Cum a disparut in flacari pentru todeauna conceptul Mazda Furai

Cum a disparut in flacari pentru todeauna conceptul Mazda Furai
  • Mazda Furai avea un motor rotativ de 460 de cp
  • Carburantul folosit era etanolul
  • Furai avea la baza un sasiu de Courage C65 din seria ALMS
Trimite unui prieten

In anul 2008, cei de la Mazda anuntau cu surle si trambite ca lanseaza un nou concept ce va inspira generatiile urmatoare de masini sport. Se numea Furai si era un concept spectaculos parca luat direct de pe circuitul Le Mans: toata masina din carbon, motor rotativ de 450 cp, performante de invidiat. Insa, asa cum a aparut, in acelasi an a si disparut. Nu se stia unde, ce, cum si cand. Pana acum.

Cei de la revista Top Gear UK au fost singurii jurnalisti auto care au reusit sa faca un test cu Mazda Furai, conceptul futurist al japonezilor din anul 2008. Si asta pentru ca, pe 19 august 2008, conceptul Furai a luat foc si a fost distrus complet in cadrul unui test-drive realizat de celebrul Stig. Cum s-a intamplat?

Intr-o fosta baza militara aeriana numita Bentwaters Parks, echipa de jurnalisti si fotografi de la Top Gear, impreuna cu inginerii Mazda, erau in toiul realizarii unui test cu acest Hypercar spectaculos. Mazda Furai era rodul unei munci colosale a tehnicienilor care promovau filosofia Nagare, de vehicul cu design aerodinamic si curbe suave. Insa era o masina extraordinar de dezvoltata, din punct de vedere tehnologic, avand un motor rotativ care producea 460 cp cu carburant eco, adica etanol.

Mazda FuraiMazda Furai

Sub caroseria realizata in totalitate din carbon se afla un sasiu luat de pe o masina de Le Mans clasa P2, adica un Courage american care a participat in seria ALMS, American Le Mans Series. Design, performante si o sumedenie de parteneri importanti care au ajutat la realizarea acestui concept care te lasa cu gura cascata. Toate astea au disparut in doar 8 minute, invaluite de flacari.

19 august 2008, ora 11:52. Celebrul Stig a condus masina de mai multe ori pe traseul amenajat special, in timp ce jurnalistul Bill Thomas isi facea temele, alaturi de fotografii publicatiei britanice. La un moment dat, Stig dispare si la volan trece Mark Ticehurst, sub atenta supraveghere a echipei Furai. La fata locului asteapta, asa cum cere legea, un echipaj de pompieri care nu ar fi crezut ca va fi nevoie sa-si foloseasca furtunele din dotare.

Mazda FuraiMazda Furai

Dupa mai multe ture, in care cei prezenti au observat cateva flacari albastre pe evacuare la schimbarile inferioare de viteza. Nimic neobisnuit pentru o masina de acest calibru. Insa, la un moment dat, zgomotul asurzitor de masina Le Mans al lui Furai se transforma intr-o galagie dezorganizata. Ceva nu mai mergea cum trebuie. La intoarcerea dintr-o curba, jurnalistii englezi vad flacari in partea laterala a conceptului nepretuit. Soferul masinii japoneze nu vede flacarile, dar in cele din urma i se semnalizeaza de pe margine ca trebuie sa opreasca. Pilotul iese si partea din spate a masinii unicat incepe sa se aprinda.

De la prima flacara, pana la stingerea incendiului, dureaza numai 8 minute. Atat dureaza ca sa stergi cu buretele de pe lista celor mai interesante autoturisme din toate timpurile un concept surprinzator si spectaculos. Asa a murit Mazda Furai.

Cei de la Mazda au insistat ca acest eveniment sa fie tinut secret de catre jurnalistii de la Top Gear. Pana azi, cand totul a iesit la iveala.

Mazda FuraiMazda FuraiMazda Furai

Mazda FuraiMazda Furai

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (11) Poze Mazda Furai