Top 20 masini-concept Lamborghini: nebunii pe 4 roti

Top 20 masini-concept Lamborghini: nebunii pe 4 roti
  • Multe concepte Lamborghini au fost realizate de Bertone
  • Majoritatea se afla in Muzeul Lamborghini
  • Numai cateva exemplare au fost ulterior construite in serie
Distribuie pe Facebook

Multi producatori de renume au realizat de-a lungul vremii o sumedenie de masini-concept. Insa Lamborghini este fara indoiala un fabricant ce are un portofoliu bogat de automobile interesante, produse numai sub forma de concept. De fapt, am putea baga mana in foc ca italienii din Sant'Agata Bolognese au realizat cele mai nebune masini din toate timpurile!

350 GTV

Concepte LamborghiniLamborghini 350 GTV Concept a fost lansat in 1963 la Salonul Auto de la Torino si a insemnat primul prototip al marcii care anunta modelul de serie 350 GT. Automobilul a fost realizat de Franco Scaglione ca si design, iar de caroserie s-au ocupat cei de la Carrozzeria Sargiotto, in Torino. Sub capota, acest prototip avea un propulsor V12 de 3.5 litri care producea 347 cp. Masina este in prezent la muzeul marcii din orasul Sant'Agata Bolognese, Italia.

Flying Star II

Concepte LamborghiniIn 1966, Lamborghini a prezentat acest concept la Salonul Auto de la Torino. Masina se mai numea si Lamborghini 400 GT Flying Star II si aducea aminte de automobilele numite "Stele Zburatoare" din competitiile anilor 1930-1940. Caroseria a fost realizata de Carrozzeria Turing si sub capota avea un motor V12 Lamborghini cu transmisie manuala in 5 trepte si, desi avea numai doua locuri, putea transporta o multitudine de bagaje datorita caroseriei lungi cu portbagaj de tip break.

400GT Monza

Concepte LamborghiniIn 1967, la Salonul Auto din Barcelona, Lamborghini uimea lumea cu 400GT Monza, o masina cu 4 locuri si un design scos din alta lume. Sub capota, acest model cu design clasic italian avea un motor V12 de 3.9 litri care producea putin peste 350 cp. Masina a fost realizata de Giorgio Neri si Luciano Bonacini, doi designeri care realizeasera pana la acea vreme mai multe modele Ferrari. Insa au fost angajati de Ferruccio Lamborghini pentru a realiza mai multe prototipuri. Istoria spune ca masina a fost realizata special pentru un client america care isi dorea sa participe cu ea in cursa de 24h de la Le Mans.

Marzal

Concepte LamborghiniUn concept absolut fabulos a fost lansat in 1967 de Lamborghini in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Masina numita Marzal avea un design semnat de Bertone si ascundea sub capota un motor cu 6 pistoane in linie de 2 litri care oferea numai 174 cp, de fapt, jumatate dintr-un motor V12. Avea 4 locuri si a fost realizata intr-un singur exemplar ce s-a caracterizat prin portierele de tip Gullwing transparente. A fost condusa chiar si de Printesa Grace alaturi de printul Albert de Monaco iar in prezent zace intr-o colectie privata, ascunsa de privirile oamenilor, dupa ce a fost cumparata cu 2 milioane de dolari.

Bravo

Concepte LamborghiniIn 1974, la Salonul Auto de la Torino, italienii de la Lamborghini aratau publicului modelul Bravo. O masina sport, cu motor V8 de 300 cp si tractiune pe puntea spate, ce isi dorea sa arate cum poate fi lansat urmatorul model sport care sa inlocuiasca generatia Urraco. Chiar daca a fost testat indelung, modelul Bravo nu a fost niciodata pus in productie. Insa exista unele asemanari cu celebrul Countach, primul model Lamborghini care a contribuit la un stil de design propriu.

Cheetah

Concepte LamborghiniNu multa lume stie ca Lamborghini a contribuit enorm la dezvoltarea modelului Hummer H1 numit Humvee. Si asta pentru ca in 1977, marca din Italia a fost contractata de Mobility Technology International (MTI) pentru a face un automobil de teren pentru armata. Astfel a luat nastere modelul Cheetah, care si-a facut aparitia in 1977 la Geneva. Masina a fost construita in California si avea sub capota un motor V8 de Chrysler pozitionat in spate, cuplat la o cutie cu 3 trepte. Masina este in prezent in posesia armatei SUA, chiar daca in final contractul a fost acordat companiei rivale, AM General, care producea o masina inspirata din acest model, numita Humvee.

Faena

Concepte LamborghiniModelul Faena a fost un prototip unicat de Lamborghini Espada cu 4 portiere lansat in 1978 la Salonul Auto din Torino. Masina a fost realizata de Piettro Fura si era cu 18 cm mai lunga decat modelul Espada obisnuit, dar sub capota se bucura de acelasi V12 de 350 cp. In prezent masina este intr-o colectie privata din Elvetia, avand o valoare considerabila, pentru ca este unica in lume.

Marco Polo

Concepte LamborghiniUn concept misterios este cel numit Marco Polo. Si asta pentru ca a fost realizat de ItalDesign si Giugiaro. Nu a fost niciodata un model functional ci doar un model din plastic pe care s-au facut teste aerodinamice. Insa emblema Lamborghini a fost pusa pe aceasta masina-macheta pentru ca exista o colaborare foarte stransa intre compania producatoare si cea de design. Masina care a fost aratata lumii in 1982 avea 4 locuri si doua portiere de tip Gullwing folosite si pe modelul Marzal. Avea o inaltime de 130 cm, o latime de 187 cm si o lungime de 457 cm. Iar coeficientul aerodinamic de numai 0.24, adica foarte mic.

Athon

Concepte LamborghiniIn 1980, la Salonul Auto de la Torino, Lamborghini arata lumii conceptul Athon, o masina realizata de Bertone. Automobilul era de tip roadster fata plafon, dotat cu un motor V8 de 3 litri care producea 260 cp. Acest model nu a fost realizat in varianta de serie din pricina problemelor financiare pe care compania italiana le avea in acea perioada, iar acum acest exemplar unic se afla in Muzeul Bertone.

LM004

Concepte LamborghiniLM004 a fost un prototip realizat pe baza masinii de serie numita LM002, produsa in peste 300 de exemplare. Conceptul 004 avea mai multe modificari, printre care si motorul V12 de 420 cp, dar si scaune sport, telefon, frigider si alte dotari de lux. Masina insa nu a fost construita in mai multe exemplare, deoarece clientii la care spera Lamborghini au incetat sa apara. Si o versiune mai scumpa fata de varianta 002, care oricum nu era o masina fiabila si cautata, nu ar fi avut succes.

Portofino

Concepte LamborghiniIn 1987, la Salonul Auto de la Frankfurt, Lamborghini venea cu un concept numit Portofino. Era un model cu linii moderne, aerodinamice, realizat de un designer de la Chrysler. Motorul era un V8 american, iar masina a iesit in evidenta datorita portierelor duble de tip lambo care permiteau accesul pe toate cele 4 locuri. In prezent, unicul exemplar se afla in muzeul Chrysler, din Statele Unite.

Bertone Genesis

Concepte LamborghiniPe cat de nebunesti, pe atat de variate erau realizarile italienilor de la Lamborghini. Au incercat cu masini sport, masini de familie, SUV-uri si chiar monovolume. Modelul Bertone Genesis a fost realizat, asa cum spune si numele, de catre designerul Bertone, si lansat oficial in 1988 la Salonul Auto de la Torino. Masina avea motorul V12 de pe Lamborghini Countach de 455 cp cuplat la o cutie automata cu 3 viteze. Genesis a fost un pur exercitiu de design ce nu si-a dorit vreodata sa intre in productia de serie.

Cala

Concepte LamborghiniRealizata de Italdesign Giugiaro, modelul Cala este primul concept care ne arata forme familiare de masina sport cu taur in frunte. Cala si-a facut aparitia in 1995 la Salonul Auto de la Geneva si isi propunea sa ocupe locul in piata detinut pana in 1988 de modelul Jalpa. Insa Lamborghini a trecut prin mai multe maini in acea perioada, fiind vanduta de catre compania Chrysler in 1994, cumparata de Megatech in 1995 si ulterior cumparata de Volkswagen in 1998. Conceptul Cala a fost incele din urma materializat in 2003 prin modelul de serie Gallardo, care avea tot un motor V10 ca si acest concept.

Zagato Raptor

Concepte LamborghiniConceptul realizat de Zagato numit Raptor a fost facut pentru Lamborghini si avea pe dedesubt sasiul unui Diablo 4WD. Masina si-a facut aparitia in 1996 la Salonul Auto de la Geneva si propunea un design interesant cu plafon double-bubble. Motorul V12 oferea 492 cp, iar masina avea multe componente realizate din fibra de carbon, era dotata cu ABS, ESP si clima digitala, iar toti iubitorii marcii bagau la acea vreme mana in foc ca acest model era gata de productia in serie. Insa Lamborghini nu a mai construit acest model, spre dezamagirea fanilor. Acum, acest prototip se afla intr-o colectie privata.

Pregunta

Concepte LamborghiniIn 1998, Lamborghini arata lumii in standul sau de la Salonul Auto de la Paris, conceptul Pregunta. Despre care multa lume ar putea spune astazi ca seamana cu masinile Pagani. Insa designul a fost realizat pentru Pregunta chiar de catre designerii proprii ai companiei, avea sub capota un motor de 530 cp V12 si avea un design extrem de radical. Masina putea atinge peste 300 km/h, chiar daca era destul de grea, fiind dotata cu inovatii interesante precum camera video in loc de oglinzi laterale, sistem GPS si instrumente de Formula 1 Magneti-Marelli. Exemplarul unic din imagine a fost scos in repetate randuri la licitatie, vandut cu sume ce depaseau milionul de Euro.

Concept S

Concepte LamborghiniRealizata pe platforma lui Gallardo, avand acelasi motor V10 de 510 cp, conceptul numit S se distinge prin modificarile din habitaclu. Mai precis, cele doua locuri de la interior sunt individuale, iar parbrizul are o forma numita "saute-vent", special gandita pentru a fi aerodinamic. Chiar si oglinda retrovizoare a masinii este electronica, putand fi lasata atunci cand nu e folosita. Acest concept a fost dezvaluit in 2005, la Salonul Auto de la Geneva.

Miura Concept

Concepte LamborghiniUn concept despre care nu se stiu multe date oficiale este cel care omagiaza vehicul model Miura. A fost realizat si dezvaluit in 2006 si poarta multe linii comune cu celebrul supercar istoric. Linia caroseriei, elemente exterioare precum faruri, jante si geamuri ne duc cu gandul la masina din 1966, insa pe dedesubt, conceptul Miura este de fapt un Murcielago. In prezent, masina se afla acolo unde ii sta cel mai bine, la muzeul Lamborghini.

Estoque

Concepte LamborghiniIn 2008, la Salonul Auto de la Paris, Lamborghini si-a aratat dorinta de a realiza un supercar cu 4 usi. La fel ca si Porsche sau Aston Martin, Lamborghini dorea sa faca o limuzina cu aspect de super-masina, dar cu destul spatiu pentru 4 persoane care doresc sa calatoreasca in viteza. Conceptul Estoque asta oferea: motorul 5.2 V10 de pe Gallardo de 510 cp pozitionat in fata si spatiu pentru 4 pasageri. Masina insa nu a fost momentan produsa in serie, deoarece in grupul VAG monopolul pe acest segment este detinut de Porsche Panamera.

Urus

Concepte LamborghiniDesi lansat oficial anul trecut la Beijing sub forma de concept, Urus este tot mai aproape de o versiune de serie. Este tentativa italienilor de a reintra pe piata SUV-urilor. Masina este realizata pe aceeasi platforma de Audi Q7 sau Porsche Cayenne si are un motor V10 supra-alimentat de 584 cp cu posibilitate motor hibrid pe versiunea de serie. Conform datelor oficiale, incepand cu 2015, un Lamborghini Urus de serie va fi realizat in numar de 3000 de exemplare anual.

Egoista

Concepte LamborghiniCel mai nebun si mai nou concept al marcii Lamborghini poarta numele de Egoista. A fost dezvaluit anul trecut si este realizat pe platforma unui Gallardo, avand motorul V10 de 5.2 litri. Egoista se remarca prin designul unic al portierelor si al habitaclului care adaposteste doar un singur loc. Designul vrea sa transmita aspectul unui taur care vrea sa atace din profil, in timp ce sunt folosite multe elemente ce te duc cu gandul la avioanele de vanatoare si la fulgerele care transmit viteza. Numele Egoista a fost ales special pentru a demonstra ca acest model nu face rabat de la nimic si este mai presus de orice alta masina.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (20) Poze Concepte Lamborghini
mai multe