BMW 2002 turbo, omagiat "ca la carte" la Villa d'Este

BMW 2002 turbo, omagiat "ca la carte" la Villa d'Este
  • BMW prezinta conceptul 2002 Hommage
  • Acesta omagiaza legendarul 2002
  • La baza regasim noul M2 Coupe
Distribuie pe Facebook

Nemtii de la BMW au prezentat omagiul adus iconicului 2002, la aniversarea de 50 a modelului, la concursul de eleganta de la Villa d'Este, de pe malul celebrului lac Como din Italia.

Asa cum pentru un iubitor al artei Muzeul Luvru este un adevarat "Mecca", pentru pasionatii de capodopere pe patru roti concursul anual de eleganta de la Villa d'Este este un bun prilej pentru fiecare sa fie in prezenta unor sute de masini care au facut istorie. Anul acesta, BMW a ales sa celebreze modelul 2002 turbo prin creearea unui concept, denumit simplu, 2002 Hommage, bazat pe noul M2.

Prin proportiile indraznete, un ampatament mai lung, legendarul bot de rechin, spoilere mai mari atat in fata, cat si in spate si un numar mare de prize de aer, bavarezii au impresionat atat publicul prezent la eveniment, cat si fanii care au vazut conceptul din fata monitoarelor.

Exact ca si modelul original, 2002 Hommage pastreaza farurile singulare, separate de semnalizatoare, un detaliu crucial al seriei care i-a asigurat constructorului german locul printre cei mai importanti producatori de masini ai lumii.

"Cu 50 de ani in urma, seria 02 a dat startul unei ere de succes pentru BMW. Acest coupe compact este unul dintre vehiculele care au facut marca ceea ce este azi," a declarat Adrian van Hooydonk, directorul de creatie al bavarezilor.

Chiar daca fanii inraiti ai marcii cunosc povestea aparitiei celebrului model, merita spusa inca o data si pentru cei care probabil nu o cunosc. Seria 02 a cunoscut lumina zilei prin modelul 1600-2 in anul 1966 si a ramas in productie pana in anul 1975, cand a fost inlocuita de Seria 3, E21.

Partea interesanta insa este aparitia versiunii 2002. Helmuth Werner Bonsch si Alex von Falkenhausen, creatorul motorului M10, detineau un model 1600-2, caruia i-au montat un motor de 2 litri. Cand au realizat ca amandoi au facut aceeasi modificare, le-au propus celor din consiliul director al BMW sa produca o versiune a modelului 1600-2, cu un motor de 2 litri sub capota.

2002-ul turbo a fost prezentat pentru prima data la Salonul Auto de la Frankfurt in anul 1973 si a reprezentat prima masina supraalimentata produsa de BMW. Motorul producea 170 de cai putere si un cuplu de 240 Nm. Din pacate, modelul a fost lansat cu putin inainte de criza petrolului din 1973, asa ca doar 1,672 de exemplare au fost construite.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (20) Poze BMW 2002 Hommage
mai multe
Publicat în categoria: Concept Car DATA PUBLICĂRII: 23 Mai 2016