Tess Rally 2012 s-a transformat in 'Raliul Zapezii'

Porcisteanu a facut alegerea perfecta
Spitzmuller a venit intre prieteni
Primul podium, la Brasov, pentru Tempestini
Turul de forta al lui Girtofan
Sita a cernut fara mila
Trimite unui prieten
Pe vremuri, sezonul automobilistic in Romania incepea la Brasov, cu Raliul "Zapezii". Anii au trecut, multe s-au schimbat, acum este Tess Rally, dar un singur lucru pare sa ramana la fel. Si anume, zapada care vine si vine exact cand nimeni nu se asteapta. Desi, acest fenomen natural nu trebuie sa mai sperie pe nimeni, intrucat indiferent cand este programta cursa de la Brasov ploua, ninge, bate vantul... Asa, sa fie o cursa cu sare si piper. "La ce vreme caineasca a fost, chiar daca nu este vina mea, imi vine sa imi cer scuze fata de cei ce au partcipat la cursa, dar si fata de cei ce au infruntat vremea, pentru a vedea evolutia echipajelor pe probele speciale. Asa a fost sa fie, dar cel mai important lucru a fost ca, desi conditiile meteo au fost vitrege, am fost feriti de probleme deosebite la acest raliu", a spus Bela Stoica, presedintele Auto Blic, organizatorul Tess Rally 2012.
Porcisteanu a facut alegerea perfecta
Vineri, cu putin timp inainte ca ehipajele sa paraseasca parcul service, telefoanele au fost puse la grea incercare. Nu de alta, dar pe Drumul Poienii, adica pe PS1, conditiile de trafic se schimbau de la un minut la altul. "Am ascultat ce se intampla, am vazut ca se lasa frigul si am ales pneuri de iarna. A fost o decizie inspirata, intrucat, in opinia mea, pe Poiana s-a decis raliul. Dupa primele doua probe speciale, Bogdan Marisca esra in spatele nostru, foarte aproape, dar dupa ce a abandonat, in prima speciala din ziua a doua, am mers doar sa ne conservam avantajul pe care l-am avut pe Poiana Brasov. Am fortat exact cat a fost nevoie si ne-am impus, din nou, la Brasov, in raliul nostru" a spus Valentin Porcisteanu (Mitsubishi Lancer Evo X R4), campionul national en-titre, care a continuat: "Ma gandesc sa ma mut la Brasov, pentru ca aici am raliul de casa". Interesant este faptul ca din cele 7 victorii de etapa din palmares, "Vallino" are 5 la Brasov (3 in Tess Rally si doua in "Tara Barsei").
Spitzmuller a venit intre prieteni
Csaba Spitzmuller (Mitsubishi Evo X R4) a venit la Brasov intre prieteni, cu ganduri mari, dar Poiana i-a jucat feste si in prima proba speciala a pierdut peste un minut in fata lui Valentin Porcisteanu, handicap ce a fost greu de recuperat. Totusi, pilotul maghiar a fost incantat de evolutia sa, reusind sa se impuna si intr-o proba speciala. "A fost o cursa deosebita si am gasit aici niste probe speciale cum in Ungaria nu sunt. Am venit intre prieteni si ne-am simtit foarte bine. Campionatul este la inceput si multe se pot schimba pana la final", a spus Spitzmuller.
Primul podium, la Brasov, pentru Tempestini
Marco Tempestini (Subaru R4) a reusit, in final, dupa multe incercari, sa urce, pentru prima data pe podium la Brasov. "Avand in vedere faptul ca in proportie de 80 % am gresit pneurile, nu pot decat sa fiu multumit pentru ca am terminat la Brasov, dar mai ales ca am urcat pe podium. Faptul ca am terminat pe pozitia a treia nu poate decat sa ne incante si sa ne motiveze pentru raliul urmator", a spus Tempestini.
