Sapte concept car-uri impresionante care meritau o versiune de serie. Partea a II-a

Sapte concept car-uri impresionante care meritau o versiune de serie. Partea a II-a
DA, ai vazut / citit bine! Astazi ne intoarcem cu sapte nume noi care meritau sa treaca de stadiul de concept car si sa ajunga automobil de serie, fie ea si extrem de limitata.
Distribuie pe Facebook

GT by Citroen, Jaguar C-X75, BMW M1 Hommage, Lamborghini Miura, Cadillac Sixteen, Mercedes Ocean Drive si Volkswagen Golf GTI W12 650. Ce au in comun toate aceste spectaculoase concept car-uri? Ei bine, dupa umila noastra parere, toate aceste sapte studii de design, performanta sau de alte aspecte meritau si o versiune de productie. Nu sunt insa singurele...

  • Saab Aero X Concept

Concept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-aConcept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-a

O versiune de productie, fie ea limitata chiar si la cinci, zece sau numai 20 de exemplare ar fi meritat si conceptul Saab Aero X, de exemplu. Dar vrei sa stii de ce? Nu, nu neaparat datorita faptului ca promova condusul sportiv, dar in acelasi timp eficient prin oferirea unui propulsor V6 twin-turbo de 400 cai putere, care functiona cu ajutorul etanolului.

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2006, conceptul Saab Aero X a reusit sa fascineze intreaga planeta in special cu aspectul sau futurist, dar si prin modul impresionant prin care se facea accesul catre cockpitul automobilului suedez - mod similar cu ceea ce intalnim la un avion de vanatoare.

  • Cadillac Ciel Concept

Concept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-aConcept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-a

Sinceri sa fim, despre conceptul Cadillac Ciel nu avem prea multe de spus. Nu de alta, dar designul impunator format din numeroase linii si unghiuri agresive vorbeste de la sine. De asemenea, Domnul "Senzatii tari cu aroma retro" mai impresioneaza si prin lungimea sa de peste cinci metri, limuzina decapotabila a constructorului american fiind capabila sa gazduiasca pana la patru pasageri intr-un mediu luxos, confortabil si mai mult decat spatios.

Am spus cumva limuzina decapotabila? Ei bine, aici voiam sa ajungem. Nu exteriorul sau impunator, nici interiorul sau extrem de luxos, dar nici trenul de propulsie hibrid ascuns sub capota nu reprezinta punctul forte al conceptului Cadillac Ciel. Nu, nici una dintre aceste caracteristici nu se poate ridica la nivelul faptului ca automobilul de peste Ocean intruchipeaza un convertible cu patru portiere.

  • Lamborghini Estoque Concept

Concept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-aConcept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-a

Daca germanii de la Porsche au avut curajul sa faca acest pas, italienii de la Lamborghini au preferat sa spuna... pas. Stim, probabil esti putin confuz si, tocmai de aceea, vom reformula numaidecat.

Daca germanii de la Porsche au avut curajul sa debuteze pe piata limuzinelor de lux, nu acelasi lucru se poate spune si despre italienii de la Lamborghini. Dezvaluit in cadrul Salonului Auto de la Paris din 2008, super-sedanul Estoque a facut furori numai pentru cateva luni, atragatorul concept car al companiei de automobile din Sant'Agata Bolognese disparand apoi in intuneric pentru restul eternitatii.

Noi pastram inca speranta vie si asteptam in continuare, cu nerabdare, o versiune de productie a conceptului Lamborghini Estoque. Poate acest lucru se va intampla in cele din urma, dupa lansarea crossover-ului Urus, cine stie...

  • BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Concept

Concept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-aConcept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-a

Sanse dintre cele mai mici de a-si face aparitia in showroom-uri le are si conceptul BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe. Prezentat in primavara acestui an, cu ocazia Concursului de Eleganta de la Pebble Beach, fructul primei colaborari din istorie dintre BMW si Pininfarina combina frumusetea specifica creatiilor faimoasei case de design italienesti cu rafinamentul ce caracterizeaza automobilele bavareze nascute in Munchen

Intr-o alta ordine de idei, noul Gran Lusso Coupe reuseste sa iasa in evidenta in special prin exteriorul sau sofisticat, oferit in compania unui interior de lux, ce impresioneaza prin accentele sale de lemn Kauri, un lemn de origine neo-zeelandeza care se poate lauda cu o vechime mai mare de 48 de mii de ani, prin plafonul accesorizat cu lana virgina italieneasca, dar si prin insertiile de piele Foglizzo, plus ornamentele finisate in negru cromat.

  • Audi Quattro Concept

Concept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-aConcept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-a

Un coupe Audi cu numai doua locuri, propulsat de un motor turbo cu cinci cilindri in linie si care se poate lauda cu un sistem de tractiune integrala si cutie manuala? Oricat de bine ar suna aceasta formula, nu e cazul sa devii prea entuziasmat. Nu de alta, dar nici automobilul care celebreaza cea de-a 30-a aniversare a legendarului Audi quattro nu are mai mult noroc atunci cand vine vorba de acele concept car-uri care meritau o versiune de productie.

Si este o adevarata rusine, pentru ca nu ne vom mai intalni prea curand cu un astfel de automobil: repetam, un coupe cu numai doua locuri, propulsat de un motor turbo cu cinci cilindri in linie, de 408 cai putere, care se poate lauda cu un sistem de tractiune integrala, plus transmisie manuala si o greutate de numai 1.300 de kilograme. Si, nu in ultimul rand, capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 3.9 secunde!

  • Volvo C30 Polestar Concept

Concept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-aConcept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-a

Daca pentru aparitia unei versiuni de serie a unicatului S60 Polestar inca mai tragem sperante, conceptul Volvo C30 Polestar este deja istorie, mai ales daca tinem cont ca productia hatchback-ului suedez a fost si ea oprita in urma cu ceva timp.

Asadar, acestea fiind spuse, iata si motivele pentru care conceptul Volvo C30 Polestar ar fi meritat sa aiba rezervat un loc in cadrul showroom-urilor companiei suedeze de automobile: un motor 2.5 turbo cu 451 cai putere si 510 Newton-Metri, o transmisie manuala cu sase rapoarte, sistem de tractiune integrala, diferentiale LSD fata / spate de la Quaife, arcuri si amortizoare Ohlins, discuri de franare Brembo si, nu in ultimul rand, o acceleratie de la 0 la 100 kilometri pe ora in numai 4.2 secunde. Suna bine, nu-i asa?

  • Volkswagen Design Vision GTI Concept

Concept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-aConcept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-a

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul editiei din acest an a evenimentului Worthersee Tour, noul Volkswagen Design Vision GTI poate fi considerat un soi de evolutie a extremului Golf GTI W12 650, si acest impresionant concept car remarcandu-se la nivel vizual printr-un aspect dramatic stilizat, ce abunda in fante de aer si elemente ale caroseriei de dimensiuni mai mult decat generoase.

Totusi, spre deosebire de Golf-ul GTI W12 650, noul Volkswagen Design Vision GTI Concept ascunde sub capota sa bombata "numai" un propulsor V6 twin-turbo, de trei litri, capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan "doar" 503 cai putere si 560 Newton-Metri. Se adauga pe lista cu picanterii tehnice si o cutie DSG, plus un sistem de tractiune integrala, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in circa 3.9 secunde, viteza maxima fiind de 300 de kilometri pe ora!

VEZI AICI prima parte a seriei "Sapte concept car-uri impresionante care meritau o versiune de serie"!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (14) Poze Concept car-uri care meritau o versiune de serie, Partea a II-a
mai multe