Iti mai aduci aminte cand Volkswagen a vrut sa lanseze pe piata o masina cu tractiune spate?
- Volkswagen a prezentat conceptul BlueSport in anul 2009
- Automobilul german venea cu un 2.0 TDI montat central
- Fisa tehnica era completata de cutia DSG si un sistem RWD
Dezvaluit in premiera mondiala la Detroit, cu ocazia Salonului Auto International Nord-American din ianuarie 2009, conceptul BlueSport a impresionat o lume intreaga. In special prin reteta de la nivel tehnic.
In urma cu aproape un deceniu, cand industria auto nici macar nu isi inchipuia ca va trece printr-un scandal de amploarea Takata sau Dieselgate, Volkswagen cocheta cu ideea lansarii pe piata a unui model cu un sistem de tractiune spate.
Era inceputul anului 2009, chiar luna ianuarie, iar compania germana dezvaluia in cadrul Salonului International Nord-American de la Detroit conceptul BlueSport, o decapotabila cu doua locuri si un plafon retractabil realizat din material textil.
Pentru ca reteta automobilului respectiv sa fie una si mai intriganta, Volkswagen adauga in meniu inclusiv o motorizare care - in mod normal - nu are ce sa caute pe un astfel de model: o unitate TDI cu capacitatea cilindrica de 2.0 litri si 180 CP.
Montat central, propulsorul turbodiesel lucra alaturi de o cutie automata cu sase rapoarte si dublu ambreiaj, astfel ca fisa cu specificatii tehnice a conceptului BlueSport anunta un timp de 6.6 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h.
Acelasi automobil cu tractiune spate al companiei Volkswagen, a carei greutate nu depasea 1.200 de kilograme, anunta inclusiv o viteza maxima de 225 km/h, plus un consum mediu de carburant de 4.3 litri de motorina la fiecare 100 de kilometri.
O creatie a celebrului Walter de Silva, conceptul BlueSport a reusit sa creeze valva si prin numeroasele elemente atragatoare din dotarea caroseriei, multe ajungand - sub o forma sau alta, pe generatia cu numarul doi a modelului german Audi TT.
La interior, sportiva cu motorizare 2.0 TDI a fost o adevarata deschizatoare de drumuri, atat prin butonul rotativ care comanda cutia DSG, cat si prin display-ul tactil de la nivelul tunelului central, care controla sistemul de infotainment.
Din pacate, conceptul BlueSport nu a vazut niciodata linia de productie, automobilul fiind astfel inghitit de timp asemeni altor modele cu tractiune spate lansate de Volkswagen in anii ce au trecut - vezi W12 Roadster sau Golf GTI 650.
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Vw passat gmo 2017 11900 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €