Iti mai aduci aminte cand Volkswagen a vrut sa lanseze pe piata o masina cu tractiune spate?

Iti mai aduci aminte cand Volkswagen a vrut sa lanseze pe piata o masina cu tractiune spate?
  • Volkswagen a prezentat conceptul BlueSport in anul 2009
  • Automobilul german venea cu un 2.0 TDI montat central
  • Fisa tehnica era completata de cutia DSG si un sistem RWD
Distribuie pe Facebook

Dezvaluit in premiera mondiala la Detroit, cu ocazia Salonului Auto International Nord-American din ianuarie 2009, conceptul BlueSport a impresionat o lume intreaga. In special prin reteta de la nivel tehnic.

In urma cu aproape un deceniu, cand industria auto nici macar nu isi inchipuia ca va trece printr-un scandal de amploarea Takata sau Dieselgate, Volkswagen cocheta cu ideea lansarii pe piata a unui model cu un sistem de tractiune spate.

Era inceputul anului 2009, chiar luna ianuarie, iar compania germana dezvaluia in cadrul Salonului International Nord-American de la Detroit conceptul BlueSport, o decapotabila cu doua locuri si un plafon retractabil realizat din material textil.

VW BlueSport Concept dezvaluit

VW BlueSport Concept dezvaluit

VW BlueSport Concept dezvaluit

Pentru ca reteta automobilului respectiv sa fie una si mai intriganta, Volkswagen adauga in meniu inclusiv o motorizare care - in mod normal - nu are ce sa caute pe un astfel de model: o unitate TDI cu capacitatea cilindrica de 2.0 litri si 180 CP.

Montat central, propulsorul turbodiesel lucra alaturi de o cutie automata cu sase rapoarte si dublu ambreiaj, astfel ca fisa cu specificatii tehnice a conceptului BlueSport anunta un timp de 6.6 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h.

Acelasi automobil cu tractiune spate al companiei Volkswagen, a carei greutate nu depasea 1.200 de kilograme, anunta inclusiv o viteza maxima de 225 km/h, plus un consum mediu de carburant de 4.3 litri de motorina la fiecare 100 de kilometri.

O creatie a celebrului Walter de Silva, conceptul BlueSport a reusit sa creeze valva si prin numeroasele elemente atragatoare din dotarea caroseriei, multe ajungand - sub o forma sau alta, pe generatia cu numarul doi a modelului german Audi TT.

La interior, sportiva cu motorizare 2.0 TDI a fost o adevarata deschizatoare de drumuri, atat prin butonul rotativ care comanda cutia DSG, cat si prin display-ul tactil de la nivelul tunelului central, care controla sistemul de infotainment.

Din pacate, conceptul BlueSport nu a vazut niciodata linia de productie, automobilul fiind astfel inghitit de timp asemeni altor modele cu tractiune spate lansate de Volkswagen in anii ce au trecut - vezi W12 Roadster sau Golf GTI 650.

VW BlueSport Concept dezvaluit

VW BlueSport Concept dezvaluit

VW BlueSport Concept dezvaluit

VW BlueSport Concept dezvaluit

VW BlueSport Concept dezvaluit

VW BlueSport Concept dezvaluit

VW BlueSport Concept dezvaluit

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (23) Poze VW BlueSport Concept dezvaluit
mai multe
Publicat în categoria: Concept Car DATA PUBLICĂRII: 21 Septembrie 2018