BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie
Cu noul Concept Active Tourer BMW se prezinta in cadrul editiei 2012 a Salonului Auto de la Paris. Acesta face parte din segmentul premium compact care, cu o rata de crestere anuala estimata la pana la 5% pentru urmatoarea perioada, reprezinta unul dintre cele mai importante segmente din piata. Din acest motiv BMW Concept Active Tourer este o componenta principala a dezvoltarii continue a marcii si a portofoliului sau de modele.
Distribuie pe Facebook
Ca hibrid plug-in, BMW Concept Active Tourer ofera si o avanpremiera a viitoarelor variante de transmisii pentru automobilele din clasa compacta. Acum, familiarul concept "eDrive" de la BMW i8 este utilizat in premiera la un model din afara sub-brand-ului BMW i, iar in viitor aceasta va fi denumirea pentru toate transmisiile electrice si hibrid plug-in. eDrive cuprinde toate componentele transmisiei electrice, motorul electric dezvoltat de BMW, acumulatorul litiu-ion si unitatea de control inteligent a motorului.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Combinatie excelenta intre atractia estetica sportiva si confort.
Noul BMW Concept Active Tourer combina dimensiunile compacte si un design sportiv atragator cu elementele emblematice pentru BMW. Cu o lungime exterioara de 4.353 milimetri, o latime de 1.834 milimetri si o inaltime totala de 1.560 milimetri, BMW Concept Active Tourer este destinat clientilor din segmentul premium care apreciaza un nivel superior al confortului, o pozitie ridicata a scaunului si un spatiu generos. BMW Concept Active Tourer va fi atractiv si pentru familiile care acorda importanta atat functionalitatii si versatilitatii, cat si stilului de viata si unui caracter sportiv.
Ampatamentul lung - 2.670 milimetri -, linia ridicata a acoperisului si motorul compact, dispus transversal, cu tractiune pe puntea fata fac posibila crearea unui interior cu dimensiuni generoase. Portbagajul spatios de la BMW Concept Active Tourer dovedeste ca este foarte potrivit pentru utilizare cotidiana din moment ce acumulatorii transmisiei hibrid sunt dispusi integral sub podeaua compartimentului de bagaje.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Designul: dinamic si compact.
Prin proportiile armonioase, BMW Concept Active Tourer dovedeste o eleganta sportiva indiferent cum il privesti. Studiul demonstreaza cum dimensiunile compacte, functionalitatea si versatilitatea pot fi combinate intr-un mod fericit cu designul dinamic. Culoarea exclusiva pentru exterior, High Reflection Silver, contribuie la redefinirea aspectului BMW Concept Active Tourer. Totodata, detalii interesante sunt furnizate de ornamentele suplimentare aplicate frontal, lateral si in spate care, printr-o variatie subtila intre mat si lucios, accentueaza jocul de lumini si umbre pe care il creeaza noua vopsea pentru exterior.
BMW Concept Active Tourer pastreaza, intr-o maniera unica, imaginea frontala caracteristica BMW. Elementul dominant este grila BMW a radiatorului, distinctiva si usor inclinata in fata. Farurile duble au lumini LED pentru pozitii si liniile superioare de accent. Blocurile optice se extind mult spre spate in aripi si in bara fata multifatetata. In plus, cele doua prize de aer mari, dispuse la exterior sub faruri, accentueaza impresia de latime creata de vederea frontala.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Vazut din lateral, BMW Concept Active Tourer are o silueta deosebit de dinamica. Manerele integrate ale usilor si pragurile laterale contrastante, cu linia ascendenta a umbrei, se combina cu jantele mari, de 20 de toli. Consolele scurte fata si spate si ampatamentul lung fac loc unui interior generos ca spatiu daca luam in considerare dimensiunile compacte ale automobilului. Linia ridicata a acoperisului si usile largi din fata si din spate promit un acces facil la toate locurile.
Pronuntate, liniile orizontale ale caroseriei definesc vederea din spate a acestui BMW compact. Stopurile mari se extind in aripi, ceea ce evidentiaza pasajele largi ale rotilor si subliniaza vizual tinuta de drum a masinii. Hayonul mare, cu prag coborat pentru incarcare si deschidere larga, ofera un acces convenabil spre portbagaj.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Interiorul: elegant, cu un sentiment de spatiu nelimitat.
La interior, lemnul poros laminat, obtinut dintr-un singur bloc, realizeaza o conexiune vizuala intre suprafetele de decor, superioare si inferioare, ale panoului cu instrumente. In partea din fata a interiorului, acesta creeaza o impresie generala foarte eleganta si luminoasa. Panourile de decor ale usilor si scaunele sunt acoperite cu piele catifelata granulata de culoare deschisa si cu piele fina - acestea furnizeaza o stralucire matasoasa care accentueaza ambianta eleganta, chiar luxoasa a interiorului. De asemenea, la interior exista si cusaturi portocalii contrastante, care subliniaza caracterul sportiv al automobilului. BMW Concept Active Tourer ofera un sentiment cu totul nou de spatiu. Consola centrala da impresia ca pluteste intre scaunele fata, cu o tranzitie lina spre panoul de bord. Datorita acestui aranjament, conducatorul si pasagerul din dreapta beneficiaza de spatiu maxim pentru picioare.
Cockpitul, cu orientarea spre conducator - specifica BMW -, ofera accesarea optima a principalelor butoane de control. Instrumentele rotunde in tehnologie Black Panel se afla in campul vizual al conducatorului, asa cum este monitorul de afisare centralizata a informatiilor. Ca dotare optionala, Head-Up Display integral color apare pe o suprafata retractabila, din sticla speciala, amplasata intre volan si parbriz - o premiera in segmentul compact. Scaunele asigura si o vizibilitate excelenta de jur-imprejur, completand nivelul optim de comoditate a operarii si de confort.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Acoperis panoramic "Cool Shade": schimbare a sentimentului de spatiu si a temperaturii prin apasarea unui buton.

Un acoperis panoramic inovator creeaza o ambianta unica, extinzandu-se deasupra intregii suprafete a acoperisului BMW Concept Active Tourer. Acoperisul din sticla compozita cu tehnologia inovatoare Suspended Particle Device (SPD / sistem de particule in suspensie) inseamna ca nivelul dorit de luminozitate sau efectul temperaturii pot fi reglate prin apasarea unui buton: controlat electric plafonul se intuneca la un nivel ca cel al ochelarilor de soare puternici sau se deschide la o transparenta precum a cristalului.

Prin impulsuri electrice, structura moleculara a sticlei se poate schimba, de la luminos la intunecat, in functie de preferinte. Jocul de lumini si umbre astfel creat evidentiaza sentimentul de spatiu, generand astfel un efect placut de lumina ambientala pentru toti pasagerii.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Sistemul Travel & Comfort: luminozitate deosebita in partea din spate.
Si pasagerii din spate se bucura de locuri confortabile in BMW Concept Active Tourer. Spatiul generos pentru picioare, creat de ampatamentul lung, si acoperisul usor ridicat ofera pasagerilor multa libertate de miscare. Acestea usureaza mult accesul in automobil. Portbagajul este foarte versatil datorita spatarului variabil al banchetei, care poate fi rabatat in raport 40:20:40. O suprafata plata de incarcare poate fi creata prin coborarea completa a intregului spatar.
Pe langa toate aceste optiuni de extindere variabila a portbagajului, BMW Concept Active Tourer ofera pasagerilor din spate detalii inteligente suplimentare ca parte a sistemului Travel & Comfort. O sina metalica verticala este integrata in spatarele scaunelor fata. Acest sistem-sina clip-on inovator permite fixarea unor masute rabatabile sau a unor sisteme suplimentare , precum cele de stocare. Astfel, pe locurile din spate este deosebit de convenabila utilizarea oricarui model de tableta electronica. Tabletele pot fi fixate pe sistemul-sina clip-on in format vertical (portrait) sau orizontal (landscape) si utilizate pentru cautare pe internet, jocuri sau vizionarea de filme.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