Turul de forta al lui Girtofan
In prima zi, marele perdant a fost brasoveanul Dan Girtofan, care a ales total gresit pneurile si, dupa Poiana, era pe un incredibil loc 42 in clasamentul general provizoriu. A "zbarcit-o" si la superspeciala, iar finalul primei zile l-a gasit pe o dezamagitoare pozitie, 32, la 2 minute si 40 de secunde in spatele liderului. Dar, a doua zi lucrurile s-au schimbat radical, iar "Giri" cu a sa superba Skoda Fabia S2000, a jucat totul pe o carte si s-a impus cu mare stil in ultimele 3 probe speciale. "A fost o zi foarte buna. M-am obisnuit cu masina si imi place la nebunie. Sunt masini care se conduc si masini care se piloteaza, asa cum este aceasta Fabia. Vin urmatoarele raliuri si altfel vor sta lucrurile", a spus Girtofan, care a incheiat Tess Rally 2012 pe un nesperat, la un moment dat, loc 4. La Tess Rally 2012 in puncte au mai terminat, in ordine, Edwin Keleti (Mitsubishi Evo X), Alexandru Filip (Renault Clio R3 Maxi Evo), Romulus Preda (Mitsubishi Evo IX), Norbert Bereczki (Citron C2R2 Max), Sebastian Barbu (Renault Clio) si Heinz Goellner (Mitsubishi Evo IX).
Sita a cernut fara mila
Tess Rally 2012 a fost nemilos cu concurentii si a "rarit" serios numarul celor ce s-au aflat la start. Astfel, din cele 55 de echipaje ce au luat startul, au ajuns la linia de sosire doar 33. Si printre cei ce au ramas pe margine au fost si oameni cu greutate in raliuri. Astfel, Francois Delcour, foat vicecampion mondial de raliuri, a "sarit" chiar in prima proba speciala, pe Poiana, in timp ce Gergo Szabo a fost tradat de motor, care a refuzat sa porneasca la debutul zilei a doua. Bogdan Marisca a fost silit sa se retraga din cauza unei conducte sparte, George Grigorescu a "iesit" pe Babarunca, iar Vlad Cosma a fost protagonistul celui mai spectaculos accident de la Brasov. "Pe speciala Babarunca - Cheia am fortat foarte mult din dorinta de a recupera timpul pierdut. Masina a derapat si a lovit un parapet, dupa care ne-am rasturnat de aproximativ sapte ori. Ma bucur ca am scapat nevatamati si sper ca aici s-au terminat ghinioanele pentru anul acesta", a povestit Vlad Cosma.
Keleti, cel mai bun la clasa 3
Edwin Keleti a fost cel mai bun de la clasa 3 (pana anul trecut clasa regina a raliurilor din Romania), urmat pe podium de Romulus Preda si Heinz Goellner. A fost o victorie lejera a lui Keleti, care a demonstart ca si un bolid de "3" poate fi in fata, mai ales daca gresesc "greii de la 2".
De doua ori "aur" pentru Filip
Clasa 5 a fost dominata de Alexandru Filip, care, scapat de George Grigorescu, principalul sau adversar, s-a impus fara probleme, trecandu-si in cont si castigarea superspecialei. Se poate spune a ca a fost un start perfect pentru Filip, care a fost urmat in clasament de Cristian Enache (Renaul Clio RS) si Sebastian Barbu (Renault Clio). In dreapta lui Sebastian Barbu a stat Marc Banca, fiul fostului mare navigator, multiplul campion national, Dacian Banca. Si, la 35 de ani de la primul raliu castigat de Dacian, fiul sau, Marc, a "prins" primul podium din cariera. Astfel, Banca senior a avut onoarea de a-l premia pe Banca junior. Alexandru Filip a castigat si la "doua roti motrice", fiind insotit pe podiumul de premiere de Norbet Bereczki si Sebastian Barbu.
Victoria lui Berczki
Norbert Bereczki s-a impus la clasa 6, fiind urmat de Vlad Stoica si Ekaterina Stratieva. Bereczki s-a impus fara prea multe batai de cap, mai ales ca principalul sau adversar, Vlad Cosma, a iesit "in decor".
Startul perfect al "schiorului"
Brasoveanul Bogdan Barbu, multiplu campion national la schi alpin, a inceput sezonul la bordul unui Logan, si a inregistrat un start perfect. Astfel, "schiorul" a avut un final de raliu in forta, reusind sa castige ultimele doua speciale si sa anuleze handicapul pe care il avea fata de Bogdan Nastase. Astfel, pilotul brasovean a castigat clasa 9 si, logic, s-a impus si in Cupa "Dacia". Al treilea pe podium a fost Octavian Tirnovean.
Ungur nu a avut rivali la 11
Clujeanul Danny Ungur (Mitsubishi Evo 6) a castigat, asa cum era de asteptat, clasa 11, fiind urmat de Sebastian Stanciu si Gunther Graef. "Pentru noi, Raliul Brasovului reprezinta cadoul perfect! Faptul ca m-am intors la o dragoste mai veche a mea, Mitsubishi Lancer Evo VI, si din nou avem rezultate foarte bune cu aceasta masina, nu poate sa ma faca decat fericit. La editia din acest an a raliului am avut parte de cel mai consistent strat de zapada din toata cariera mea de pana acum", a punctat Ungur.
Doua Logan-uri au batut un Mitsubishi
In intrecerea juniorilor s-a dovedit ca doua Loganuri pot bate un Mitsubishi. Astfel, primul in clasament a fost Octavian Tirnovean (Dacia Logan), urmat de Florin Tincescu (Dacia Logan) si Rares Tomita (Mitsubishi Evo 9), care iesit in decor in prima proba a raliului si nu a mai putut recupera. La debutanti, cel mai bun a fost Kelemen Peter-Sandor (Dacia Logan), urmat de Ioan Zarug (Seat Ibiza Cupra) si Marian Orha (Dacia Logan)
BCR Leasing Team, cea mai buna echipa
In intrecerea echipelor, marele premiu a fost adjudecat de BCR Leasing Team, in timp ce Napoca Rally Academy si ESD Rally Team au ocupat, in ordine, locurile 2 si 3 pe podiumul de premiere.
TESS Rally 2012 - Parteneri:
Prima etapa a Campionatului National de Raliuri - Dunlop, este o competitie organizata sub egidaFederatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinulConsiliului Local si al Primariei Municipiului Brasov, si este sustinuta de:
Parteneri oficiali:TESS Brasov, distribuitor Audi si Volkswagen,Lubexpert Romania, distribuitor Mobil 1 siAro Palace Partener asociat: Dunlop - sponsor oficial al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv
Parteneri:Olmedo -piese auto, Turbocar Serv, P&P Brasov, Restaurantul Good Life Brasov, Pell Collection.
Tess Rally 2012are loc datorita sprijinului acordat deRAT Brasov, Serviciul de Politie Rutiera Brasov, Serviciul de Politie Rutiera Prahova, Inspectoratul Judetean de Jandarmi Brasov, Gruparea Mobila de Jandarmi Brasov, Inspectoratul Judetean de Jandarmi Prahova, Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta Brasov, Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta Prahova.
Parteneri media :Zile si Nopti, KISS FM , RTT Brasov, Radio DJ, AutoRally Magazin, www.autorally.ro
Porcisteanu a facut alegerea perfecta
Vineri, cu putin timp inainte ca ehipajele sa paraseasca parcul service, telefoanele au fost puse la grea incercare. Nu de alta, dar pe Drumul Poienii, adica pe PS1, conditiile de trafic se schimbau de la un minut la altul. "Am ascultat ce se intampla, am vazut ca se lasa frigul si am ales pneuri de iarna. A fost o decizie inspirata, intrucat, in opinia mea, pe Poiana s-a decis raliul. Dupa primele doua probe speciale, Bogdan Marisca esra in spatele nostru, foarte aproape, dar dupa ce a abandonat, in prima speciala din ziua a doua, am mers doar sa ne conservam avantajul pe care l-am avut pe Poiana Brasov. Am fortat exact cat a fost nevoie si ne-am impus, din nou, la Brasov, in raliul nostru" a spus Valentin Porcisteanu (Mitsubishi Lancer Evo X R4), campionul national en-titre, care a continuat: "Ma gandesc sa ma mut la Brasov, pentru ca aici am raliul de casa". Interesant este faptul ca din cele 7 victorii de etapa din palmares, "Vallino" are 5 la Brasov (3 in Tess Rally si doua in "Tara Barsei").
Spitzmuller a venit intre prieteni
Csaba Spitzmuller (Mitsubishi Evo X R4) a venit la Brasov intre prieteni, cu ganduri mari, dar Poiana i-a jucat feste si in prima proba speciala a pierdut peste un minut in fata lui Valentin Porcisteanu, handicap ce a fost greu de recuperat. Totusi, pilotul maghiar a fost incantat de evolutia sa, reusind sa se impuna si intr-o proba speciala. "A fost o cursa deosebita si am gasit aici niste probe speciale cum in Ungaria nu sunt. Am venit intre prieteni si ne-am simtit foarte bine. Campionatul este la inceput si multe se pot schimba pana la final", a spus Spitzmuller.
Primul podium, la Brasov, pentru Tempestini
Marco Tempestini (Subaru R4) a reusit, in final, dupa multe incercari, sa urce, pentru prima data pe podium la Brasov. "Avand in vedere faptul ca in proportie de 80 % am gresit pneurile, nu pot decat sa fiu multumit pentru ca am terminat la Brasov, dar mai ales ca am urcat pe podium. Faptul ca am terminat pe pozitia a treia nu poate decat sa ne incante si sa ne motiveze pentru raliul urmator", a spus Tempestini.
Turul de forta al lui Girtofan
In prima zi, marele perdant a fost brasoveanul Dan Girtofan, care a ales total gresit pneurile si, dupa Poiana, era pe un incredibil loc 42 in clasamentul general provizoriu. A "zbarcit-o" si la superspeciala, iar finalul primei zile l-a gasit pe o dezamagitoare pozitie, 32, la 2 minute si 40 de secunde in spatele liderului. Dar, a doua zi lucrurile s-au schimbat radical, iar "Giri" cu a sa superba Skoda Fabia S2000, a jucat totul pe o carte si s-a impus cu mare stil in ultimele 3 probe speciale. "A fost o zi foarte buna. M-am obisnuit cu masina si imi place la nebunie. Sunt masini care se conduc si masini care se piloteaza, asa cum este aceasta Fabia. Vin urmatoarele raliuri si altfel vor sta lucrurile", a spus Girtofan, care a incheiat Tess Rally 2012 pe un nesperat, la un moment dat, loc 4. La Tess Rally 2012 in puncte au mai terminat, in ordine, Edwin Keleti (Mitsubishi Evo X), Alexandru Filip (Renault Clio R3 Maxi Evo), Romulus Preda (Mitsubishi Evo IX), Norbert Bereczki (Citron C2R2 Max), Sebastian Barbu (Renault Clio) si Heinz Goellner (Mitsubishi Evo IX).
Sita a cernut fara mila
Tess Rally 2012 a fost nemilos cu concurentii si a "rarit" serios numarul celor ce s-au aflat la start. Astfel, din cele 55 de echipaje ce au luat startul, au ajuns la linia de sosire doar 33. Si printre cei ce au ramas pe margine au fost si oameni cu greutate in raliuri. Astfel, Francois Delcour, foat vicecampion mondial de raliuri, a "sarit" chiar in prima proba speciala, pe Poiana, in timp ce Gergo Szabo a fost tradat de motor, care a refuzat sa porneasca la debutul zilei a doua. Bogdan Marisca a fost silit sa se retraga din cauza unei conducte sparte, George Grigorescu a "iesit" pe Babarunca, iar Vlad Cosma a fost protagonistul celui mai spectaculos accident de la Brasov. "Pe speciala Babarunca - Cheia am fortat foarte mult din dorinta de a recupera timpul pierdut. Masina a derapat si a lovit un parapet, dupa care ne-am rasturnat de aproximativ sapte ori. Ma bucur ca am scapat nevatamati si sper ca aici s-au terminat ghinioanele pentru anul acesta", a povestit Vlad Cosma.
Keleti, cel mai bun la clasa 3
Edwin Keleti a fost cel mai bun de la clasa 3 (pana anul trecut clasa regina a raliurilor din Romania), urmat pe podium de Romulus Preda si Heinz Goellner. A fost o victorie lejera a lui Keleti, care a demonstart ca si un bolid de "3" poate fi in fata, mai ales daca gresesc "greii de la 2".
De doua ori "aur" pentru Filip
Clasa 5 a fost dominata de Alexandru Filip, care, scapat de George Grigorescu, principalul sau adversar, s-a impus fara probleme, trecandu-si in cont si castigarea superspecialei. Se poate spune a ca a fost un start perfect pentru Filip, care a fost urmat in clasament de Cristian Enache (Renaul Clio RS) si Sebastian Barbu (Renault Clio). In dreapta lui Sebastian Barbu a stat Marc Banca, fiul fostului mare navigator, multiplul campion national, Dacian Banca. Si, la 35 de ani de la primul raliu castigat de Dacian, fiul sau, Marc, a "prins" primul podium din cariera. Astfel, Banca senior a avut onoarea de a-l premia pe Banca junior. Alexandru Filip a castigat si la "doua roti motrice", fiind insotit pe podiumul de premiere de Norbet Bereczki si Sebastian Barbu.
Victoria lui Berczki
Norbert Bereczki s-a impus la clasa 6, fiind urmat de Vlad Stoica si Ekaterina Stratieva. Bereczki s-a impus fara prea multe batai de cap, mai ales ca principalul sau adversar, Vlad Cosma, a iesit "in decor".
Startul perfect al "schiorului"
Brasoveanul Bogdan Barbu, multiplu campion national la schi alpin, a inceput sezonul la bordul unui Logan, si a inregistrat un start perfect. Astfel, "schiorul" a avut un final de raliu in forta, reusind sa castige ultimele doua speciale si sa anuleze handicapul pe care il avea fata de Bogdan Nastase. Astfel, pilotul brasovean a castigat clasa 9 si, logic, s-a impus si in Cupa "Dacia". Al treilea pe podium a fost Octavian Tirnovean.
Ungur nu a avut rivali la 11
Clujeanul Danny Ungur (Mitsubishi Evo 6) a castigat, asa cum era de asteptat, clasa 11, fiind urmat de Sebastian Stanciu si Gunther Graef. "Pentru noi, Raliul Brasovului reprezinta cadoul perfect! Faptul ca m-am intors la o dragoste mai veche a mea, Mitsubishi Lancer Evo VI, si din nou avem rezultate foarte bune cu aceasta masina, nu poate sa ma faca decat fericit. La editia din acest an a raliului am avut parte de cel mai consistent strat de zapada din toata cariera mea de pana acum", a punctat Ungur.
Doua Logan-uri au batut un Mitsubishi
In intrecerea juniorilor s-a dovedit ca doua Loganuri pot bate un Mitsubishi. Astfel, primul in clasament a fost Octavian Tirnovean (Dacia Logan), urmat de Florin Tincescu (Dacia Logan) si Rares Tomita (Mitsubishi Evo 9), care iesit in decor in prima proba a raliului si nu a mai putut recupera. La debutanti, cel mai bun a fost Kelemen Peter-Sandor (Dacia Logan), urmat de Ioan Zarug (Seat Ibiza Cupra) si Marian Orha (Dacia Logan)
BCR Leasing Team, cea mai buna echipa
In intrecerea echipelor, marele premiu a fost adjudecat de BCR Leasing Team, in timp ce Napoca Rally Academy si ESD Rally Team au ocupat, in ordine, locurile 2 si 3 pe podiumul de premiere.
TESS Rally 2012 - Parteneri:
Prima etapa a Campionatului National de Raliuri - Dunlop, este o competitie organizata sub egidaFederatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinulConsiliului Local si al Primariei Municipiului Brasov, si este sustinuta de:
Parteneri oficiali:TESS Brasov, distribuitor Audi si Volkswagen,Lubexpert Romania, distribuitor Mobil 1 siAro Palace Partener asociat: Dunlop - sponsor oficial al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv
Parteneri:Olmedo -piese auto, Turbocar Serv, P&P Brasov, Restaurantul Good Life Brasov, Pell Collection.
Tess Rally 2012are loc datorita sprijinului acordat deRAT Brasov, Serviciul de Politie Rutiera Brasov, Serviciul de Politie Rutiera Prahova, Inspectoratul Judetean de Jandarmi Brasov, Gruparea Mobila de Jandarmi Brasov, Inspectoratul Judetean de Jandarmi Prahova, Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta Brasov, Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta Prahova.
Parteneri media :Zile si Nopti, KISS FM , RTT Brasov, Radio DJ, AutoRally Magazin, www.autorally.ro
Trimite unui prieten
Adaugă comentariu
-
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
-
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
-
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
-
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
-
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 2 Aprilie 2012