Onoriu: Sunt prins in jocuri de culise care ma depasesc!

Aflat in acest week-end la Straja, pentru desfasurarea etapei de la Alba-Iulia din Campionatul National de Viteza in Coasta, pilotul bucurestean nu a mai participat in ultima proba de concurs, acuzand nereguli de cronometrare.
Dupa o plecare in poll position, prima zi de concurs s-a terminat pentru Daniel Onoriu cu o plasare pe locul 3 in clasamentul general, dupa monopostul de formula condus de Lucien Hora (grupa D) si o masina de ultima generatie condusa de Paul Andronic (grupa H). Dupa recunoasterile desfasurate pe traseu, dar convins si de experientele din timpul concursului, Onoriu a hotarat sa faca modificari la masina care sa-i confere avantaj pe traseul de la Straja, unde anul trecut batuse recordul coastei: 1 minut si 40 de secunde! Sambata, in ziua libera dintre competitii, echipa de mecanici a pilotului au inlocuit cutia de viteze a masinii, considerata prea scurta pentru acest traseu, cu o cutie de viteza mai lunga, in 5 trepte. Alegerea a fost una avantajoasa, Daniel Onoriu reusind sa dea jos in a doua zi de concurs 3 secunde inca din prima urcare de antrenament cronometrata. Un rezultat care a surprins in conditiile in care Onoriu nu si-a mai facut cunoscuta strategia de adaptare tehnica a masinii.
"Desi in ultima perioada am avut mici probleme tehnice cu masina, le-am rezolvat inainte de etapa de la Straja, iar duminica masina mi-a functionat impecabil. Am reusit setari optime, iar modul in care am parcurs suprafata de concurs in prima urcare cronometrata a fost una specifica unui antrenament. Chiar si asa, fara sa fortez, am reusit un timp foarte bun: 1 minut si 46 de secunde. In prima urcare de concurs trasele pe care le-am facut au fost mai mult decat optime, am reusit sa intru plin, in forta maxima in mai toate virajele cheie, masina mi-a inaintat in linie dreapta perfect datorita noii cutii de viteza mai lunga decat cea folosita vineri. Totul mi-a iesit dupa sufletul meu in aceasta urcare. Cu toate acestea, dupa 15 minute de asteptare datorate unor ... defectiuni de comunicare, mi s-a spus ca timpul meu este 1 minut si 48 de secunde. Ceea ce inseamna ca mi-au citit un timp mai prost cu 2 secunde decat in urcarea de antrenament! Ceea ce este culmea tupeului, pentru ca un pilot simte cum si daca merge bine. In plus, masina nu a avut nicio problema de aceasta data. Mai mult decat atat, timpii intermediari luati de catre oamenii mei de pe traseu imi indicau un timp final de 1 minut si 43 de secunde. Nu inteleg de unde au aparut diferentele incredibil de mari intre ce stiu eu ca s-a intamplat pe traseu in masina mea si timpul care mi s-a comunicat oficial".
Daniel Onoriu continua sirul acuzatiilor, semnaland si alte aspecte care il fac sa-si ridice semne de intrebare privind corectitudinea rezultatelor oficiale comunicate: "Pe ultima portiune de drum, exista un radar care ne lua viteza: pilotul clasat inaintea mea a avut viteza inregistrata de 169 km / h, iar cel de dupa mine 152 km / h. Eu am avut 165 km / h. Cu toate acestea, rezultatele oficiale ma plaseaza la 5 secunde distanta de cel din fata mea, dar la cateva zecimi de secunda distanta de cel de dupa mine, cand pe noi ne distantau numai pe acea portiune de drum 13 km / h! Pentru cunoscatori, acel traseu are si suficiente linii drepte si suficiente viraje in asa fel incat o masina de grupa N cum este cea care s-a plasat dupa mine sa nu inainteze la fel de bine ca a mea. Monopostul condus de Lucien Hora nu l-am inclus in discutie pentru ca el este din alta poveste. Sa vii cu un monopost de formula sa concurezi cu autoturisme 4x4 inseamna sa vii de fapt sa te lupti singur sau mai corect ... in afara concursului, pentru spectacol. Pentru ca nu ai adversari reali."