O noua experienta a informatiei: afisaj multifunctional pentru instrumentele de bord.
Un punct de interes aparte al BMW Concept Active Tourer este afisajul multifunctional pentru instrumentele de bord. In locul unui panou conventional de instrumente, cu patru cadrane rotunde, analogice (care furnizeaza conducatorului informatii precum viteza, turatia motorului, nivelul de combustibil sau temperatura uleiului), exista un monitor integrat, cu diagonala de 10,25 toli (26.04 cm), care ofera o experienta deosebit de moderna.
Aspectul familiar cu patru instrumente circulare este mentinut, dar utilizarea tehnologiei Black Panel ofera conducatorului un intreg spectru de optiuni de afisare. Spre exemplu, ecranul prezinta modurile de condus COMFORT, SPORT si ECO PRO cu diferite indicatoare si in scheme coloristice distinctive. In consecinta, panoul de instrumente furnizeaza conducatorului informatiile care se potrivesc perfect cu situatia de pe traseu.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Aplicatia "Seismic Surf" pentru usurarea condusului economic.
Pe locurile din spate ale BMW Concept Active Tourer, pasagerii pot experimenta cu usurinta tehnologia fascinanta prin "Seismic Surf", noua aplicatie iPad. "Seismic Surf" creeaza o lume a jocurilor in timp real. Este un joc de curse, atractiv si ecologic, care se bazeaza pe datele de acceleratie, turatie si altele care sunt furnizate continuu de BMW Concept Active Tourer. Fiecare situatie reala de condus este interpretata si utilizata pentru a genera o varietate infinita de noi provocari.
Obiectivul jocului este colectarea a cat mai multe puncte posibil de-a lungul traseului virtual si inregistrarea celui mai eficient stil de condus. Conducatorul poate schimba si nivelul de dificultate prin stilul de condus. Condusul anticipativ simplifica jocul, in timp ce stilul de condus sportiv creeaza un traseu virtual virajat si mai dificil in joc. Doar interactiunea perfecta intre un conducator eficient si un jucator abil poate maximiza punctajul si duce la obtinerea unei clasari pe podium in clasamentul BMW actualizat on-line.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Head-Up Display cu rezolutie deosebita si spectru integral al culorilor.

BMW Concept Active Tourer este echipat cu cea mai recenta generatie Head-Up Display multicolor. Toate informatiile importante sunt proiectate, la rezolutie stralucitoare, direct in campul vizual al conducatorului prin intermediul unei suprafete retractabile de sticla.

Intensitatea proiectiei se adapteaza automat in functie de lumina disponibila. Designul de zi si de noapte este identic cu cel al panoului de instrumente. In functie de preferinta conducatorului, nu doar viteza si limita legala de viteza pot fi afisate, ci si interdictiile de depasire. Pot fi afisate informatii de navigatie precum si o serie extinsa de mesaje de avertizare. Datorita numeroaselor sisteme de asistenta a conducatorului care sunt disponibile, gama de informatii care poate fi afisata in Head-Up Display a atins un nivel neegalat in acest segment.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Display iDrive in tehnologie Black Panel.
Afisajul de opt inch (20,32 cm) ofera un sistem familiar de meniuri pentru gestionarea sistemului de navigatie si a altor functii specifice. In plus, este afisata starea actuala de operare a transmisiei hibrid. Conducatorul este astfel informat constant de functionarea motorului cu ardere interna si a electromotorului si poate urmari fluxul de energie din sistem. Electronica de putere a transmisie hibrid este conectata cu sistemul inteligent de navigatie Plus astfel incat sa furnizeze eficienta maxima. Pe baza datelor colectate precum profilul traseului, limitele de viteza si situatiile din trafic, automobilul este pregatit in avans pentru a utiliza energia disponibila cat se poate de eficient.
Sistemul de transmisie al BMW Concept Active Tourer: start spre viitor.
Transmisia BMW Concept Active Tourer urmeaza filosofia de pionierat a BMW Group privind mobilitatea durabila. Tehnologia de transmisie a tuturor modelelor BMW hibrid plug-in si a modelelor BMW i cu propulsie electrica poarta denumirea BMW eDrive, un termen care include toate componentele transmisiei electrice.
BMW Concept Active Tourer a fost conceput ca un asa-numit hibrid plug-in - combina ideal beneficiile transmisiei electrice cu cele ale unui motor conventional cu ardere interna. Hibridul plug-in (PHEV = Plug-in-Hybrid Electric Vehicle / automobil electric hibrid plug-in) va avea un rol deosebit de important in viitor in gama de modele a marcii. Aceasta se datoreaza faptului ca masinile hibrid plug-in au, in mod normal, o autonomie de peste 20 de kilometri cand ruleaza in regim electric si astfel pot fi utilizate eficient deopotriva pentru calatorii scurte si lungi, precum si in regim mixt. In cazul BMW Concept Active Tourer, un motor de ultima ora - pe benzina, 1,5 litri - din portofoliul BMW Group Efficient Dynamics interactioneaza perfect cu un electromotor sincron.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

PHEV: tot ce e mai bun pentru performante impresionante.
BMW Concept Active Tourer prezinta un concept de transmisie care este nou pentru marca BMW. Puterea motorului pe benzina, de 1,5 litri, nu este transferata catre puntea spate - asa cum a fost cazul tuturor modelelor BMW pana in prezent -, ci spre puntea fata. Electromotorul de la BMW Concept Active Tourer este conceput ca o sursa de putere suficienta pentru a propulsa independent automobilul si actioneaza pe puntea spate.
Cu o putere a sistemului de peste 140 kW/190 CP, combinatia dintre motorul cu ardere interna si electromotor face ca BMW Concept Active Tourer sa realizeze performante deosebit de sportive, in timp ce consumul si emisiile sunt mentinute la un nivel foarte mic. BMW Concept Active Tourer accelereaza de la 0 la 100 km/h in mai putin de opt secunde, in timp ce viteza maxima atinsa de hibridul plug-in este de aproape 200 km/h. In ciuda acestor performante impresionante, consumul mediu mixt este sub 2,5 litri per 100 kilometri, iar nivelul emisiilor CO2 nu depaseste 60 g/km.
Pe langa aceste valori convingatoare ale performantelor, conceptul inovator de transmisie confera BMW Concept Active Tourer o experienta a condusului care este atat confortabila, cat si dinamica.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Noul motor BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri: putere deosebita datorita genelor emblematice ale propulsorului cu sase cilindri.

Motorul cu ardere interna al noului BMW Concept Active Tourer este un propulsor revolutionar, de 1,5 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo. Derivat din motorul cu sase cilindri (cu tehnologie BMW TwinPower Turbo) care a castigat numeroase premii internationale, acesta combina cea mai noua generatie a injectiei directe High Precision Injection cu sistemul de gestiune complet variabila a supapelor VALVETRONIC si cu supraalimentarea foarte moderna.

In viitor, tehnologia BMW TwinPower Turbo va fi utilizata la toate motoarele din portofoliul Efficient Dynamics al BMW Group - independent de capacitatea propulsorului sau de numarul de cilindri. Noul motor cu trei cilindri de la BMW Concept Active Tourer este unul dintre primii reprezentanti ai acestei noi generatii. Compact, reprezinta solutia optima pentru performantele dinamice si eficienta.

Noul motor BMW TwinPower Turbo cu trei cilindri ofera beneficii specifice caracterului: functionare cursiva, reactie spontana si o acustica dinamica si sportiva, dar si un nivel deosebit de ridicat al confortului in privinta zgomotului si al vibratiilor.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Electromotor sincron: putere suplimentara fara emisii.
Electromotorul sincron de la BMW Concept Active Tourer a fost dezvoltat tot de BMW Group. Cu un acumulator complet incarcat, BMW Concept Active Tourer are o autonomie maxima de peste 30 de kilometri cand ruleaza in regim exclusiv electric. Aceasta inseamna ca majoritatea calatoriilor cotidiene se face cu emisii zero. In plus, prin aplicarea functiei boost, puterea furnizata de electromotorul sincron este utilizata in diferite situatii, precum manevre foarte dinamice de accelerare. In ambele cazuri, puterea de propulsie este disponibila spontan si fara nici o intarziere. Cuplul maxim de 200 Nm este disponibil din momentul demarajului.
Acumulatorul litiu-ion al BMW Concept Active Tourer poate fi incarcat de la orice sursa casnica de curent (220 V). Electricitatea poate fi obtinuta de la ambele punti ale BMW Concept Active Tourer si stocata in acumulatorul litiu-ion, astfel inca sa imbunatateasca eficienta hibridului plug-in. In timp ce electromotorul genereaza maximum de energie pe puntea spate in timpul decelerarii, un generator de inalta tensiune conectat la motorul cu ardere interna incarca suplimentar bateria ori de cate ori este nevoie.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Propulsie hibrid cu gestiune inteligenta a energiei.
Ca parte a strategiei Efficient Dynamics desfasurata de BMW Group, BMW Concept Active Tourer dispune de un pachet de masuri adaptate special pentru a creste eficienta hibridului plug-in. De exemplu, strategia de operare anticipativa optimizeaza eficienta electromotorului si a acumulatorului. Astfel, sistemul se bazeaza pe datele furnizate de sistemul de navigatie, calculeaza in avans urmatoarele sectiuni ale traseului si situatiile de condus in care sa utilizeze transmisia electrica sau sa incarce acumulatorul. Aceasta strategie economiseste pana la 10 procente din energie astfel incat sa extinda intervalul calatoriei de-a lungul caruia automobilul ruleaza doar in regim electric.
Portofoliu vast al echipamentelor suplimentare BMW EfficientDynamics.
Firesc, noul BMW Concept Active Tourer include si numeroase alte dotari ale strategiei BMW EfficientDynamics. In cazul BMW Concept Active Tourer, acestea au ca principal scop maximizarea autonomiei atunci cand automobilul ruleaza exclusiv in regim electric. Aceasta implica optimizarea consumului de energie al componentelor auxiliare. Fiecare kilowatt stocat din energia economisita este disponibil astfel pentru a propulsa electromotorul.
Alte masuri BMW EfficientDynamics includ un sistem automat de pornire/oprire a motorului adaptat special pentru transmisia hibrid plug-in si a doua generatie a controlului flapsurilor de aer pentru racirea radiatorului.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

ECO PRO standard imbunatateste suplimentar eficienta.
BMW Concept Active Tourer dispune de modul ECO PRO, care este disponibil si la actualele modele BMW aflate in productia de serie. In aceasta forma si pana in prezent, aceasta metoda suplimentara de reducere a consumului ramane unica la nivel global in industria auto. In situatiile adecvate, modul ECO PRO reduce puterea aerului conditionat interior si a altor functii de confort actionate electric, astfel incat componentele transmisiei opereaza cu eficienta maxima in functie de situatia curenta de pe traseu.
Modul ECO PRO furnizeaza conducatorului si sfaturi pretioase. In acest scop, acest sistem este conectat cu sistemul de navigatie. Pe baza datelor traseului calculat si a stilului personal de condus, modul ECO PRO este capabil sa indice - de exemplu - cum se poate ajunge la o destinatie cu cel mai redus consum. Asistarea in avanpremiera ofera conducatorului sfaturi precum "Remove foot from accelerator" daca urmeaza un viraj strans sau o limita de viteza, pe care conducatorul inca nu le-a vazut. Acest tip de asistare poate lua in calcul particularitati precum viraje, zone in constructie, sensuri giratorii, intersectii T si iesiri de pe autostrada. In acelasi timp, o asistare de transmitere anticipata optimizeaza sistemul electronic de control al transmisiei pentru situatii iminente.

Modul ECO PRO poate activa si asa-numitul mod de decelerare pe doua niveluri intre 50 si 160 km/h. Astfel sistemul dezactiveaza complet motorul cu ardere interna la viteze de pana la 125 km/h. De asemenea, decupleaza motorul de la sistemul de propulsie pana la o viteza de 160 km/h, ceea ce permite un condus confortabil cu utilizarea integrala a energiei cinetice deja generata.

BMW Concept Active Tourer - Primul BMW cu tractiune fata din istorie

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (52) Poze BMW Concept Active Tourer
mai multe