Ford Mustang se intoarce la Euro NCAP cu noi sisteme de siguranta doar ca sa primeasca un scor jenant

Ford Mustang se intoarce la Euro NCAP cu noi sisteme de siguranta doar ca sa primeasca un scor jenant
  • Protectia pasagerilor adulti 72%
  • Protectia copiilor 32%
  • Protectia pietonilor 78%
Distribuie pe Facebook

De ziua lor, americanii de la Ford primesc in Europa un cadou neplacut. Dupa ce au fost necajiti ca primul crash-test facut de Euro NCAP i-a acordat noului Mustang numai 2 stele de siguranta, cei de la Ford s-au scuzat spunand ca urmeaza sa echipeze urmatoarele modele cu diverse sisteme de siguranta in varianta standard. Chiar si asa, Ford Mustang s-a facut de ras si a obtinut doar 3 stele. Cat o Dacia Logan fara niciun pic de sistem electronic de siguranta.

Mai tineti minte acum cateva luni, cand Ford Mustang a primit doar 2 stele de la Euro NCAP? Atunci, oficialii Ford au spus ca urmeaza sa fabrice de acum numai modele sigure, cu sisteme electronice in varianta standard, si ca Euro NCAP a testat un model fara aceste echipari. Acum, belgienii de la Euro NCAP au primit un nou Mustang "plin" de siguranta. Insa chiar si asa, sportivul cal pur-sange american abia a reusit sa obtina 3 stele.

Protectia pasagerilor adulti 72%

Testul a concluzionat ca airbagurile lui Mustang nu se umfla suficient de repede la impact, astfel incat capul pasagerilor aluneca de pe el si se lovesc de volan sau bord. Cel putin, asta s-a intamplat la testul trecut. Acum, in unele cazuri situatia a fost imbunatatita, dar in altele nu. Pasagerii de pe bancheta spate au suferit de un fenomen numit "scufundare", in care corpul aluneca pe sub centura de siguranta la impact puternic. De unde si protectia foarte slaba.

Ford Mustang Euro NCAP 2

Protectia copiilor 32%

Cel mai mic punctaj obtinut de Mustang a fost la acest capitol. Inginerii Euro NCAP au testat manechine de test de diferite dimensiuni, simuland copii de 6 si 10 ani. Cand acestia sunt pusi pe bancheta din spate, in cazul unui impact lateral, airbagul nu protejeaza suficient si capul copilului se loveste de stalpul plafonului.

Protectia pietonilor 78%

Ford Mustang este echipat cu o capota activa. Adica, atunci cand senzorii simt ca este un impact iminent cu un pieton, capota se ridica pentru a face mai mult spatiu intre capota si motor. In varianta standard exista si un sistem de franare autonoma cu recunoastere a pietonilor, sistem care s-a comportat bine la o viteza de 40 km/h dar care nu a reusit sa franeze la timp masina cand aceasta rula cu 50 km/h.

Ford Mustang Euro NCAP 2

Sisteme de protectie auxiliare 61%

Masina are o alarma de centura numai pentru scaunele din fata. Exista un sistem de franare autonoma care functioneaza chiar si la viteze mari, ceea ce este un avantaj. Testele care pot fi vazute si in acest video arata ca Mustangul s-a descurcat bine si a reusit sa evite diverse accidente la diferite viteze. In standard are si un sistem care pastreaza banda si care misca usor volanul ca sa aduca masina pe traiectoria cea buna.

Distribuie pe Facebook
mai multe