Onoriu: Sunt prins in jocuri de culise care ma depasesc!
Aflat in acest week-end la Straja, pentru desfasurarea etapei de la Alba-Iulia din Campionatul National de Viteza in Coasta, pilotul bucurestean nu a mai participat in ultima proba de concurs, acuzand nereguli de cronometrare.
Dupa o plecare in poll position, prima zi de concurs s-a terminat pentru Daniel Onoriu cu o plasare pe locul 3 in clasamentul general, dupa monopostul de formula condus de Lucien Hora (grupa D) si o masina de ultima generatie condusa de Paul Andronic (grupa H). Dupa recunoasterile desfasurate pe traseu, dar convins si de experientele din timpul concursului, Onoriu a hotarat sa faca modificari la masina care sa-i confere avantaj pe traseul de la Straja, unde anul trecut batuse recordul coastei: 1 minut si 40 de secunde! Sambata, in ziua libera dintre competitii, echipa de mecanici a pilotului au inlocuit cutia de viteze a masinii, considerata prea scurta pentru acest traseu, cu o cutie de viteza mai lunga, in 5 trepte. Alegerea a fost una avantajoasa, Daniel Onoriu reusind sa dea jos in a doua zi de concurs 3 secunde inca din prima urcare de antrenament cronometrata. Un rezultat care a surprins in conditiile in care Onoriu nu si-a mai facut cunoscuta strategia de adaptare tehnica a masinii.
"Desi in ultima perioada am avut mici probleme tehnice cu masina, le-am rezolvat inainte de etapa de la Straja, iar duminica masina mi-a functionat impecabil. Am reusit setari optime, iar modul in care am parcurs suprafata de concurs in prima urcare cronometrata a fost una specifica unui antrenament. Chiar si asa, fara sa fortez, am reusit un timp foarte bun: 1 minut si 46 de secunde. In prima urcare de concurs trasele pe care le-am facut au fost mai mult decat optime, am reusit sa intru plin, in forta maxima in mai toate virajele cheie, masina mi-a inaintat in linie dreapta perfect datorita noii cutii de viteza mai lunga decat cea folosita vineri. Totul mi-a iesit dupa sufletul meu in aceasta urcare. Cu toate acestea, dupa 15 minute de asteptare datorate unor ... defectiuni de comunicare, mi s-a spus ca timpul meu este 1 minut si 48 de secunde. Ceea ce inseamna ca mi-au citit un timp mai prost cu 2 secunde decat in urcarea de antrenament! Ceea ce este culmea tupeului, pentru ca un pilot simte cum si daca merge bine. In plus, masina nu a avut nicio problema de aceasta data. Mai mult decat atat, timpii intermediari luati de catre oamenii mei de pe traseu imi indicau un timp final de 1 minut si 43 de secunde. Nu inteleg de unde au aparut diferentele incredibil de mari intre ce stiu eu ca s-a intamplat pe traseu in masina mea si timpul care mi s-a comunicat oficial".
Daniel Onoriu continua sirul acuzatiilor, semnaland si alte aspecte care il fac sa-si ridice semne de intrebare privind corectitudinea rezultatelor oficiale comunicate: "Pe ultima portiune de drum, exista un radar care ne lua viteza: pilotul clasat inaintea mea a avut viteza inregistrata de 169 km / h, iar cel de dupa mine 152 km / h. Eu am avut 165 km / h. Cu toate acestea, rezultatele oficiale ma plaseaza la 5 secunde distanta de cel din fata mea, dar la cateva zecimi de secunda distanta de cel de dupa mine, cand pe noi ne distantau numai pe acea portiune de drum 13 km / h! Pentru cunoscatori, acel traseu are si suficiente linii drepte si suficiente viraje in asa fel incat o masina de grupa N cum este cea care s-a plasat dupa mine sa nu inainteze la fel de bine ca a mea. Monopostul condus de Lucien Hora nu l-am inclus in discutie pentru ca el este din alta poveste. Sa vii cu un monopost de formula sa concurezi cu autoturisme 4x4 inseamna sa vii de fapt sa te lupti singur sau mai corect ... in afara concursului, pentru spectacol. Pentru ca nu ai adversari reali."
Considerat de multi un adevarat talent, de altii un adevarat norocos, Daniel Onoriu a surprins prin evolutia sa continua in acest sport din 2007, reusind sa ajunga campion national absolut la doi ani de la debut. Prin modul sau deschis de a comunica, fara ocolisuri si mereu dispus sa povesteasca ore intregi cu fanii despre pasiunea sa, Onoriu este considerat unul dintre cei mai iubiti piloti din Romania. Acest lucru l-a ajutat sa-si dea seama ca la cronometru lucrurile nu sunt tocmai perfecte, in momentul in care stand pe traseu din loc in loc, fanii iau timpii intermediari ai concurentilor. "Un pilot simte daca merge bine sau prost, stie daca greseste viraje sau daca ceva putea fi facut mai bine. Eu am simtit duminica maximul din partea mea, dar si din partea masinii. Timpii intermediari luati de fani pe traseu, plecarea de la start, precum si viteza de la finish, dar cel mai important pentru mine, autoevaluarea mea, toate imi indicau un timp foarte bun, oricum net superior celui din antrenamente".