Considerat de multi un adevarat talent, de altii un adevarat norocos, Daniel Onoriu a surprins prin evolutia sa continua in acest sport din 2007, reusind sa ajunga campion national absolut la doi ani de la debut. Prin modul sau deschis de a comunica, fara ocolisuri si mereu dispus sa povesteasca ore intregi cu fanii despre pasiunea sa, Onoriu este considerat unul dintre cei mai iubiti piloti din Romania. Acest lucru l-a ajutat sa-si dea seama ca la cronometru lucrurile nu sunt tocmai perfecte, in momentul in care stand pe traseu din loc in loc, fanii iau timpii intermediari ai concurentilor. "Un pilot simte daca merge bine sau prost, stie daca greseste viraje sau daca ceva putea fi facut mai bine. Eu am simtit duminica maximul din partea mea, dar si din partea masinii. Timpii intermediari luati de fani pe traseu, plecarea de la start, precum si viteza de la finish, dar cel mai important pentru mine, autoevaluarea mea, toate imi indicau un timp foarte bun, oricum net superior celui din antrenamente".
Cum a ajuns Onoriu sa fie cronometrat cu un timp mai slab in concurs decat in antrenamente va ramane multa vreme un mister. Un mister care se adanceste din ce in ce mai mult cand lucruri din trecut se pun cap la cap: "Nu este prima oara cand am dubii la cronometru. La o alta etapa, unul din sponsorii mei a stat la start, asteptand sa i se comunice si timpul meu. Pilotii care au luat startul inaintea mea, dar si alti cativa care plecasera dupa mine isi primisera timpii. In dreptul numelui Daniel Onoriu, casuta de timp realizat era goala, si a ramas asa ceva vreme, pana s-au conturat primele zece pozitii. Ulterior, i s-a comunicat si sponsorului meu timpul efectuat de mine."
Considerat un personaj incomod, Onoriu isi pune acum intrebari privind modul in care ii este inteles efortul si pasiunea cu care se dedica acestui sport. "Am facut eforturi uriase sa imi cumpar material de concurs si sa pot lua startul. Nu am avut pretentii de la nimeni sa ma favorizeze in vreun fel, dar nu vreau sa-si bata joc nimeni de viata mea. Eu ca pilot imi risc viata etapa de etapa, mergand la limita riscului. Doar asa ajungi campion si sa obtii timpi incredibili cu masina de generatie mai slaba decat ceilalti. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu acest sport, ganditi-va ca urcati la munte pe serpentine cu viteze intre 150 - 220 de km / h, cautand intotdeauna trasele ideale, de foarte multe ori extrem de periculoase. Nu stiu cine invarte roata in acest sport, dar cu siguranta se intampla lucruri care ma depasesc".
Daniel Onoriu nu este primul pilot care acuza greseli de cronometrare, de-a lungul timpului in acest sport existand multe voci care au avut intrebari fara raspuns. "Undeva, orice masinarie creata de om are o vulnerabilitate. Regret ca nu exista inca o entitate separata care sa verifice cu atentie tot ce se intampla in acest sport: pornind de la securitatea traseelor si pana la desfasurarea propiu-zisa a competitiei si a aparaturilor folosite."
Pana cand se vor lua masuri in directiile firesti de desfasurare a competiilor de nivel national, Daniel Onoriu ramane cu intrebarea la care nu crede ca va gasi raspuns: "Cine, de ce si de cate ori pana acum?"-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
0445110569 166000804r 95518001 95523169 6000616680 bosch... 600 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
0445010747 55274845 55260837 bosch pompa de inalta presiune... 1000 Lei
-
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
A6510702987 0445117035 0986435248 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
A6510702387 28272472 delphi injector mercedes 2.2 cdi a b c... 500 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
0445110300 bosch injector opel 1.6 cdti / lancia fiat 1.6 d... 300 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Gk2q-9k546-ab gk2q9k546ab a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
0445110083 55192096 0986435078 injector... 150 Lei
-
0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei


