Punctajul maxim la Euro NCAP nu va mai fi chiar pentru oricine. Belgienii introduc noi teste de siguranta

Punctajul maxim la Euro NCAP nu va mai fi chiar pentru oricine. Belgienii introduc noi teste de siguranta
  • Euro NCAP introduce noi teste de siguranta
  • Noutatea absoluta o reprezinta testul Mobile Progressive Deformable Barrier
  • Va fi luata in calcul si usurinta descarcerarii persoanelor blocate in masina
Distribuie pe Facebook

Mult-ravnitele 5 stele Euro NCAP vor fi de acum incolo mult mai greu de obtinut. Organizatia a anuntat introducerea unor noi teste de siguranta si anunta ca urmatoarele rezultate vor fi publicate dupa vara acestui an.

Pandemia de coronavirus SARS-CoV-2 a afectat inclusiv activitatea belgienilor de la Euro NCAP. Testele de siguranta au fost suspendate in toata aceasta perioada, organizatia anuntand ca urmatoarele rezultate vor fi publicate "dupa vara".

Insa testele de siguranta asa cum le stiam pana acum nu mai exista. Euro NCAP a pregatit cateva modificari, inclusiv teste noi, astfel ca punctajul maxim, atat de ravnit de marii construcori de automobile, va fi de-acum incolo mai greu de obtinut.

In primul rand, belgienii introduc Mobile Progressive Deformable Barrier, un test care simuleaza impactul frontal intre doua masini care circula cu 50 de km/h. In cadrul testului, automobilul intra frontal intr-o bariera deformabila montata pe un troller, mobil, de 1.4 tone.

Acest nou test il inlocuieste pe cel care simuleaza impactul frontal cu o bariera stationara, pe care Euro NCAP il utilizeaza de 23 de ani incoace.

Masinile vor trece si prin Far-Side Impact in cadrul caruia inginerii vor analiza efectele unei coliziuni laterale pentru toti pasagerii, nu doar pentru cei aflati in imediata apropiere a zonei de impact. Manechinul de teste a fost imbunatatit si el pentru rezultate cat mai apropiate de adevar.

Euro NCAP a pregatit cateva noutati si in ceea ce priveste testarea sistemelor de siguranta.

Incepand cu acest an, inginerii vor lua in calcul si alte scenarii (spre exemplu efectuarea unui viraj pe trecerea de pietoni) in cadrul testelor realizate pentru sistemul de franare automata de urgenta. Este introdus, de asemenea, si un test care analizeaza sistemele de monitorizare a atentiei celui de la volan, inclusiv pentru detectarea oboselii sau a elementelor care pot distrage atentia de la drum.

Totodata, atunci cand se va acorda punctajul vor fi luate in calcul si usurinta descarcerarii persoanelor blocate in masina, in urma unui accident, dar si eficienta sistemului eCall.

In urma acestor modificari, Euro NCAP sustine ca "doar masinile care ofera rezultate excelente la protectia in cazul accidentelor, la protectia dupa accident si la sistemele de evitare a accidentelor vor obtine punctajul maxim de 5 stele."

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Crash Test DATA PUBLICĂRII: 21 Mai 2020