Se intampla in Romania. Un MINI 100% electric a participat in PREMIERA mondiala intr-o cursa de viteza

Se intampla in Romania. Un MINI 100% electric a participat in PREMIERA mondiala intr-o cursa de viteza
  • O premiera mondiala
  • Masina nu a avut niciun fel de modificare dinamica
  • Consumul de energie a ajuns la 50 kWh/100 de km la urcare
Distribuie pe Facebook

Un MINI Cooper SE, cu alte cuvinte primul model 100% din istoria brand-ului, a luat parte la o cursa de viteza. Este o premiera mondiala, una care s-a scris in Romania in ultima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta.

Anul acesta, britanicii de la MINI au decis sa intre pe piata automobilelor electrice cu Mini Cooper SE. Un vehicul cu zero emisii care reuseste sa pastreze infatisarea unui Mini si, mai ales, dinamica si acel "go kart feeling" specific masinilor care au purtat de-a lungul anilor acest nume.

MINI Cooper SE si-a dovedit acum abilitatile si intr-o cursa de viteza, o premiera mondiala care s-a scris in Romania, mai exact in ultima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta: Trofeul Opel Brasov, in weekend-ul care tocmai a trecut.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing

Cu ajutorul celor de la Vitesco Technologies, care au optimizat trenul de rulare al modelului 100% electric pentru solicitarile in regim de cursa, masina s-a aliniat la start cu modificari minime.

Desigur, a avut imbunatatirile necesare pentru a lua parte la o astfel de cursa - eliminarea scaunelor, banchetei, capitonajelor, instalarea unui rollcage, montarea unor scaune si centuri speciale - dar in rest vorbim de aceleasi frane si suspensie cu care masina a iesit din fabrica dar si o pereche de anvelope de strada Michelin Pilot Sport 4.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing

Asadar, zero modificari de natura dinamica. Eliminarea celor mentionate mai sus a insemnat, insa, o reducere a masei proprii cu aproximativ 150 de kilograme.

Dupa opt urcari pe Drumul Poienii, proiectul Vitesco Technologies MINI Electric Racing a inregistrat cel mai bun rezultat de 3 minute 07.478 secunde clasandu-se astfel in a doua jumatate a plutonului. In regim de cursa, consumul mediu a atins 50 kWh/100 km pe urcare si a ajuns la circa 25-30 kWh/100 km beneficiind de regenerarea pe coborare.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing

Vitesco Technologies MINI Electric Racing

In acest fel, masina echipata cu bateriile de serie a avut suficiente resurse sa acopere toata ziua de concurs.

"Prima cursa pentru MINI Electric Racing marcheaza startul unei aventuri foarte curajoase. A fost o mare provocare sa putem aduce masina la start, mai ales in aceste vremuri dificile. Suntem la inceputul proiectului. In acest moment nu avem modificari speciale care sa imbunatateasca performantele sportive ale modelului, ceea ce arata ca, si in configuratia de strada, MINI Cooper SE este un model deosebit de sportiv, competitiv si care pastreaza experienta "go-kart"", a declarat Dr. Josef Reiter, Director General BMW Group Romania.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing

"Am dorit in prima faza, la prima noastra participare, sa avem o referinta despre dinamica modelului de serie si sa intelegem de unde vin pricipalele provocari pentru un proiect competitiv. Credem ca putem aduce o imbunatatire de aproximativ 3-4 secunde pe km cu modificari in ceea ce priveste suspensia, pneurile de competitie si managementul termic," explica Alexandru Seremet, manager de comunicare BMW Group Romania.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing

Iti reamintim ca MINI Cooper SE are un motor electric sincron, capabil de 184 CP si 270 Nm cuplu. Bateria cu o capacitate neta de 32.6 kWh este formata din 12 module in T integrate in podea si ii permit primului MINI electric sa aiba o autonomie de pana la 232 de kilometri.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Vitesco Technologies MINI Electric Racing
mai multe