Onoriu: Sunt prins in jocuri de culise care ma depasesc!

Aflat in acest week-end la Straja, pentru desfasurarea etapei de la Alba-Iulia din Campionatul National de Viteza in Coasta, pilotul bucurestean nu a mai participat in ultima proba de concurs, acuzand nereguli de cronometrare.
Dupa o plecare in poll position, prima zi de concurs s-a terminat pentru Daniel Onoriu cu o plasare pe locul 3 in clasamentul general, dupa monopostul de formula condus de Lucien Hora (grupa D) si o masina de ultima generatie condusa de Paul Andronic (grupa H). Dupa recunoasterile desfasurate pe traseu, dar convins si de experientele din timpul concursului, Onoriu a hotarat sa faca modificari la masina care sa-i confere avantaj pe traseul de la Straja, unde anul trecut batuse recordul coastei: 1 minut si 40 de secunde! Sambata, in ziua libera dintre competitii, echipa de mecanici a pilotului au inlocuit cutia de viteze a masinii, considerata prea scurta pentru acest traseu, cu o cutie de viteza mai lunga, in 5 trepte. Alegerea a fost una avantajoasa, Daniel Onoriu reusind sa dea jos in a doua zi de concurs 3 secunde inca din prima urcare de antrenament cronometrata. Un rezultat care a surprins in conditiile in care Onoriu nu si-a mai facut cunoscuta strategia de adaptare tehnica a masinii.
"Desi in ultima perioada am avut mici probleme tehnice cu masina, le-am rezolvat inainte de etapa de la Straja, iar duminica masina mi-a functionat impecabil. Am reusit setari optime, iar modul in care am parcurs suprafata de concurs in prima urcare cronometrata a fost una specifica unui antrenament. Chiar si asa, fara sa fortez, am reusit un timp foarte bun: 1 minut si 46 de secunde. In prima urcare de concurs trasele pe care le-am facut au fost mai mult decat optime, am reusit sa intru plin, in forta maxima in mai toate virajele cheie, masina mi-a inaintat in linie dreapta perfect datorita noii cutii de viteza mai lunga decat cea folosita vineri. Totul mi-a iesit dupa sufletul meu in aceasta urcare. Cu toate acestea, dupa 15 minute de asteptare datorate unor ... defectiuni de comunicare, mi s-a spus ca timpul meu este 1 minut si 48 de secunde. Ceea ce inseamna ca mi-au citit un timp mai prost cu 2 secunde decat in urcarea de antrenament! Ceea ce este culmea tupeului, pentru ca un pilot simte cum si daca merge bine. In plus, masina nu a avut nicio problema de aceasta data. Mai mult decat atat, timpii intermediari luati de catre oamenii mei de pe traseu imi indicau un timp final de 1 minut si 43 de secunde. Nu inteleg de unde au aparut diferentele incredibil de mari intre ce stiu eu ca s-a intamplat pe traseu in masina mea si timpul care mi s-a comunicat oficial".
Daniel Onoriu continua sirul acuzatiilor, semnaland si alte aspecte care il fac sa-si ridice semne de intrebare privind corectitudinea rezultatelor oficiale comunicate: "Pe ultima portiune de drum, exista un radar care ne lua viteza: pilotul clasat inaintea mea a avut viteza inregistrata de 169 km / h, iar cel de dupa mine 152 km / h. Eu am avut 165 km / h. Cu toate acestea, rezultatele oficiale ma plaseaza la 5 secunde distanta de cel din fata mea, dar la cateva zecimi de secunda distanta de cel de dupa mine, cand pe noi ne distantau numai pe acea portiune de drum 13 km / h! Pentru cunoscatori, acel traseu are si suficiente linii drepte si suficiente viraje in asa fel incat o masina de grupa N cum este cea care s-a plasat dupa mine sa nu inainteze la fel de bine ca a mea. Monopostul condus de Lucien Hora nu l-am inclus in discutie pentru ca el este din alta poveste. Sa vii cu un monopost de formula sa concurezi cu autoturisme 4x4 inseamna sa vii de fapt sa te lupti singur sau mai corect ... in afara concursului, pentru spectacol. Pentru ca nu ai adversari reali."
Considerat de multi un adevarat talent, de altii un adevarat norocos, Daniel Onoriu a surprins prin evolutia sa continua in acest sport din 2007, reusind sa ajunga campion national absolut la doi ani de la debut. Prin modul sau deschis de a comunica, fara ocolisuri si mereu dispus sa povesteasca ore intregi cu fanii despre pasiunea sa, Onoriu este considerat unul dintre cei mai iubiti piloti din Romania. Acest lucru l-a ajutat sa-si dea seama ca la cronometru lucrurile nu sunt tocmai perfecte, in momentul in care stand pe traseu din loc in loc, fanii iau timpii intermediari ai concurentilor. "Un pilot simte daca merge bine sau prost, stie daca greseste viraje sau daca ceva putea fi facut mai bine. Eu am simtit duminica maximul din partea mea, dar si din partea masinii. Timpii intermediari luati de fani pe traseu, plecarea de la start, precum si viteza de la finish, dar cel mai important pentru mine, autoevaluarea mea, toate imi indicau un timp foarte bun, oricum net superior celui din antrenamente".
Cum a ajuns Onoriu sa fie cronometrat cu un timp mai slab in concurs decat in antrenamente va ramane multa vreme un mister. Un mister care se adanceste din ce in ce mai mult cand lucruri din trecut se pun cap la cap: "Nu este prima oara cand am dubii la cronometru. La o alta etapa, unul din sponsorii mei a stat la start, asteptand sa i se comunice si timpul meu. Pilotii care au luat startul inaintea mea, dar si alti cativa care plecasera dupa mine isi primisera timpii. In dreptul numelui Daniel Onoriu, casuta de timp realizat era goala, si a ramas asa ceva vreme, pana s-au conturat primele zece pozitii. Ulterior, i s-a comunicat si sponsorului meu timpul efectuat de mine."
Considerat un personaj incomod, Onoriu isi pune acum intrebari privind modul in care ii este inteles efortul si pasiunea cu care se dedica acestui sport. "Am facut eforturi uriase sa imi cumpar material de concurs si sa pot lua startul. Nu am avut pretentii de la nimeni sa ma favorizeze in vreun fel, dar nu vreau sa-si bata joc nimeni de viata mea. Eu ca pilot imi risc viata etapa de etapa, mergand la limita riscului. Doar asa ajungi campion si sa obtii timpi incredibili cu masina de generatie mai slaba decat ceilalti. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu acest sport, ganditi-va ca urcati la munte pe serpentine cu viteze intre 150 - 220 de km / h, cautand intotdeauna trasele ideale, de foarte multe ori extrem de periculoase. Nu stiu cine invarte roata in acest sport, dar cu siguranta se intampla lucruri care ma depasesc".
Daniel Onoriu nu este primul pilot care acuza greseli de cronometrare, de-a lungul timpului in acest sport existand multe voci care au avut intrebari fara raspuns. "Undeva, orice masinarie creata de om are o vulnerabilitate. Regret ca nu exista inca o entitate separata care sa verifice cu atentie tot ce se intampla in acest sport: pornind de la securitatea traseelor si pana la desfasurarea propiu-zisa a competitiei si a aparaturilor folosite."
Pana cand se vor lua masuri in directiile firesti de desfasurare a competiilor de nivel national, Daniel Onoriu ramane cu intrebarea la care nu crede ca va gasi raspuns: "Cine, de ce si de cate ori pana acum?"-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
Peugeot 207 benzina 2011 2799 €
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
Calculator ecu renault laguna 3 (2007-2010) 1.5 dci 8200793109 449 Lei
Oglinda usa stanga fata mercedes c-klass w204 1.8 benzina ,... 357 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
Dezmembrez volvo s60 2.4 d 2003 cod culoare 450-26
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
-
Volan piele cu comenzi + airbag dacia duster nou 1000 Lei
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Flansa lichid racire oe ford 1124769 140 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
Far stanga vw passat b7 uk 250 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei


