Povestea unei masini uitate de timp: primul Mercedes cu motor TRI-TURBODIESEL

Povestea unei masini uitate de timp: primul Mercedes cu motor TRI-TURBODIESEL
  • Mercedes a lansat in 2005 un concept pe nume SLK 320 CDI Vision
  • Acesta ascundea sub capota o unitate tri-turbodiesel de 286 CP
  • Unitatea V6 de trei litri nu a intrat niciodata in productie

In anul 2005, la sapte decenii de la introducerea primului sau automobil diesel, Mercedes prezenta in fata lumii intregi prototipul unui motor CDI cu nu mai putin de trei turbine.

Daca anumite companii auto au ales sa se concentreze exclusiv asupra propulsiilor alternative - hibride sau complet electrice, marcile nemtesti i-au mai acordat o sansa inclusiv motorizarii traditionale, pe carburant fosil.

Cele mai mari progrese au fost inregistrate de unitatile diesel, ar putea spune anumite persoane incurate de noul motor cu patru turbine de la BMW sau 'corespondentul' cu doua turbine si un compresor electric de la Audi.

S-ar mai putea spune, de asemenea, ca adevarata revolutie a propulsoarelor TDI, CDI, dCi si asa mai departe a inceput in 2012, odata cu introducerea modelelor M550d xDrive, X5 M50d si, totodata X6 M50d.

Aceste automobile, pentru persoanele care nu isi mai amintesc, ascundeau sub capota primele motorizari tri-turbodiesel din lume, capabile sa genereze o putere maxima de 381 CP dintr-o capacitate cilindrica de numai trei litri.

Putini sunt insa cei care stiu ca un motor similar a fost lansat de Mercedes cu aproximativ sapte ani inainte, debutul sau public avand loc in cadrul Salonului Auto International desfasurat la Geneva in 2005.

Lansata la sapte ani distanta de la introducerea primul model diesel din istorie - 260D, unitatea CDI cu trei turbine a companiei din Stuttgart adopta o configuratie cu sase pistoane in V si avea, din nou, o capacitate cilindrica de trei litri.

Valorile maxime nu depaseau 286 CP si 630 Nm, dar erau arhisuficiente pentru ca propulsa SLK-ul donor de la 0 la 100 km/h in doar 5.3 secunde, permitandu-i astfel acestuia sa se ia la harta cu versiunea AMG.

In plus, fiind pus in miscare de o motorizare diesel, conceptul SLK 320 CDI Vision anunta un consum mediu de carburant incredibil in comparatie cu performantele oferite: 7.5 litri la fiecare 100 km parcursi.

Chiar daca s-au aratat increzatori in fortele acestui motor supraalimentat cu trei turbine, sefii Mercedes au renuntat la a introduce respectiva unitate in productia de serie din cauza costurilor extrem de ridicate.

Au ales sa transforme, in schimb, in realitate propulsorul introdus odata cu conceptul SL 400 CDI Vision: propulsor diesel cu numai doua turbine, dar cu opt pistoane in V si capacitatea de patru litri, de 315 CP si 730 Nm.

mai multe