma bucur ca am scapat nevatamati si sper ca aici s-au terminat ghinioanele pentru anul acesta", a povestit Vlad Cosma.
Keleti, cel mai bun la clasa 3
Edwin Keleti a fost cel mai bun de la clasa 3 (pana anul trecut clasa regina a raliurilor din Romania), urmat pe podium de Romulus Preda si Heinz Goellner. A fost o victorie lejera a lui Keleti, care a demonstart ca si un bolid de "3" poate fi in fata, mai ales daca gresesc "greii de la 2".
De doua ori "aur" pentru Filip
Clasa 5 a fost dominata de Alexandru Filip, care, scapat de George Grigorescu, principalul sau adversar, s-a impus fara probleme, trecandu-si in cont si castigarea superspecialei. Se poate spune a ca a fost un start perfect pentru Filip, care a fost urmat in clasament de Cristian Enache (Renaul Clio RS) si Sebastian Barbu (Renault Clio). In dreapta lui Sebastian Barbu a stat Marc Banca, fiul fostului mare navigator, multiplul campion national, Dacian Banca. Si, la 35 de ani de la primul raliu castigat de Dacian, fiul sau, Marc, a "prins" primul podium din cariera. Astfel, Banca senior a avut onoarea de a-l premia pe Banca junior. Alexandru Filip a castigat si la "doua roti motrice", fiind insotit pe podiumul de premiere de Norbet Bereczki si Sebastian Barbu.
Victoria lui Berczki
Norbert Bereczki s-a impus la clasa 6, fiind urmat de Vlad Stoica si Ekaterina Stratieva. Bereczki s-a impus fara prea multe batai de cap, mai ales ca principalul sau adversar, Vlad Cosma, a iesit "in decor".
Startul perfect al "schiorului"
Brasoveanul Bogdan Barbu, multiplu campion national la schi alpin, a inceput sezonul la bordul unui Logan, si a inregistrat un start perfect. Astfel, "schiorul" a avut un final de raliu in forta, reusind sa castige ultimele doua speciale si sa anuleze handicapul pe care il avea fata de Bogdan Nastase. Astfel, pilotul brasovean a castigat clasa 9 si, logic, s-a impus si in Cupa "Dacia". Al treilea pe podium a fost Octavian Tirnovean.
Ungur nu a avut rivali la 11
Clujeanul Danny Ungur (Mitsubishi Evo 6) a castigat, asa cum era de asteptat, clasa 11, fiind urmat de Sebastian Stanciu si Gunther Graef. "Pentru noi, Raliul Brasovului reprezinta cadoul perfect! Faptul ca m-am intors la o dragoste mai veche a mea, Mitsubishi Lancer Evo VI, si din nou avem rezultate foarte bune cu aceasta masina, nu poate sa ma faca decat fericit. La editia din acest an a raliului am avut parte de cel mai consistent strat de zapada din toata cariera mea de pana acum", a punctat Ungur.
Doua Logan-uri au batut un Mitsubishi
In intrecerea juniorilor s-a dovedit ca doua Loganuri pot bate un Mitsubishi. Astfel, primul in clasament a fost Octavian Tirnovean (Dacia Logan), urmat de Florin Tincescu (Dacia Logan) si Rares Tomita (Mitsubishi Evo 9), care iesit in decor in prima proba a raliului si nu a mai putut recupera. La debutanti, cel mai bun a fost Kelemen Peter-Sandor (Dacia Logan), urmat de Ioan Zarug (Seat Ibiza Cupra) si Marian Orha (Dacia Logan)
BCR Leasing Team, cea mai buna echipa
In intrecerea echipelor, marele premiu a fost adjudecat de BCR Leasing Team, in timp ce Napoca Rally Academy si ESD Rally Team au ocupat, in ordine, locurile 2 si 3 pe podiumul de premiere.
TESS Rally 2012 - Parteneri:
Prima etapa a Campionatului National de Raliuri - Dunlop, este o competitie organizata sub egidaFederatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinulConsiliului Local si al Primariei Municipiului Brasov, si este sustinuta de:
Parteneri oficiali:TESS Brasov, distribuitor Audi si Volkswagen,Lubexpert Romania, distribuitor Mobil 1 siAro Palace Partener asociat: Dunlop - sponsor oficial al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv
Parteneri:Olmedo -piese auto, Turbocar Serv, P&P Brasov, Restaurantul Good Life Brasov, Pell Collection.
Tess Rally 2012are loc datorita sprijinului acordat deRAT Brasov, Serviciul de Politie Rutiera Brasov, Serviciul de Politie Rutiera Prahova, Inspectoratul Judetean de Jandarmi Brasov, Gruparea Mobila de Jandarmi Brasov, Inspectoratul Judetean de Jandarmi Prahova, Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta Brasov, Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta Prahova.
Parteneri media :Zile si Nopti, KISS FM , RTT Brasov, Radio DJ, AutoRally Magazin, www.autorally.ro
Porcisteanu a facut alegerea perfecta
Vineri, cu putin timp inainte ca ehipajele sa paraseasca parcul service, telefoanele au fost puse la grea incercare. Nu de alta, dar pe Drumul Poienii, adica pe PS1, conditiile de trafic se schimbau de la un minut la altul. "Am ascultat ce se intampla, am vazut ca se lasa frigul si am ales pneuri de iarna. A fost o decizie inspirata, intrucat, in opinia mea, pe Poiana s-a decis raliul. Dupa primele doua probe speciale, Bogdan Marisca esra in spatele nostru, foarte aproape, dar dupa ce a abandonat, in prima speciala din ziua a doua, am mers doar sa ne conservam avantajul pe care l-am avut pe Poiana Brasov. Am fortat exact cat a fost nevoie si ne-am impus, din nou, la Brasov, in raliul nostru" a spus Valentin Porcisteanu (Mitsubishi Lancer Evo X R4), campionul national en-titre, care a continuat: "Ma gandesc sa ma mut la Brasov, pentru ca aici am raliul de casa". Interesant este faptul ca din cele 7 victorii de etapa din palmares, "Vallino" are 5 la Brasov (3 in Tess Rally si doua in "Tara Barsei").
Spitzmuller a venit intre prieteni
Csaba Spitzmuller (Mitsubishi Evo X R4) a venit la Brasov intre prieteni, cu ganduri mari, dar Poiana i-a jucat feste si in prima proba speciala a pierdut peste un minut in fata lui Valentin Porcisteanu, handicap ce a fost greu de recuperat. Totusi, pilotul maghiar a fost incantat de evolutia sa, reusind sa se impuna si intr-o proba speciala. "A fost o cursa deosebita si am gasit aici niste probe speciale cum in Ungaria nu sunt. Am venit intre prieteni si ne-am simtit foarte bine. Campionatul este la inceput si multe se pot schimba pana la final", a spus Spitzmuller.
Primul podium, la Brasov, pentru Tempestini
Marco Tempestini (Subaru R4) a reusit, in final, dupa multe incercari, sa urce, pentru prima data pe podium la Brasov. "Avand in vedere faptul ca in proportie de 80 % am gresit pneurile, nu pot decat sa fiu multumit pentru ca am terminat la Brasov, dar mai ales ca am urcat pe podium. Faptul ca am terminat pe pozitia a treia nu poate decat sa ne incante si sa ne motiveze pentru raliul urmator", a spus Tempestini.
Turul de forta al lui Girtofan
In prima zi, marele perdant a fost brasoveanul Dan Girtofan, care a ales total gresit pneurile si, dupa Poiana, era pe un incredibil loc 42 in clasamentul general provizoriu. A "zbarcit-o" si la superspeciala, iar finalul primei zile l-a gasit pe o dezamagitoare pozitie, 32, la 2 minute si 40 de secunde in spatele liderului. Dar, a doua zi lucrurile s-au schimbat radical, iar "Giri" cu a sa superba Skoda Fabia S2000, a jucat totul pe o carte si s-a impus cu mare stil in ultimele 3 probe speciale. "A fost o zi foarte buna. M-am obisnuit cu masina si imi place la nebunie. Sunt masini care se conduc si masini care se piloteaza, asa cum este aceasta Fabia. Vin urmatoarele raliuri si altfel vor sta lucrurile", a spus Girtofan, care a incheiat Tess Rally 2012 pe un nesperat, la un moment dat, loc 4. La Tess Rally 2012 in puncte au mai terminat, in ordine, Edwin Keleti (Mitsubishi Evo X), Alexandru Filip (Renault Clio R3 Maxi Evo), Romulus Preda (Mitsubishi Evo IX), Norbert Bereczki (Citron C2R2 Max), Sebastian Barbu (Renault Clio) si Heinz Goellner (Mitsubishi Evo IX).
Sita a cernut fara mila
Tess Rally 2012 a fost nemilos cu concurentii si a "rarit" serios numarul celor ce s-au aflat la start. Astfel, din cele 55 de echipaje ce au luat startul, au ajuns la linia de sosire doar 33. Si printre cei ce au ramas pe margine au fost si oameni cu greutate in raliuri. Astfel, Francois Delcour, foat vicecampion mondial de raliuri, a "sarit" chiar in prima proba speciala, pe Poiana, in timp ce Gergo Szabo a fost tradat de motor, care a refuzat sa porneasca la debutul zilei a doua. Bogdan Marisca a fost silit sa se retraga din cauza unei conducte sparte, George Grigorescu a "iesit" pe Babarunca, iar Vlad Cosma a fost protagonistul celui mai spectaculos accident de la Brasov. "Pe speciala Babarunca - Cheia am fortat foarte mult din dorinta de a recupera timpul pierdut. Masina a derapat si a lovit un parapet, dupa care ne-am rasturnat de aproximativ sapte ori. Ma bucur ca am scapat nevatamati si sper ca aici s-au terminat ghinioanele pentru anul acesta", a povestit Vlad Cosma.
Keleti, cel mai bun la clasa 3
Edwin Keleti a fost cel mai bun de la clasa 3 (pana anul trecut clasa regina a raliurilor din Romania), urmat pe podium de Romulus Preda si Heinz Goellner. A fost o victorie lejera a lui Keleti, care a demonstart ca si un bolid de "3" poate fi in fata, mai ales daca gresesc "greii de la 2".
De doua ori "aur" pentru Filip
Clasa 5 a fost dominata de Alexandru Filip, care, scapat de George Grigorescu, principalul sau adversar, s-a impus fara probleme, trecandu-si in cont si castigarea superspecialei. Se poate spune a ca a fost un start perfect pentru Filip, care a fost urmat in clasament de Cristian Enache (Renaul Clio RS) si Sebastian Barbu (Renault Clio). In dreapta lui Sebastian Barbu a stat Marc Banca, fiul fostului mare navigator, multiplul campion national, Dacian Banca. Si, la 35 de ani de la primul raliu castigat de Dacian, fiul sau, Marc, a "prins" primul podium din cariera. Astfel, Banca senior a avut onoarea de a-l premia pe Banca junior. Alexandru Filip a castigat si la "doua roti motrice", fiind insotit pe podiumul de premiere de Norbet Bereczki si Sebastian Barbu.
Victoria lui Berczki
Norbert Bereczki s-a impus la clasa 6, fiind urmat de Vlad Stoica si Ekaterina Stratieva. Bereczki s-a impus fara prea multe batai de cap, mai ales ca principalul sau adversar, Vlad Cosma, a iesit "in decor".
Startul perfect al "schiorului"
Brasoveanul Bogdan Barbu, multiplu campion national la schi alpin, a inceput sezonul la bordul unui Logan, si a inregistrat un start perfect. Astfel, "schiorul" a avut un final de raliu in forta, reusind sa castige ultimele doua speciale si sa anuleze handicapul pe care il avea fata de Bogdan Nastase. Astfel, pilotul brasovean a castigat clasa 9 si, logic, s-a impus si in Cupa "Dacia". Al treilea pe podium a fost Octavian Tirnovean.
Ungur nu a avut rivali la 11
Clujeanul Danny Ungur (Mitsubishi Evo 6) a castigat, asa cum era de asteptat, clasa 11, fiind urmat de Sebastian Stanciu si Gunther Graef. "Pentru noi, Raliul Brasovului reprezinta cadoul perfect! Faptul ca m-am intors la o dragoste mai veche a mea, Mitsubishi Lancer Evo VI, si din nou avem rezultate foarte bune cu aceasta masina, nu poate sa ma faca decat fericit. La editia din acest an a raliului am avut parte de cel mai consistent strat de zapada din toata cariera mea de pana acum", a punctat Ungur.
Doua Logan-uri au batut un Mitsubishi
In intrecerea juniorilor s-a dovedit ca doua Loganuri pot bate un Mitsubishi. Astfel, primul in clasament a fost Octavian Tirnovean (Dacia Logan), urmat de Florin Tincescu (Dacia Logan) si Rares Tomita (Mitsubishi Evo 9), care iesit in decor in prima proba a raliului si nu a mai putut recupera. La debutanti, cel mai bun a fost Kelemen Peter-Sandor (Dacia Logan), urmat de Ioan Zarug (Seat Ibiza Cupra) si Marian Orha (Dacia Logan)
BCR Leasing Team, cea mai buna echipa
In intrecerea echipelor, marele premiu a fost adjudecat de BCR Leasing Team, in timp ce Napoca Rally Academy si ESD Rally Team au ocupat, in ordine, locurile 2 si 3 pe podiumul de premiere.
TESS Rally 2012 - Parteneri:
Prima etapa a Campionatului National de Raliuri - Dunlop, este o competitie organizata sub egidaFederatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinulConsiliului Local si al Primariei Municipiului Brasov, si este sustinuta de:
Parteneri oficiali:TESS Brasov, distribuitor Audi si Volkswagen,Lubexpert Romania, distribuitor Mobil 1 siAro Palace Partener asociat: Dunlop - sponsor oficial al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv
Parteneri:Olmedo -piese auto, Turbocar Serv, P&P Brasov, Restaurantul Good Life Brasov, Pell Collection.
Tess Rally 2012are loc datorita sprijinului acordat deRAT Brasov, Serviciul de Politie Rutiera Brasov, Serviciul de Politie Rutiera Prahova, Inspectoratul Judetean de Jandarmi Brasov, Gruparea Mobila de Jandarmi Brasov, Inspectoratul Judetean de Jandarmi Prahova, Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta Brasov, Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta Prahova.
Parteneri media :Zile si Nopti, KISS FM , RTT Brasov, Radio DJ, AutoRally Magazin, www.autorally.ro
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
Capace roata rezerva land rover defender l663 90/110/130... 895 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Pompa injectie skoda fabia 2 facelift (2010-2014) 1.2 tdi cfwa... 899 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
Set surub, chiulasa dacia logan (ls) (2004 - 2016) ajusa... 102 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Prelungire adaos buza tuning sport spoiler bara fata opel... 370 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Dop etansare podea oe volkswagen audi seat skoda cupra 40mm... 15 Lei
-
Racitor ulei termoflot land rover freelander ii 2.2 td4 4x4... 299 Lei
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Roata de rezerva slim r17 bmw x3 e83 2003-2010 6758778 400 Lei
-
Bara spate mazda 3 hatchback 2016 2017 2018 400 Lei
Cutie viteze peugeot expert 1 6 hdi 9hm euro 5 cod 20dp75 600 €
Armatura bara fata volkswagen passat b7 2014 berlina 2.0 tdi 237.5 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Roata de rezerva slim r17 bmw seria 5 e60/e61 2005-2010 6758778 750 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
Bara fata vw passat model 2012-2014 cod 3aa807221 300 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Scaun dreapta fata pasager volkswagen polo 6r 2009 - 2016 249.99 Lei
-
Coloana directie clio 2 symbol thalia din ani 1998 2008 150 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Toba intermediara renault talisman 2017 berlina 1.6 300 Lei



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 2 Aprilie 2012