Cum a ajuns Onoriu sa fie cronometrat cu un timp mai slab in concurs decat in antrenamente va ramane multa vreme un mister. Un mister care se adanceste din ce in ce mai mult cand lucruri din trecut se pun cap la cap: "Nu este prima oara cand am dubii la cronometru. La o alta etapa, unul din sponsorii mei a stat la start, asteptand sa i se comunice si timpul meu. Pilotii care au luat startul inaintea mea, dar si alti cativa care plecasera dupa mine isi primisera timpii. In dreptul numelui Daniel Onoriu, casuta de timp realizat era goala, si a ramas asa ceva vreme, pana s-au conturat primele zece pozitii. Ulterior, i s-a comunicat si sponsorului meu timpul efectuat de mine."
Considerat un personaj incomod, Onoriu isi pune acum intrebari privind modul in care ii este inteles efortul si pasiunea cu care se dedica acestui sport. "Am facut eforturi uriase sa imi cumpar material de concurs si sa pot lua startul. Nu am avut pretentii de la nimeni sa ma favorizeze in vreun fel, dar nu vreau sa-si bata joc nimeni de viata mea. Eu ca pilot imi risc viata etapa de etapa, mergand la limita riscului. Doar asa ajungi campion si sa obtii timpi incredibili cu masina de generatie mai slaba decat ceilalti. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu acest sport, ganditi-va ca urcati la munte pe serpentine cu viteze intre 150 - 220 de km / h, cautand intotdeauna trasele ideale, de foarte multe ori extrem de periculoase. Nu stiu cine invarte roata in acest sport, dar cu siguranta se intampla lucruri care ma depasesc".
Daniel Onoriu nu este primul pilot care acuza greseli de cronometrare, de-a lungul timpului in acest sport existand multe voci care au avut intrebari fara raspuns. "Undeva, orice masinarie creata de om are o vulnerabilitate. Regret ca nu exista inca o entitate separata care sa verifice cu atentie tot ce se intampla in acest sport: pornind de la securitatea traseelor si pana la desfasurarea propiu-zisa a competitiei si a aparaturilor folosite."
Pana cand se vor lua masuri in directiile firesti de desfasurare a competiilor de nivel national, Daniel Onoriu ramane cu intrebarea la care nu crede ca va gasi raspuns: "Cine, de ce si de cate ori pana acum?"-
Furtun / conducta intercooler audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 -...
80 Lei
Fiting adblue încălzit cu filtru cod 98001230
300 Lei
Carlig remorcare nissan qashqai j10 2007 2008 2009 2010 2011 2012
500 Lei
-
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
Carcasa cutie sigurante dacia sandero 2 stepway 2013-2020 noua
160 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco...
600 €
-
Jante de aliaj 5x112 r18 originale audi a4 b9,(compatibile...
600 €
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen...
500 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new...
2000 Lei
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452
70 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen...
500 Lei
Capac buton geam electric opel astra h zafira b tigra b
20 Lei
-
Stop stanga aripa, fiat albea (178) (id:650991)
274 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa...
3000 Lei
Stop stanga / dreapta dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012
100 Lei
-
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017
1089 Lei
Stop stanga / dreapta ford fiesta mk6 2010 2011 2012 2013
100 Lei
Carlig remorca 7h0803881b volkswagen vw transporter t5 [2003 -...
600 Lei
-
Bmw 320 2.0d 2007
3650 €
Adaptor bec led volkswagen golf 7 / passat b7 / scirocco 386913
23 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta...
3000 Lei
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830
200 Lei
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6...
100 Lei
Jante noi 17 inch originale vw passat 3g b8 r17 nivelles
950 €
-
Radio cd audi a5 a4 b8, 8t1035652g, 8t1035652d,
380 Lei
Jante audi a4 b9 a6 avant 4g/4g1 a6 f2 new a6 allroad q3 q5...
3600 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett...
5000 Lei
-
Motor iveco daily 2.8 hdi
2200 Lei
G-g02085 macara pentru camionete 450kg
897 Lei
Plasa rulou separare portbagaj originala vw touareg (7l)
299 Lei
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite...
2900 €
Vw bora 1600 2000
1000 €
Suport accesorii audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 - 2012...
50 Lei
-
Bmw 520 2.0 d 2012
7500 €
Scrumiera skoda octavia ii fab. 2004 - 2013 ⭐⭐⭐⭐⭐
100 Lei
A6510700587 28342997 delphi r00002d injector mercedes cdi 2.2...
100 €
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
PieseAuto.ro
Valva EGR: ce simptome are o masina diesel cu EGR-ul stricat?
PieseAuto.ro
A venit iarna! 20 de piese auto care iti pot face probleme in sezonul rece