Lancia Ypsilon 2015 a luat foc in timpul testelor Euro NCAP, primeste 2 stele

Lancia Ypsilon 2015 a luat foc in timpul testelor Euro NCAP, primeste 2 stele
  • Ypsilon a luat foc in timpul testelor
  • Masina italiana, 38% la sistemele electronice
  • Protectia pasagerilor adulti, cea mai slaba
Distribuie pe Facebook

Te-ai gandi ca in zilele noastre automobilele care se fabrica in Europa sunt destul de sigure. Nu este si cazul celui mai nou test Euro NCAP ce l-a avut in prim-plan pe cel mai mic membru al familiei italiene, Lancia Ypsilon. Masina a primit cel mai mic punctaj din ultimii ani, doar 2 stele de siguranta.

De acord, poate ca noile norme de testarea pe care Euro NCAP le utilizeaza sunt destul de drastice. Insa toate aceste teste au ca scop aflarea gradului de siguranta al masinilor si obligarea producatorilor de a face vehicule din ce in ce mai sigure. Iar ultima sesiune de teste facuta de Euro NCAP tocmai a demonstrat ca exista producatori si... producatori.

In timp ce Opel Astra, Renault Megane, Renault Talisman, Mercedes-Benz GLC, Lexus RX, Kia Optima, Kia Sportage sau BMW X1 au primit in sesiunea de teste din decembrie punctaj maxima de siguranta, codasa "clasei" a fost fara indoiala Lancia Ypsilon. O masina care a primit un punctaj derizoriu la testele de impact si la protectia pasagerilor adulti.

Lancia Ypsilon a primit doar 44% punctaj in ceea ce priveste protejarea pasagerilor. Se pare ca masina nu se comporta bine in cazul unui impact frontal, lateral sau din spate. Pasagerii minori si copiii din scaunele speciale au fost protejati ceva mai bine, la acest capitol mica masina de oras primind 79% punctaj total. Pietonii nu prea se simt nici ei bine daca sunt loviti de o Ypsilon, pentru ca testele de impact au demonstrat ca acestia vor avea probleme grave la cap, motiv pentru care masina obtinut doar 64% punctaj. Si mai mult a fost penalizata masina din cauza ca nu prea are sisteme electronice active. De exemplu, martorul de centura in spate este doar optional... Asa ca a obtinut un jenant scor 38%.

Nimic iesit din comun pana aici. Problema este ca in urma testelor de impact frontale, la cateva momente dupa test, compartimentul motor a inceput sa ia foc. Se pare ca bornele bateriei au facut un scurtcircuit si asta a dus la incendiu. O problema pe care Euro NCAP nu o poate trece cu vederea, asa ca i-a penalizat pe italieni si le-a dat masina inapoi ca sa vina cu ceva mai bun pe piata...

Distribuie pe Facebook
mai multe